RadicalRedemption schreef:
Had hier net al heel verhaal neergezet, geen idee waar naartoe gegaan is, maar alsnog:
De reden dat ik wat gezegd heb:
Als producers, zeker onder elkaar, is één van de belangrijkste dingen integriteit.
Veel producers beginnen met het proberen iets na te maken van iemand waar ze tegenop kijken, fan van zijn. Vervolgens vervolgt iedereen zijn/haar weg en creëert een eigen sound.
Om een voorbeeld te geven, zelf zit ik al 7 jaar lang gemiddeld 50-60 uur in de week in de studio om mijn sound te creëren.
Nu hoor ik een track, niet van een beginnende producer, maar van een gerespecteerd artieste. In die track is 'The Project' van SZP smakeloos overgenomen. Niet alleen de kick, maar ook de opbouw, vocal-opbouw en screech vibe van die plaat is 1 op 1 gekopieerd. Ook al is het maar een 'live-edit', in mijn ogen is het respectloos.
Het vervelende is, jongens als SZP zitten nog niet in de positie om hier een statement over te maken, hoe erg ze het ook vinden en hoe graag ze het misschien ook zouden willen. Dus daarom heb ik het gedaan, wetende dat mensen zullen oordelen, mij zullen neerzetten als zielig mannetje, wat iedereen ook zegt, het zal mij worst wezen.
Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het als iemand onrecht wordt aangedaan.
Jongens als SZP werken ont-zet-tend hard aan hun carrière. Dat is wat we zouden moeten omarmen, koesteren, supporten én vooral, verdedigen. Zoals dat in het verleden ook gegaan is in situaties als soundbanks verkopen, kicks aanbieden en tracks doorsturen.
Vind wat jullie er van willen vinden, over dit of over mij, maar ik sta 100% achter mijn statement.
Tsja, je zou het ook zien als kroon op je werk.. Ik bedoel, een "gerespecteerd artieste" die een bijna volledige track van je na zou namaken.. Dan doe je blijkbaar dus toch iets goed.
Ergens snap ik je punt, maar om er nou zo met de hele Most Wanted crew bovenop te duiken, dát is wat me stoort. Dat jij een mening hebt hierover, snap ik. Dat je de jongens van SZP support, snap ik ook. Maar regel het gewoon onderling met Deetox. Jij weet dondersgoed dat je dit prima achter de schermen kunt afhandelen.