Eeh ik ben nieuw hier, hopelijk nemen jullie de tijd om dit stuk te lezen: ik heb zelf van die noizezz gehoorbeschermers op maat gemaakt met rode en groene filter (
http://www.noizezz.com/product/gehoorbe ... -maat.html. Nu is het zo dat ik een aangeboren gehoorafwijking heb namelijk de volgende: bij 250hz hoor ik 35db niet, 500hz 45db niet, 1000hz 45db niet, 2000hz 40 db niet, 3500hz 15db niet, 4000hz hoor ik goed, 8000hz hoor ik 15db niet. Dit is rechts en links vrijwel hetzelfde. Als ik de gehoorbeschermers niet draag hoor ik de mensen heel slecht aan het begin en na ongeveer een halfuur wordt het alleen maar slechter tot ik niets meer hoor in sommige uitgaansgelegenheden en alleen nog een soort van ruis hoor. Als ik dan naar buiten stap hoor ik ook heel slecht en vaak de volgende dag ook nog en wordt het langzaam aan weer wat beter. Omdat de trilhaartjes dan weer rechtop gaan staan. Het verschilt een beetje per uitgaansgelegenheid, soms hoor ik ook gelijk niets meer en heb daarom een tijdje terug deze gehoorbeschermers gekocht.
Nu is het zo als ik deze gehoorbeschermers draag dat ik de mensen ook totaal niet versta, mijn audicien heeft ze al vaker laten aanmeten bij mensen waarbij ze wel gewoon goed werkten omdat zij wel een goed gehoor hebben. Hij zegt dat ze bij hem ook gewoon prima werken, hij heeft dan ook een goed gehoor. Die gehoorbeschermers met groene filter (24db), rode filter (19db) dempen dan wel die db's maar ik hoor slechter als ik ze in heb dan dat ik ze niet in heb.
Ik ga deze zomer op vakantie naar Lioret de Mar en ik wil dan wel graag geluidsdempers hebben waarmee ik de mensen en muziek wel gewoon kan verstaan, want het uitgaan is nu helemaal niets aan, omdat ik de mensen niet/zeer slecht versta.
Ik heb 125 euro betaald voor deze noizezz, het enige wat ze doen is zorgen dat ik nog maar heel slecht hoor bij het uitgaan en niet slechter ga horen dan dat ik nu doe, dan kon ik net zo goed voor 1euro van die gele dingen kopen en die in me oren stoppen.
Is er iemand met dezelfde handicap of iemand die weet wat ik hier mee moet want het uitgaansleven is helemaal niets aan op deze manier. Zullen dempers met vlakke demping mij misschien wel helpen, want het is zo dat de muziek ongeveer 10-30decibel te hard staat voor mij dus als alles ongeveer 20 decibel gedempt wordt kan ik denk ik net zoals de meeste mensen redelijk een gesprek voeren en de muziek verstaan. Deze staan ook op de website van noizezz:
http://www.noizezz.com/product/gehoorbe ... /1/nl.html Dit zijn speciale muziekfilters voor muzikanten en muziekliefhebbers.
Deze filters kenmerken zich door:
1. zo vlak mogelijke demping
2. muzikaliteit blijft bestaan
3. goed spraakverstaan in rumoer
4. klein formaat, daarom ook voor kleinere gehoorgangen geschikt
5. nagenoeg onzichtbaar te verwerken in otoplastieken
Mijn audicien zei, dat deze niets voor mij zouden zijn, dit vind ik maar raar wat dit zou toch juist perfect voor mij moeten zijn? Ik moet dan opnieuw van die gehoorbeschermers laten maken op maat omdat deze een andere maat hebben dan die ik had, maar ben bereid om daarvoor opnieuw geld neer te leggen omdat het zo'n grote belemmering is in mijn leven.
Hopelijk hebben jullie een goede oplossing voor mij
the eventsen redelijk een gesprek voeren en de muziek verstaan.