Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2009 17:28 

Artiest

dawasiknie schreef:
Nego schreef:
dawasiknie schreef:
Ik ga denk ik ook langzaam gehoorbescherming aanschaffen. Na Qlimax had ik last van een enorme piep in mn oren.
Alleen hoef ik niet per se die hele dure te pakken denk ik. Normale doppies van 15 euro zullen het vast ook doen...

Het is HEEL simpel. Doppen van 15 euro werken perfect maar het enige wat ze doen is geen geluid meer doorlaten. Als je dus gewoon geen geluid aan je kop wilt... Duw van die schuimpjes in je oren en het is opgelost.

Het probleem is dat wij normaal willen horen alleen iets minder hard maar toch hetzelfde gevoel. Schaf dus aub gewoon goeie doppen aan. Deze filteren het geluid en halen "alle" schadelijke piepjes eruit. Verder dempen ze het geluid wat je als volgt geeft:

+ Bass komt veel meer naar de voorgrond
+ Geluid is gedempt
+ Je hoort mensen op de vloer gewoon beter praten
+ Lekker frissen oren na het event zodra je ze uitdoet

- Je hoort jezelf een beetje praten

Hier dus wat voor en nadelen op een rijtje. En neem maar van mij aan dat dit de beste investering is die je kunt maken en ik ben er van overtuigd dat je dit ook zegt zodra je ze zelf hebt.

Denk dat er genoeg hier exact dezelfde mening delen.

Bedankt voor je post hoor! Ik ga er eens wat voor sparen. Heb de prijzen al gezien dus dat gaat flink investeren worden in zo'n stel doppies.

Als je nog wat wilt weten, stuur me dan gewoon een emailtje ofzo :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2009 00:32 

Hardtraxx Veteran

Stokbrood schreef:
ik heb nu ook oordopjes! bij Sequel maar is testen... alleen jammer dat toen ik ze op kwam halen dat die gast zij dat ie er 9db in had gedaan... Hopen dat het genoeg is!

Sequel fail :P

maare ff serieus, ik ga denk ik niet van de huge dopjes aanschaffen, had na Qlimax NERGENS last van :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2009 00:37 

Hardtraxxer

dj-rico01 schreef:
Stokbrood schreef:
ik heb nu ook oordopjes! bij Sequel maar is testen... alleen jammer dat toen ik ze op kwam halen dat die gast zij dat ie er 9db in had gedaan... Hopen dat het genoeg is!

maare ff serieus, ik ga denk ik niet van de huge dopjes aanschaffen, had na Qlimax NERGENS last van :D

die transparante oordopje die op je oor worden gemaakt vallen amper op, ik had na qlimax ook nergens last van maar ik laat ze toch maar binnenkort maken.

btw; ik had na a night with dr lektroluv wel last van mijn oren terwijl dat ik dat bij hardstylefeesten nooit heb, wel grappig dat electro dus schijnbaar toch wat harder op mn oren klapt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2009 00:38 

Hardtraxx Veteran

stynch schreef:
dj-rico01 schreef:
Stokbrood schreef:

die transparante oordopje die op je oor worden gemaakt vallen amper op, ik had na qlimax ook nergens last van maar ik laat ze toch maar binnenkort maken.

btw; ik had na a night with dr lektroluv wel last van mijn oren terwijl dat ik dat bij hardstylefeesten nooit heb, wel grappig dat electro dus schijnbaar toch wat harder op mn oren klapt.

ik wordt er ook missleijk van na langer dan een half uur :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2009 00:51 

Hardtraxxer

dj-rico01 schreef:
stynch schreef:
dj-rico01 schreef:

:yawn: btw; ik had na a night with dr lektroluv wel last van mijn oren terwijl dat ik dat bij hardstylefeesten nooit heb, wel grappig dat electro dus schijnbaar toch wat harder op mn oren klapt.

ik wordt er ook missleijk van na langer dan een half uur :D

:yawn: kom eens een keer met een nuttige/zinnige post, je begint een beetje op sayen te lijken :yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2009 10:56 

Artiest

dj-rico01 schreef:
Stokbrood schreef:

Qlimax had nou ook weer niet het meest goeie geluid wat er kan zijn. Ja de bass was er en het was zuiver genoeg maar het volume viel nog reuze mee ;)
Wacht maar dat je een keer wakker wordt met nog steeds een dikke piep in je oor, en een dag erna ook nog steeds. Gelukkig praat je dan wel anders.

Dit is eerder gewoon stoer doen dan wat anders :surrender: Wellicht ben je al zo doof als een stoofpot dat je het gewoon niet meer hoort ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2009 00:07 

Hardtraxx Elite

stynch schreef:
dj-rico01 schreef:
Stokbrood schreef:

Dat ligt, geloof ik, ook aan hoe het geluid is afgesteld, kan me niet voorstellen dat het echt aan een genre ligt, gezien er in elk genre ongeveer evenveel tonen van dezelfde frequentie aanwezig zijn. (en nu niet gaan zeggen HARDSTYLE HEEFT VEEL MEER BASS DAN ELECTRO want dat is niet zo). Denk dat het gewoon aan die specifieke avond heeft gelegen ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2009 13:18 

Hardtraxxer

hmm, zag dit topic al lang geleden staan maar niet zoveel ernaar gekeken verder
omdat ik toen nog niet zo heel veel uitging..

maar nu dat DJ gebeuren aardig begint te lopen en ik bijna elke maand wel
1 of 2 bookingen heb en verder ook nog gewoon uitga naar hardstyle feesten.

Denk ik toch maar dat ik die Hans-Anders dingen ga laten maken.
Weet alleen niet of die dingen goed zijn om in te hebben tijdens het draaien.
vanwege tonen in de koptelefoon ofso.. iemand ervaring met draaien met oordoppen? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2009 13:33 

Hardtraxx Veteran

Jesper-HardBeatz schreef:

vanwege tonen in de koptelefoon ofso.. iemand ervaring met draaien met oordoppen? :)

Moet toch gewoon kunnen? Je hebt immers oorschelpen, dus is het niet veel anders lijkt me.

Ik heb zelf ook nog een vraag: Ik heb ze nu af en toe in, ook met het normale uitgaan. Ik krijg alleen na een paar uur last van mijn oren. Mensen vertellen me dat ze ze niet voelen zitten, maar ik blijf ze op een of andere manier toch voelen. Ook wil die linker er soms wel ietsjes uitkomen lijkt het wel. Kan dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2009 13:38 

Hardtraxx Addict

Khadber schreef:

Moet toch gewoon kunnen? Je hebt immers oorschelpen, dus is het niet veel anders lijkt me.

Ik heb zelf ook nog een vraag: Ik heb ze nu af en toe in, ook met het normale uitgaan. Ik krijg alleen na een paar uur last van mijn oren. Mensen vertellen me dat ze ze niet voelen zitten, maar ik blijf ze op een of andere manier toch voelen. Ook wil die linker er soms wel ietsjes uitkomen lijkt het wel. Kan dit?

Ik denk toch dat je terug moet naar waar je ze gehaald hebt? als het goed is moeten ze er niet uit komen...
Ik heb ze nog niet kunnen testen... was ze gister meteen vergeten in te doen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2009 16:12 

Hardtraxx Addict

Draaien met oordoppen is erg fijn. t werkt gwn net zoals je ze in het publiek ook in hebt. Je hoort alles beter, zuiverder, minder schel en als je dan een headphone opdoet, mixed dat gwn heel erg fijn. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2009 23:19 

Hardtraxx Newbie

Ode aan de topicstarter, ik vergeet het nogal eens. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2009 16:18 

Artiest

SoundTunerZ schreef:

Draaien met oordoppen is erg fijn. t werkt gwn net zoals je ze in het publiek ook in hebt. Je hoort alles beter, zuiverder, minder schel en als je dan een headphone opdoet, mixed dat gwn heel erg fijn. ;)

Beter als het kan de monitor gewoon zachter zetten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2009 20:13 

Hardtraxx Elite

StylxZ schreef:
Ode aan de topicstarter, ik vergeet het nogal eens. :D

Tnx :thumbsup: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2009 23:08 

Hardtraxx Addict

Nego schreef:
SoundTunerZ schreef:

Beter als het kan de monitor gewoon zachter zetten ;)

Dat verandert het volume in de zaal niet ;) Daar kun je niet zomaar ff aan gaan draaien ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2009 09:50 

Artiest

Zeg ik van niet dan? Jij zegt draaien met doppen is fijn. Als je het goed doet hoef je niet eens met doppen in te draaien aangezien je, in de meeste gevallen, zelf controle hebt over het volume
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2009 12:08 

Hardtraxx Addict

Nego schreef:
Zeg ik van niet dan? Jij zegt draaien met doppen is fijn. Als je het goed doet hoef je niet eens met doppen in te draaien aangezien je, in de meeste gevallen, zelf controle hebt over het volume

Ik weet niet hoe laag jij je volume dan wil zetten :huh: Bij een gem feest ist voor mij al redelijk hard, vind het alleen maar fijner, zitten enkel positieve kanten aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2009 12:53 

Artiest

Als het goed geregeld is heb je in een DJ Booth geen last van het geluid uit de zaal daar waar je normaal achter de speakers staat ipv ervoor. Oftewel het geluid over de monitoren hoeft het zaalgeluid niet te overstemmen ;)

Pas als dat niet het geval is moet de monitor idd belachelijk hard.

Het liefst heb je natuurlijk GEEN doppen in aangezien je gewoon niks in je oor wilt hebben. Maargoed, soms kun je er niet naast en dan doe je ze in. Dit dus ook met draaien, draai liever zonder doppen dan met maar dat ligt natuurlijk aan hetgeen wat ik hierboven heb vermeld :)

Anders zou je zelfs thuis met doppen in moeten gaan draaien :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2009 12:58 

Hardtraxxer

Van mij hoeven die doppen in mijn oor niet zo nodig!
zit volgens mij echt vervelend.. het is misschien wel beter voor je gehoorgang enz,
maar zie mezelf er niet echt mee lopen op een feessie xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2009 13:02 

Hardtraxx Veteran

StephanieMichelle schreef:
zit volgens mij echt vervelend.. het is misschien wel beter voor je gehoorgang enz,

Dat zei ik ook.. Totdat ik een piep in me oor had die heel zacht was, maar niet meer wegging.. Sindsdien heb ik ze naar ieder feest mee, en als het me te hard staat zet ik ze in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2009 13:09 

Hardtraxxer

Khadber schreef:

Dat zei ik ook.. Totdat ik een piep in me oor had die heel zacht was, maar niet meer wegging.. Sindsdien heb ik ze naar ieder feest mee, en als het me te hard staat zet ik ze in.

hmm oke.. nog nooit ergens last van gehad maar we zullen afwachten :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2009 13:41 

Artiest

Khadber schreef:

hmm oke.. nog nooit ergens last van gehad maar we zullen afwachten :D

TE LAAT, als je het hebt gaat het nooit meer weg ;) Ik heb de doppen altijd aan mn huissleutels vastzitten en dus altijd bij :)
En ik zie mezelf er niet mee lopen is een beetje domme redenatie denk ik persoonlijk want je ziet ze niet eens zitten bij andere.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2009 13:48 

Hardtraxxer

hoezo te laat? ;) heb er toch geen last van?!
en dat kan je een domme redenatie vinden, maar als ik mezelf er niet mee zie lopen ;)
mij hoor je niet over dat je ziet zitten bij iemand,
heb ze 1x in gehad voor het vliegen, vind ze niet lekker zitten. is dan toch mijn keus..? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2009 14:02 

Hardtraxxer

Ik ben ervan overtuigd dat men over 25 jaar in staat is om complete kunstmatige gehoorgang te maken, voor het geval je doof wordt. En dat allemaal binnen de zorgverzekering hehe. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2009 15:19 

Artiest

en dat kan je een domme redenatie vinden, maar als ik mezelf er niet mee zie lopen ;)
mij hoor je niet over dat je ziet zitten bij iemand,
heb ze 1x in gehad voor het vliegen, vind ze niet lekker zitten. is dan toch mijn keus..? ;)

Uiteraard je eigen keus maar je praat nu over prut doppen niet op maat gemaakte waar we het hier over hebben :)

Citaat:

Ik weet zeker dat je gehoor intussen al flink achteruit gegaan is ;)

Maar uiteraard je eigen keus hoor. Maar graag adviseren zo goed mogelijk en halen wij zoveel mogelijk mensen over om TOCH de stap te maken aangezien je gehoor echt naar de kut gaat. Ik ken genoeg mensen met ondertussen een blijvende piep in de oren waarvan één iemand het zoo erg heeft dat hij er soms niet meer van kan slapen.
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen