Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 14:13 

Hardtraxx Elite

Ik heb na xxlerator ook besloten om oordoppen aan te meten. Had behoorlijk last van mn oren tijdens het feest, was blij toen ik om kwart over 4 van iemand een stel oordoppen kon krijgen.

Ik heb nu Party Plugs en die vind ik niet echt denderend. Veel hoge tonen vallen weg, waardoor de beleving voor mij ook veel minder is. Hoewel ik ze mee heb doe ik ze daarom toch niet in, het feest wordt er minder door.

Zijn er anders ook nog goedkopere alternatieven? Daarmee doel ik op bescherming die nog wel alle tonen doorlaat, zodat je niet de helft mist van een track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 14:21 

Hardtraxx Elite

Ja kijk bijvoorbeeld: http://www.gehoorbeschermers-oordoppen. ... opjes.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 14:29 

Hardtraxx Elite

Zoiets heb ik nu, die party plugs. Zullen wel van iets mindere kwaliteit zijn dan deze, die plugs waren 10 euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 15:02 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Steken die ER20 uit? En is dat handig met een headphone?

Je bedoelt de op maat gemaakte?

Vergeet niet dat er een beetje ruimte zit tussen je oor en de schelp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 15:24 

Hardtraxx Elite

Kan iemand z'n ervaringen met mij delen betreft filterz.

Ik lees het volgende op de site:

Citaat:
Het verschil tussen Filterz en Earproof zit voornamelijk in het filter. Earproof kiest voor een zo vlak mogelijke demping,
Filterz kiest voor een demping die je oren volledig beschermd.

Samengevat kies je voorweinig demping bij lage volumes voor Earproof met als resultaat dat de muziek mooi blijft.
Voor hoge demping en goed beschermd bij hoge volumes voor Filterz met als resultaat dat de muziek iets vertekend.

Er staat dat het geluid iets vertekend. Wat vertekend er dan aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 15:31 

Die vertekening is volges mij ook te verwaarlozen hoor, want ik gebruik mijn Filterz nu al minstens 2 jaar, en ik heb er nog nooit iets van gemerkt.
Ik denk niet dat de normale luisteraar er veel van zal merken. DJ's misschien, maar daar kan ik niet ove roordelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 15:36 

Hardtraxx Elite

En die earproofs, waarbij je de filters kan vervangen, heeft iemand daar ook ervaring mee?http://www.oordoppenshop.nl/earproof-protect-er91525-vlakke-demping-p-1307.html

Citaat:
Vervangbaar filter van Etymotic research welke nagenoeg een vlakke demping heeft van ± 9db over het frequentie bereik 100 hZ - 6KhZ.
Dit filter wordt voornamelijk gebruikt door podium artiesten & technici die geen toon willen missen. Haalt net het harde randje van het geluid.

Er wordt gezegd dat deze een vlakkere demping hebben dan de filterz, waardoor je minder vertekening van het geluid krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 19:20 

Hardtraxxer

9 db demping is echt te weinig imo. De meeste hebben hier 15 of zelfs 25...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 20:18 

Donateur

Had gister in de matrixx ook wel oordoppen kunnen gebruiken, ben bang dat ik nu me oren heb verprutst. Heb nog steeds een piep, hoop maar dat die verdwijnt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 20:20 

Hardtraxx Elite

roberttt schreef:
Had gister in de matrixx ook wel oordoppen kunnen gebruiken, ben bang dat ik nu me oren heb verprutst. Heb nog steeds een piep, hoop maar dat die verdwijnt.

Nou dat gebeurd zomaar niet op 1 avond hoor. maar na een paar keer word het wel steeds erger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 21:35 

Hardtraxx Elite

Martijn schreef:
9 db demping is echt te weinig imo. De meeste hebben hier 15 of zelfs 25...

Wat is hier? Ik weet niet of je ook ervaring hebt met filterz, en dat je mij misschien het verschil kan uitleggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 21:52 

Hardtraxxer

Hier is Hardtraxx.

Het verschil tussen Filterz en exinore/earproof is volgens mij alleen de lineariteit van de demping. Juist de liniaire filters (En dat zijn zover ik weet alleen de ER filters) maken exinore en earproof fors duurder. Zover ik weet is de bescherming voor je oren gelijk. Het gaat er dus om, wil je het geluid EXACT hetzelfde horen alleen dan wat zachter of geef je niet om wat vervorming (en of je daar last van hebt hangt er dus maar net vanaf).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 21:54 

Donateur

RobertV schreef:
roberttt schreef:

Nou dat gebeurd zomaar niet op 1 avond hoor. maar na een paar keer word het wel steeds erger.

Ja oké, maar heb het nu heel erg ben bang dat ik deze niet meer kwijt raak :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 22:09 

Hardtraxx Elite

Martijn schreef:
Hier is Hardtraxx.

Het verschil tussen Filterz en exinore/earproof is volgens mij alleen de lineariteit van de demping. Juist de liniaire filters (En dat zijn zover ik weet alleen de ER filters) maken exinore en earproof fors duurder. Zover ik weet is de bescherming voor je oren gelijk. Het gaat er dus om, wil je het geluid EXACT hetzelfde horen alleen dan wat zachter of geef je niet om wat vervorming (en of je daar last van hebt hangt er dus maar net vanaf).

Ik streef niet naar exact hetzelfde, maar het verschil moet niet merkbaar zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb alleen ervaring met party plugs, en andere goedkope bescherming. Denk dat ik daardoor een beetje huiverig ben geworden, want die dingen vertekenden het geluid aanzienlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 22:15 

roberttt schreef:
RobertV schreef:
roberttt schreef:

Ja oké, maar heb het nu heel erg ben bang dat ik deze niet meer kwijt raak :cry:

langste die ik ooit heb gehad duurde 2 dagen [het hoogtepunt zegmaar]
als ie na 2x slapen niet weg is, tja, dan is etkut
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 22:17 

Hardtraxx Elite

Sainen schreef:
Martijn schreef:
Hier is Hardtraxx.

Ik streef niet naar exact hetzelfde, maar het verschil moet niet merkbaar zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb alleen ervaring met party plugs, en andere goedkope bescherming. Denk dat ik daardoor een beetje huiverig ben geworden, want die dingen vertekenden het geluid aanzienlijk.

Wanneer deed je ze in voor het feest of in de zaal ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 22:24 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:

lijkt me niet echt makkelijk met een headphone inderdaad, want ze steken wat uit -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 22:28 

Hardtraxx Elite

mikeee schreef:
Wanneer deed je ze in voor het feest of in de zaal ?

Heb beiden gedaan, vond het beiden geen succes.

Timmer schreef:

lijkt me niet echt makkelijk met een headphone inderdaad, want ze steken wat uit

Weet niet of deze review bij jullie bekend is..
http://www.aboutdj.nl/reviews/diversen/893-earproof-er15.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 22:29 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
PierrePruuk schreef:

Nee die universele van 20 euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 23:36 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Khadber schreef:
PierrePruuk schreef:

Nee die universele van 20 euro.

ja die steken uit
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2011 00:12 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat het wel goed zit hoor :). Gewoon kijken hoe erg het uitsteekt en even meten enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2011 13:28 

Hardtraxx Elite

Dit is echt balen. Ik word net gebelt dat er iets mis is gegaan met de bestelling. Nu moet ik ze opnieuw aan laten meten. Dat is dan nog iet zo erg maar dan heb ik ze waarschijnlijk niet voor Hardbass binnen :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2011 13:38 

Hardtraxx Veteran

dennis schreef:
Dit is echt balen. Ik word net gebelt dat er iets mis is gegaan met de bestelling. Nu moet ik ze opnieuw aan laten meten. Dat is dan nog iet zo erg maar dan heb ik ze waarschijnlijk niet voor Hardbass binnen :(

Ze kunnen vast wel wat voor je regelen toch ? Iets qua bescherming
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2011 13:40 

Hardtraxx Elite

dennis schreef:

Korting eisen vanwege wanprestatie :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2011 22:46 

Hardtraxx Elite

Hoofdcoach schreef:
Ze kunnen vast wel wat voor je regelen toch ? Iets qua bescherming

Markos schreef:
Korting eisen vanwege wanprestatie :D

Het is dus allemaal goed gekomen het 20 Euro terug gekregen en ook nog ER 20 voor Hardbass.
Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen