Active topics in Algemeen

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 21 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 7 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 3 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 1 hour ago
Hardtraxxer
389 posts member since 2010
Zijn die Alpine dan te doen of raadt iemand die sterk af?
Hardtraxx Elite
2372 posts member since 2010
Stan wrote:Zijn die Alpine dan te doen of raadt iemand die sterk af?
Ik heb deze gehad. Moest ik naar de EHBO omdat ze te ver door waren gegleden vanwege het zweet :lol: Stond ik even mooi voor aap.

Dus die zijn niet aan te raden
Hardtraxx Elite
2055 posts member since 2011
last seen Apr 2015
Solis wrote:
Ik heb deze gehad. Moest ik naar de EHBO omdat ze te ver door waren gegleden vanwege het zweet :lol: Stond ik even mooi voor aap.

Had ik ook de eerste keer. Was mooi kut en in paniek.
Hoewel, ze zitten redelijk comfortabel voor een universeel setje..
Hardtraxxer
Ik had het dan over de otoplasten he ;)
Hardtraxx Elite
2372 posts member since 2010
Dat stond er niet bij :)
Hardtraxx Veteran
6376 posts member since 2010
last seen Oct 2021
Onthafloorx wrote:helaas heb ik een rotdokter die zegt dat dat niet nodig is gekke man gaat wel over zegtie ja niet dus..

Maar heeft iemand echt hele goede oorbescherming ja ik weet het opmaat is de beste, kan iemand mij daar trouwens over vertellen dat als je niet tevreden bent, omdat je oren met die dingen ook nog steeds piepen je zwaardere filters kan krijgen? Want ik heb na 4 uur in een café te staan, met m'n gehoorbescherming in ookal een flinke piep..
Heb nu noizezz die groene maar die helpen geen fuck
Je kunt altijd een second opinion aanvragen.
J
8 posts member since 2012
last seen Jun 2012
jRn wrote:
Solis wrote:

Had ik ook de eerste keer. Was mooi kut en in paniek.
Hoewel, ze zitten redelijk comfortabel voor een universeel setje..
Bij mij paste ze eerst niet vanwege te kleine oren :huh: . Stukje vanaf geknipt et voila.

Bij grotere oren kan het wat meer erin komen te zitten. Er kan niets gebeuren vanwege de vorm/materiaal behalve dat iemand met bv een pincet het eruit moet halen.

Dit is dus met alle universele oordopjes, logisch he... :yawn:
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Stan wrote:Ik had het dan over de otoplasten he ;)
Heb ze zelf nu 3.5 jaar en ik ga niet meer weg zonder. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over. Tip is wel dat je heel kritisch moet zijn bij het opmeten. Goed stilzitten en niet met je kaak bewegen etc. Hoe beter de afdruk, hoe groter de kans dat ze langer meegaan. Je gehoorgang verandert namelijk continu, dus je zal om de zoveel jaar nieuwe afdrukken moeten laten maken.
Hardtraxx Addict
1247 posts member since 2010
last seen 19 days ago
Solis wrote:

Nee die heb ik ook, had er idd ook een stuk vanaf geknipt (staat ook gewoon in handleiding), maar ik had er echt heel dof geluid mee. Veel hoge tonen hoorde ik niet meer dus alleen maar doffe bass met heeel zachtjes melodien.
Hardtraxx Elite
2055 posts member since 2011
last seen Apr 2015
Stan wrote:Ik had het dan over de otoplasten he ;)
Dan kan je beter voor een ander merk gaan.
Hardtraxxer
Hmm, twee verschillende meningen nu? :/
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Jup, ik ben heel ontevreden over de noizezz.
G
Je moet ook gewoon op maat gemaakte halen, die zijn sowieso beter
Filterz bijvoorbeeld
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
Ik heb van velen gehoord (zijn ook meningen natuurlijk) dat Elacin de beste zijn, zijn wel 165 euro (met garantie 190)
D
Hardtraxxer
453 posts member since 2011
Ben ook van plan opmaat gemaakte van elacin te halen.
Wacht nog even omdat ik niet veel feestjes op de planning heb maar, dan nog een keer de vraag wat jullie aan raden de 15 db of de 25 db demping ?

Heb al een stuk terug gelezen maar ben er nog niet echt uit wat ik nou zou moeten nemen.

En is het niet zo dat hoe harder het geluid is hoe harder ze gaan dempen en andersom hoe zachter hoe minder ze dempen ? Want in dat geval kan het geluid met de 25db demping toch nooit te zacht staan ? simpelweg omdat die dan geen 25 db dempt of zie ik dat verkeerd :huh:
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
Sommige doppen dempen bij zachter geluid minder, hoe dat bij de Elacin is weet ik niet. Daar kom ik over anderhalve week achter. Maar ik zou iig voor de 25 dB gaan, bij 15 dB demping zal het geluid op vele locaties nog steeds te hard staan. Ook al zou je dan geen piep hebben achteraf heb je toch schade opgelopen
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Heb zelf de 15, gaat ook goed :)
Donateur
17095 posts member since 2010
last seen Sep 2014
Mis die van mij behoorlijk op feestjes.. Zeer spijtig dat ik ze kwijt geraakt ben op X-Qlusive NC :cry:
P
Hardtraxx Veteran
3957 posts member since 2010
last seen Jun 2017
Als je ze niet gebruikt om te draaien kun je 't beste 25 pakken. Is wel erg veel. Op locaties waar het geluid niet heel hard staat kun je het dan als 'te zacht' ervaren. Best irritant lijkt me.
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
PierrePruuk wrote:Als je ze niet gebruikt om te draaien kun je 't beste 25 pakken. Is wel erg veel. Op locaties waar het geluid niet heel hard staat kun je het dan als 'te zacht' ervaren. Best irritant lijkt me.
Bedoel je dat als je ze niet gebruikt om te draaien je beter GEEN 25 kan pakken?
D
Hardtraxxer
453 posts member since 2011
Ja dat zal ook wel irritant zijn, maar dan nog. Denk dat je het geluid die ene keer dan liever als te zacht ervaart, als dat je met 15 db demping naar een feest gaat waar het geluid zo hard staat dat je nog steeds flinke schade oploopt.
P
Hardtraxx Veteran
3957 posts member since 2010
last seen Jun 2017
Draidy wrote:
PierrePruuk wrote:Als je ze niet gebruikt om te draaien kun je 't beste 25 pakken. Is wel erg veel. Op locaties waar het geluid niet heel hard staat kun je het dan als 'te zacht' ervaren. Best irritant lijkt me.
Bedoel je dat als je ze niet gebruikt om te draaien je beter GEEN 25 kan pakken?
draaien = 15
niet draaien = 25
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
Oh zo. Ja ik ga er ook mee draaien, 25 dB. Ga echt geen 2 paar kopen. En bij Schoonenberg werd mij ook aangeraden om voor het draaien ook 25 te nemen.
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
Ik was die van mij al redelijk snel kwijt geraakt. Heb toen 1 feestje gehad zonder doppen, Twisted, waar t geluid zoo tyfus hard stond dat ik de dag erna alleen maar op bed kon liggen door overgevoeligheid voor geluid. Als mensen praatten werd ik al gek.

Daarna maar met groene Noizezz rond gelopen n tijdje, maar na Rebirth had ik toch een piep in 1 oor.

Gister maar weer nieuwe Elacin´s aan laten meten. ER15´s om precies te zijn.

Achteraf had ik dus toch beter de 25 dB kunnen nemen dus?
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
Als ik kijk naar hoe hard de dBs zijn op feesten, en naar wat mij verteld is bij Schoonenberg wel.

Maar, ik weet wel dat je de filters van de elacin kan laten omwisselen. Kost een stuk minder dan nieuwe (ik dacht iets van 40 euro. Maar ik kan het ook mis hebben)