Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 148  Volgende
Bericht Geplaatst op 25 mrt 2012 20:27 

Hardtraxx Elite

Welke filter raden jullie aan? http://www.elacin.nl/nl/nl/shop/product/103 of http://www.elacin.nl/nl/nl/shop/product/104
Bericht Geplaatst op 25 mrt 2012 23:44 

Hardtraxx Veteran

Solis schreef:

15. Maar je hebt wel setje oordoppen nodig he voor die dingen :P een losse filter heb je niks aan
Bericht Geplaatst op 25 mrt 2012 23:58 

Hardtraxx Elite

PierrePruuk schreef:
Solis schreef:

15. Maar je hebt wel setje oordoppen nodig he voor die dingen :P een losse filter heb je niks aan

Ja dat snap ik Afbeelding. Is 25 dan te zwaar? Of heb je er geen ervaringen mee?
Bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 00:53 

Hardtraxx Addict

Solis schreef:

80 dB = 8 uur blootstelling
83 dB = 4 uur blootstelling
86 dB = 2 uur blootstelling
etc..

Het geluidsniveau op een feest ligt al gauw rond de 110db, dus ik zou voor 24 gaan.
Bericht Geplaatst op 29 mrt 2012 17:33 

Hardtraxxer

Solis schreef:
PierrePruuk schreef:
Solis schreef:

Ja dat snap ik Afbeelding. Is 25 dan te zwaar? Of heb je er geen ervaringen mee?

25 is perfect! Heb ze zelf ook, gebruik ze in cafés, discotheken, feestjes en festivals! Ook als het geluid *zacht* staat heb ik nog genoeg plezier en gesprekken zijn goed te voeren. Sindsien geen last meer van verharding van mijn tinnitus
Bericht Geplaatst op 03 apr 2012 01:22 

Hardtraxx Elite

Nog steeds blij met mijn ER-25's op maat gemaakt. Was even wennen de eerste paar feesten maar daarna ben je er zo aan gewend. Moet altidj wel elk half uur even mijn rechteroortje aandrukken omdat die anders wat losser gaat zitten. Niet dat die er uit zou vallen maar voor de zekerheid tik ik hem altijd maar even goed aan. Ook op die lektesten bij de audicien gaven ze gewoon aan dat het goed zat dus. Het zal er wel bij horen..
Bericht Geplaatst op 03 apr 2012 22:33 

Hardtraxx Veteran

Had mijn Noizezz mee naar MOH 2 weken geleden maar ik had ze al veels te snel terug uit gedaan omdat ik er niet aan kon wennen en zelfs niet kon communiceren. Maar goed vooral op de main geweest en daar viel het geluid reuze mee. Beetje zielige poging was het, maar ik ga zaterdag op Rebirth voor een fatsoenlijke herkansing.
Bericht Geplaatst op 09 apr 2012 15:11 

Hardtraxx Veteran

Goed, ik merk dat me die Noizezz niet goed werken, blijf een enorme ruis en piep in mn oren houden en op dit moment heb ik zelfs gewoon geen gehoor in mn linkeroor.
Is het aan te raden om op maat gemaakte oordopjes te hebben? En haal je het geld eruit als je minimaal 1 x per maand gaat feesten?
Bericht Geplaatst op 09 apr 2012 15:29 

Hardtraxxer

Ik kan niet in jou portemonnee kijken. je kunt +-165 euro in je oren investeren of de rest van je leven met een piep lopen die alleen maar erger word. En als je minimaal 1 keer per maand naar een feest gaat zou ik het sowieso doen
Bericht Geplaatst op 09 apr 2012 16:21 

Hardtraxx Addict

El Mare schreef:
Goed, ik merk dat me die Noizezz niet goed werken, blijf een enorme ruis en piep in mn oren houden en op dit moment heb ik zelfs gewoon geen gehoor in mn linkeroor.
Is het aan te raden om op maat gemaakte oordopjes te hebben? En haal je het geld eruit als je minimaal 1 x per maand gaat feesten?

Als je nu al zo erge last hebt dan zou ik dat zeker doen. Je geld haal je er altijd uit want nieuwe oren zijn onmogelijk! Je kunt met oordoppen op maat ook 2 jaar doen.
Bericht Geplaatst op 09 apr 2012 18:12 

Hardtraxx Elite

Ligt eraan hoe je ermee omgaat hoor.. Als je ze goed schoonmaakt en er geen andere gekke dingen mee doet, kun je er volgens iemand bij Schoonenberg wel 10 jaar mee doen.
Bericht Geplaatst op 09 apr 2012 18:13 

Hardtraxx Veteran

mijn vader heeft ook oordoppen (voor op de motor vanwege zijn slechte oren)
die hadden 420 euro gekost en hij heeft ze nu al 9 jaar
Bericht Geplaatst op 09 apr 2012 18:54 

Hardtraxxer

Solis schreef:
Ligt eraan hoe je ermee omgaat hoor.. Als je ze goed schoonmaakt en er geen andere gekke dingen mee doet, kun je er volgens iemand bij Schoonenberg wel 10 jaar mee doen.

Hangt er vooral van af hoe snel je gehoorgang veranderd en die blijft je hele leven veranderen ;) 4 Jaar is wat Elacin opgeeft.
Bericht Geplaatst op 09 apr 2012 19:20 

Hardtraxx Veteran

4 jaar heb ik ook gehoord hier bij de winkel.
Bericht Geplaatst op 09 apr 2012 19:23 

Hardtraxx Elite

Martijn schreef:
Solis schreef:

Hangt er vooral van af hoe snel je gehoorgang veranderd en die blijft je hele leven veranderen ;) 4 Jaar is wat Elacin opgeeft.

Oke, dan had zij het fout.
Bericht Geplaatst op 09 apr 2012 20:07 

Hardtraxx Veteran

Ik ga het iig eens serieus overwegen. Het mindere gevoel in mn linkeroor is al een heel stuk verminderd, maar voelen doe ik het nog steeds wel.
Bericht Geplaatst op 09 apr 2012 20:18 

Hardtraxx Elite

El Mare schreef:
Ik ga het iig eens serieus overwegen. Het mindere gevoel in mn linkeroor is al een heel stuk verminderd, maar voelen doe ik het nog steeds wel.

Je kunt een gratis oortest doen bij Schoonenberg of Beter Horen. :)
Bericht Geplaatst op 09 apr 2012 20:23 

Hardtraxx Veteran

Ligt het eraan of je het laten testen, wat voor oordoppen je precies nodig hebt?
Bericht Geplaatst op 09 apr 2012 20:52 

Hardtraxx Addict

Of het nu 2 of 4 jaar is maakt eigenlijk niet uit. Het bedrag voor oordoppen is niets vergeleken met een permanente oorbeschadiging.
Bericht Geplaatst op 09 apr 2012 21:14 

Hardtraxx Elite

El Mare schreef:
Ligt het eraan of je het laten testen, wat voor oordoppen je precies nodig hebt?

Zou gewoon na de uitslag van de test voor advies vragen in de winkel ;) Wel zo snel mogelijk doen, want het zal alleen maar erger worden.. Tenzij je er iets aan doet!

Bezoekje aan een KNO-arts kan trouwens ook geen kwaad! Daar krijg je ook een toonaudiogram trouwens.
Bericht Geplaatst op 09 apr 2012 22:34 

Hardtraxx Addict

El Mare schreef:

Helemaal geen gehoor? :/

Ik wil ook iets serieus doen om m'n oren te beschermen. Alles moet al zon 25 decibel harder gaan voor mij, wil ik het horen. Dus wat raden jullie aan? Prijs maakt niet uit, tot zekere hoogte. +- 150 euro. Wat kan ik daar van het beste halen?
En misschien een voor de hand liggende vraag, maar hebben julie nooit gehad dat jullie een duur ding hadden en die kwijtraakten?
Bericht Geplaatst op 10 apr 2012 01:28 

Hardtraxxer

Klinkt dus alsof je al flinke schade hebt dus ik zou zeggen Elacin ER 25 doppen, te koop bij oa Schoonenberg. Kost je 160 euro + 25 euro voor een 2 jarige verzekering dat ze eenmalig vervangen worden bij verlies.

Ik heb ze nu 4 jaar en ben ze nooit verloren. Wel ben ik er behoorlijk zuinig op ;)
Bericht Geplaatst op 10 apr 2012 08:53 

Hardtraxx Addict

Ik ben toch blij dat ik afgelopen weekend weer oordopjes inhad, het waren Partyplugs, in het begin deden ze erg kriebelen maar naar een tijdje zaten ze qua comfort wel oké. Echter het probleem is bij mij dat ik niet echt ervaring en verstand heb van kwaliteit van oordopjes en weet dus ook niet zo goed wat ik er van moet vinden, ik vond het bij de Hardstyle soms wel een beetje aan de zachte kant maar dat verschilt natuurlijk ook weer erg per feest. Maar ik heb het idee dat ik voor iets meer (geen op maat gemaakte) toch wel veel betere dopjes kan krijgen (wat natuurlijk erg logisch is). Ik wil natuurlijk wel zo lekker mogelijk kunnen luisteren.

Iemand nog tips?
Bericht Geplaatst op 10 apr 2012 16:21 

Hardtraxx Veteran

MacMichael schreef:
El Mare schreef:

Helemaal geen gehoor? :/

Inmiddels is mn gehoor weer helemaal terug in mn linkeroor hoor, maar het is idd wel een signaal dat afgegeven is ;)
Bericht Geplaatst op 11 apr 2012 19:29 

Hardtraxx Elite

Afbeelding

Klopt dit eigenlijk? Heb nu een filter van 15dB, maar ik twijfel toch om die van 25dB te nemen.

Iemand die weet wat het gemiddelde aantal dB is op een feest?
Vorige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen