Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2012 15:32 

Hardtraxx Newbie

ok ok, maar dat is vooral voor de kenners die iets meer geld willen uitgeven voor iets meer beleving. ik vind het nogal prijzig voor iets wat nog maar de vraag is hoe je het zelf vind zitten. just saying...

de rest kan prima volstaan met een 'simpele' oordop/earplug. die van alpine zitten dan het fijnst want die zijn van een zachte stof (enige volgens mij) waardoor ze comfortabeler zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2012 15:38 

Hardtraxx Veteran

Ik heb zelf die partyplugs als backup voor als ik mijn normale doppen een kwijt ben of wat dan ook, maar passen bij mij juist weer minder. Het hangt er dus nogal van af met je oren en dergelijke.
Voor de rest heb je gelijk, maar ik denk dat hier best een groot aantal liefhebbers zijn. Ik wil in ieder geval nooit meer zonder die op maat gemaakte doppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2012 19:59 

Hardtraxxer

jermy schreef:
ok ok, maar dat is vooral voor de kenners die iets meer geld willen uitgeven voor iets meer beleving. ik vind het nogal prijzig voor iets wat nog maar de vraag is hoe je het zelf vind zitten. just saying...

de rest kan prima volstaan met een 'simpele' oordop/earplug. die van alpine zitten dan het fijnst want die zijn van een zachte stof (enige volgens mij) waardoor ze comfortabeler zitten.

De prijs van onherstelbare gehoorbeschadiging (ruis/dip/tinnitus/hyperacusis) weegt niet op tegen een setje professionele oordoppen verdeeld over een aantal jaar ;)

Just my 2 cents
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2012 20:29 

Hardtraxx Veteran

jermy schreef:
OMG, waarom gelijk de duurste? nooit gedacht aan oordoppen van Alpine? voor 20 euro ben je klaar! kijk maar eens op http://www.letspartyplug.nl/ welke oorveilig.nl is.

OMG, die had ik al, grapjas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 23:51 

Hardtraxx Elite

Ik kom net uit de café vandaan. Daar staan DJ die op een aantal hardstyle feesten draaien. Ik heb een een half uur het gemiddelelde DB opgemeten en dat lag op de 95 DB. Maar ik had totaal niet het idee dat het hard ging! Maar al je daar een aantal uur staat heb je wel gehoorbeschadeing opgelopen. Gelukkig heb ik opmaat gemaakte oordoppen die zal ik voortaan wel indoen
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 00:47 

Donateur

Ik heb al jaren last van me oren, teminste linker oor, ik hoor ook minder in dat oor, zet een nummer aan, haal de hoge tonen weg en dat hoor ik :S dus mid en low. recht wel prima.

Oorzaak, slechte boxen in kroegen, clubs, feesten zonder doppen, koptelefoon te hard aan tijdens muziek maken of muziek luisteren.

Ben nu afgelopen week echt 4 dagen flink aan de koorts geweest, oorontsteking erbij, de zooi voor de zoveelste keer laten uitspuiten, maar heb nu sinds vrijdag barstende koppijn, me oorontsteking is wat minder, maar niet helemaal weg. Heb gevoel dat ik nu voorhoofd holte ontstekingkje heb, vandaar de koppijn. Maandag weer de doktor bellen, en ik wil een hoortest ook gaan doen.

Lekker kut, a.s. zat dus XQ. Maargoed, ik had bij 25 year prophet maar doppen gekocht, slecht geluid. Nu idd die alpine dopjes ff besteld ook. ff testen by XQ, als kut is ga ik ook aan de professionele halen. ben nu 26, heb me hele leven nog voor me en ik wil niet straks compleet doff zijn, of lawaai doof ofzo.

Love for the music, dat moet je wel goed kunnen horen. Dus bescherm ze erg goed! En idd zoals sommige zeggen, stoer doen door het niet te nemen.... dan kom je jezelf nog wel eens tegen als je ouder word ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 00:49 

Hardtraxx Veteran

In kroegen / dancings is het geluid echt om te janken :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 10:38 

Hardtraxx Newbie

Foxbuster schreef:
De prijs van onherstelbare gehoorbeschadiging (ruis/dip/tinnitus/hyperacusis) weegt niet op tegen een setje professionele oordoppen verdeeld over een aantal jaar ;)

Je heb helemaal gelijk maar voor 20 euro kun je hetzelfde bereiken. Natuurlijk kun je hier weer over debatteren maar onthoudt de functie/eigenschappen van het product. Feitelijk kun/moet je de opmaat gemaakte niet vergelijken met de universal oordop.

Aan een ieder de keus welke optie te nemen. De duurste is (logischerwijs) van een hogere kwaliteit maar daar betaal je ook voor. Niet iedereen zal dat er voor over hebben (ik in ieder geval niet).

Uiteindelijk zijn wij allemaal bezig hetzelfde resultaat te bereiken namelijk gehoorbescherming.. Respect :-)

mandy schreef:
vond ze in het begin echt super irritant maar komt ook door mn piercing, zijn ook niet echt van heel goede kwaliteit haha
maar beter iets dan niets en mn oren gaan tenminste niet naar de knoppen :)

zeker zijn ze van een goede kwaliteit anders zou de Nationale Hoorstichting deze niet ondersteunen. natuurlijk is zoiets subjectief maar ze klaren de klus en zijn comfortabeler dan menig ander oordop. En ja, ik ben een fan van Alpine :-) welke trouwens ook opmaat gemaakte oordoppen maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 15:13 

Hardtraxx Elite

Pff, ingehad bij Eclipse Zaterdag. Wat een helden dingen zijn het! Eerst dacht ik dat ze lekte maar totaal niet. Moest ze steeds wel ff aandrukken voor m'n gevoel.

Geen piep niks, stond voorraan bij de boxen met m'n maten zonder doppen. Die hebben nu nog een piep. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 23:42 

Hardtraxxer

gisteren was ik mijn oren aan het uitkuisen met een wattenstaafje, en toen ik mijn rechteroor had uitgekuist hing er een beetje bloed op het staafje :( heeft iemand hier al ervaring mee? en of het erg is? ik heb al wel een lange tijd constante piep in dat oor, maar ik begin me nu echt ongerust te voelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 12:40 

Hardtraxx Veteran

Na afgelopen zaterdag op Euphoria echt een abnormale piep in mijn oren. Misschien toch maar eens naar Schonenberg binnenkort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 20:53 

Hardtraxxer

Met een wattenstaafje in je oren poeren is sowieso niet helemaal ongevaarlijk want je kan er je trommelvlies mee beschadigen ;) Je kan in zo'n geval beter even langs de dokter die het uitspuit. Mogelijk heb je niet anders als de gehoorgangnwand een beetje beschadigd wat vanzelf geneest.

Maar in principe als je twijfelt, altijd even langs bij de dokter. Je oren zijn veel te belangrijk om mee te knoeien.

Voor de mensen met Tinnitus is dit trouwens HEEL erg goed nieuws. Ook zit er aardig wat achtergrond info bij.

http://wibnet.nl/mens/hersenen/tinnitus ... 1_14_48473
Crosspost van een ander forum
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 21:07 

Hardtraxx Veteran

Zeer interessant bericht!
Er is misschien een manier om Tinnitus te genezen gevonden!
http://wibnet.nl/mens/hersenen/tinnitus ... tante-toon
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2012 10:11 

Hardtraxxer

jermy schreef:
Foxbuster schreef:

Je heb helemaal gelijk maar voor 20 euro kun je hetzelfde bereiken. Natuurlijk kun je hier weer over debatteren maar onthoudt de functie/eigenschappen van het product. Feitelijk kun/moet je de opmaat gemaakte niet vergelijken met de universal oordop.

Aan een ieder de keus welke optie te nemen. De duurste is (logischerwijs) van een hogere kwaliteit maar daar betaal je ook voor. Niet iedereen zal dat er voor over hebben (ik in ieder geval niet).

Uiteindelijk zijn wij allemaal bezig hetzelfde resultaat te bereiken namelijk gehoorbescherming.. Respect :-)

mandy schreef:
vond ze in het begin echt super irritant maar komt ook door mn piercing, zijn ook niet echt van heel goede kwaliteit haha
maar beter iets dan niets en mn oren gaan tenminste niet naar de knoppen :)

zeker zijn ze van een goede kwaliteit anders zou de Nationale Hoorstichting deze niet ondersteunen. natuurlijk is zoiets subjectief maar ze klaren de klus en zijn comfortabeler dan menig ander oordop. En ja, ik ben een fan van Alpine :-) welke trouwens ook opmaat gemaakte oordoppen maakt.

Zo hoort het ook! Iedereen waarschuw ik tegenwoordig voor de gevolgen en als ze niet willen luisteren jammer dan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2012 23:39 

Hardtraxx Addict

jRn schreef:
Pff, ingehad bij Eclipse Zaterdag. Wat een helden dingen zijn het! Eerst dacht ik dat ze lekte maar totaal niet. Moest ze steeds wel ff aandrukken voor m'n gevoel.

Geen piep niks, stond voorraan bij de boxen met m'n maten zonder doppen. Die hebben nu nog een piep. :x

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 00:27 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Zeer interessant bericht!
Er is misschien een manier om Tinnitus te genezen gevonden!
http://wibnet.nl/mens/hersenen/tinnitus ... tante-toon

dat stond ook laatst in wetenschap in beeld, heel mooi ook dat ze al begonnen zijn mensen te behandelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 01:02 

Hardtraxx Addict

een dokter in Belgie behandelt ook mensen met oorsuizen. Hopelijk komen er snel goede doorbraken op dat gebied.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 13:15 

Hardtraxxer

Tinnitus is eigenlijk gehoorschade in de hersenen omdat die ontregeld raken. Één van de oorzaken is regelmatige bloodstelling aan te hard geluid en hoewel dat natuurlijk ook fysieke schade kan veroorzaken, is Tinnitus iets dat puur in de hersenen zit. Bij fysieke schade ga je gewoon langzaam aan minder horen.

http://www.rug.nl/Corporate/nieuws/archief/archief2008/persberichten/148_08?lang=nl
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 14:13 

Hardtraxxer

Martijn schreef:
Tinnitus is eigenlijk gehoorschade in de hersenen omdat die ontregeld raken. Één van de oorzaken is regelmatige bloodstelling aan te hard geluid en hoewel dat natuurlijk ook fysieke schade kan veroorzaken, is Tinnitus iets dat puur in de hersenen zit. Bij fysieke schade ga je gewoon langzaam aan minder horen.

http://www.rug.nl/Corporate/nieuws/archief/archief2008/persberichten/148_08?lang=nl

Onzin naar mijn mening! Het omwaaien van je trilhaartjes en niet meer herstellen zorgt ook voor een blijvende pieptoon...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 14:37 

Hardtraxxer

Als ik het onderzoek goed (en het staat ook in veel simpelere vorm op wikipedia etc) lees is dat enkel een mogelijke 'kickstart' voor het probleem. Het doorsnijden van de gehoorzenuw is dan ook vaak geen oplossing.

Citaat:
Intense sound exposure (13;16;24-26) and the tinnitus-inducing agents salicylate and
quinine (5;16;27;28), are described to induce tinnitus by altering the peripheral
afferent neural input. Measured alterations of frequency representations in the
different structures of the auditory pathway, effects on neuronal firing patterns and
increases in spontaneous neural firing rates, have all been described to be neural
correlates of tinnitus (13;16;22;25).
Animal studies investigating the processes of neural plasticity in the DCN and the IC
support the hypothesis that both structures might be an important site for the
generation and modulation of tinnitus-producing signals (24;29;30). Following an
intense tone exposure and pharmacologically decreased GABA-mediated inhibition,
an increased spontaneous activity was measured in the DCN and the IC of several
species (7;24;26;28-34).
The alterations of the response properties of neurons of the auditory
pathways after noise trauma, application of ototoxic drugs and pharmacological
distortion of excitation and inhibition, indicate the involvement of several structures
of the central auditory pathways in the generation of tinnitus. Central changes are
assumed to correspond tonotopically to damaged regions of the cochlea (15). Since
the effects of noise trauma and ototoxic drugs have been described to possibly
induce tinnitus in tinnitus sufferers, it is reasonable to assume that the mechanisms
measured in these studies contribute to the understanding of the pathophysiological
processes concerning the generation of tinnitus.

--

The general role of neural plasticity of the central nervous system is adaptation to
altered peripheral input and compensation for the effects induced by injury or
diseases (17). Neural plasticity occurs in all parts of the central nervous system as a
normal consequence of a deprivation of peripheral input, an abnormal peripheral
input or injury, learning, adaptation, and even behavioral training (12;17;48-50).
Injury and use related plasticity of cortical receptive fields in
somatosensory, visual and auditory cortices have been described (51-54). The
mechanisms of plasticity are assumed to be similar across all cortical regions (54),
and may reflect an accumulation of both cortical and subcortical changes.
Many studies support the hypothesis that neural plasticity plays an
important role in the generation of tinnitus (16;17;19;36;49;51;55-57).Because of
close loop interaction between the different structures of auditory system, the strong
GABAergic and glutamergic influence and the crossmodal interactions along the
nonclassical pathway, a substantial part of the brain must somehow be involved in
the sensation and generation of tinnitus. Disturbances in one part of the auditory
system are reflected in changed functional properties in other parts of the central
auditory pathways (15). Since several processes seem to work synergistically, the
distinction between peripheral or central origin of tinnitus does not seem very
relevant. The effects of neural plasticity following peripheral receptor organ damage
can be divided into modifications with an early or later onset.

Have fun als je je er echt in wilt verdiepen: http://dissertations.ub.rug.nl/facultie ... h.bartels/
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 15:12 

Hardtraxxer

Bedankt, maar heb er al veel over gelezen op het tinnitus en hyperacusisforum ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 15:18 

Hardtraxxer

Ik ook :P Maar goed het is gewoon complexe materie en men weet veel nog niet. Als je alle als'en, het is waarchijnlijk zo, het wijst er op dat enzo hier gaat herhalen krijg je helemaal een warrig verhaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 11:39 

Donateur

Had ik eindelijk gehoorbescherming voor vannacht in de HMH,, Ideaal werkte prima, heerlijk geluid.. Zat ie rond 04:00 niet goed, valt ie :') Dag dag oordopjes, vind je noot meer terug :thumbdown:

Nu alsnog last van me oren :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 18:50 

Hardtraxxer

De schade die ontstaat op het moment dat dopjes uitvallen of op het moment dat je ze uitdoet is des te groter. Je oren wennen aan de hardheid van het geluid en je hersenen stellen zich daar op in. Op het moment dat je oordoppen uitvallen of je doet ze midden in de zaal uit krijgen je oren een grotere opdonder dan normaal...

Als je dan TOCH je oordoppen uit wilt doen, kan je beter even naar buiten lopen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 19:00 

Hardtraxx Veteran

Oh, wat was ik gisteren blij dat ik doppen had. Wat stond het geluid weer ouderwerts hard in de HMH! Totaal geen probleem, maar wel fijn om dan doppen in te hebben. Loepzuiver geluid gehoord!
Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen