Madbone schreef:
Heb er in de jaren hiervoor eigenlijk nooit echt bij stil gestaan maar nu ik dit allemaal eens goed lees wil ik eigenlijk toch ook maar eens wat aan schadebeperking gaan doen. Echter, er wordt hier zoveel nuttigs gezegd over schadebeperking dat ik inmiddels door de bomen het bos niet meer zie. Ik weet niet of het al gedaan is, maar is het misschien een idee als een iemand een concrete, overzichtelijke post maakt over schadebeperking met duidelijke pointers over;
* Welke supplementen je het beste kan gebruiken,
* Wanneer je dezen het beste kunt gebruiken,
en,
* Wat voor hoeveelheden.
Zou mezelf al wel een redelijk ervaren gebruiker noemen na +/- 6 jaar feesten en gebruiken, maar weet hier echt te weinig van af! Anyone?
Voor de liefhebber: Vitamine C 1500mg (time released) is nu in ieder geval in de aanbieding bij De Tuinen, 6,49 ipv 12,99 voor 60 capsules.
Dit is uiteraard al gedaan, tenminste in het Engels.
http://media.enlighten.org.au/literatur ... oading.pdfSchema:
Pre-load (60-90min voor het nemen van MDMA innemen, als je een hele nacht doorgaat neem je best je anti-oxidanten 4-6u na je eerste pil nogmaals in):
• Vitamin C 500 -1000mg (Anti-oxidant)
• Vitamin E 250 IU (Anti-oxidant)
• Alpha lipoic acid 100 -200mg (Anti-oxidant)
• Magnesium 500 - 750mg (Spierontspannend)
Post-Load (4-6u na het gebruik van MDMA innemen, dagelijks herhalen voor een paar dagen):
• Vitamin C 500 -1000mg (Anti-oxidant)
• Vitamin E 250 IU (Anti-oxidant)
• Alpha lipoic acid 100 -200mg (Anti-oxidant)
• 5-HTP 50 – 100mg (Serotonine)
Alpha Lipoic Acid = Alfa Liponzuur, een heel erg sterke en niet goedkope antioxidant die bij dierentesten de schadelijkheid van mdma volledig neutraliseert in hoge dosissen.