Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 20:36 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Dat zijn dan deze?:

Dat zijn dingen voor op de motor en voor klussers en zo, je moet Elacin ER hebben ;). En anders Alpine Musicsafe Classic, tijdje gehad en erg tevreden over. Nu heb ik Elacin ER15, nog veel beter :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 11:29 

Hardtraxx Veteran

Iemand ervaring met oorpluggen van deze website?:

http://www.pluggerz.nl
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 11:43 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Draidy schreef:
Dat zijn dan deze?:

Dat zijn dingen voor op de motor en voor klussers en zo, je moet Elacin ER hebben ;). En anders Alpine Musicsafe Classic, tijdje gehad en erg tevreden over. Nu heb ik Elacin ER15, nog veel beter :thumbup:

Ja daar heb ik ook goeie verhalen over gehoord.

Gaan alleen wel minder lang mee omdat ik nog volop in de groei zit maarja dat is dan jammer, nog ff sparen en die dan maar halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 13:08 

Hardtraxxer

Heb net de prijs van die Elacin ER15 opgezocht. €175,- is voor mij wat te duur :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 16:38 

Hardtraxx Veteran

Ja ik had het laatst met mijn pa over gehoorbescherming en hij is dus blijkbaar vandaag naar Schoonenberg geweest om ff rond te vragen. En hij heeft een notitie gemaakt waarin die Elacin van 165 euro staan. Dus ik word waarschijnlijk wel voor een deel gesponsord :D

jermy schreef:
een demping is bij geen enkel product vlak. dat kan technisch niet eens.

Ik zei dus ook. Een beetje vlak, want de Elacin zijn bijv. een stuk vlakker dan de Noizezz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 16:41 

Hardtraxx Elite

Grendiner schreef:
Heb net de prijs van die Elacin ER15 opgezocht. €175,- is voor mij wat te duur :/

Kost €165 hoor? Tenzij je voor een kleurtje gaat, dat kost 5 of 10 euro extra ja..

En duur is het zeker, maar als jij je gehoor belangrijk vind is dit zeker een goede investering. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 16:46 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Ja ik had het laatst met mijn pa over gehoorbescherming en hij is dus blijkbaar vandaag naar Schoonenberg geweest om ff rond te vragen. En hij heeft een notitie gemaakt waarin die Elacin van 165 euro staan. Dus ik word waarschijnlijk wel voor een deel gesponsord :D

jermy schreef:
een demping is bij geen enkel product vlak. dat kan technisch niet eens.

Ik zei dus ook. Een beetje vlak, want de Elacin zijn bijv. een stuk vlakker dan de Noizezz.

Er is alleen nogal een verschil tussen een dempingsverschil van 8-12 db (Alphine Partyplugs) en 3-4 db van Elacin waarbij tot 6khz het binnen de 2 db blijft.

En 165 (+25 verzekering) is gewoon niet duur als je weet wat voor hinder/irritatie/frustratie/angst/onzekerheid je krijgt door gehoorschade, of nog erger: Tinnitus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:12 

Hardtraxx Veteran

Tinnitus, wat is dat? Sorry geen zin om te googlen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:12 

Hardtraxx Veteran

Piep in je oren. Maar dan voor altijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:13 

Hardtraxxer

Permanent piep/ruis/bliebjes/fluiten of ander niet bestaand geluid dat je hoort terwijl het er niet is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 22:32 

Hardtraxx Veteran

Net heel goed nieuws gehoord. Mijn ouders vinden dat ik goed mijn best heb gedaan op school en vinden het goed dat ik zelf met gehoorbescherming kom en hebben besloten om €150 te sponsoren. Dan blijft er incl verzekering nog maar €40 voor mij over. Echt heel nice, totaal niet verwacht :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 12:50 

Hardtraxxer

jermy schreef:
Foxbuster schreef:
Ik snap alleen niet waarom mensen voor alternatieven blijven gaan, als je gewoon één keer goed investeert bij Schoonenberg heb je oordoppen die goed zitten, op maat gemaakt, garantie en goed voor vier jaar.

Just my 2 cents ;)

Schoonenberg is niets anders dan een dealer. Alpine, Noizezz, Elacin, ER, etc... zijn de producenten. Als je direct bij een producent terecht kan lijkt mij de keuze snel gemaakt. Garantie is vaak fabrikant/wettelijke garantie.

btw. just my 2 cents? lees het volgende:

Citaat:
A bastardization of "My Two Bits"

The phrase to give ones opinion was orininally 'My Two Bits'... but has been incorrectly proliferated as 'My Two Cents.'
Person 1: "Thats is just my two cents"

Person 2: "You mean, 'My Two Bits' you moron... by misquoting the phrase, you illustrate just how stupid your opinion is anyways."

bron: http://www.urbandictionary.com/define.p ... id=1875358

Ik doelde meer op het feit dat mensen voor alternatieven blijven gaan, om zo goedkoper uit te zijn. En dan later erachter komen dat op maat gemaakte, net zoals ER (toevallig bij Schoonenberg) veel lekkerder zitten. Investeer gewoon goed in je oren is mijn mening, duurder is niet altijd beter, maar in dit geval ;)

Ik spreek uit ervaring, heb zelf een lichte tinnitus (fluittoon) en die is blijvend. Een maat van me heeft een harde fluittoon in beide oren, met daarbij overgevoeligheid opgelopen (vallen van bestek doet al pijn). Ik hoop mensen hiermee niet af te schrikken, maar te informeren. Wat mensen daarmee zelf doen moeten ze zelf weten, maar met de huidige decibels die geproduceerd worden op de festivals is het niet een kwestie van krijg ik gehoordeschade, maar eerder wanneer ;)

En iedereen drukt zichzelf anders uit, zeurpiet :P Just my 50 cent :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2012 18:31 

Hardtraxxer

Ik heb deze http://www.variphonewebshop.nl/product/34/gehoorbescherming/op-maat-gemaakt/soft-komfort//
en de harde variant.

Ik heb ze destijds via mijn (ex)werkgever gekregen.

Maar ze zijn echt superfijn!!

Deze http://www.variphonewebshop.nl/product/55/gehoorbescherming/op-maat-gemaakt/mep-2g/ zijn speciaal voor concerten e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 19:30 

Hardtraxx Veteran

Woensdag tijdens de bandrepetitie mijn noizezz ingehad, geluid stond daarmee echt niet te hard ofso.

En nu al 2 dagen last van me rechter oor. Dat geluid al echt snel pijn doet. :/

Ik weet niet of dit kan liggen aan dat (niet op maat gemaakte) oordoppen toch een irritatie voor je oor zijn of dat hier een andere oorzaak voor is? Mischien weet een van jullie dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 22:50 

Hardtraxx Veteran

Denk dat je maat te klein in hebt gehad en dat ze lekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 22:57 

Hardtraxx Veteran

Dat lijkt me erg sterk. Het zou wel kunnen maar ik vraag me hoe dan ook af waar mijn oorpijn vandaan komt. Want heb ze maar een uur ingehad (ook nodiggehad) en had nou echt totaal niet het gevoel dat het geluid te hard stond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2012 23:58 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Dat lijkt me erg sterk. Het zou wel kunnen maar ik vraag me hoe dan ook af waar mijn oorpijn vandaan komt. Want heb ze maar een uur ingehad (ook nodiggehad) en had nou echt totaal niet het gevoel dat het geluid te hard stond.

Ga nou gewoon naar de dokter :P Misschien heb je wel gewoon een oorontsteking ofzo je laat je veelste gek maken door dit topic :P True het is goed dat je nu al goed aan je oren denkt maar laat je nou niet gek maken :P Zeker bij jongens van jouw leeftijd ben ik er 80% zeker van dat hij je doorverwijst naar een kno arts, misschien kun je het dan een beetje van je af zetten omdat je wat zekerheid krijgt. De huisarts kan in ieder geval je trommelvlies nakijken of die rustig is en je gehoortunnel checken met een stemvork.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2012 18:26 

Hardtraxx Elite

mrazura schreef:
Draidy schreef:

Ga nou gewoon naar de dokter :P Misschien heb je wel gewoon een oorontsteking ofzo je laat je veelste gek maken door dit topic :P True het is goed dat je nu al goed aan je oren denkt maar laat je nou niet gek maken :P Zeker bij jongens van jouw leeftijd ben ik er 80% zeker van dat hij je doorverwijst naar een kno arts, misschien kun je het dan een beetje van je af zetten omdat je wat zekerheid krijgt. De huisarts kan in ieder geval je trommelvlies nakijken of die rustig is en je gehoortunnel checken met een stemvork.

helaas heb ik een rotdokter die zegt dat dat niet nodig is gekke man gaat wel over zegtie ja niet dus..

Maar heeft iemand echt hele goede oorbescherming ja ik weet het opmaat is de beste, kan iemand mij daar trouwens over vertellen dat als je niet tevreden bent, omdat je oren met die dingen ook nog steeds piepen je zwaardere filters kan krijgen? Want ik heb na 4 uur in een café te staan, met m'n gehoorbescherming in ookal een flinke piep..
Heb nu noizezz die groene maar die helpen geen fuck
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2012 18:40 

Hardtraxxer

Ik heb een vraag, die waarschijnlijk al een paar keer in dit topic gesteld is...

Ik ben dus op zoek naar otoplastieken.
Ik ga geregeld naar een feestje en draai ook redelijk vaak. Afgelopen Beat The Bridge begon ik echt te merken dat mijn oren pijn deden. Ik vraag me nou af waar ik het beste otoplastieken kan aanschaffen. Ik heb al op de site van Alpine gekeken, daar staat dat ze daar €89,- kosten. Alleen dit leek mij erg goedkoop aangezien ik ze ook voor €165,- voorbij heb zien komen... Is de kwaliteit van Alpine dan minder dan deze duurdere gehoorbescherming? Kan iemand mij verder helpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2012 19:32 

Hardtraxx Veteran

Het heeft te maken met de filters die je in de otoplastieken zelf wil hebben. Die van 165 hebben een (zo goed als) vlakke demping wat dus werkt als een volumeknop in je oor. Een niet vlakke demping wil zeggen dat de verschillende toonhoogtes dus op een ander volume dan eerst naar binnen komen. Dit hoeft op zich geen probleem te zijn. Als je echter zelf gaat draaien of je hebt echt een passie voor muziek is vlakke demping wel aan te raden.

Bij Alpine zit een vezekering voor 2 jaar voor verlies, diefstal, etcetera. Deze kost 20 euro, maar vind ik zeker de moeite waard!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2012 19:41 

Hardtraxx Veteran

Bij schoonenberg is mij verteld dat zij muzikantenbescherming en uitgaansbescherming hebben. En de doppen voor bij het uitgaan dempen niet vlak, die dempen meer hoog.

Maar mij lijkt het hoe dan ook fijner om een vlakke demping te hebben, echt niet alleen als muzikant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2012 21:05 

Hardtraxxer

Dus als ik het goed begrijp; hoe vlakker, hoe duurder?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2012 21:36 

Hardtraxx Elite

Weer goed gedaan aan m'n exinores gister zeg! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2012 22:08 

Hardtraxx Veteran

Stan schreef:
Dus als ik het goed begrijp; hoe vlakker, hoe duurder?

Dat klopt niet helemaal denk ik. Want de oordoppen die nu in bestelling zijn voor mij zijn 165 euro. Dat zijn de muzikantendoppen, maar ze hadden ook uitgaansdoppen en die waren 150.

Ja dan klopt het nog wel wat je zegt, maar niet zoveel dat het per definitie waar is. Als je snapt wat ik bedoel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2012 17:36 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Bij schoonenberg is mij verteld dat zij muzikantenbescherming en uitgaansbescherming hebben. En de doppen voor bij het uitgaan dempen niet vlak, die dempen meer hoog.

Maar mij lijkt het hoe dan ook fijner om een vlakke demping te hebben, echt niet alleen als muzikant.

De prijs van oorbescherming hangt af van:
*op maat gemaakt of niet
*de kwaliteit ("vlakheid") van het filter
*eventuele merkkosten (voor Apple betaal je ook altijd meer etc)

Uitgaansdoppen zijn prima, maar de beste geluidskwaliteit behoud je met vlakke demping. Daar betaal je echter wel voor.
Vorige  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen