Rickzel schreef:
Jaron, verrek je hebt gelijk, ik was een beetje kort door de bocht.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik door mijn vooroordeel veel van die platen niet of amper geluisterd heb.
Ik denk juist dat The Purge hier nog 100x erger in is dan Sound Rush
Als je kijkt naar zijn livesets en hoe snel hij springt op meme/populaire platen met een edit/remix en hoe snel ze ook uit zijn studio vliegen.. Dat soort spul sluit enorm aan bij het dagjesvolk/algemene publiek.
Het is gewoon een trend om zo snel de populariteit in te gaan. The Purge speelt dat spelletje gewoon goed net als bepaalde namen die je op Verknipt ziet, hedendaagse popmuziek dat alles recyclet vanuit oude nummers en ook memenummers/bootlegs in uptempo.
Kijkende naar het huidige social media klimaat en de nieuwe generatie van feestbezoekers is dat gewoon het spelletje om populair te worden. Het is makkelijk scoren en een paar artiesten spelen het spelletje gewoon goed. Maar het is wellicht wel een gevalletje don't hate the player, hate the game, ieder moet ook zijn brood verdienen en uiteindelijk boeken festivals wat populair is op het moment.
Het is ironisch genoeg precies wat Gezellige Uptempo is, gezellig, meezingen, onnozelheid, simpel/rechtoerechtaan en niet serieus. En dat is wat het grote feestpubliek nu wilt. Maar Gezellige Uptempo claimt dan ook niks anders te zijn. Dat schuurt denk ik bij andere "serieuze" artiesten wel die met bootlegs en simpele edits of simpele platen komen.
Revolting Against schreef:
En buiten Fly Away, Animal In Me en Gates To Kingdom is er volgens mij geen collab blijven hangen bij het publiek.
Bekend staan om zou ik niet zeggen, maar ja hun populairste platen zijn die bootlegs. Dat zie je wel op hun Spotify en YouTube cijfers. Maar dat is niet meer dan logisch gezien je populaire platen remixt en dat die platen buiten een hardstyle setje/feest ook enorm veel worden gebruikt. Dit is gewoon de trend van het moment (en dat was het ook in 2012 - 2014).