Olijfboompje schreef:
Foxbuster schreef:
Davy schreef:
@ foxbuster
Hoor je die piep non stop ? of alleen als het stil is?
Ik dat heb ik namelijk, heb wel een piep(je) in mijn oren maar hoor het gelukkig alleen als het echt dood stil is.
Ruist een beetje zeg maar

Ik heb hem continue, maar hij is nu wel minder geworden. Als ik er op let wordt hij harder! Voordat iedereen conclusies gaat trekken, er zit een ontzettend dikke prop oorsmeer in mijn rechteroor en dat oor zit helemaal dicht en moet worden uitgespoten!

Waar heb je dit laten doen?
Ik vind het nogal een smerig werkje als ik het zo hoor en het lijkt mij niet dat je hiervoor overal terecht kan.
Heb ik gewoon bij de huisarts laten doen!
Jeroen_n schreef:
Klinkt niet zo best Fox, hoop dat het snel over gaat
Iets anders:
Ben tot nu toe erg tevreden over Noizezzz maar ga volgend feest toch proberen maatje L in mijn orgen te stoppen. Gebruik nu maat M, maar als 2x (tijdens Qlimax en Loudness) zaten ze na een paar uur niet meer goed passend - ik denk door transpiratie - en werd het geluid niet meer goed gefilterd, en hoorde ik dus soms ineens een hard gekrijs (voor degenen die hier geen ervaring mee hebben: ja zo voelt de muziek dan, als je de hele tijd doppen in hebt)
Noizezzz is erg goede aanrader, maar ik weet nu toch al zeker dat ik binnenkort toch echt de op-maat-gemaakte ga aanschaffen
Dus mijn vraag is, welke op maat gemaakte raden jullie aan?
Mijn vriendin heeft ze van Alpine, erg tevreden over zegt ze
Ik zou ze van Alpine nemen, maar beste wat je kunt doen is nog op maat gemaakt en dan zoveel mogelijk demping -15 dB of -25 dB. Door de filters wordt het geluid gedempt en kun je nog fatsoenlijk gesprekken voeren...
Davy schreef:
nog een vraagje aan fox
Was je je oordoppen vergeten ? of had je niet op maat gemaakte in?
Want het lijkt me niet dat je met universele toch nog zo veel schade kan hebben opgelopen ?
Nee, ik was ze niet vergeten, maar ze sloten niet goed af! Halverwege de avond pijn in mijn oren,

daarna snel andere gehaald bij de stand

Ik neem ze ALTIJD mee en doe ze ALTIJD in. Een piep of een ruis is bijna niet te herstellen...
Daarnaast ga met enige regelmaat naar feesten toe en wij staan altijd linksvoor bij de boxen

Universele oordoppen kun je juist nog heel veel schade mee oplopen, omdat deze niet altijd zoveel dempen als je denkt. Het geluid wat uit de boxen komt op de huidige festivals en feesten kun je eigenlijk niet meer ''veilig'' afdempen met universele partyplugs or schuimdoppen! Het is een kwestie van tijd voordat je gehoorschade oploopt
UPDATEVanmiddag oren laten uitspuiten bij de dokter! Man man man, ik wist niet dat er zoveel troep in je oren kon zitten

Er kwam een enorme prop uit mijn rechterkant en daar moest de huisarts een aantal keer over doen.
ConclusieSchuimoordoppen dempen niet voldoende!
Na het uitspuiten hoor ik alles vele malen beter, heb mijn telefoon maar zachter gezet voor gesprekken. De piep / ruis is stukken minder en nu hopen dat het helemaal overgaat. Oordoppen zijn in bestelling bij oordoppenshop.nl (motor / vliegtuig / party).
Een echte piep of ruis is in de meeste gevallen blijvend! Ik heb nu twee weken achter de rug met een piep in mijn rechteroor en geloof me: Je wordt er niet goed van en je wilt weer terug naar die dagen dat alles stil was

Ik blijf de komende weekenden even thuis weg van de feesten! Oud en Nieuw vier ik gelukkig ergens anders, weg van het "carbiet schieten, vuurwerk knallen en harde muziek" en dan in Januari met op maat gemaakte oordoppen weer naar X-Qlusive Noisecontrollers

En voor de gene die ze nooit dragen, veel plezier met het ''stoer doen'' en we spreken elkaar over een aantal jaren wel