Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2009 21:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Morgen kon het helaas niet, volgende week zaterdag op maat laten maken ^^
Helaas heb ik ze dan niet voor Qlimax, mja :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2009 00:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik gebruik sinds dit jaar Filterz*. Kostte mij dacht ik rond de 120 euro, een hoop geld maar heb er serieus nog geen moment spijt van gehad! ^^ Denk eigenlijk wel dat dat m'n beste aankoop ooit is. Ze zijn zo perfect, je hoort het geluid ongelofelijk goed, zitten super goed dat je af en toe moet kijken of ze er nog wel inzitten. Bovendien vallen ze amper op en na een feest nooit meer last van m'n oren. Gebruik ze tegenwoordig niet alleen bij hardstyle feesten, maar ook bij autosport (ik ben fotograaf dus sta dicht op de auto's), maar ook bij het uitgaan doe ik ze gewoon in. Ziet misschien minder leuk uit, maar je doet het tenslotte voor jezelf.

Ik ben me wel bewust hoe schadelijk geluid kan zijn naar Q-Base 2008 (m'n eerste echte feest), ik had daarna weken last van oorpijn. Regelmatig naar de doktor geweest en het bleek oorontsteking te zijn etc etc. Dat heeft me nog enkele maanden achtervolgd. :cry: Niet cool, maar ik zal wel gevoelige oren hebben ofzo. Sindsdien draag ik ze dus altijd omdat ik weet hoe schadelijk zo'n hard geluid kan zijn, vele mensen beseffen dit niet. Ik doe het igg voor mezelf en ik spreek de mensen die geen oordopjes gebruiken en die het 'raar' vinden ze te dragen over 10 jaar wel, kijken wie er dan het laatst lacht ^^

Anyway, die Filterz* zijn zeker aan te raden! Wat een ongelofelijk goed spul is dat :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2009 00:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Diageo schreef:
Ik doe het igg voor mezelf en ik spreek de mensen die geen oordopjes gebruiken en die het 'raar' vinden ze te dragen over 10 jaar wel, kijken wie er dan het laatst lacht ^^


Dan dragen ze een gehoorapparaat! Inderdaad erg aan te raden die dingen! Echt perfect:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2009 09:19 
 
Artiest

ik ben al 10jaar DJ en pas de afgelopen jaren draai ik ook met oordoppen.

tijdens het party'en had ik altijd al oordoppen in, omdat ik die toentertijd van mn werkgever had gekregen
omdat ik in de horeca werkte. Kheb begin dit jaar nieuwe laten maken bij beterhoren. Het zijn de oordoppen
die eigenlijk door elke DJ gebruikt worden.

Ik zweer bij die dingen en ga nooit meer draaien of naar een feest zonder...

http://shop.earproof.com/?p=pDetail&pId=3&cId=19&id=12


tis een investering ... maar je oren gaan tenminste niet naar de klote

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2009 12:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die earproof dingen worden volgens mij door exinore gemaakt. Bij exinore resellers (zoals schoonenberg) zijn ze goedkoper dan 189. Ik betaalde er 160 of 165 voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2009 00:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb geen idee hoe die zaak heet, maar ik had er 130 voor betaald, en werkt prima (zo als zo vaak gezegd hier in dit topic!!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2009 12:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik had ze zaterdag in toen we uitgingen na een 21-diner (in werkelijk de grootste petjestent ooit). Toen op een gegeven moment een beetje gek aan het doen was viel mijn otoplastiek uit.. Wel weer gevonden, maar ik had het niet verwacht, want ze horen toch gewoon goed vast te zitten?

Verder deden ze het prima, want de boxen stonden werkelijk verschrikkelijk afgesteld, ik heb nog nooit iemand achter de draaitafels zo amateuristisch zijn geluid af zien stellen, dus blij dat ik ze meehad, want ik zag mensen met de handen op de oren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 11:57 
 
Artiest

Ze horen inderdaad niet uit te vallen bij normaal gebruik maar dit ligt ook een beetje aan je hoorgang. Als deze heel recht is heb je een grotere kans natuurlijk dat ze minder goed vast zitten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 12:01 
 
Artiest

[NL]Sjefke schreef:
Khadber schreef:
Dan zou ik als ik jou was gewoon morgen een afspraak maken, want het kost wel even tijd voordat je ze binnen hebt (2 a 3 weken). Als je ze niet krijgt van je ouders zou ik zelf investeren.. Stuk goedkoper dan een gehoorapparaatje.


Helaas kan ik pas Donderdag avond naar de stad ivm overdag werken en pas 5 uur thuis zijn!
Dus ik hoop echt dat ik ze dan nog voor Qlimax heb :(


Hoeveel DB demping is aan geraden dan?


Filterz komt ze bij je thuis opmeten, ook in de avonduren :) Duurt dan inderdaad zo'n 2 weken voordat ze worden afgeleverd.

Maar zeg zelf, het fijnste is toch als je naar buiten loopt en bij het geluid wegstapt. Je de doppen uit doet en gewoon echt een lekker FRIS gevoel in je oor hebt? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 12:13 
 
Hardtraxxer

[NL]Sjefke schreef:
Morgen kon het helaas niet, volgende week zaterdag op maat laten maken ^^
Helaas heb ik ze dan niet voor Qlimax, mja :P


Het geluid op Qlimax is toch niet zo hard hihi
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 18:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

henk schreef:
[NL]Sjefke schreef:
Morgen kon het helaas niet, volgende week zaterdag op maat laten maken ^^
Helaas heb ik ze dan niet voor Qlimax, mja :P


Het geluid op Qlimax is toch niet zo hard hihi


Nu wel waarschijnlijk, 3x harder als Hard bass
En toch ging het te hard om zonder oordoppen te lopen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 19:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mensen zeggen dat het geluid te zacht staat blabla. Zo'n non-discussie. Als het niet 120 staat, dan staat het 110, nog steeds ruim voldoende om je gehoorschade te geven in die 8 uur dat je er staat, maak je daar maar geen zorgen over!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 21:14 
 
Hardtraxxer

Luisteren jullie dan wel naar een MP3-speler?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 21:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

henk schreef:
Luisteren jullie dan wel naar een MP3-speler?


Eh, ja...? Snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Ik gebruik in-ears, die lawaai van buitenaf verminderen, dus de volume hoeft een stuk minder hoog om de muziek goed te kunnen horen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 23:33 
 
Hardtraxxer

Geluid van een MP3-speler is over het algemeen ook nogal schadelijk, vandaar dat ik me dat afvraag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 23:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

henk schreef:
Geluid van een MP3-speler is over het algemeen ook nogal schadelijk, vandaar dat ik me dat afvraag.


ligt er maar net aan hoe hard je m zet. Ik zet die van mij nooit harder dan 60%, want ik luister sowieso meestal in de bus is ook vervelend voor andere mensen als die het horen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2009 23:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

henk schreef:
Geluid van een MP3-speler is over het algemeen ook nogal schadelijk, vandaar dat ik me dat afvraag.


Ik luister inderdaad ook muziek op mijn mp3/telefoon, maar dat zal nooit langer zijn als een half uur achter elkaar ;) en ook nooit zo hard, dus een stuk minder schadelijk dan feesten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2009 22:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

henk schreef:
Geluid van een MP3-speler is over het algemeen ook nogal schadelijk, vandaar dat ik me dat afvraag.


Gaat erom hoe hard het is he, niet waar het geluid vandaan komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2009 14:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Gisteren ze op maat laten maken, over 2 weken waarschijnlijk klaar :clap:

Helaas een week te laat, mja daar kan ik ook weinig aan veranderen :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2009 19:29 
 
Donateur
Avatar gebruiker

SoundTunerZ schreef:
henk schreef:
Geluid van een MP3-speler is over het algemeen ook nogal schadelijk, vandaar dat ik me dat afvraag.


ligt er maar net aan hoe hard je m zet. Ik zet die van mij nooit harder dan 60%, want ik luister sowieso meestal in de bus is ook vervelend voor andere mensen als die het horen

Inderdaad, die van mij gaat nooit over de 50%, en ook enkel smorgens op de bus, en als ik naar me vriendin
fiets.

En wat ik me ook afvraag, als je nu gewoon thuis aan het draaien bent en de muziek staat redelijk hard,
zou dat veel schade geven? Of is dat veel minder schadelijk dan een mp3 en feesten?
En zou je dan eventueel ook die exinore 15's kunnen gebruiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2009 19:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

lorennzkee schreef:
SoundTunerZ schreef:
henk schreef:
Geluid van een MP3-speler is over het algemeen ook nogal schadelijk, vandaar dat ik me dat afvraag.


ligt er maar net aan hoe hard je m zet. Ik zet die van mij nooit harder dan 60%, want ik luister sowieso meestal in de bus is ook vervelend voor andere mensen als die het horen

Inderdaad, die van mij gaat nooit over de 50%, en ook enkel smorgens op de bus, en als ik naar me vriendin
fiets.

En wat ik me ook afvraag, als je nu gewoon thuis aan het draaien bent en de muziek staat redelijk hard,
zou dat veel schade geven? Of is dat veel minder schadelijk dan een mp3 en feesten?
En zou je dan eventueel ook die exinore 15's kunnen gebruiken?

Waarom zou je je Exinores thuis aan willen doen? Daar heb je hopelijk toch wel controle over de volumeknop? Ik zou namelijk niet weten waarom je thuis je volume zo hard wilt zetten dat je ze nodig hebt. Met draaien thuis moet je gewoon de boxen niet zo hard zetten zou ik zeggen, tenzij je echt aan het draaien met die dingen in wilt wennen ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2009 20:10 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
Waarom zou je je Exinores thuis aan willen doen? Daar heb je hopelijk toch wel controle over de volumeknop? Ik zou namelijk niet weten waarom je thuis je volume zo hard wilt zetten dat je ze nodig hebt. Met draaien thuis moet je gewoon de boxen niet zo hard zetten zou ik zeggen, tenzij je echt aan het draaien met die dingen in wilt wennen ofzo.


Daarom dat ik het vroeg?:)
ik weet niet of mijn muziek echt hard, hard staat snapje.
Het is niet dat de buren er over klagen ofzo. Maar gewoon? om eventuele schade te verkomen?
Maar wss zijn die alleen voor feesten en niet voor thuis gebruik.
Vroeg ik me af:).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2009 20:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zoals ik al zei eigenlijk: dat hangt er puur vanaf of je je volume zo hard hebt staan. Maar ik denk dat als je zelf draait dat je dan prima je eigen volume kan bepalen, dus wat mij betreft zou dat niet hoeven. Als je je gehoorbescherming in zou doen en dan het volume zo hard zet dat het net zo hard klinkt in je oor maak je net zoveel schade lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2009 22:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat Khadber zegt. Er is eigenlijk geen verschil tussen die exinores in doen en de volume 15 dB lager zetten. Zet de volume gewoon hard genoeg zodat je het goed hoort, en niet harder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2009 23:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thuis luister je waarschijnlijk ook niet 8 uur achter elkaar met een geluid van 85 db + ^^
(of korter met een hoger db)


Niet zo lang dat je gehoorbeschadiging van kan krijgen.
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen