Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 148  Volgende
Bericht Geplaatst op 06 jan 2011 00:55 

Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
Harde zijn denk ik wel beter als je veel aan het springen en doen bent, want die blijven gegarandeerd zitten (mits goed aangemeten uiteraard).

Hangt allemaal af van hoe je gehoorgang is, vertelde de vrouw in de winkel daarstraks.
Als je een rechte gehoorgang hebt, zijn harde net minder goed, omdat deze van een gladder en gepolymeerd materiaal zijn en daardoor sneller kunnen schuiven.
De zachte zijn daar beter aangezien deze meer klevend zijn en niet zo makkelijk uit kunnen gaan tijdens het springen.
Als je echter een kromme gehoorgang hebt, wat normaal is trouwens (zoals mij), zijn de harde net iets beter, ook omdat ze minder zichtbaar zijn en beter in te brengen (zitten iets dieper in het oor)!

Kgeef ook maar de info die ik vandaag gekregen heb he :)
Bericht Geplaatst op 07 jan 2011 10:35 

Hardtraxx Veteran

Ik heb ook Exinores alleen heb ik de 15db demping, prima dingen al heb ik ze zelf niet vanaf het begin van een feest in. Kom ik rond 12e op een feest aan dat heb ik ze al wel in.
Bericht Geplaatst op 07 jan 2011 17:11 

Hardtraxxer

Ik heb zelf de Noizezz. Ze zitten prima, maar als ik lach of praat, voelt het helemaal niet meer fijn.
Is dit bij alle doppen zo? In het begin van een feest erger ik me er nogal aan. Na een tijdje wordt het gelukkig wel minder.
Bericht Geplaatst op 07 jan 2011 17:13 

Hardtraxx Veteran

Serotonine schreef:
Ik heb zelf de Noizezz. Ze zitten prima, maar als ik lach of praat, voelt het helemaal niet meer fijn.
Is dit bij alle doppen zo? In het begin van een feest erger ik me er nogal aan. Na een tijdje wordt het gelukkig wel minder.

Met op maat gemaakte heb je dat meestal niet. Je zal het alleen wel altijd voelen dat je ze in hebt. (een klein beetje maar)
Bericht Geplaatst op 07 jan 2011 18:09 

Hardtraxx Newbie

Na ongeveer 1,5 jaar feesten hebben bezocht ben ik eruit, in maart doppen kopen. Niet dat ik al gehoorbeschadiging heb maar ik weet gewoon als dit een paar jaar door gaat het er wel van gaat komen..en het lijkt me op een feest gewoon fijn, nu durf ik amper vooraan te komen omdat ik dat gewoon niet te doen vind..en natuurlijk zonder suizen in bed liggen :)
Bericht Geplaatst op 07 jan 2011 18:43 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
Serotonine schreef:

Met op maat gemaakte heb je dat meestal niet. Je zal het alleen wel altijd voelen dat je ze in hebt. (een klein beetje maar)

Dan ga ik er over nadenken om op maat te laten maken. Geld is niet zo'n probleem. Oordoppen die lekker zitten vind ik belangrijker.
Bericht Geplaatst op 07 jan 2011 18:59 

Serotonine schreef:
Khadber schreef:
Serotonine schreef:

Dan ga ik er over nadenken om op maat te laten maken. Geld is niet zo'n probleem. Oordoppen die lekker zitten vind ik belangrijker.

die gaan ook nog es veel langer mee en beschermen beter
Bericht Geplaatst op 08 jan 2011 14:12 

Hardtraxxer

Zo net terug van de schonenberg :D ik heb net afdrukken laten maken voor de Exinores ER15 :) Hopelijk heb ik ze dan voor Hardbass binnen :thumbsup:

Ik heb het besluit gemaakt om op maat gemaakte te nemen omdat ik als ik me erop concentreer al een lichte piep in mijn oren heb en ik wil deze niet erger hebben. (ook niet gek als je nagaat dat ik al bijna 4 jaar elke donderdag en zaterdag in de kroeg sta of naar een feest ga :$ )
Bericht Geplaatst op 08 jan 2011 14:14 

Hardtraxx Veteran

Jopsem schreef:
Zo net terug van de schonenberg :D ik heb net afdrukken laten maken voor de Exinores ER15 :) Hopelijk heb ik ze dan voor Hardbass binnen :thumbsup:

Dat is nog een maandje weg, dus komt wel goed ;).

Goed bezig trouwens! Je ziet er steeds meer!
Bericht Geplaatst op 08 jan 2011 16:10 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
Jopsem schreef:

Dat is nog een maandje weg, dus komt wel goed ;).

Goed bezig trouwens! Je ziet er steeds meer!

Klopt, dat zeker. Ik ben in mijn vrienden groep tot nu toe de eenige. Maar ik heb nu al een aantal vrienden aan het denken gezet om toch op zijn minst otoplastieken te nemen en mis later op maat gemaakte doppen.
Bericht Geplaatst op 08 jan 2011 17:23 

Hardtraxxer

Je ziet steeds meer mensen met oorbescherming lopen. Een jaar geleden zeide veel mensen vaak "wat heb jij dan in je oren" en nu zegge ze vaak zelf van dat het verstandig en beter is om zoiets te hebben.
Ik kan nu niet meer zonder me Exinores en vindt ze het geld meer dan waard!
Bericht Geplaatst op 08 jan 2011 17:59 

Hardtraxx Addict

Serotonine schreef:

Op me werk zitten ze zo lekker dat ik soms gewoon vergeten ben dat ik ze nog in heb,aangezien ik ze 7 uur per dag moet in hebben!
Laast was ik ze kwijt ''Dacht'' ik gewoon nog in me oren:P
Bericht Geplaatst op 08 jan 2011 21:14 

Hardtraxxer

Serotonine schreef:

Heb zelf ook de noizzezz .. heb ze een aantal keren ingehad met feesten. Ik vind dat de muziek erg dof word, wel ervaar ik dat de stemmen van mensen waarmee je praat veel duidelijker overkomen dan zonder. Maar zoals je kan lezen in een eerdere post van mij heb ik de stap nu gemaakt naar op maar gemaakte doppen. De noizzezz voldoen mij totaal niet.
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 02:13 

Hardtraxxer

Ik ga nog 1 feest met mijn noizezz doen. Als het me nog steeds niet bevalt, ga ik ook op maat laten maken denk ik.
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 10:15 

Hardtraxx Elite

Serotonine schreef:
Ik ga nog 1 feest met mijn noizezz doen. Als het me nog steeds niet bevalt, ga ik ook op maat laten maken denk ik.

Als je er het geld voor hebt zou ik zowiezo gaan voor op maat gemaakte :thumbsup: Dat ga ik althans ook doen ergens in het komende jaar, eerst nog paar feestjes meepikken met mn Noizezz en hopelijk tegen april mn Exinore's.
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 10:28 

Hardtraxx Elite

PNXRMX schreef:
Ik zou iig de Exinore ER-20 aanraden voor goedkope doppen voor muziek. Dat bedrijf weet iig dondersgoed waar ze mee bezig zijn, en heb sowieso goeie dingen gehoord erover (o.a. van m'n vriendin die ze heeft).

In die gelinkte test van de consumentenbond komen de doppen van Alpine (Music Safe: ~20eur) een stuk beter uit de test als de ER-20, vooral op vlak van draagcomfort. Voor zover ik weet zijn die van Alpine de enige wat maar zo 2 verbredingen hebben in de plaats van 3 bij Comfoor/Exinore wat maakt dat de Alpine's niet zo diep in de gehoorgang moeten gedrukt worden en dus ook comfortabeler zitten. Als je de Alpine Party Plug haalt ben je zelfs maar 12.5eur kwijt en dat zijn net dezelfde als de duurdere musicsafe plugs die gewoon een vervangbare filter die iets meer demping geeft (maar op de meest schadelijke frequentie is deze demping praktisch hetzelfde als bij de standaard filter)

Dus mijn advies voor wie goedkope eenvoudige doppen wilt: Alpine Party Plugs, zeker nu na het lezen van de consumentenbond test, dit zijn dus blijkbaar de beste doppen van deze prijsklasse en de enige met vermelding van redelijk draagcomfort, terwijl de er-20 en comfoor disco doppen de melding krijgen pijnlijk te kunnen zitten.
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 16:35 

Project 141 schreef:
Zit er ook wel serieus over te twijfelen of ik ook oordoppen zal nemen, zeker nadat t geluid zo hard stond bij Serious Request.. maarja heb geen geld voor van die op maat gemaakte (nou ja bedoel eigenlijk dat ik der niet zoveel geld voor over heb :P ) dus mss moet ik die Alpine Party Plugs maar es kopen.

dus jij hebt geen geld over voor een goed gehoor voor de rest van je leven dat niet meer kan herstellen als het beschadigd is?

eigen fout.
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 18:03 

Hardtraxx Veteran

Aan de ene kant snap ik hem wel, 150 euro is niet niks. Ik zit ook te twijfelen of ik het zal doen.
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 18:09 

Hardtraxxer

Koop dan eerst goedkope doppen. Dan blijven je oren tenminste heel.
Zonder kreeg ik altijd een piep in mijn oren. Met de noizezz heb ik nergens meer last van. Zelfs niet bij Loudness
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 18:11 

Hardtraxx Veteran

Ben ik ook van plan. Hoe duur zijn die Noizezz dan? Of zijn dat professionele?
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 18:40 

Hardtraxxer

Ik had ze voor 15 euro bij Schoonenberg in de aanbieding. Normaal kosten ze daar 25 euro. Maar ik had hier ook al gelezen dat ze op internet ongeveer 15 euro kosten. Voor dat geld zijn het prima oordoppen
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 18:44 

Hardtraxxer

Yeahh, me ouders over gehaald om op maat gemaakte voor me te betalen voor mijn verjaardag :D Van de week dus langs Schoonenberg om op te meten etc.
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 18:55 

Hardtraxx Elite

modernization schreef:
Yeahh, me ouders over gehaald om op maat gemaakte voor me te betalen voor mijn verjaardag :D Van de week dus langs Schoonenberg om op te meten etc.

Geluksbal, maar wel verstandig ;)

Als het goed is komen de mijne volgende week woensdag binnen.
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 19:12 

Hardtraxxer

normaal nooit oordoppen in maar toch besloten eens voor oordoppen te kijken. die van rond de 150 euro zijn mij te duur dus heb ik ''pluggerz'' gehaald bij beter horen, kostte me 20 euro.

omdat ik altijd dagenlang nog last heb van het piepje in mn oren heb ik deze oordopjes meegenomen naar beatbusters (sans souci berlikum), word hard genoeg gedraaid dus goeie tent om deze uit te testen.

was rond 23:00 uur aanwezig. eerste kwartiertje even zonder doppen en daarna toch maar erin geplugd. meteen toen ik ze in deed hoorde ik wel verschil, maar het zat niet echt geweldig, was continu op de hoogte dat ik oordoppen in had, als ik niet gauw last had van oorsuizen had ik ze weer uitgedaan, maar goed dat heb ik wel.

met af en toe een pauze om wat te eten/drinken/zeiken ben ik sowieso van 23:30 tot 03:00 flink bezig geweest met stampen (nuchter helaas) en daarna wat in de gang en snackbar rondgehangen om uit te rusten. paar maten waren nog wel bezig, dus rond 04:00 tot 04:30 toch maar weer erin geplugd en verder gegaan. dat deed ik in de zaal zelf, maar voor ik ze erin deed en een maat nog wat in me oor schreeuwde merkte ik dat dat geschreeuw gewoon pijn deed, beetje vaag. misschien omdat ik hele avond al met oordopjes bezig was?

rond half 5 weer naar buiten, en terwijl ik normaal gigantisch last heb van me oren, was het dit keer zeer minimaal, oordopjes hadden gewerkt dus! vandaag om 5 uur wakker, en geen oorsuizen meer :woot:

kortom, oordopjes zijn zwaar klote om in te hebben, maar geen oorsuizen meer de dagen erna. ga ze nu standaard maar naar feesten mee nemen :thumbup:
Bericht Geplaatst op 09 jan 2011 19:25 

Hardtraxxer

Dus nu op maat gemaakte en dan ben je ook weer af van dat rotgevoel :P

Ze trouwens uitdoen in de herrie is trouwens ENORM slecht voor je oren. Je oren stellen zich normaal in op het harde geluid maar als je in 1x je doppen uitdoet hebben ze dat niet gedaan en krijgen ze een enorme klap ;) Lekkende oordoppen zijn dan ook slechter dan geen doppen in hebben.
Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen