Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 148  Volgende
Bericht Geplaatst op 30 aug 2011 20:12 

Hardtraxx Veteran

Die laatste heb ik, aan te raden :) zeker voor die prijs
Bericht Geplaatst op 30 aug 2011 20:22 

Bierkoning

PierrePruuk schreef:

Wat bedoelen ze dan met dat schematje precies?
Want ik zie nergens staan voor hoeveel db je kan kiezen
Bericht Geplaatst op 30 aug 2011 20:27 

Hardtraxxer

Pommer schreef:
PierrePruuk schreef:

Wat bedoelen ze dan met dat schematje precies?
Want ik zie nergens staan voor hoeveel db je kan kiezen

Je hebt dus 2 filters, grijze en goude. Die filteren een bepaald aantal dB, afhankelijk van de frequentie. De duurdere op maat gemaakte doppen filteren op alle frequenties evenveel.

Zoiets zal het wel zijn denk ik :)
Bericht Geplaatst op 30 aug 2011 20:31 

Bierkoning

Oke maar hoe weet ik dan van te voren welke ik in moet doen? Of is dat maar een gok?

Ik bedoel welke frequentie hoort bij het geluid bij qbase bijvoorbeeld?

Ik heb er echt 0 verstand van zoals je ziet xd
Bericht Geplaatst op 30 aug 2011 20:33 

Pommer schreef:
Oke maar hoe weet ik dan van te voren welke ik in moet doen? Of is dat maar een gok?

Ik bedoel welke frequentie hoort bij het geluid bij qbase bijvoorbeeld?

Ik heb er echt 0 verstand van zoals je ziet xd

Jemig pommerke, dit is basis natuurkunde :P. De frequentie is zegmaar de toonhoogte van het geluid, lage tonen zoals de bass hebben een lage frequentie hoge tonen hebben een hoge frequentie. Welke je erin doet ligt eraan wat je zelf het beste vind klinken. ;)
Bericht Geplaatst op 30 aug 2011 20:35 

Bierkoning

Maar je mag ze daar niet uit doen toch? Das heel slecht las ik laatst, dus kan ik ze wel omwisselen dan als ik het ene paar niet goed vind bijv?
Bericht Geplaatst op 30 aug 2011 20:37 

Pommer schreef:
Maar je mag ze daar niet uit doen toch? Das heel slecht las ik laatst, dus kan ik ze wel omwisselen dan als ik het ene paar niet goed vind bijv?

Ja, als je ze daar uit doet is het niet zo goed voor je oren. Dat is omdat je oren dan niet aan het geluid gewend zijn. En ik zou als ik jou was de grijze erin doen, die zitten rond de 15dB demping wat voldoende moet zijn volgens mij.
Bericht Geplaatst op 30 aug 2011 20:40 

Hardtraxxer

Pommer schreef:

Je kan toch even ergens naar buiten lopen waar het rustig is en ze daar omwisselen :P
Bericht Geplaatst op 30 aug 2011 20:42 

Hardtraxx Veteran

Filter omwisselen doe je niet 1 2 3 denk ik, zeker niet op een feest in het donker als je al wat gedronken/...... hebt :P

Ik heb in ieder geval die Musicsafe Classic in op Q-Base :) met 15 dB filter. Op WiSH echt super goed bevallen, paar keer dacht ik 'heb ik nu echt oordoppen in?'. Zo goed was het geluid gewoon. En volgens mij heb ik de verpakking al weg geflikkerd terwijl daar die 2 25 dB filters nog in zaten :')
Bericht Geplaatst op 30 aug 2011 20:43 

Bierkoning

Deeltjesversneller schreef:
Pommer schreef:

Je kan toch even ergens naar buiten lopen waar het rustig is en ze daar omwisselen :P

Oke jah weet ik het xd
Maar die zijn dus aan te raden? Dan bestel ik ze gelijk wel, dan zal ik ze wel hebben voor QBase neem ik aan
Bericht Geplaatst op 31 aug 2011 09:40 

Hardtraxx Newbie

Ik heb gisteren mijn ER doppen (op maat gemaakt) binnen gekregen van beter horen..
heb de zwaarste filter van 25DB..

ik vroeg me af of een 25db voor feesten niet teveel is?
en of ik met 15db filter ook voldoende kan beschermen? want dan kan ik die er op laten zetten (gratis)

trouwens, ik ben vergeten welke kleur rechts is.. en welke links.. (rood & blauw zijn de kleuren) :P?
Bericht Geplaatst op 31 aug 2011 11:08 

Hardtraxx Addict

Gewoon testen op een feest werd bij aangeraden door die kerel.

Heb zelf net 15db genomen, nu ff wachten tot ze klaar zijn.
Bericht Geplaatst op 31 aug 2011 11:13 

Hardtraxx Newbie

Hooli schreef:
Gewoon testen op een feest werd bij aangeraden door die kerel.

Heb zelf net 15db genomen, nu ff wachten tot ze klaar zijn.

oh oke, dan test ik hem 1 oktober wel ff in de hmh ;)..

denk dat 15db wat lekkerder is.. 25db is behoorlijk veel en wil toch wel wat geluid meepakken :whistle:

ben echt benieuwd hoe mij een feest gaat bevallen met die ER doppen..
het praten lijkt me het enigst iritante dat je jezelf zo goed hoort :huh:
Bericht Geplaatst op 31 aug 2011 12:54 

Hardtraxx Veteran

bosch schreef:

Daar wen je wel aan :) En 25 is inderdaad wat veel, vind ik. Maar als jij toch last blijft houden van je oren met 15dB demping, dan zou ik overstappen naar 25.

En als je ER doppen hebt staat er een R op de rechter en een L op de linker ;)
Bericht Geplaatst op 31 aug 2011 14:28 

Hardtraxx Newbie

maarten1410 schreef:
bosch schreef:

Daar wen je wel aan :) En 25 is inderdaad wat veel, vind ik. Maar als jij toch last blijft houden van je oren met 15dB demping, dan zou ik overstappen naar 25.

En als je ER doppen hebt staat er een R op de rechter en een L op de linker ;)

oh oke, ik zal als ik thuis ben ff kijken of dat er nou op staat.. dacht het niet.

jij weet zoizo niet welke kleur bij welke kant hoort? (blauw/rood)
gebruik jij 15db filter en bevalt dit beter?
Bericht Geplaatst op 31 aug 2011 17:12 

Hardtraxx Elite

Iemand ervaren met alpine's van 30 euro? Wil ze misschien toch maar aanschaffen.
Bericht Geplaatst op 02 sep 2011 04:02 

Hardtraxx Veteran

@bosch ik heb zelf 150 inderdaad maar kan je niet vertellen of het beter bevalt. Ik heb namelijk nog nooit met 25dB filters gelopen... Ik vind 150 ruim voldoende maar dat moet ieder voorzich bepalen. Ik heb in ieder geval nergens last van na een feest of na het draaien. Dempt meer dan voldoende voor mij!

En welke L of R is voel je toch wel? Links past niet in je rechter oor en andersom... En anders staat het er zeker op!
Bericht Geplaatst op 02 sep 2011 17:11 

Hardtraxx Addict

maarten1410 schreef:
@bosch ik heb zelf 150 inderdaad maar kan je niet vertellen of het beter bevalt. Ik heb namelijk nog nooit met 25dB filters gelopen... Ik vind 150 ruim voldoende maar dat moet ieder voorzich bepalen. Ik heb in ieder geval nergens last van na een feest of na het draaien. Dempt meer dan voldoende voor mij!

En welke L of R is voel je toch wel? Links past niet in je rechter oor en andersom... En anders staat het er zeker op!

150dB demping. BAM! Nooit last van n piep in je oren :P
Bericht Geplaatst op 02 sep 2011 17:39 

Hardtraxx Veteran

Haha 150 dB demping als het geluid 'maar' 120 dB is :P Dat zou lekker opschieten :P

Ben trouwens wel benieuwd of -15 dB demping genoeg is voor Q-Base.
Bericht Geplaatst op 02 sep 2011 17:46 

Hardtraxx Elite

maarten1410 schreef:

Bedoel je niet 15 DB filters? 150 lijkt mij veel te veel als het 110/120 DB staat hoor je toch niks?
Bericht Geplaatst op 02 sep 2011 23:03 

Hardtraxx Veteran

Ja natuurlijk bedoel ik 15, hahaha. Leuk joh, autocorrect...
Bericht Geplaatst op 04 sep 2011 14:17 

Hardtraxx Newbie

maarten1410 schreef:

hahaha indd, met je 150... :oh:

maar ik denk dat je gelijk hebt.. 25db is teveel..

ik had ze ff getest in m'n woonkamer en vond indd dat 25db net iets teveel het geluid dempt :(..

elukkig kan ik bij beter horen gratis van 25db naar 15db ruilen..

zit alleen te twijfelen of ik eerst nog die 25db ga testen bij x-qlusive italy.. (misschien bevalt het toch)..
Bericht Geplaatst op 04 sep 2011 15:08 

Hardtraxxer

Ik weet niet wat voor geluidssysteem jij thuis hebt staan maar dat kan je echt niet thuis testen :whistle:
Bericht Geplaatst op 06 sep 2011 10:49 

Hardtraxx Veteran

bosch schreef:
maarten1410 schreef:

hahaha indd, met je 150... :oh:

maar ik denk dat je gelijk hebt.. 25db is teveel..

ik had ze ff getest in m'n woonkamer en vond indd dat 25db net iets teveel het geluid dempt :(..

elukkig kan ik bij beter horen gratis van 25db naar 15db ruilen..

zit alleen te twijfelen of ik eerst nog die 25db ga testen bij x-qlusive italy.. (misschien bevalt het toch)..

Ik zou sowieso eerst een feest met de 25db's doen om te kijken of je dat niet fijn vindt. Zelf vind ik 25db te veel omdat het dan echt te zacht staat in discotheken of feesten met een minder geluidssysteem. Vind het geluid soms met 15db al iets te zacht (wel veel beter qua geluidskwaliteit dan zonder doppen) en heb liever dat ik die overal kan gebruiken ipv dat ik de 25's heb en ze alleen kan gebruiken als t goed hard staat.
Bericht Geplaatst op 06 sep 2011 10:51 

Hardtraxxer

PNXRMX schreef:

Ik zou sowieso eerst een feest met de 25db's doen om te kijken of je dat niet fijn vindt. Zelf vind ik 25db te veel omdat het dan echt te zacht staat in discotheken of feesten met een minder geluidssysteem. Vind het geluid soms met 15db al iets te zacht (wel veel beter qua geluidskwaliteit dan zonder doppen) en heb liever dat ik die overal kan gebruiken ipv dat ik de 25's heb en ze alleen kan gebruiken als t goed hard staat.

Dat was ook mijn reden om toch voor de 15 te gaan :) Krijg ze hopelijk over een paar dagen binnen. Maakt eigenlijk niet meer uit, want QBase gaat toch niet meer door voor mij.
Vorige  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen