Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2011 14:26 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Op maat gemaakte?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2011 15:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja, Exinores ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2011 16:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vraagje:
Ik ga 25 maart naar Hearbeat, 2 April Indicator en 11 Juni GZ. Daartussen misschien nog Hardvibe, Remember en Obession Outdoor. Daarna waarschijnlijk nog Hardclassics. Toch redelijk wat feestjes, dus wat voor soort oordoppen raden jullie mij aan? Ik wordt over 10 daagjes 17 ik weet niet of je oren nog groeien ofzo, want anders lijkt me op maat gemaakte niet erg handig. Maar als ze niet groeien (of veranderen oid) dan kan dat best een goede optie zijn denk ik..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2011 16:50 
 
Hardtraxxer

kga der ook aanschaffen.. morgen afspraak bij Laperre (gehoorcentrum in Belgie) en eens horen achter op maat gemaakte. ik denk at 15dB zal volstaan.. maar weet nu niet welke frequenties er uit gaan nemen.. kdenk de heel hoge (niet hoorbare maar toch schadelijke) en een klein beetje bas.. want bas moet je voele :)

Kzal eens zien wat verkoopste mij aanraadt als DJ / festival ganger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2011 19:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rayn schreef:
kga der ook aanschaffen.. morgen afspraak bij Laperre (gehoorcentrum in Belgie) en eens horen achter op maat gemaakte. ik denk at 15dB zal volstaan.. maar weet nu niet welke frequenties er uit gaan nemen.. kdenk de heel hoge (niet hoorbare maar toch schadelijke) en een klein beetje bas.. want bas moet je voele :)

Kzal eens zien wat verkoopste mij aanraadt als DJ / festival ganger.


Als DJ zijnde raad ik je aan naar een andere firma te stappen waar ze exinores verkopen, zodat je geen compromissen moet sluiten op de kwaliteit van het geluid (vlakke demping) kost je wel een 50euro meer waarschijnlijk maar dit lijkt het me wel waard. Laperre verdeelt geen exinores volgens mij..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2011 19:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Vraagje:
Ik ga 25 maart naar Hearbeat, 2 April Indicator en 11 Juni GZ. Daartussen misschien nog Hardvibe, Remember en Obession Outdoor. Daarna waarschijnlijk nog Hardclassics. Toch redelijk wat feestjes, dus wat voor soort oordoppen raden jullie mij aan? Ik wordt over 10 daagjes 17 ik weet niet of je oren nog groeien ofzo, want anders lijkt me op maat gemaakte niet erg handig. Maar als ze niet groeien (of veranderen oid) dan kan dat best een goede optie zijn denk ik..


Zijn Exinore ER aan te raden? En die kan ik bij Schoonenberg op maat laten maken.. Hoe duur zijn die 100-150? En hoe lang duurt het voordat ze klaar zijn en wat is aan te raden ER9, ER15 of ER25?
En waar kan ik die dingen laten verzekeren? Koste 20 euro voor 2 jaar had ik hier eerder gelezen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2011 21:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Edwinn schreef:
Vraagje:
Ik ga 25 maart naar Hearbeat, 2 April Indicator en 11 Juni GZ. Daartussen misschien nog Hardvibe, Remember en Obession Outdoor. Daarna waarschijnlijk nog Hardclassics. Toch redelijk wat feestjes, dus wat voor soort oordoppen raden jullie mij aan? Ik wordt over 10 daagjes 17 ik weet niet of je oren nog groeien ofzo, want anders lijkt me op maat gemaakte niet erg handig. Maar als ze niet groeien (of veranderen oid) dan kan dat best een goede optie zijn denk ik..


Zijn Exinore ER aan te raden? En die kan ik bij Schoonenberg op maat laten maken.. Hoe duur zijn die 100-150? En hoe lang duurt het voordat ze klaar zijn en wat is aan te raden ER9, ER15 of ER25?
En waar kan ik die dingen laten verzekeren? Koste 20 euro voor 2 jaar had ik hier eerder gelezen..


Het is sowieso goed aan te raden om op maat gemaakte gehoorberscherming aan te schaffen, ook voor als je niet te vaak naar grotere feestjes gaat. Het zijn wel je oren natuurlijk. Ik zie toch 6 feesten en eventueel een 7e. Als je lang in de herrie staat is het gewoon niet goed.

Het hangt er compleet van af hoe vaak je naar grote feesten wil gaan. Als je zo goed als iedere week gaat is 25dB wel aan te bevelen. Als je echter ook vaak naar kroegen en wat lokaler werk gaat kun je ook wel de 15dB demping nemen. Het hangt dus ook een beetje van de intensiteit af. Probeer in ieder geval wel na een "luide" dag je oren wat rust te geven.

Over het veranderen van je oren: Je gehoorgang verandert continu, maakt niet uit hoe oud je bent. Dat is ook de rede dat gehoorbescherming "maar" ongeveer 5 jaar meegaat. Ik weet niet of je oren meer veranderen als je nog rond de puberteit zit. Hiervoor moet je misschien even wikipedia of de locale audicien opzoeken.

De kosten: Gehoorbescherming van Exinore is 165 euro. De verzekering, die echt 100% aan te bevelen is, is 20 euro. Deze geeft je 2 jaar dekking op ongeveer alles.

Nogmaals: overleg ook met een audicien, deze zijn gediplomeerd en hebben dus verstand van zaken en kunnen denk ik makkelijker advies geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2011 21:54 
 
Hardtraxxer

Helaas valt dat vies tegen hoewel het voor mij al weer bijna 3 jaar geleden is. Ze waren totaal onbekend met de ER filters en vulden dus gewoon eerst een formulier in voor de gewone filters die Exinore ook heeft. Gelukkig had ik mee vooraf goed geïnformeerd dus ik had al vrij snel door dat het niet goed ging ;) Ze gingen zelfs zover dat ze mij die filters afraden.

Het is dus heel belangrijk dat je zelf weet wat je nodig hebt want hoewel ik ook hier merk dat het al veel meer leeft als 3 jaar terug, is er nog steeds een groot gebrek aan kennis. Ook bij de audiciens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2011 09:36 
 
Artiest

DarkBeatz schreef:
Rayn schreef:
kga der ook aanschaffen.. morgen afspraak bij Laperre (gehoorcentrum in Belgie) en eens horen achter op maat gemaakte. ik denk at 15dB zal volstaan.. maar weet nu niet welke frequenties er uit gaan nemen.. kdenk de heel hoge (niet hoorbare maar toch schadelijke) en een klein beetje bas.. want bas moet je voele :)

Kzal eens zien wat verkoopste mij aanraadt als DJ / festival ganger.


Als DJ zijnde raad ik je aan naar een andere firma te stappen waar ze exinores verkopen, zodat je geen compromissen moet sluiten op de kwaliteit van het geluid (vlakke demping) kost je wel een 50euro meer waarschijnlijk maar dit lijkt het me wel waard. Laperre verdeelt geen exinores volgens mij..

Exinores zijn niet heilig hoor? Er zijn genoeg andere fabrikanten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2011 16:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pff. Al 9 keer Schoonenberg gebeld: in gesprek. Ga straks wel even langs, maar is wel mooi een half uur fietsen.. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2011 17:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Eind februari ook maar even gehoorbescherming gehaalt 14 euro.
Vondt het wel lekker werken kon als iemand naast me stond gewoon horen wat ze zeiden in tegen stelling tot de rest.
Muziek bleef ook goed voor mij gevoel uiteraard wel voor het naar binnen gaan ingedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2011 17:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nego schreef:
Exinores zijn niet heilig hoor? Er zijn genoeg andere fabrikanten ;)


Er zijn absoluut niet veel andere fabrikanten die oordoppen met vlakke demping aanbieden! Er is een goede reden waarom exinores word aangeraden en niet wat anders, vlakke demping zorgt ervoor dat gewoon het geluid op de hele lijn gefiltert word en niet enkel op bepaalde frequenties wat een vervorming oplevert van het geluid. Earproof heeft ook vlakke demping maar dan heb je het al ver gehad ermee...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2011 17:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Pff. Al 9 keer Schoonenberg gebeld: in gesprek. Ga straks wel even langs, maar is wel mooi een half uur fietsen.. :/

Ik zou niet zomaar langs gaan. Het kost ze normaal een dik kwartier tot half uur om het op te meten.

Straks kom je voor niks, omdat ze vol zitten xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2011 17:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chukkels schreef:
Edwinn schreef:
Pff. Al 9 keer Schoonenberg gebeld: in gesprek. Ga straks wel even langs, maar is wel mooi een half uur fietsen.. :/

Ik zou niet zomaar langs gaan. Het kost ze normaal een dik kwartier tot half uur om het op te meten.

Straks kom je voor niks, omdat ze vol zitten xd


Ga ook langs om een afspraak te maken. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2011 22:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ik ging pas langs bij schoonenberg kon gelijk geholpen worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2011 22:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben net langsgegaan en een afspraak voor morgen gemaakt. Hopelijk zijn ze dan voor 25 Maart klaar. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2011 02:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

duurt 10 werkdagen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2011 17:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vandaag langsgegaan, watje in me oren, volgespoten met kit en 10/15 minuten wachten en klaar. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2011 21:30 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb de op maat gemaakte oordoppen van schoonenberg, die van 185 euro inculusief verzekering. En ze bevallen
mij echt heel goed! Ik had eerst de noisezz van 15 euro. Die waren ook wel fijn, maar na een paar feestjes
kreeg ik toch een blijvende constante piep in mijn oor :S. Daarna heb ik die dus die op-maat-gemaakte oordoppen
aangeschaft, en heb nu niet/nauwelijks een piep in mijn oren na een feest (heerlijk slapen). Ook klinkt het geluid'
véél mooier, de hoge schelle tonen hoor je veel minder goed. Als ik mijn oordop er even uithaal denk ik echt bah wat
een schel kutgeluid. Ook handig op feestjes met een kutgeluid dus :P . Echt een aanrader deze oordoppen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2011 22:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sophie__ schreef:
Ik heb de op maat gemaakte oordoppen van schoonenberg, die van 185 euro inculusief verzekering. En ze bevallen
mij echt heel goed! Ik had eerst de noisezz van 15 euro. Die waren ook wel fijn, maar na een paar feestjes
kreeg ik toch een blijvende constante piep in mijn oor :S. Daarna heb ik die dus die op-maat-gemaakte oordoppen
aangeschaft, en heb nu niet/nauwelijks een piep in mijn oren na een feest (heerlijk slapen). Ook klinkt het geluid'
véél mooier, de hoge schelle tonen hoor je veel minder goed. Als ik mijn oordop er even uithaal denk ik echt bah wat
een schel kutgeluid. Ook handig op feestjes met een kutgeluid dus :P . Echt een aanrader deze oordoppen!


Ik heb ze ook gekocht, alleen waren ze bij mij 190 omdat de verzekering van 20 naar 25 euro is gegaan omdat iedereen die dingen verliest, haha. :P Over 2 weken heb ik ze als het goed is en dan op 25 Maart kijken hoe ze bevallen! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 12:27 
 
Hardtraxx Newbie

Hahahaha, ik ben ze nog niet verloren.. alleen toen ik ze had uitgeprobeerd, zat 1 oordop veel minder goed als de andere, kreeg wel meteen gratis een nieuwe. Goeie service :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 14:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zaterdag maar eens een nieuw setje doppen laten aanmeten, wordt hoog tijd. Had hiervoor EQ doppen (op maat) van Acousticon Amersfoort maar die passen dus niet meer goed. Dat wordt een setje Exinore's als ik de goede verhalen hier zo lees :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 15:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Zaterdag maar eens een nieuw setje doppen laten aanmeten, wordt hoog tijd. Had hiervoor EQ doppen (op maat) van Acousticon Amersfoort maar die passen dus niet meer goed. Dat wordt een setje Exinore's als ik de goede verhalen hier zo lees :)


Tjezus dat werd tijd. Je weet wat voor geknungel ik heb gehad maar ze zitten nu als gegoten. ;) Schoonenberg op de Leusderweg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 15:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kepro schreef:
maarten1410 schreef:
Zaterdag maar eens een nieuw setje doppen laten aanmeten, wordt hoog tijd. Had hiervoor EQ doppen (op maat) van Acousticon Amersfoort maar die passen dus niet meer goed. Dat wordt een setje Exinore's als ik de goede verhalen hier zo lees :)


Tjezus dat werd tijd. Je weet wat voor geknungel ik heb gehad maar ze zitten nu als gegoten. ;) Schoonenberg op de Leusderweg.

Ja dat was lekker inderdaad... hoop dat het bij mij niet zo gaat! Maar heb net die in Leusden én die in Amersfoort gebeld, zijn beide niet op zaterdag open en het moet op afspraak. LAME.

Dat wordt volgende week dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 17:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Ja dat was lekker inderdaad... hoop dat het bij mij niet zo gaat! Maar heb net die in Leusden én die in Amersfoort gebeld, zijn beide niet op zaterdag open en het moet op afspraak. LAME.

Dat wordt volgende week dus.

Ik kwame 5/10 minuten voor sluitingstijd, anders had het zo gekund. Toen had ik een afspraak gemaakt voor de volgende dag, ik vond het opzich wel goede service..


Sophie__ schreef:
Hahahaha, ik ben ze nog niet verloren.. alleen toen ik ze had uitgeprobeerd, zat 1 oordop veel minder goed als de andere, kreeg wel meteen gratis een nieuwe. Goeie service :D

Ik hoop dat ze bij mij passen, want als het goed is heb ik ze dan 22/23 Maart en ik heb ze 25 Maart en 2 April nodig, dus hopelijk geen misdruk..
Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen