Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 20:02 

Hardtraxxer

Ja dat lijstje klopt. Op feesten is het iets van 100 - 120 db volgens mij. Iets als Qlimax is volgens mij rond de 105 en iets als Q-Base zal meer richting de 110-120 zitten denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 20:23 

Hardtraxx Elite

Dus zelfs wanneer je een 25dB filter hebt, zit je op een schadelijk niveau.. Want je bent er natuurlijk meer dan 2 uur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 20:29 

Hardtraxxer

Ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 20:31 

Hardtraxx Veteran

Solis schreef:
Dus zelfs wanneer je een 25dB filter hebt, zit je op een schadelijk niveau.. Want je bent er natuurlijk meer dan 2 uur.

Klopt, schade hou je altijd :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 20:53 

Hardtraxx Elite

Damn! :( Bedankt voor het advies! Ga dan toch voor 25dB!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 22:09 

Hardtraxx Veteran

Ik heb nu noizezz universeel en heb er gvd genoeg van. Ze dempen niet goed, hoe nog steeds een lichte piep over. Ik merk niet veel verschil tussen het in en uit hebben van de dingen behalve dat de hoge tonen met de doppen in voor een groot deel weg zijn dus de muziek naar schijt klinkt en ik niemand meer versta.

Wat raden jullie aan om te kopen? Liever niet op maat omdat ik nog volop in de groei zit maar als er echt niks anders is welke op maat raden jullie dan aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 22:36 

Draidy schreef:
Ik heb nu noizezz universeel en heb er gvd genoeg van. Ze dempen niet goed, hoe nog steeds een lichte piep over. Ik merk niet veel verschil tussen het in en uit hebben van de dingen behalve dat de hoge tonen met de doppen in voor een groot deel weg zijn dus de muziek naar schijt klinkt en ik niemand meer versta.

Wat raden jullie aan om te kopen? Liever niet op maat omdat ik nog volop in de groei zit maar als er echt niks anders is welke op maat raden jullie dan aan?

Ik heb deze: http://www.exinore.nl/gehoorbescherming/muziek/er-20-s/ en heb nooit last van een piep of dat ze niet goed dempen, kan anderen er ook beter mee verstaan als zonder die dingen.
Hoor alleen wel van een aantal mensen dat ze ze echt niet lekker vinden zitten, zo erg zelfs dat ze ze niet een heel feest in willen houden :P Heb er zelf niet zo veel last van dat ze niet lekker zitten, aan het begin altijd wel eventjes maar dat gaat vanzelf over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 23:07 

Hardtraxx Veteran

Beda kt voor de tip :)
Heb je mischien ook een idee hoeveel ze dempen?
En ze dempen dus wel redelijk vlak?

Heeft er iemand anders mischien nog aanraders?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 23:10 

Draidy schreef:
Heb je mischien ook een idee hoeveel ze dempen?

Geen idee :P Zou zeggen 20dB aangezien ze 20s heten maar weet niet zeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 23:27 

Hardtraxxer

Had op Rebirth mijn groen noizezz bij, vergeet ik ze in het begin in te doen xd .
Halverwege toch maar in gedaan, had geen last van de vorm alleen kon ik echt niemand om me heen meer horen praten.Meteen maar weer uitgedaan.
Ook was de muziek niet duidelijk te horen (doffer). Weet niet of dat komt omdat ik ze van tevoren niet inhad of aan de noizezz zelf ligt?

Had op zondag dit keer geen last van piep, na eerdere feesten wel eens last van gehad. Hoop dat dat ene goed teken is, wil mijn gehoor nog zo lang mogelijk redelijk/goed houden.

Ga ze tijdens Loudness weer proberen, dit keer wel van te voren indoen. Als ze weer niet zitten moet ik nog maar eens naar een andere oplossing zoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 23:58 

Hardtraxx Veteran

Ik heb dus hetzelfde probleem.

Kan er iemand mij wat meer vertellen over de op maat gemaakte van hans anders, aangezien er op de site niks te vinden is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 00:33 

Hardtraxxer

Als ik het me goed herinner waren de ervaringen zoals ze hier zijn gepost (of haal ik nu dit topic door elkaar met een topic op een ander forum...) slecht...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 08:11 

Hardtraxx Veteran

Oke, mijn budget zit rond de 100 euro (iets meer is niet erg maar het moet niet te gek worden) welke (op maat gemaakte) oordoppen raden jullie mij dan aan en waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 10:56 

Hardtraxx Newbie

zoals met alles is dit tevens subjectief. Universeel en op maat zijn niet te vergelijken (qua prijs en kwaliteit) :nono: . ER oordopjes zijn van prima kwaliteit, net zoals de oorveilig/let's party doppen voor 'normaal' gebruik en niet casual gebruiker. De prijs is er natuurlijk ook naar.

De 'op maat' kun je bij jouw lokale gehoor-boer laten aanmeten waar Alpine al jaren wordt aangeprezen (door bv. motorrijders, artiesten & DJ's). Op hun eigen site kun je aanmeten voor maar €89 :yay: . Bij Noizezz is dit volgens mij een tientje minder maarja... kwaliteit is ook iets waard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 12:20 

Hardtraxx Veteran

Solis schreef:

Je gaat ook naar de plee en zo natuurlijk, en de geluidsdruk is natuurlijk niet constant op 1 niveau (breaks etc.). Bovendien halen de oordoppen een groot deel van de schadelijkste hoge frequenties weg. Gehoorschade ontstaat ook daardoor, niet alleen door hard geluid ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 14:42 

Hardtraxx Veteran

jermy schreef:
zoals met alles is dit tevens subjectief. Universeel en op maat zijn niet te vergelijken (qua prijs en kwaliteit) :nono: . ER oordopjes zijn van prima kwaliteit, net zoals de oorveilig/let's party doppen voor 'normaal' gebruik en niet casual gebruiker. De prijs is er natuurlijk ook naar.

De 'op maat' kun je bij jouw lokale gehoor-boer laten aanmeten waar Alpine al jaren wordt aangeprezen (door bv. motorrijders, artiesten & DJ's). Op hun eigen site kun je aanmeten voor maar €89 :yay: . Bij Noizezz is dit volgens mij een tientje minder maarja... kwaliteit is ook iets waard.

Dat zijn dan deze?
http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/ ... -aanmeten/

Hoeveel dempen deze ongeveer?

En is de demping een beetje vlak?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 15:08 

Hardtraxxer

Alle grote dj's gebruiken zo'n beetje Exinore doppen en ook aan de plaatjes te zien lijkt het me HEEEL sterk dat dit een vlakke demping bied aangezien het gewoon een buisfilter is, itt de platte filters voor vlakke demping.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2012 19:02 

Hardtraxx Veteran

Ik zeg Alpine. Muziek perfect gedempt (geen idee hoeveel db's etc, maar ik heb nooit meer last van een piep) en gesprekken voeren is geen probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2012 19:07 

Hardtraxx Veteran

Dat zijn dan deze?:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2012 19:48 

Hardtraxx Veteran

Wow wat zijn dat voor moeilijkduuruitziende dingen? :D
Afbeelding

That's what I'm talking about :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2012 21:52 

Hardtraxxer

Ik snap alleen niet waarom mensen voor alternatieven blijven gaan, als je gewoon één keer goed investeert bij Schoonenberg heb je oordoppen die goed zitten, op maat gemaakt, garantie en goed voor vier jaar.

Just my 2 cents ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 01:43 

Hardtraxx Veteran

JVDM schreef:
Wow wat zijn dat voor moeilijkduuruitziende dingen? :D
Afbeelding

That's what I'm talking about :$

die heb ik ook, vind ze kut, alles klinkt veel te dof met die dingen in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 08:36 

Hardtraxx Newbie

Draidy schreef:
jermy schreef:

Dat zijn dan deze?
http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/ ... -aanmeten/

Hoeveel dempen deze ongeveer?

En is de demping een beetje vlak?

ja, het lijkt er wel op.

als ik het goed heb ligt de mate van demping aan de filters die in het product zitten. deze zijn naar keuze in te vullen en kun je dus in overleg doen. deze kunnen later altijd kosteloos gewijzigd worden. tenminste dat is mijn ervaring bij alpine.

de oordop is aardig vlak en steekt niet uit het oor zoals bij vele. de top kan aangepast worden zodat het lekker in en uit het oor valt.

een demping is bij geen enkel product vlak. dat kan technisch niet eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 08:49 

Hardtraxx Newbie

Foxbuster schreef:
Ik snap alleen niet waarom mensen voor alternatieven blijven gaan, als je gewoon één keer goed investeert bij Schoonenberg heb je oordoppen die goed zitten, op maat gemaakt, garantie en goed voor vier jaar.

Just my 2 cents ;)

Schoonenberg is niets anders dan een dealer. Alpine, Noizezz, Elacin, ER, etc... zijn de producenten. Als je direct bij een producent terecht kan lijkt mij de keuze snel gemaakt. Garantie is vaak fabrikant/wettelijke garantie.

btw. just my 2 cents? lees het volgende:

Citaat:
A bastardization of "My Two Bits"

The phrase to give ones opinion was orininally 'My Two Bits'... but has been incorrectly proliferated as 'My Two Cents.'
Person 1: "Thats is just my two cents"

Person 2: "You mean, 'My Two Bits' you moron... by misquoting the phrase, you illustrate just how stupid your opinion is anyways."

bron: http://www.urbandictionary.com/define.p ... id=1875358
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 11:24 

jermy schreef:
btw. just my 2 cents? lees het volgende:

Citaat:
A bastardization of "My Two Bits"

The phrase to give ones opinion was orininally 'My Two Bits'... but has been incorrectly proliferated as 'My Two Cents.'
Person 1: "Thats is just my two cents"

Person 2: "You mean, 'My Two Bits' you moron... by misquoting the phrase, you illustrate just how stupid your opinion is anyways."

bron: http://www.urbandictionary.com/define.p ... id=1875358

Baas xd :lol:
Vorige  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen