Active topics in Algemeen

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 3 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 5 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 9 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 6 days ago
P
Hardtraxx Veteran
3957 posts member since 2010
last seen Jun 2017
Die laatste heb ik, aan te raden :) zeker voor die prijs
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 21 days ago
PierrePruuk wrote:Die laatste heb ik, aan te raden :) zeker voor die prijs
Wat bedoelen ze dan met dat schematje precies?
Want ik zie nergens staan voor hoeveel db je kan kiezen
Hardtraxxer
928 posts member since 2010
last seen Mar 2013
Pommer wrote:
PierrePruuk wrote:Die laatste heb ik, aan te raden :) zeker voor die prijs
Wat bedoelen ze dan met dat schematje precies?
Want ik zie nergens staan voor hoeveel db je kan kiezen
Je hebt dus 2 filters, grijze en goude. Die filteren een bepaald aantal dB, afhankelijk van de frequentie. De duurdere op maat gemaakte doppen filteren op alle frequenties evenveel.

Zoiets zal het wel zijn denk ik :)
Bierkoning
last seen 21 days ago
Oke maar hoe weet ik dan van te voren welke ik in moet doen? Of is dat maar een gok?

Ik bedoel welke frequentie hoort bij het geluid bij qbase bijvoorbeeld?

Ik heb er echt 0 verstand van zoals je ziet xd
B
Pommer wrote:Oke maar hoe weet ik dan van te voren welke ik in moet doen? Of is dat maar een gok?

Ik bedoel welke frequentie hoort bij het geluid bij qbase bijvoorbeeld?

Ik heb er echt 0 verstand van zoals je ziet xd
Jemig pommerke, dit is basis natuurkunde :P. De frequentie is zegmaar de toonhoogte van het geluid, lage tonen zoals de bass hebben een lage frequentie hoge tonen hebben een hoge frequentie. Welke je erin doet ligt eraan wat je zelf het beste vind klinken. ;)
Bierkoning
last seen 21 days ago
Maar je mag ze daar niet uit doen toch? Das heel slecht las ik laatst, dus kan ik ze wel omwisselen dan als ik het ene paar niet goed vind bijv?
B
Pommer wrote:Maar je mag ze daar niet uit doen toch? Das heel slecht las ik laatst, dus kan ik ze wel omwisselen dan als ik het ene paar niet goed vind bijv?
Ja, als je ze daar uit doet is het niet zo goed voor je oren. Dat is omdat je oren dan niet aan het geluid gewend zijn. En ik zou als ik jou was de grijze erin doen, die zitten rond de 15dB demping wat voldoende moet zijn volgens mij.
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
Pommer wrote:Maar je mag ze daar niet uit doen toch? Das heel slecht las ik laatst, dus kan ik ze wel omwisselen dan als ik het ene paar niet goed vind bijv?
Je kan toch even ergens naar buiten lopen waar het rustig is en ze daar omwisselen :P
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jun 2017
Filter omwisselen doe je niet 1 2 3 denk ik, zeker niet op een feest in het donker als je al wat gedronken/...... hebt :P

Ik heb in ieder geval die Musicsafe Classic in op Q-Base :) met 15 dB filter. Op WiSH echt super goed bevallen, paar keer dacht ik 'heb ik nu echt oordoppen in?'. Zo goed was het geluid gewoon. En volgens mij heb ik de verpakking al weg geflikkerd terwijl daar die 2 25 dB filters nog in zaten :')
Last edited by PierrePruuk on 30 Aug 2011 20:44, edited 1 time in total.
Bierkoning
last seen 21 days ago
Deeltjesversneller wrote:
Je kan toch even ergens naar buiten lopen waar het rustig is en ze daar omwisselen :P
Oke jah weet ik het xd
Maar die zijn dus aan te raden? Dan bestel ik ze gelijk wel, dan zal ik ze wel hebben voor QBase neem ik aan
B
9 posts member since 2009
last seen Jun 2013
Ik heb gisteren mijn ER doppen (op maat gemaakt) binnen gekregen van beter horen..
heb de zwaarste filter van 25DB..

ik vroeg me af of een 25db voor feesten niet teveel is?
en of ik met 15db filter ook voldoende kan beschermen? want dan kan ik die er op laten zetten (gratis)

trouwens, ik ben vergeten welke kleur rechts is.. en welke links.. (rood & blauw zijn de kleuren) :P?
Hardtraxx Addict
1335 posts member since 2010
last seen Feb 2020
Gewoon testen op een feest werd bij aangeraden door die kerel.

Heb zelf net 15db genomen, nu ff wachten tot ze klaar zijn.
B
last seen Jun 2013
Hooli wrote:Gewoon testen op een feest werd bij aangeraden door die kerel.

Heb zelf net 15db genomen, nu ff wachten tot ze klaar zijn.
oh oke, dan test ik hem 1 oktober wel ff in de hmh ;)..

denk dat 15db wat lekkerder is.. 25db is behoorlijk veel en wil toch wel wat geluid meepakken :whistle:

ben echt benieuwd hoe mij een feest gaat bevallen met die ER doppen..
het praten lijkt me het enigst iritante dat je jezelf zo goed hoort :huh:
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 9 days ago
bosch wrote: ben echt benieuwd hoe mij een feest gaat bevallen met die ER doppen..
Daar wen je wel aan :) En 25 is inderdaad wat veel, vind ik. Maar als jij toch last blijft houden van je oren met 15dB demping, dan zou ik overstappen naar 25.

En als je ER doppen hebt staat er een R op de rechter en een L op de linker ;)
B
last seen Jun 2013
maarten1410 wrote:
bosch wrote: ben echt benieuwd hoe mij een feest gaat bevallen met die ER doppen..
Daar wen je wel aan :) En 25 is inderdaad wat veel, vind ik. Maar als jij toch last blijft houden van je oren met 15dB demping, dan zou ik overstappen naar 25.

En als je ER doppen hebt staat er een R op de rechter en een L op de linker ;)
oh oke, ik zal als ik thuis ben ff kijken of dat er nou op staat.. dacht het niet.

jij weet zoizo niet welke kleur bij welke kant hoort? (blauw/rood)
gebruik jij 15db filter en bevalt dit beter?
Hardtraxx Elite
2055 posts member since 2011
last seen Apr 2015
Iemand ervaren met alpine's van 30 euro? Wil ze misschien toch maar aanschaffen.
Hardtraxx Veteran
last seen 9 days ago
@bosch ik heb zelf 150 inderdaad maar kan je niet vertellen of het beter bevalt. Ik heb namelijk nog nooit met 25dB filters gelopen... Ik vind 150 ruim voldoende maar dat moet ieder voorzich bepalen. Ik heb in ieder geval nergens last van na een feest of na het draaien. Dempt meer dan voldoende voor mij!

En welke L of R is voel je toch wel? Links past niet in je rechter oor en andersom... En anders staat het er zeker op!
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
maarten1410 wrote:@bosch ik heb zelf 150 inderdaad maar kan je niet vertellen of het beter bevalt. Ik heb namelijk nog nooit met 25dB filters gelopen... Ik vind 150 ruim voldoende maar dat moet ieder voorzich bepalen. Ik heb in ieder geval nergens last van na een feest of na het draaien. Dempt meer dan voldoende voor mij!

En welke L of R is voel je toch wel? Links past niet in je rechter oor en andersom... En anders staat het er zeker op!
150dB demping. BAM! Nooit last van n piep in je oren :P
P
Hardtraxx Veteran
last seen Jun 2017
Haha 150 dB demping als het geluid 'maar' 120 dB is :P Dat zou lekker opschieten :P

Ben trouwens wel benieuwd of -15 dB demping genoeg is voor Q-Base.
Hardtraxx Elite
2817 posts member since 2008
last seen Nov 2014
maarten1410 wrote:@bosch ik heb zelf 150 inderdaad maar kan je niet vertellen of het beter bevalt. Ik heb namelijk nog nooit met 25dB filters gelopen... Ik vind 150 ruim voldoende maar dat moet ieder voorzich bepalen. Ik heb in ieder geval nergens last van na een feest of na het draaien. Dempt meer dan voldoende voor mij!

Bedoel je niet 15 DB filters? 150 lijkt mij veel te veel als het 110/120 DB staat hoor je toch niks?
Hardtraxx Veteran
last seen 9 days ago
Ja natuurlijk bedoel ik 15, hahaha. Leuk joh, autocorrect...
B
last seen Jun 2013
maarten1410 wrote:Ja natuurlijk bedoel ik 15, hahaha. Leuk joh, autocorrect...
hahaha indd, met je 150... :oh:

maar ik denk dat je gelijk hebt.. 25db is teveel..

ik had ze ff getest in m'n woonkamer en vond indd dat 25db net iets teveel het geluid dempt :(..

elukkig kan ik bij beter horen gratis van 25db naar 15db ruilen..

zit alleen te twijfelen of ik eerst nog die 25db ga testen bij x-qlusive italy.. (misschien bevalt het toch)..
M
Hardtraxxer
608 posts member since 2010
last seen Jul 2015
Ik weet niet wat voor geluidssysteem jij thuis hebt staan maar dat kan je echt niet thuis testen :whistle:
Hardtraxx Veteran
7211 posts member since 2009
last seen Mar 2026
bosch wrote:
maarten1410 wrote:Ja natuurlijk bedoel ik 15, hahaha. Leuk joh, autocorrect...
hahaha indd, met je 150... :oh:

maar ik denk dat je gelijk hebt.. 25db is teveel..

ik had ze ff getest in m'n woonkamer en vond indd dat 25db net iets teveel het geluid dempt :(..

elukkig kan ik bij beter horen gratis van 25db naar 15db ruilen..

zit alleen te twijfelen of ik eerst nog die 25db ga testen bij x-qlusive italy.. (misschien bevalt het toch)..
Ik zou sowieso eerst een feest met de 25db's doen om te kijken of je dat niet fijn vindt. Zelf vind ik 25db te veel omdat het dan echt te zacht staat in discotheken of feesten met een minder geluidssysteem. Vind het geluid soms met 15db al iets te zacht (wel veel beter qua geluidskwaliteit dan zonder doppen) en heb liever dat ik die overal kan gebruiken ipv dat ik de 25's heb en ze alleen kan gebruiken als t goed hard staat.
Hardtraxxer
last seen Mar 2013
PNXRMX wrote:
Ik zou sowieso eerst een feest met de 25db's doen om te kijken of je dat niet fijn vindt. Zelf vind ik 25db te veel omdat het dan echt te zacht staat in discotheken of feesten met een minder geluidssysteem. Vind het geluid soms met 15db al iets te zacht (wel veel beter qua geluidskwaliteit dan zonder doppen) en heb liever dat ik die overal kan gebruiken ipv dat ik de 25's heb en ze alleen kan gebruiken als t goed hard staat.
Dat was ook mijn reden om toch voor de 15 te gaan :) Krijg ze hopelijk over een paar dagen binnen. Maakt eigenlijk niet meer uit, want QBase gaat toch niet meer door voor mij.