Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 11:35 

Hardtraxxer

Ik zou echt de Exinore ER 15 aanraden. Ik heb de ER 20s een tijdje uitgeprobeert toen ik nog helemaal nooit bescherming had gehad. Viel me erg tegen. Ze zaten slecht, ik moest ze zover in mijn oor drukken dat ik ze er bijna niet meer uit kon halen en zelfs toen dempten ze niet goed. dit komt doordat je er geen verschillende maten bij krijgt. Daarna heb ik de noizzez aangeschaft en deze heb ik een aantal keren gebruikt en zaten opzich wel goed (ik had de grootste maat dopjes gebruikt). Daarna toch maar besloten om de ER15's te gaan halen en bij het maken van de afdrukken zeiden ze al dat ik redelijk grote gehoorgangen had. Ik heb nu de ER15's een aantal keren ingehad en het is echt een wereld van een verschil met de goedkopere dopjes. Ik zou echt de ER15's aanraden. Je bent gewoon voor 4 a 5 jaar goed beschermd en je hebt vrijwel helemaal geen last als ze erin zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 11:52 

Hardtraxx Elite

hebje met lipje op zonder voor ze makelijk in je oren te doen ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 11:56 

Artiest

hdhessel schreef:
hebje met lipje op zonder voor ze makelijk in je oren te doen ?

Dr in doen doe je gewoon met je vinger ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 11:58 

Hardtraxxer

lipje? nee dat werkt niet goed dan zitten ze nog dieper. dan krijg ik ze er bijna niet meer uit. ik vind ze echt erg onhandig omdat ze er maar in 1 maat zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 15:48 

Hardtraxx Elite

Ik denk dat ik met carnaval 24/7 mij Exinore ER 15 in doe. Aangezien ze bij ons in de cafe een paar extra boxen neer hebben gezet en het gaat nu al echt hard kwam ik van het weekend achter. Ik ging er vrijdag heen dacht dat het niet zo hard zo staan. Ik kwam toch aardig bedrogen uit. Had zaterdag ochtend een lichte piep in mijn oren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 15:52 

Hardtraxx Addict

Vanmiddag Noizez bestellen en dan in april of mei waarschijnlijk Exinore's aan laten meten.

Hoe zit het trouwens met de Noizez? Kan je hiermee ook makkelijker praten in een kroeg ofzo, zoals bij de aangemeten Exinore's of word dit geluid ook tegengehouden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 19:33 

Hardtraxxer

marsiascout schreef:
Vanmiddag Noizez bestellen en dan in april of mei waarschijnlijk Exinore's aan laten meten.

Hoe zit het trouwens met de Noizez? Kan je hiermee ook makkelijker praten in een kroeg ofzo, zoals bij de aangemeten Exinore's of word dit geluid ook tegengehouden?

De noizzez zijn ook prima als je niet echt veel om muziek kwaliteit geeft. ze maken de muziek wat doffer maar dempen verder wel goed. passing is ook prima omdat je er 4 maten in krijgt. Het praten gaat met beide prima zelfs beter dan zonder. irritante is wel dat je zelf wat minder hard gaat praten omdat je jezelf harder in je hoofd hoort praten dan dat het daadwerkelijk is :P maar dit wend wel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 23:30 

Hardtraxx Veteran

Jopsem schreef:
Ik zou echt de Exinore ER 15 aanraden. Ik heb de ER 20s een tijdje uitgeprobeert toen ik nog helemaal nooit bescherming had gehad. Viel me erg tegen. Ze zaten slecht, ik moest ze zover in mijn oor drukken dat ik ze er bijna niet meer uit kon halen en zelfs toen dempten ze niet goed. dit komt doordat je er geen verschillende maten bij krijgt. Daarna heb ik de noizzez aangeschaft en deze heb ik een aantal keren gebruikt en zaten opzich wel goed (ik had de grootste maat dopjes gebruikt). Daarna toch maar besloten om de ER15's te gaan halen en bij het maken van de afdrukken zeiden ze al dat ik redelijk grote gehoorgangen had. Ik heb nu de ER15's een aantal keren ingehad en het is echt een wereld van een verschil met de goedkopere dopjes. Ik zou echt de ER15's aanraden. Je bent gewoon voor 4 a 5 jaar goed beschermd en je hebt vrijwel helemaal geen last als ze erin zitten.

Mja je praat wel over een gruwelijk prijsverschil. Ik zou hem eerder aanraden om die dopjes van 15 euro te proberen. Niet tevreden kan je altijd nog naar de opmaat overstappen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2011 00:27 

Hardtraxxer

Hoofdcoach schreef:

Mja je praat wel over een gruwelijk prijsverschil. Ik zou hem eerder aanraden om die dopjes van 15 euro te proberen. Niet tevreden kan je altijd nog naar de opmaat overstappen...

Ik vind de prijs niet opwegen tegenover een gegarandeerde passing en demping. Ik gebruik mijn ER15's redelijk veel. Ook in de locale discotheek/kroeg/bar en op andere plaatsen waar gewoon veel herrie is. Misschien is het wel een heel persoonlijk advies maar als je vaak naar rumoerige plaatsen gaat is het gewoon schadelijk voor je oren. Ik heb al gehoorbeschadiging nu omdat ik een tijdje 2x in de week in de plaatslijke discotheek stond (is ook weer plaats afhankelijk maar toch) dat laat zien dat een zon niet schadelijk uitziende uitgaansgelegenheid toch erg schadelijk kan zijn. Ik wil iedereen hier voor behouden.

Dit is ook meer mijn menning hoe ik er tegenover sta en ik wil voorkomen dat mensen hetzelfde als mij overkomen want het is soms niet echt een pretje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2011 10:22 

Artiest

Hoofdcoach schreef:
Jopsem schreef:

Je kunt die 2 amper met elkaar vergelijken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2011 10:35 

Hardtraxx Veteran

Komt ie weer. Ik vergelijk niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2011 10:52 

Artiest

Hoofdcoach schreef:
Komt ie weer. Ik vergelijk niks.

Wel meten met 2 maatstaven ;) De doppen van 15 euro zijn echt prut in tegenstelling tot de op maat gemaakte doppen.

De dopjes van 15 euro zijn "leuk" het enige wat ze doen is geluid tegen houden. Wat doppen normaal doen is frequencies eruit filteren en zich geheel afsluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2011 01:47 

Hardtraxx Addict

Er zijn hier veel verschillende meningen op het forum wat betreft gehoorbescherming..

Ik was zelf ook maar eens gaan kijken, niet al te dure want ik ga niet elke maand, maar toch redelijk goede!

Ik kwam bij schoonenberg die Noizezz green tegen. Niet duur, jammer van het groene stipje die opvalt?! Of valt dat mee..

En ik had nog Exinore ER20 gevonden.. Ook lekker betaalbaar ;) Welke van die twee zouden jullie aanraden, of misschien nog wel een andere :)

Las paar pagina's hiervoor dat Noizezz de muziekkwaliteit toch wel degelijk omlaag halen.. Iemand ervaring met het verschil tussen Exinore en Noizezz? Wil natuurlijk wel de gehoorbescherming hebben waarbij de muziekkwaliteit het meest gewaarborgd blijft :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2011 10:00 

Hardtraxx Elite

Squirrie schreef:
Las paar pagina's hiervoor dat Noizezz de muziekkwaliteit toch wel degelijk omlaag halen.. Iemand ervaring met het verschil tussen Exinore en Noizezz? Wil natuurlijk wel de gehoorbescherming hebben waarbij de muziekkwaliteit het meest gewaarborgd blijft :D

Qua draagcomfort zitten de alpine partyplugs het allerbeste (ik heb de disco pluggen van beter horen gehad en de noizezz die ik trouwens nog steeds heb en gebruik). In mijn vriendengroep hebben de meeste echter de partyplugs en ik heb deze zelf ook in gehad en het draagcomfort is echt stukken beter als dat van de comfoor disco pluggen (zijn vergelijkbaar met de er15 pluggen volgens mij qua draagcomfort).

Qua uiterlijk zie je de noizezz eigenlijk niet zitten, die groene stip is enkel zichtbaar als je echt goed gaat kijken want deze pluggen steken niet uit, de er15 pluggen zijn het duidelijkst zichtbaar vind ik omdat deze erg fel uit het oor steken. De partyplugs steken ook amper uit. Qua geluidskwaliteit ga je met ze allemaal ongeveer dezelfde kwaliteit hebben, ze filteren allemaal op dezelfde manier, wil je kwaliteit moet je dus doppen halen van 160euro (exinore). Mijn eigen gehoor is niet goed genoeg om een duidelijke verslechtering in kwaliteit te horen, bij het correct gebruik van doppen doe je ze al in voor je de zaal binnen gaat waardoor je dus ook niet in aanraking komt met het verschil in geluid en dan valt het al helemaal niet op, je doppen nooit indoen nadien of midden in de avond uit doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2011 12:43 

Hardtraxx Addict

DarkBeatz schreef:
Squirrie schreef:

Qua draagcomfort zitten de alpine partyplugs het allerbeste (ik heb de disco pluggen van beter horen gehad en de noizezz die ik trouwens nog steeds heb en gebruik). In mijn vriendengroep hebben de meeste echter de partyplugs en ik heb deze zelf ook in gehad en het draagcomfort is echt stukken beter als dat van de comfoor disco pluggen (zijn vergelijkbaar met de er15 pluggen volgens mij qua draagcomfort).

Qua uiterlijk zie je de noizezz eigenlijk niet zitten, die groene stip is enkel zichtbaar als je echt goed gaat kijken want deze pluggen steken niet uit, de er15 pluggen zijn het duidelijkst zichtbaar vind ik omdat deze erg fel uit het oor steken. De partyplugs steken ook amper uit. Qua geluidskwaliteit ga je met ze allemaal ongeveer dezelfde kwaliteit hebben, ze filteren allemaal op dezelfde manier, wil je kwaliteit moet je dus doppen halen van 160euro (exinore). Mijn eigen gehoor is niet goed genoeg om een duidelijke verslechtering in kwaliteit te horen, bij het correct gebruik van doppen doe je ze al in voor je de zaal binnen gaat waardoor je dus ook niet in aanraking komt met het verschil in geluid en dan valt het al helemaal niet op, je doppen nooit indoen nadien of midden in de avond uit doen.

Dus als ik het goed begrijp: alpine partyplugs / noizezz / ER 20 zijn zelfde qua filterkwaliteit, alleen draagcomfort van de alpine partyplugs is dus beter?

Ik zag jouw beginnen over de ER15, die heb ik niet kunnen vinden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2011 16:25 

Artiest

Het "filteren" hangt ook af van de afsluiting etc :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2011 23:17 

Hardtraxx Elite

Squirrie schreef:
Dus als ik het goed begrijp: alpine partyplugs / noizezz / ER 20 zijn zelfde qua filterkwaliteit, alleen draagcomfort van de alpine partyplugs is dus beter?

Bedoelde die ER20 pluggen dus ;) Ze vervormen het geluid inderdaad allemaal op dezelfde manier, ben je echt een audiofreak moet je dus voor echt dure doppen gaan. Maar zoals ik al zeg, een gewone muziek liefhebber die zijn doppen netjes in doet voor hij de zaal betreed zal niets merken van vervormd geluid. :cool: En ja de alpine partyplugs hebben verreweg het beste draagcomfort van al deze doppen, omdat die maar zo 2 ringetjes hebben wat in je hoorgang moeten in tegenstelling tot 3 bij exinore en comfoor. Ze moeten dus minder diep je gehoor in, ook het materiaal zit erg lekker. Als je heel erg zweet kan het misschien wel zijn dat de noizezz beter geschikt zijn, deze blijven door hun kromming beter op hun plaats merk ik, en ik vind ze ook best goed zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2011 12:42 

Hardtraxx Addict

DarkBeatz schreef:
Squirrie schreef:

Bedoelde die ER20 pluggen dus ;) Ze vervormen het geluid inderdaad allemaal op dezelfde manier, ben je echt een audiofreak moet je dus voor echt dure doppen gaan. Maar zoals ik al zeg, een gewone muziek liefhebber die zijn doppen netjes in doet voor hij de zaal betreed zal niets merken van vervormd geluid. :cool: En ja de alpine partyplugs hebben verreweg het beste draagcomfort van al deze doppen, omdat die maar zo 2 ringetjes hebben wat in je hoorgang moeten in tegenstelling tot 3 bij exinore en comfoor. Ze moeten dus minder diep je gehoor in, ook het materiaal zit erg lekker. Als je heel erg zweet kan het misschien wel zijn dat de noizezz beter geschikt zijn, deze blijven door hun kromming beter op hun plaats merk ik, en ik vind ze ook best goed zitten.

Nou dat zweten lukt vaak wel.. Mede door de soms zelf toegevoegde lichaamstemperatuur verhoging en de drukte vaak in cafés/discotheken/feesten :)

Ga denk ik toch voor de noizezz, daar krijg je 4 verschillende maten bij dus moet er vast wel één comfortabel van zitten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2011 14:27 

Hardtraxx Veteran

Squirrie schreef:
DarkBeatz schreef:
Squirrie schreef:

Nou dat zweten lukt vaak wel.. Mede door de soms zelf toegevoegde lichaamstemperatuur verhoging en de drukte vaak in cafés/discotheken/feesten :)

Ga denk ik toch voor de noizezz, daar krijg je 4 verschillende maten bij dus moet er vast wel één comfortabel van zitten ;)

Heb ze ook en werkt echt prima :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2011 15:41 

Hardtraxx Addict

Woensdagavond Noizez besteld bij Schoonenberg en meteen betaald maar nog niks binnen :/

Mn buurvrouw had andere doppen gevonden en die gebruik ik nu dus, alleen zouden die Noizez in principe binnen moeten zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2011 21:18 

Hardtraxx Elite

Heb gister m'n Exinores ER-15 (universeel) getest. Het is niet geweldig maar dat kan je voor die prijs ook niet verwachten. Ik ben iig allang blij dat ik geen piep in me oren heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2011 21:39 

Hardtraxx Veteran

RobertV schreef:
Heb gister m'n Exinores ER-15 (universeel) getest. Het is niet geweldig maar dat kan je voor die prijs ook niet verwachten. Ik ben iig allang blij dat ik geen piep in me oren heb.

ER-20 is dat dan. De ER-15 is op maat gemaakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2011 21:49 

Hardtraxx Elite

PNXRMX schreef:
RobertV schreef:

ER-20 is dat dan. De ER-15 is op maat gemaakt

ook goed. ben niet zo helder zo met de carnaval
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2011 11:46 

Hardtraxx Veteran

bij mij zitten die juist harstikke fijn, voel bijna niet dat ik ze in heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2011 14:24 

Hardtraxx Veteran

Geniaal die oordoppen. Waar Robert enorm klaagde over verstopte oren, heb ik helemaal geen last. Vanaf het begin de doppen in gehad en nergens last van. Alleen bij de plees ff uitgedaan, maar voordat we de zaal inliepen weer in. Beste aankoop in jaren! :thumbsup:
Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen