Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2009 12:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja een keertje met wassen apparaten gelopen, dat was echt dramatisch. Echter, zo klinkt het spreken dan ook natuurlijk, dus daar wen ik wel gauw aan.

Liep al een tijd met de gedachte te spelen om ze te kopen, maar sinds ik doorhad dat ik permanent een hele zachte piep had heb ik het meteen gedaan.
Binnekort maar eens goed testen! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2009 12:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Afbeelding
Net gehad! Ze zijn wel groot voor mijn gevoel.. Ik ben benieuwd of het wat is! We gaan het merken!


Ik heb ze op maat laten maken, deze schijnen speciaal voor house feesten te zijn ontworpen, en ze zitten me echt te lekker!

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2009 14:29 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

'K heb altijd gewoon van die wasbolletjes van de Kruidvat in :P Werkt prima vind ik, maar echt lekker zitten, nah.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2009 11:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Waarschijnlijk een domme vraag :$

Ik ben van plan bij Earproof oordopjes te bestellen, maar die moeten op maat gemaakt worden en die kun je dan op internet bestellen? (vond ik een beetje vaag) :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2009 11:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stokbrood schreef:
Waarschijnlijk een domme vraag :$

Ik ben van plan bij Earproof oordopjes te bestellen, maar die moeten op maat gemaakt worden en die kun je dan op internet bestellen? (vond ik een beetje vaag) :x

Domme vragen bestaan niet. Slecht lezen wel ;)

Ik quote vanaf hun site:
Oordoppenshop.nl schreef:
Oordoppenshop komt op locatie aanmeten, dit zit bij de prijs inbegrepen, we komen dan bij je langs om afdrukken te maken, de Earproof oordoppen worden als ze klaar zijn naar je verzonden! Je hoeft niet meer langs de winkel.


Op locatie dus, vandaar dat ze zo duur zijn. Ik zou gewoon langsgaan bij Schoonenberg oid. als dat in de buurt zit. Ik heb ze zelf bij Acousticon in Amersfoort gehaald, wil verder geen reclame maken maar werd daar erg goed geholpen ook toen ik na 1,5 jaar terug kwam omdat ik dacht dat ik een "lekkage" had. Netjes nagemeten met luchtdruk en geluid en na een kleine aanpassing weer helemaal goed. Nu al 5/6 jaar vaste klant :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2009 18:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:

Op locatie dus, vandaar dat ze zo duur zijn. Ik zou gewoon langsgaan bij Schoonenberg oid. als dat in de buurt zit. Ik heb ze zelf bij Acousticon in Amersfoort gehaald, wil verder geen reclame maken maar werd daar erg goed geholpen ook toen ik na 1,5 jaar terug kwam omdat ik dacht dat ik een "lekkage" had. Netjes nagemeten met luchtdruk en geluid en na een kleine aanpassing weer helemaal goed. Nu al 5/6 jaar vaste klant :)


Wij hebben de onze ook bij schoonenberg gehaald. Doen ze allemaal prima en ik hou echt van die oordoppen dat scheelt zo erg in het volume. Je hoort iedereen goed ze zijn gwn ideaal alleen in de discotheek doe ik ze meestal nooit in. Daar sta ik toch niet altijd in de herrie. Maar op een feest cker doen. Het is gwn veel rustiger aan je kop je oren gaan niet piepen enzo feest echt heerlijk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2009 20:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uitgeprobeerd op Thrillogy, en ik kan niet zeggen hoe erg ik dit aanraad voor iedereen die zulk soort feesten vaak bezoekt, het geluid klinkt alleen maar beter en je gehoord wordt beschermd! Wat wil je nog meer. Ik praat nu overigens over op maat gemaakte bescherming! Echt toppertje! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2009 20:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Paar werken geleden ook al het een en andere op PF gelezen over oordoppen, toen leek het me maar een goed idee om ze ook aan te schaffen, TOen mijn ouders hoorde hoe duur het was mocht het al meteen niet!

Nu zijn we 3 weken later en gisteren naar Thrillogy geweest ( :worship: ) en nu zit ik dus ook met een piep in mijn oren :bomb:

Vandaag zag ik deze site, dus ook het forum en dit topic ( :') ) Gelijk maar even door gemailt naar mijn ouders zodat die het maar even moeten lezen en ook de reactie's van mensen die oordoppen gebruiken!
Er komen heel wat feesten aan en een gehoorschade zit ik nou ook niet op te kijken :huh:

Hopelijk zullen de reactie's mijn ouders over kunnen tuigen :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2009 22:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Uitgeprobeerd op Thrillogy, en ik kan niet zeggen hoe erg ik dit aanraad voor iedereen die zulk soort feesten vaak bezoekt, het geluid klinkt alleen maar beter en je gehoord wordt beschermd! Wat wil je nog meer. Ik praat nu overigens over op maat gemaakte bescherming! Echt toppertje! :thumbup:


Ik heb ze gisteren ook weer in gehad, en het klopt echt helemaal wat hij zegt. Het geluid wordt zoooo zuiver, blijft nog steeds hard genoeg, en je beschermt je gehoor natuurlijk ook.

@Sjefke, hoop dat ze meehelpen met betalen. Anders gewoon wat sparen of een feest overslaan ofzo, is het echt wel waard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2009 01:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

[NL]Sjefke schreef:
Paar werken geleden ook al het een en andere op PF gelezen over oordoppen, toen leek het me maar een goed idee om ze ook aan te schaffen, TOen mijn ouders hoorde hoe duur het was mocht het al meteen niet!

Nu zijn we 3 weken later en gisteren naar Thrillogy geweest ( :worship: ) en nu zit ik dus ook met een piep in mijn oren :bomb:

Vandaag zag ik deze site, dus ook het forum en dit topic ( :') ) Gelijk maar even door gemailt naar mijn ouders zodat die het maar even moeten lezen en ook de reactie's van mensen die oordoppen gebruiken!
Er komen heel wat feesten aan en een gehoorschade zit ik nou ook niet op te kijken :huh:

Hopelijk zullen de reactie's mijn ouders over kunnen tuigen :clap:


Ik moet wel zeggen dat ik er eerst effe aan moest wennen hoor, maar toen ik 3/4 uur uur later was en ze effe uit deed, deed het gewoon zeer aan m'n oren! Heb nu ook nergens last van, geen piep of wat dan ook! En het geluid klinkt ook veel feller als je ze niet in hebt, maar daar wen je ook wel aan. Gewoon investeren! Goede Zaak!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2009 01:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik er eerst effe aan moest wennen hoor, maar toen ik 3/4 uur uur later was en ze effe uit deed, deed het gewoon zeer aan m'n oren! Heb nu ook nergens last van, geen piep of wat dan ook! En het geluid klinkt ook veel feller als je ze niet in hebt, maar daar wen je ook wel aan. Gewoon investeren! Goede Zaak!


Doe je ze van tevoren in? Ik heb ooit ergens gelezen dat je ze het best 1-2 uur vooraf in kunt doen, dan ben je al lang gewend aan het zachtere geluid voordat je de zaal binnen gaat. Ik heb er niet aan hoeven wennen, maar ik doe ze dus ook lang van tevoren in. Misschien dat het daar aan ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2009 09:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
G1LL schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik er eerst effe aan moest wennen hoor, maar toen ik 3/4 uur uur later was en ze effe uit deed, deed het gewoon zeer aan m'n oren! Heb nu ook nergens last van, geen piep of wat dan ook! En het geluid klinkt ook veel feller als je ze niet in hebt, maar daar wen je ook wel aan. Gewoon investeren! Goede Zaak!


Doe je ze van tevoren in? Ik heb ooit ergens gelezen dat je ze het best 1-2 uur vooraf in kunt doen, dan ben je al lang gewend aan het zachtere geluid voordat je de zaal binnen gaat. Ik heb er niet aan hoeven wennen, maar ik doe ze dus ook lang van tevoren in. Misschien dat het daar aan ligt.

Wat het meer is denk ik is dat als je ze op het feest zelf in doet, je al "gewend" bent aan dat het geluid zo hard staat en dus dat je gevoel zegt: het kan veel harder als ik die dingen uitdoe.. Daarom moet je ze dus voordat je naar binnen gaat al indoen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2009 11:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Wat het meer is denk ik is dat als je ze op het feest zelf in doet, je al "gewend" bent aan dat het geluid zo hard staat en dus dat je gevoel zegt: het kan veel harder als ik die dingen uitdoe.. Daarom moet je ze dus voordat je naar binnen gaat al indoen.


Dat ook nog, maar zelfs als je ze thuis in doet, merk je natuurlijk wel duidelijk dat alles zachter wordt. Je raakt daar ook wel vrij snel aan gewend. Denk dat dat ook wel een rol speelt. Gewoon ruim van tevoren in doen dus :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2009 18:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

PNXRMX schreef:
G1LL schreef:
Uitgeprobeerd op Thrillogy, en ik kan niet zeggen hoe erg ik dit aanraad voor iedereen die zulk soort feesten vaak bezoekt, het geluid klinkt alleen maar beter en je gehoord wordt beschermd! Wat wil je nog meer. Ik praat nu overigens over op maat gemaakte bescherming! Echt toppertje! :thumbup:


Ik heb ze gisteren ook weer in gehad, en het klopt echt helemaal wat hij zegt. Het geluid wordt zoooo zuiver, blijft nog steeds hard genoeg, en je beschermt je gehoor natuurlijk ook.

@Sjefke, hoop dat ze meehelpen met betalen. Anders gewoon wat sparen of een feest overslaan ofzo, is het echt wel waard.


Ik moet het toch zelf betalen (Werk gewoon 40uur) Maar als ik iets wil kopen en vooral van zoon bedragen moet ik het toch altijd vragen :thumbdown:
Ik heb nu gewoon nog steeds een dikke piep in mijn oren van Thrillogy, ik hoop dat mijn ouders het snel beslissen, en dat ik ze nog voor Qlimax kan krijgen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2009 18:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

[NL]Sjefke schreef:
Ik moet het toch zelf betalen (Werk gewoon 40uur) Maar als ik iets wil kopen en vooral van zoon bedragen moet ik het toch altijd vragen :thumbdown:
Ik heb nu gewoon nog steeds een dikke piep in mijn oren van Thrillogy, ik hoop dat mijn ouders het snel beslissen, en dat ik ze nog voor Qlimax kan krijgen :)


Dan zou ik als ik jou was gewoon morgen een afspraak maken, want het kost wel even tijd voordat je ze binnen hebt (2 a 3 weken). Als je ze niet krijgt van je ouders zou ik zelf investeren.. Stuk goedkoper dan een gehoorapparaatje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2009 21:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
[NL]Sjefke schreef:
Ik moet het toch zelf betalen (Werk gewoon 40uur) Maar als ik iets wil kopen en vooral van zoon bedragen moet ik het toch altijd vragen :thumbdown:
Ik heb nu gewoon nog steeds een dikke piep in mijn oren van Thrillogy, ik hoop dat mijn ouders het snel beslissen, en dat ik ze nog voor Qlimax kan krijgen :)


Dan zou ik als ik jou was gewoon morgen een afspraak maken, want het kost wel even tijd voordat je ze binnen hebt (2 a 3 weken). Als je ze niet krijgt van je ouders zou ik zelf investeren.. Stuk goedkoper dan een gehoorapparaatje.


+1!!! 3 weken is wel erg lang hoor;) Maar als je idd morgen een afspraak maakt, dan heb je ze voor Qlimax (als het goed is (!!)) binnen:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2009 23:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Dan zou ik als ik jou was gewoon morgen een afspraak maken, want het kost wel even tijd voordat je ze binnen hebt (2 a 3 weken). Als je ze niet krijgt van je ouders zou ik zelf investeren.. Stuk goedkoper dan een gehoorapparaatje.


Helaas kan ik pas Donderdag avond naar de stad ivm overdag werken en pas 5 uur thuis zijn!
Dus ik hoop echt dat ik ze dan nog voor Qlimax heb :(


Hoeveel DB demping is aan geraden dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2009 23:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

[NL]Sjefke schreef:
Hoeveel DB demping is aan geraden dan?


Geen die als ik eerlijk ben, ik kon kiezen uit verschillende soorten demping, en deze demping was speciaal voor house/dance evenementen. Voor mij was de keuze dus snel gemaakt! Anders informatie vragen bij het bedrijf!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2009 11:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

15 dB demping geloof ik. 9 heb je niet zoveel aan, en 25 is weer veel te veel :) Dat waren de opties van exinore iig (via schoonenberg gekocht)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2009 11:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
[NL]Sjefke schreef:
Hoeveel DB demping is aan geraden dan?


Geen die als ik eerlijk ben, ik kon kiezen uit verschillende soorten demping, en deze demping was speciaal voor house/dance evenementen. Voor mij was de keuze dus snel gemaakt! Anders informatie vragen bij het bedrijf!

Je hebt 9dB, 15dB en 25 dB.

9 is eigenlijk net te weinig en 25 word vooral aangeraden als je echt al veel gehoorschade hebt. De gouden middenweg word het meeste aanbevolen. Ik zou echter altijd even vragen hoe het zit bij de audicien, die heeft er tenslotte toch het meeste verstand van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2009 19:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Net in de stad geweest, even snel gevraagd want zat tegen sluitingstijd aan overal, en de helft was nog maar open.

Bij Schoonenberg kosten ze 160 euro;
Verzekering 2 jaar voor verlies en maat 20 euro
180 euro

Hans anders kosten ze tusssen de 60 en 80 euro, Daarna zag ik dat het verschil was zachte otoplastieken of harde.

Wat is aan te raden kwa harde of zachte?
En het prijs verschil tussen deze 2 verschilt heel erg veel
Wat is aan te raden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2009 19:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het verschil tussen die 2 weet ik niet precies te noemen.. Is die van Hans Anders wel met vlakke demping of niet? Want daar zit het prijsverschil in denk ik zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2009 21:52 
 
Artiest

Kies maar voor zachte doppen :) Hard zijn net plastic en gaat bij veel mensen zwaar irriteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2009 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik heb zelf oordoppen die normaal bedoelt zijn voor drummers. Ze dempen hoofdzakelijk de bas maar je moest eens weten wat voor een verschil het maakt. Ik heb al enkele keren een geknald trommelvlies gehad en ben daar ook aan geoppereerd. (was niet door de muziek). Je wilt niet weten hoe pijnlijk het is om zo een ding mee te maken. 6 maanden geen water in je oren, een jaar niet in een vliegtuig mogen. maanden niet uigaan. de eerste weken zelfs het geluid van een stofzuiger vermijden

dus aan iedereen... vermijdt zo een ernstige gehoorbeschadigingen door oordoppen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2009 20:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je bedoelt vermijdt een gehoorbeschadiging en gebruik oordoppen?

Bij 3 winkels informeert (Beter horen, Hans Anders en Schoonenberg)

Mij lijkt die van Schoonenberg het best en ga morgen even een afspraak maken :thumbsup:
Hopelijk kan ik ze zaterdag laten maken en dat ze nog voor Qlimax klaar zijn :worship:
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen