Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2011 21:01 

Hardtraxx Veteran

@Basscow:

Je moet je oordoppen ook altijd voordat je naar binnen gaat indoen. Eerst naar binnen en daarna in is minder, dan wen je namelijk aan de geluidsdruk die er heerst. Als je ze eerst uit hebt verlang je later toch weer naar het oude volume.

Omdat je eerst met oordoppen gefeest hebt zijn je oren ingesteld op dat niveau geluid. Als je ze dus uitdoet gaat het ineens een flinke factor omhoog (reken zelf maar uit: 3db erbij is ongeveer 2x zo hard). Daarom is het dus heel onverstandig om ze dan weer uit te doen.

Het draagcomfort is iets waar je aan moet wennen. Met op maat gemaakte heb ik er in ieder geval geen last van. Je voelt ze wel, maar niet storend. Bovendien vind ik de muziek dan veel aangenamer klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2011 22:33 

Hardtraxxer

ok bedankt voor de tips mensen, klinkt inderdaad ook wel logisch om ze niet op de dansvloer in te doen jah...

next up hardbass dus zal kijken of ze daar ook net zo goed werken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2011 23:20 

precies, gewoon indoen voor je naar binnen gaat, en niet uit doen tijdens et stampe
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 17:42 

imo kan je beter gewoon meteen goede nemen, bespaard je een hoop geld met eerst die troep kopen...
en wat betrefd je leeftijd, ik had ze toen ik 16 was.

tis maar net wat je gehoor je waard is -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 18:55 

Hardtraxx Elite

KSwoosh schreef:
imo kan je beter gewoon meteen goede nemen, bespaard je een hoop geld met eerst die troep kopen...

Alsof je ze toen hebt moeten zelf betalen... :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 22:02 

DarkBeatz schreef:
KSwoosh schreef:

Alsof je ze toen hebt moeten zelf betalen... :')

50/50 ^^

ook niet zo heel verkeerd om et dr met je ouders over te hebben, iig vind ik dan, lijkt me dat ze jouw gehoor ook wel belangrijk vinden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 22:17 

Hardtraxx Elite

Kwoosh, Darkbeatz is 28 dus die kan zelf zijn boontjes voortaan doppen denk ik ;)

Ik heb ze ook helemaal zelf betaald, want gehoor is gewoon belangrijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 22:25 

Hardtraxx Elite

Markos schreef:
Kwoosh, Darkbeatz is 28 dus die kan zelf zijn boontjes voortaan doppen denk ik ;)

Precies, geloof me als je alles zelf moet betalen en niet meer bij mams en paps inwoont is 160euro heel erg veel geld :( Ik ga er zeker ook op maat halen, maar wanneer dat weet ik nog niet precies
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 22:47 

Markos schreef:

het ging hier ook helemaal niet om darkbeatz -.-

en ik weeet dat 160 duur is, ik zit op kamer s:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2011 22:10 

Artiest

Project 141 schreef:
Ik vind 160 euro altijd duur -.- :P

Weet je wat een gehoorapparaat kost? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2011 23:29 

Hardtraxx Elite

Nego schreef:
Project 141 schreef:

Niet om verder off-topic gaan, maar het allerkromst van heel het zorgverzekeringsstelsel is dat juist gehoorapparaten wel vergoed worden en gehoorbescherming niet.

Oftwel allen de gevolgen worden vergoed, maar niet de oorzaak :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 11:59 

Markos schreef:
Nego schreef:
Project 141 schreef:

Niet om verder off-topic gaan, maar het allerkromst van heel het zorgverzekeringsstelsel is dat juist gehoorapparaten wel vergoed worden en gehoorbescherming niet.

Oftwel allen de gevolgen worden vergoed, maar niet de oorzaak :/

dat komt mss ook wel doordat wij het probleem opzoeken en dat gehoorapparaten voor ouderen vaak komen als cure voor ouderdomsziekte?
maar idd, gezien het toch steeds bekender probleem wordt, zouden ze dr eigenlijk wat aan moeten doen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 12:00 

Hardtraxx Elite

Juist, anders zit dadelijk heel de Hardtraxx, Lowlands, Pinkpop of wat dan ook generatie met gehoorproblemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 17:04 

Markos schreef:
Juist, anders zit dadelijk heel de Hardtraxx, Lowlands, Pinkpop of wat dan ook generatie met gehoorproblemen.

al kan je er natuurlijk wel voor sparen en het zo voorkomen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 12:51 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Omdat je eerst met oordoppen gefeest hebt zijn je oren ingesteld op dat niveau geluid. Als je ze dus uitdoet gaat het ineens een flinke factor omhoog (reken zelf maar uit: 3db erbij is ongeveer 2x zo hard). Daarom is het dus heel onverstandig om ze dan weer uit te doen.

3 dB erbij is een 2x zo hoge geluidsintensiteit, maar niet 2x zo hard. Loudness (ja, echt) is de mate van hoe hard je het ervaart. Hier is geen echt objectieve maat voor, aangezien het om een ervaring gaat en dus geen objectief meetbaar iets is. Hierbij is 10 dB pas '2x zo hard' voor de ervaring. Tabelletje:

Perceptions of Increases in Decibel Level
Imperceptible Change 1dB
Barely Perceptible Change 3dB
Clearly Noticeable Change 5dB
About Twice as Loud 10dB
About Four Times as Loud 20dB

Er gaat op 15 dB of 25 dB wel heel wat af dus. Beter voor het feest in doen dus, anders dan staat de muziek ineens 1/3 - 1/5 zo hard.

Vond het ook altijd raar in de track Loudness dat Sound Pressure Level (geluidsdruk) ermee wordt geassocieerd, want dat is juist de grootheid die bij dB hoort. Eenheden zijn Sone of Phon. Ook ervaren we bijv. 60 dB aan bass of hoog als harder dan 60 dB aan mid (de Loudness is lager bij 60 dB aan mid dan bij andere frequenties).

http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 14:08 

Hardtraxx Elite

Morgen oordoppen aan laten meten :thumbup: Hoop dat ik ze voor Hardbass heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 14:24 

Hardtraxx Veteran

Ben van plan ook de Noizezz te kopen ;) Iemand die hier ervaringen mee heeft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 14:31 

Hardtraxx Elite

dennis schreef:
Morgen oordoppen aan laten meten :thumbup: Hoop dat ik ze voor Hardbass heb.

10 werkdagen voordat ze klaar zijn dus moet goed komen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 15:42 

Hardtraxxer

Mehh, telefonisch een afspraak gemaakt bij schoonenberg om op te laten meten. Kom ik daaraan, "ooh ik heb niks door gekregen en in het systeem staat ook niks, dan moeten we een nieuwe afspraak maken" Ik kwaad natuurlijk, express eerder van school weggegaan, nog vragen of ze geen tijd had "nee, althans ik heb alle tijd, maar je hebt geen afspraak" Dus dan maar aankomende dinsdag proberen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 17:14 

Hardtraxxer

Henk-Jan schreef:
Ben van plan ook de Noizezz te kopen ;) Iemand die hier ervaringen mee heeft?

Lees het topic even door. Er zijn genoeg ervaringen
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 17:29 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:

Ik zou iig de Exinore ER-20 aanraden voor goedkope doppen voor muziek. Dat bedrijf weet iig dondersgoed waar ze mee bezig zijn, en heb sowieso goeie dingen gehoord erover (o.a. van m'n vriendin die ze heeft).
.

Die heb ik ook, nog geen klachten over gehad ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 18:18 

Bierkoning

Ik heb op qountdown niemand van jullie met oordoppen gezien of heb ik dat verkeerd gezien
niet dat ik er echt op let :P maar hier lees ik dat heel veel mensen ze toch wel gebruiken
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 21:27 

Pommer schreef:
Ik heb op qountdown niemand van jullie met oordoppen gezien of heb ik dat verkeerd gezien
niet dat ik er echt op let :P maar hier lees ik dat heel veel mensen ze toch wel gebruiken

dat heb je verkeerd gezien :P
ik sowieso en Rickie (of Rick, whatever zn username is) had volges mij in
oostzaner en echte oostzaner wilde ook, maar nog geen cash money ervoor
ik heb mijne op ELK feest in
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 22:27 

Hardtraxxer

ik heb gwn geen idee waar en wnr ik die zou moeten gaan halen heir in de buurt van mechelen :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 22:30 

Hardtraxx Elite

mezeke schreef:
ik heb gwn geen idee waar en wnr ik die zou moeten gaan halen heir in de buurt van mechelen :(

http://www.exinore.nl/gehoorbescherming ... en/#bnl_be
Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen