Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2011 21:56 

Hardtraxx Addict

Het zou misschien ook kunnen zijn dat je oren moe zijn geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 10:14 

Artiest

Ik kom nooit heel dicht in de buurt van de boxen dus doe nooit oordoppen in, maar zodra ik voel dat het wat gaat irriteren of pijn doet zeg ik ook jongens, ben ff weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 12:27 

Hardtraxx Addict

Skedoedelefloeps schreef:
Ik kom nooit heel dicht in de buurt van de boxen dus doe nooit oordoppen in, maar zodra ik voel dat het wat gaat irriteren of pijn doet zeg ik ook jongens, ben ff weg.

'T gaat hier niet om oordoppen in de zin van bescherming, maar oordoppen waar muziek uit komt... die je aan je MP3speler hangt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 12:44 

Artiest

modernization schreef:
W0uT3R schreef:
Heb een vraagje die niet over gehoorbescherming gaat, maar wel over gehoor (mag wel toch? :innocent: )

Ik zit nu in m'n tentamen periode en ik luister dan eigenlijk de hele dag muziek tijdens 't studeren, ( via m'n ipod met oordopjes) Nu heb ik sinds een dag of 2, een beetje een dof geluid aan m'n rechter oor, en merk dat zegmaar bij 't begin van m'n gehoorgang ( zeg maar ter hoogte van m'n oorlel) ik pijn heb... Heb m'n ipod op ongeveer 1/3 van 't vermogen van t volume staan.

Kan dit iets van gehoorschade zijn? of is m'n oor gewoon geïrriteerd omdat ik die dopjes zoveel in heb? (Heb ze denk ik 10 uur per dag in nu)

Ik heb het volume ook altijd laag staan op me ipod, iig zo laag dat het zeker niet schadelijk is. Echter beginnen mijn oren ook te irriteren. En dat komt doordat mijn oordoppen iets te groot zijn, daardoor gaat het irriteren tegen je oor aan. Wat wel pijnlijk is. Zitten jou oordoppen lekker? of gaat het ook irriteren?
Alleen het doffe geluid is wel vreemd. Wat ik niet kan verklaren.

Naar een X periode hebben oren gewoon rust nodig :) En oordopjes zijn wat dat betreft echt heel slecht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 13:03 

Artiest

W0uT3R schreef:

'T gaat hier niet om oordoppen in de zin van bescherming, maar oordoppen waar muziek uit komt... die je aan je MP3speler hangt ;)

Had t niet zozeer over jullie verhaal maar reactie in z'n algemeen ^^
Ik heb nog altijd standaard i-pod oortjes die na verloop van tijd weer uit gaan omdat t geluid niet boeiend is en ze niet als gegoten zitten.
Hoorde Elegy van Ruffneck en ... (refresh my memory xd ) op de i-pod en ik dacht wat een kut plaat, maar thuis... knalde als de ziekte.
Maar ik kan niet zonder muziek, dus zeker als ik naar school ga of werk, moet ik gewoon muziek op de fiets/trein.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 13:51 

Hardtraxx Addict

W0uT3R schreef:

Had t niet zozeer over jullie verhaal maar reactie in z'n algemeen ^^
Ik heb nog altijd standaard i-pod oortjes die na verloop van tijd weer uit gaan omdat t geluid niet boeiend is en ze niet als gegoten zitten.
Hoorde Elegy van Ruffneck en ... (refresh my memory xd ) op de i-pod en ik dacht wat een kut plaat, maar thuis... knalde als de ziekte.
Maar ik kan niet zonder muziek, dus zeker als ik naar school ga of werk, moet ik gewoon muziek op de fiets/trein.

Ik heb 't zelfde hoor. Kan ook niet zonder. Moet als ik ergens heen ga m'n muziek mee nemen. Als ik m'n ipod thuis heb vergeten baal ik als een stekker, heb dan echt een kutdag
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2011 14:37 

Artiest

Ja als ik naar school ging zonder I-Pod schold ik de hele dag bij elkaar en zat ik meer bij een afdelingsleider dan in de klas.
Doet iets met je >.<
Je loopt als een wous door de school en kijkt iedereen aan alsof 1 woordje total destruction betekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2011 14:07 

Hardtraxxer

Heb onlangs ook eventjes een probleem gehad met mijn rechteroor, het klonk ook wat doffer, niet veel maar toch merkte ik het. Oren eens heel goed gekuist en alles was weer ok. Snap nog steeds niet waarom het er plots was en niet geleidelijk aan opkwam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2011 22:38 

Hardtraxx Newbie

Abstractorz schreef:
Heb onlangs ook eventjes een probleem gehad met mijn rechteroor, het klonk ook wat doffer, niet veel maar toch merkte ik het. Oren eens heel goed gekuist en alles was weer ok. Snap nog steeds niet waarom het er plots was en niet geleidelijk aan opkwam.

Heb ik ook wel eens gehad, vooral dat ik heel diep in mijn gehoorgang vervelende trillingen kregen van de bas op feesten. Toen toch maar een keer oordoppen aangeschaft en het werk perfect, het hele feest ingehad en aan het einde nul komma nul piep in m'n oren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2011 11:51 

Hardtraxxer

Iemand enige ervaring met de Pluggerz oordoppen van Beter Horen?
Door het vele draaien en feesten bezoeken van de laatste tijd, aardig wat druk op te oren..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2011 12:55 

Hardtraxx Veteran

Weet iemand hoe t ookalweer zit met filters wisselen in de exinores (op maat gemaakt). Heb nu 15dB, maar zit eraan te denken om toch 25 te nemen... vind het zelfs met 15dB demping nog erg hard soms.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2011 13:27 

Hardtraxxer

ik zit hier zelf ook aan te denken. Na loudness voelt alles nogal vermoeiend aan mijn oren... zover ik weet kan je gewoon extra filters kopen bij schonenberg.. dat hebben ze mij tenminste verteld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2011 22:12 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
Weet iemand hoe t ookalweer zit met filters wisselen in de exinores (op maat gemaakt). Heb nu 15dB, maar zit eraan te denken om toch 25 te nemen... vind het zelfs met 15dB demping nog erg hard soms.

Ja volgens mij kan jezelf de filters verwisselen maar het handigst is het gewoon bij de gehoorspeciaalist te doen.

Ik heb 15 db en dat vind ik eigenlijk wel prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2011 23:44 

Hardtraxx Veteran

Kepro schreef:
PNXRMX schreef:

Ja volgens mij kan jezelf de filters verwisselen maar het handigst is het gewoon bij de gehoorspeciaalist te doen.

Ik heb 15 db en dat vind ik eigenlijk wel prima.

Je kunt ze er inderdaad zelf uitdrukken maar oppassen dat ze niet uit je oordop schieten...

Ik weet niet hoelang je ze al hebt maar volgens mij kon je ze binnen 2 maanden kosteloos wisselen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 17:55 

Hardtraxxer

PNXRMX schreef:

Dat kan natuurlijk
Zoals maarten zegt, volgens mij kan het binnen een bepaalde tijd kosteloos om wisselen, zeker weten kan ik niet zeggen.

Als je niet meer in die tijd zit, kost het je 30 per filter voor een nieuwe
Dus dan ben je 60 euro kwijt, want je hebt er 2 nodig
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2011 00:31 

Hardtraxx Veteran

Binnen die tijd zit ik niet meer. Kun je na het bijbetalen van die 60 euro dan ook steeds langsgaan om terug te wisselen? Er zijn wel zat evenementen waar 25dB te veel is namelijk. Steeds kunnen wisselen zou ideaal zijn. Anders hou ik t wel bij 15
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2011 20:16 

Hardtraxx Veteran

@ Maarten, hoe bevallen je oordoppen?

Edit: Wat voelden me oren als nieuw trouwens toen ik mn exinores uit deed na loudness,wat een heerlijk gevoel is dat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2011 20:18 

Hardtraxx Veteran

Jopsem schreef:
ik zit hier zelf ook aan te denken. Na loudness voelt alles nogal vermoeiend aan mijn oren... zover ik weet kan je gewoon extra filters kopen bij schonenberg.. dat hebben ze mij tenminste verteld.

Tip: Probeer na een dergelijk feest je oren wat rust te gunnen. Dus de dag(en) erna geen harde muziek en dergelijke helpt al enorm
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2011 18:50 

Donateur

Gister bij Beat the Brigde was ik rechts vooraan te stampen, maar het gelijk stond alleen op het podium en recht naar voren, dus heb ze maar uit gedaan..een van de eerste keren dat ik dat deed en heb daarna ook geen last van gehad..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 13:29 

Hardtraxxer

Heb 2 jaar geleden Exinore aangeschaft, maar niet de ER maar de Q-Sound. Nu ben ik zeer tevreden over de demping, maar hij dempt de muziek te hard. Nu wil ik eigenlijk ER serie aanschaffen, maar een beetje zonde sinds de Q-Sound nog prima is. Als je oordoppen verliest ben je verzekerd en krijg je nieuwe. Is het ook mogelijk om dan aan te geven om van serie te wisselen? eventueel met een kleine aanbetaling.

Zal morgen sowieso even langs schoonenberg gaan om het na te vragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 22:15 

Hardtraxx Veteran

Kepro schreef:
@ Maarten, hoe bevallen je oordoppen?

Edit: Wat voelden me oren als nieuw trouwens toen ik mn exinores uit deed na loudness,wat een heerlijk gevoel is dat.

Goed goed goed, ze dempen prima maar ik heb het gevoel dat de rechter beter blijft zitten dan de linker. Ze gaan beide wel wat losser zitten door de warmte maar de rechter zit duidelijk iets steviger in de gehoorgang.

Dus zit er over na te denken om toch nog even terug te gaan :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2011 09:03 

Goed bericht voor iedereen die behoort tot de 15% van de bevolking met het last hebben van oorsuizing of de irritante piep!

Vanochtend zag ik bij ochtendspits de volgende reportage (checken vanaf 13.20 min): http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1101034
Men weet nu dat er een bepaald stofje verantwoordelijk is voor deze last. Nu verwachten ze dat er over 1 á 2 jaar een medicijn beschikbaar komt voor ons probleem! :thumbsup:

Er is in ieder geval vooruitgang geboekt.. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2011 10:40 

Absolutsen schreef:
Goed bericht voor iedereen die behoort tot de 15% van de bevolking met het last hebben van oorsuizing of de irritante piep!

Vanochtend zag ik bij ochtendspits de volgende reportage (checken vanaf 13.20 min): http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1101034
Men weet nu dat er een bepaald stofje verantwoordelijk is voor deze last. Nu verwachten ze dat er over 1 á 2 jaar een medicijn beschikbaar komt voor ons probleem! :thumbsup:

Er is in ieder geval vooruitgang geboekt.. :)

Interessant ja!
Goed gezien, als ze binnen 2 jaar een medicijn weten te vinden vind ik dat heel knap :P en snel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2011 11:43 

Hardtraxx Addict

Dat zou voor erg veel mensen een oplossing zijn!

Ik hoop maar dat het lukt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2011 11:53 

Hardtraxxer

kwam dit weekend (qday) weer mensen tegen die mijn oordoppen zagen zitten en vroegen om info
je ziet toch dat het erg speelt onder de mensen (en de muziek stond geeneens echt hard)

heb 2,5 jaar lang de meeste grote b2s en qdance feesten meegemaakt en heb er nog steeds spijt van dat ik die oordoppen niet eerder heb gehaald..

heb zelf filterz op 15-19 db geloof ik, zitten prima en brengen veel rust = aanrader :thumbup:
Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen