Active topics in Algemeen

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 34 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 6 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 19 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 6 days ago
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
PierrePruuk wrote:Komende week oren laten uitspuiten, hoortest doen en Elacin ER15 laten maken :) eindelijk
Goed bezig knul!

Ik had ooit bij een meting ook iets van -8 aan beide oren. Ik ben er echter van overtuigd dat dat intussen het dubbele is (heb in de zomer teveel feesten zonder doppen moeten doen).
Artiest
1973 posts member since 2009
In Zweden 1 oordop kwijtgeraakt, al een nieuwe laten aanmeten (die gelukkig nog onder de verzekering viel), maar met Qountdown moest ik het dus met een goedkoop Alpine setje doen.

En tot mijn verbazing was dat eigenlijk ook wel prima! Kan ook aan de (goede) afstelling van het geluid in de HMH liggen :P
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Gister met oud en nieuw buiten was ik blij dat ik me op maat gemaakte in had gedaan, stond met een groepje en iemand gooide een cobra 6 bij ons in de buurt.. Wil niet dat ik in 1 avond me gehoor naar de klote help door zo'n hoeren ding >.<
C
Hardtraxxer
233 posts member since 2011
last seen Dec 2019
Cobra in de buurt? Heb je daarna niet diegene even wat corrigerende tikken gegeven. Levensgevaarlijk die dingen ;)
Hardtraxxer
327 posts member since 2010
last seen Jan 2017
Crashee wrote:Cobra in de buurt? Heb je daarna niet diegene even wat corrigerende tikken gegeven. Levensgevaarlijk die dingen ;)
had die moeten doen:p die eikel gooit zelf een supervlinder tegen een boom aan waardoor die 2meter voor me lag inplaats van dat die hem 10meter verderop gooide ofso.. had meteen piep in me oren:P
Hardtraxx Elite
2055 posts member since 2011
last seen Apr 2015
heb ze nu ook op maat. Heb wel als ik kauwgom kauw of iets dat mn dop ook mee beweegt, maaar niet zo zeer dat hij uit valt. Is dit normaal?
M
Hardtraxxer
608 posts member since 2010
last seen Jul 2015
Zolang ze niet lekken is het ok...

Anders moeten ze wss over.
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2015
Martijn wrote:Zolang ze niet lekken is het ok...

Anders moeten ze wss over.
Heb wel lektestje gehad met neutrale mond/geen kauwgom etc. Dat was allemaal goed.
Hardtraxx Veteran
11323 posts member since 2008
Ik heb dat al eens gevraagd volgens mij, alleen weet ik niet meer of ik daar antwoord op gehad heb.
Kun je de noizezz afspoelen met water?
P
Hardtraxx Veteran
3957 posts member since 2010
last seen Jun 2017
El Mare wrote:Ik heb dat al eens gevraagd volgens mij, alleen weet ik niet meer of ik daar antwoord op gehad heb.
Denk het wel, je moet alleen zorgen dat er geen water op de filter komt
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
jRn wrote:heb ze nu ook op maat. Heb wel als ik kauwgom kauw of iets dat mn dop ook mee beweegt, maaar niet zo zeer dat hij uit valt. Is dit normaal?
Je gehoorgang verandert met kauwen, praten en dat soort dingetjes. Daarom moet de afdruk dus ook wel goed zijn. Het is normaal, maar je moet er wel goed op letten dat hij af blijft sluiten. Anders moet je in het ergste geval eventjes overleggen met je audicien.
Hardtraxx Addict
1494 posts member since 2011
last seen Aug 2016
PierrePruuk wrote:
El Mare wrote:Ik heb dat al eens gevraagd volgens mij, alleen weet ik niet meer of ik daar antwoord op gehad heb.
Denk het wel, je moet alleen zorgen dat er geen water op de filter komt
Staat niets over in het boekje. Spoel alles altijd af, en laat daarna drogen.
Kan geen kwaad toch? Anders zou je elke keer die filters er uit moeten halen als je ze af wilt spoelen ...
Hardtraxx Veteran
last seen Jun 2026
Hangt van type filters af. Filters die ik heb (Elacin/Exinore) moet je absoluut niet volgooien met water, want dan gaat de vlakke demping eraan.
Hardtraxx Addict
last seen Aug 2016
Still, ERG goed te spreken over Noizezzz ^^
Hardtraxx Addict
last seen Aug 2016
Khadber wrote:Hangt van type filters af. Filters die ik heb (Elacin/Exinore) moet je absoluut niet volgooien met water, want dan gaat de vlakke demping eraan.
Heb het boekje niet bij de hand, maar stond iets in dat Noizezzz compleet wasbaar waren, zelfs met zeep etc.
Als de filters daarvan kapot zouden gaan lijkt me dat zo iets wel duidelijk naar voren gebracht zou zijn in die uitleg.

Ik heb ze al 4x schoongemaakt, en eerlijkgezegd geen verschil gemerkt met het effect
M
Hardtraxxer
last seen Jul 2015
Noizezzz heeft dan ook geen vlakke demping ;)
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2015
Khadber wrote:
jRn wrote:heb ze nu ook op maat. Heb wel als ik kauwgom kauw of iets dat mn dop ook mee beweegt, maaar niet zo zeer dat hij uit valt. Is dit normaal?
Je gehoorgang verandert met kauwen, praten en dat soort dingetjes. Daarom moet de afdruk dus ook wel goed zijn. Het is normaal, maar je moet er wel goed op letten dat hij af blijft sluiten. Anders moet je in het ergste geval eventjes overleggen met je audicien.
Zo ver ik weet sluit hij af, heb het net eventjes getest met wat muziek en dergelijk. Ik voel gewoon dat ze een beetje bewegen maar ik houd me hoofd helemaal gekanteld, hij valt er niet uit en hij lekt ook niet zo zeer.
Ander verhaal met links, die zit muurvast.
M
Hardtraxxer
last seen Jul 2015
jRn wrote:
Khadber wrote:
Zo ver ik weet sluit hij af, heb het net eventjes getest met wat muziek en dergelijk. Ik voel gewoon dat ze een beetje bewegen maar ik houd me hoofd helemaal gekanteld, hij valt er niet uit en hij lekt ook niet zo zeer.
Ander verhaal met links, die zit muurvast.
Ik denk dat je er dan toch beter even mee terug kan gaan want ze horen beide vast te zitten en mogen absoluut niet lekken :)
Hardtraxx Elite
last seen Apr 2015
Net langsgeweest, met lachen en dergelijk lekken ze alsnog niet. Prima!
P
Hardtraxx Veteran
3957 posts member since 2010
last seen Jun 2017
Hoortest gedaan, rechts +2 en links -1! Ook meteen Elacin ER15 laten maken. Ben benieuwd of ze echt zo goed zijn.
Hardtraxxer
178 posts member since 2010
last seen Nov 2014
PierrePruuk wrote:Hoortest gedaan, rechts +2 en links -1! Ook meteen Elacin ER15 laten maken. Ben benieuwd of ze echt zo goed zijn.
Ik heb vandaag de Elacin ER25 gehaald! Testen op XQ :D
J
8 posts member since 2012
last seen Jun 2012
OMG, waarom gelijk de duurste? nooit gedacht aan oordoppen van Alpine? voor 20 euro ben je klaar! kijk maar eens op http://www.letspartyplug.nl/ welke oorveilig.nl is.
M
Hardtraxxer
last seen Jul 2015
Kijk naar de dempingswaarden van die doppen en je weet gelijk waarom.
J
8 posts member since 2012
last seen Jun 2012
misschien iets te kort door de bocht. Het gaat erom dat het genoeg dempt zodat er geen sprake is van gehoorschade.

Het product/oordoppen wordt ondersteunt door www.oorveilig.nl wat een initiatief is van de Nationale Hoorstichting. Dat zegt niet alles maar wel veel.

Natuurlijk zijn custom-made otoplastieken 'beter' maar daar betaal je dan ook voor. Daarnaast veranderen je oren van vorm dus na een bepaalde periode ontstaat er toch een (miniscuul) gaatje waar het geluid doorheen gaat.
Hardtraxx Veteran
last seen Jun 2026
jermy wrote:OMG, waarom gelijk de duurste? nooit gedacht aan oordoppen van Alpine? voor 20 euro ben je klaar! kijk maar eens op http://www.letspartyplug.nl/ welke oorveilig.nl is.
Het kan inderdaad, maar als je echt de muziek goed wil beleven zijn otoplastieken een heel stuk beter omdat deze geen geluid vervormen (mits er een goed filter in zit). Bovendien zitten ze een stuk aangenamer.