Denk dat er niet veel feesten onder de 100 db zitten dus schade hou je toch.
Op hoeveel db word ervaar je het geluid dan als te zacht voor een feest ?
In Qontrol kwam daar op een gegeven moment toch goed in de buurt. Ik stond aan het eind van de avond bij de decibelmeter te kijken, ging richting 124 op climaxen met hogere pieken. Absurd hard dus.PierrePruuk wrote:130 haalt toch niemand. Misschien Q-Base maar in Nederland is dat onmogelijk.
4x zo hard inderdaad. Maar om maar aan te geven dat de 120 bij een aantal feesten toch wel gehaald kan worden. Bovendien is soms de man achter de knoppen ook verkeerd bezig, dat scheelt al aanzienlijk in de schade.PierrePruuk wrote:124 en 130 is nog steeds een behoorlijk verschil
Hmm als ik jou was zou ik even langs de dokter gaan, aangezien je je oren ging uit spoelen zal er wel een prop in je oor zitten. Waardoor je die piep krijgt. Je zal wel wat schade zijn opgelopen maar als je die piep pas kreeg na het douchen komt het denk ik door een prop in je oor.hardaddict wrote:En hier zit ik dan met mijn stomme kop met een piep in mijn oren.
Ik zal bij het begin beginnen:
Ik ben een muziek liefhebber, ga dus graag naar feesten.
Tot nu to 6 grote feesten gedaan (defqon, decibe, qlimaxl etc.).
Heel soms disco maar dat heb ik tot nu toe ook maar twee keer gedaan.
Ik stond nooit dicht bij de speakers. En als ik dit wel deed dan deed ik dit maar heel even (max. 30 min.)
Maar zo'n 2 weken terug ben ik naar een kleine discotheek geweest. Muziek stond hard naar mijn mening.
Op de terugweg had ik nog nergens last van tot de maandag er na. Het begon met een druk op mijn oren. af en toe deed het pijn. Er kwam ook af en to vocht uit mijn oor(?). Ik vorige week vrijdag met mijn domme harses onder de douche mijn oren uitspoelen met water. Sinds dien een suis in mijn oor gevarieerd met een piep.
Ik heb alleen last van de piep als het stil is. Af en toe is er nog een beetje druk maar dat neemt al snel weg.
Mijn conclusie: Doe voorzichtig met je gehoor. Voor mij is het al te laat het is mijn domme schuld.
Gehoorschade is onherstelbaar.
Hangt er vanaf. Ik zou als ik jou was het gewoon door de huisarts laten doen, dan gaat het sowieso wel goed. Een prettig gevoel is het sowieso niet.Draidy wrote:Kan je door met de douche even in je oren spuiten gehoorschade krijgen dan???
Met wattenstaafjes je oor in gaan is het laatste wat je moet doen. Je kunt immers nooit erachter komen dus je duwt het er in feite alleen maar verder in. Wat ik doe is gewoon met de hoekjes van me handdoek het begin van me oor schoon houden als ik klaar ben met afdrogen want het moet er wel schoon uit zien natuurlijk. Mij is aangeraden omdat ik vaak oordoppen in heb (festivals en slapen) en vrijwel ook een keer per jaar ast van proppen heb om gewoon 2 keer per jaar me oor uit te laten spuiten. Door die doppen gaat het vuil en smeer er ook weer dieper in. Oorsmeer heeft een reinigende werking dus het zit er niet voor niks.Khadber wrote:Het helpt niet echt lijkt me. Je kan je oren een beetje schoonhouden met van die staafjes, maar meer ook echt niet. Als je al een piep hebt gok ik er op dat je al schade hebt. Als je klaar bent met puberen eventueel op maat aan laten meten, tot die tijd lekker universele doppen in doen en je ipod op volume limiter.
Dan valt je piep nog mee. Mijn broer hoort em altijd, volgens hem. Dat is pas klote.hardaddict wrote:Ik heb alleen last van de piep als het stil is.
Dat lijk me idd heel erg kut.KSwoosh wrote:Dan valt je piep nog mee. Mijn broer hoort em altijd, volgens hem. Dat is pas klote.hardaddict wrote:Ik heb alleen last van de piep als het stil is.