Tony schreef:
Graag deel ik mijn ervaring met Hans Anders oordoppen.
Heb geen zin om het hele verhaal uit te typen, maar kort gezegd komt het erop neer dat ik enkele weken geleden voor de derde keer afdrukken heb laten maken, iedere keer was er wel wat mis. Scheurtje erin, zit niet lekker aan één kant, etc.
Daarnaast is het type filter iedere keer weer een discussie. Er wordt een andere filter ingezet (26 dB ipv gevraagde 21 dB), er wordt gezegd dat het filter dat ik nodig heb rood/oranje moet zijn, maar ik krijg een blauw filter, ik kan niet controleren of het filter de juiste is ("deze hebben ze erin gezet, dus zal het wel goed zijn meneer") en ik wordt geholpen door mensen die niet snappen waarom ik vraag naar een filter met 'vlakke demping' voor gebruik met uitgaan/discotheek.
ALs ik kijk hoeveel gezeik ik met die dingen heb gehad, had ik liever wat meer betaald voor Elacins ER15 oid, waar ik alleen maar goede verhalen over hoor (ook van vrienden/bekenden die ze hebben).
Kortom, als je toch al bijna €100 uit wil geven voor doppen bij Hans Anders, spaar nog ff door en haal écht goede doppen, is mijn advies.
Hmm.. Toen ik mijn oordoppen bij Hans Anders ging aan laten meten, had ik inderdaad ook het idee dat de audicien geen expert was in otoplastieken. Het linkeroor heeft de audicien bij mij aangemeten (lees: die troep erin gespoten). Het rechteroor werd gedaan door een stagiair. Een paar dagen later (vrijdag) de oordoppen opgehaald. Ik heb ze toen thuis even in gedaan en merkte meteen dat de rechterkant wat los zat. Ik ben teruggegaan, de audicien heeft wat testjes gedaan en hij zei dat ze prima zaten
De dag erna heb ik ze ingehad op Hard Bass. Ik merkte weer dat de rechterkant een stuk losser zat dan links en redelijk wat bewoog als ik praatte of slikte. Ik heb de oordoppen wel ingehouden, omdat ik weet dat het slecht is om ze in de zaal uit te doen en omdat de audicien zei dat het goed zat.
Na een uurtje ofzo ben ik de rechterkant kwijt geraakt.. Daar gaat €70 in één uur. Ik ben de maandag meteen boos teruggegaan naar Hans Anders. Daar hebben ze meteen nieuwe gedaan, met een andere gel (die wat harder werd, en de oordoppen dus strakker zouden zitten). Ik heb deze een paar dagen later opgehaald en gebruik ze tot de dag van vandaag met heel veel plezier.
Toch vind in de demping wel wat slecht. Geen vlakke demping, en dat merk je heel erg. Gelukkig heb ik deze oordoppen gekocht om te kijken of ik het überhaupt iets vind. Ik kan niet meer zonder en ik denk dat ik volgend jaar mooi naar Beter Horen ga. Aantal artiesten gesproken die zéér tevreden met de artiesten uitvoering zijn.