Mark With A Tarrel schreef:
Tja, heel plat gezegd is het verkopen van een artiest direct of indirect het verdienmodel van al die managers, booking agents, coaches, producers, wijsheidsprofeten etc aan de hele achterkant van de scene. Zou bijna gek zijn als je je als een beetje gevestigde artiest geen wandelende geldmachine voelt. Hoeft ook niet meteen een probleem te zijn.
Wel als dit betekent dat je als artiest een schijntje krijgt van alle opbrengst, terwijl jij degene bent die al het 'zware' werk doet. Constant onderweg voor optredens, slaapritme naar de neuk, daarnaast ook nog content schieten want je moet relevant blijven en ook nog eens elke maand een nieuwe track naar buiten te moeten knallen. Dan moet die track natuurlijk ook weer een hit worden en aanslaan bij het grote publiek.
Er zal uiteraard een hoop nuance zitten in mijn verhaal, maar als ik naar iemand als Vertile kijk die bijna voor elk evenement wordt geboekt, dan lijkt me dat pure roofbouw op de beste man. Je zou dan juist van een Agency verwachten dat ze zo iemand ontzorgen ipv nog meer werkdruk bezorgen.
Wel een zeer interessant onderwerp. Zeker in het huidige klimaat van een compleet verzadigde markt.