Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 471  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 18:32 

Hardtraxxer

dus de week voor het X pilletje heel veel vitamine C houdt je tolerantie laag; pilletje werkt beter? afgelopen keer kut trip gehad, sloeg snel in, werkte redelijk, en weer veel te snel voorbij :cry:

hoe krijg je trouwens het beste en het langdurigst effect? veel eten en vitamine C de dagen voor het weer zo ver is? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 18:32 

Hardtraxxer

DarkBeatz schreef:
[
Dat zijn idioten waar jij het over hebt... Je mag niet vaker gebruiken als je 5-htp slikt, maar als je te vaak gebruikt, zal 5-htp wel de kans op depressies ten gevolgen van gebruik aanzienlijk verlagen. 5-HTP is iets wat natuurlijk in je lichaam word aangemaakt, niets iets chemisch door mensen ontworpen. Een vergelijking met paracetamol vind ik dan ook volledig onterecht.

Ik heb er ook nooit echt informatie over opgezocht, jij wel dus je zal het vast beter weten dan ik, maar er zit toch altijd meer in 5htp pillen dan alleen dat?

Ik kom ook deze waarschuwing tegen op een website:
Citaat:
Raadpleeg je arts als je dit product wil gebruiken als je zwanger bent, borstvoeding geeft, MAO remmers, antidepressiva of andere medicijnen gebruikt, last van hart- en vaatziekten hebt. Dit product kan slaperigheid veroorzaken. Buiten bereik van kinderen houden.

Als het 100% natuurlijk is zou dat niet uitmaken lijkt me. En dan nog weet ik niet of het niet kwaad kan als iets wat door je lichaam normaal langzaam aan wordt gemaakt, ineens snel wordt aangemaakt.

Niet dat ik het gebruik hiervan nou wil afkeuren, maar ik vraag me dat nou gewoon af.

Ik heb ook nog nooit een dip gehad, dus ik heb geen aantoonbare reden om het te gebruiken (maar wat er in mijn lichaam aan het ontstaan zou kunnen zijn kan ik niet weten)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 18:41 

Hardtraxx Elite

Deeltjesversneller schreef:
Als het 100% natuurlijk is zou dat niet uitmaken lijkt me. En dan nog weet ik niet of het niet kwaad kan als iets wat door je lichaam normaal langzaam aan wordt gemaakt, ineens snel wordt aangemaakt.

Zijn wel meer dingen wat je niet moogt gebruiken als je zwanger bent wat natuurlijk zijn :D En zoals ik al zei is de enige manier waarop het schadelijk is als je het samen gebruikt met andere dingen die je serotonine werking beinvloeden, dat zijn dus niet enkel xtc pillen maar ook anti depressieva, mao-remmers, etc. Omdat je serotonine ook te maken heeft met melatonine een andere natuurlijke stof die je aanmaakt als het donker is en waardoor je een goede nachtrust hebt kan het dus ook slaperigheid veroorzaken, daarom neem je het dan ook enkel savonds...

Op zich heb je 5-HTP niet nodig als je lange pauzes houd tussen je gebruik, dan gaat je serotonine en je hersenen zich volledig op natuurlijke wijze herstellen, maar dit duurt wel langer als een maandje... Ik houd niet zo lange pauzes, ik weet dat het niet goed is, maar ik gebruik supplementen om de schade die ik aanricht te minimaliseren in de mate dat dat mogelijk is. Vind het wel grappig dat sommige zo schrik hebben van zoiets, terwijl ze wel om de paar maanden een xtc pil naar binnen gooien wat wel schade aandoet, en daar weten ook hier maar heel weinig mensen van hoe die schade word aangericht en wat het doet. Als men daar wat meer over wist zou men ook wel op een andere manier kijken naar schade minimalisering -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 18:58 

Hardtraxx Veteran

Dat magnesium he..
Hoeveel mg moet je hiervan gebruiken? En wanneer is het het slimste/handigste om te pakken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:02 

Hardtraxx Veteran

Heel veel mensen hebben dus geen idee wat 5-htp doet. Dat zie ik wel in de reactie van Daniel en ook van mensen die het kennelijk gebruiken met het idee dat je dan meer xtc mag gebruiken :/
Dat is NIET het geval!

5-htp helpt ook NIET bij je fysieke herstel/schadebeperking, dat zijn anti-oxidanten en vitamines. Het zorgt er alleen voor dat je serotonine-niveau niet zodanig laag is na gebruik van mdma (terwijl het aan het herstellen is) dat je er chagrijnig van wordt of zelfs moodswings krijgt.

Magnesium werkt alleen voor ontspannen spieren, dus iets makkelijker kunnen pissen en je mond in bedwang kunnen houden.

En Daniël, dat ik blij word van 5-htp is logisch. Ik ben sowieso een beetje ongelukkig/depressievig, dan is het logisch dat ik blij wordt als ik een 5-htp neem en er dus ook serotonine vrij komt. Want je neemt het lang niet allemaal op, er komt ook wat vrij. En zeker in contrast met
Daarbij heb ik in het begin (tot een half jaar geleden ongeveer) toch behoorlijk vaak en veel gebruikt, en het zou goed kunnen dat ik daardoor nog steeds een beetje ontregelde serotonine-shit heb --> meer depressie ;)

Het gebeurt sowieso veel te veel dat mensen hun mening al klaar hebben zonder ook maar IETS te weten over hoe het werkelijk zit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:03 

Donateur

Piaaa schreef:
Maar dat stapje wat je dan overslaat, is dat dan wel goed voor je ?

Als je het elke dag gaat slikken is het niet goed voor je nee. Maar om te herstellen na XTC-gebruik is het ideaal en zelfs een stuk gezonder dan tryptofaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:10 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Het gebeurt sowieso veel te veel dat mensen hun mening al klaar hebben zonder ook maar IETS te weten over hoe het werkelijk zit :)

Inderdaad, dat is met alles wel zo en vooral bij drugs. Kan me daar soms wel aan ergeren. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:11 

Hardtraxxer

DarkBeatz schreef:
Zijn wel meer dingen wat je niet moogt gebruiken als je zwanger bent wat natuurlijk zijn :D En zoals ik al zei is de enige manier waarop het schadelijk is als je het samen gebruikt met andere dingen die je serotonine werking beinvloeden, dat zijn dus niet enkel xtc pillen maar ook anti depressieva, mao-remmers, etc. Omdat je serotonine ook te maken heeft met melatonine een andere natuurlijke stof die je aanmaakt als het donker is en waardoor je een goede nachtrust hebt kan het dus ook slaperigheid veroorzaken, daarom neem je het dan ook enkel savonds...

Op zich heb je 5-HTP niet nodig als je lange pauzes houd tussen je gebruik, dan gaat je serotonine en je hersenen zich volledig op natuurlijke wijze herstellen, maar dit duurt wel langer als een maandje... Ik houd niet zo lange pauzes, ik weet dat het niet goed is, maar ik gebruik supplementen om de schade die ik aanricht te minimaliseren in de mate dat dat mogelijk is. Vind het wel grappig dat sommige zo schrik hebben van zoiets, terwijl ze wel om de paar maanden een xtc pil naar binnen gooien wat wel schade aandoet, en daar weten ook hier maar heel weinig mensen van hoe die schade word aangericht en wat het doet. Als men daar wat meer over wist zou men ook wel op een andere manier kijken naar schade minimalisering -.-

Duidelijk :) Ik neem wel altijd pauzes van 2+ maanden en neem nooit echt meer dan 200 mg dus ik maak me niet zo druk om ernstige hersenschade.

DarkBeatz schreef:
en daar weten ook hier maar heel weinig mensen van hoe die schade word aangericht en wat het doet. Als men daar wat meer over wist zou men ook wel op een andere manier kijken naar schade minimalisering -.-

Weet je nog goede tips daarvoor dan? Boeken, documantaires, websites, iets specifieks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:13 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Heel veel mensen hebben dus geen idee wat 5-htp doet. Dat zie ik wel in de reactie van Daniel en ook van mensen die het kennelijk gebruiken met het idee dat je dan meer xtc mag gebruiken :/
Dat is NIET het geval!

5-htp helpt ook NIET bij je fysieke herstel/schadebeperking, dat zijn anti-oxidanten en vitamines. Het zorgt er alleen voor dat je serotonine-niveau niet zodanig laag is na gebruik van mdma (terwijl het aan het herstellen is) dat je er chagrijnig van wordt of zelfs moodswings krijgt.

Magnesium werkt alleen voor ontspannen spieren, dus iets makkelijker kunnen pissen en je mond in bedwang kunnen houden.

En Daniël, dat ik blij word van 5-htp is logisch. Ik ben sowieso een beetje ongelukkig/depressievig, dan is het logisch dat ik blij wordt als ik een 5-htp neem en er dus ook serotonine vrij komt. Want je neemt het lang niet allemaal op, er komt ook wat vrij. En zeker in contrast met
Daarbij heb ik in het begin (tot een half jaar geleden ongeveer) toch behoorlijk vaak en veel gebruikt, en het zou goed kunnen dat ik daardoor nog steeds een beetje ontregelde serotonine-shit heb --> meer depressie ;)

Dude, je vertelde mij dat je weer lekker teringhard ging met dit spul :lol:
Mij boeit het niet.

Ik heb sowieso nog nooit meer als 150 mg mdma binnen gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:15 

Hardtraxx Veteran

Het klopt ook dat je wat harder gaat, want je hebt immers meer serotonine, wat je kan gebruiken (of misbruiken) :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:17 

Hardtraxx Elite

Olijfboompje schreef:
Mij boeit het niet.

Hij meld ook dat hij een tijdlang overmatig gebruik heeft gehad, dat verstoord je serotonine werking dusdanig waardoor je ook lang niet meer dezelfde intensiteit behaald van een pilletje als voorheen, na een deftige pauze kan dan 5-htp wel ervoor zorgen dat je elke keer gewoon weer hard gaat zoals "vroeger".

@Deeltjesversneller: http://www.jellinek.nl/brain/index.html is een goede voor de werking van xtc in het brein. (Wil je het nog uitgebreider: http://dancesafe.org/drug-information/ecstasy-slideshow )
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:24 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
Olijfboompje schreef:
Mij boeit het niet.

Hij meld ook dat hij een tijdlang overmatig gebruik heeft gehad, dat verstoord je serotonine werking dusdanig waardoor je ook lang niet meer dezelfde intensiteit behaald van een pilletje als voorheen, na een deftige pauze kan dan 5-htp wel ervoor zorgen dat je elke keer gewoon weer hard gaat zoals "vroeger".

@Deeltjesversneller: http://www.jellinek.nl/brain/index.html is een goede voor de werking van xtc in het brein. (Wil je het nog uitgebreider: http://dancesafe.org/drug-information/ecstasy-slideshow )

Of je gebruikt niet meer als een pil op een avond in de 3 maanden zoals het eigenlijk zou moeten gaan.
Of gaat gewoon nuchter.
Zoveel alternatieven haha :P

Naja, ik zal ooit eens kijken of ik dat 5HTP mij aanstaat.
Een keertje lekker trippend dromen lijkt mij wel wat. :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:28 

Hardtraxx Veteran

Olijfboompje schreef:
DarkBeatz schreef:
Olijfboompje schreef:
Mij boeit het niet.

Of je gebruikt niet meer als een pil op een avond in de 3 maanden zoals het eigenlijk zou moeten gaan.
Of gaat gewoon nuchter.
Zoveel alternatieven haha :P

Uh je moet het dus absoluut niet nemen als je aan het spacen bent :P Gewoon binnen een straal van 18 uur van een XTC pil GEEN 5-HTP nemen. Droom zacht! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:29 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:

Mwah, dat heb ik allemaal al gehad bij biologische psychologie.
Ik blijf ervan overtuigd dat je gewoon het gebruik laag moet houden als in kleine hoeveelheden.
Daarmee beperk je het nog het meeste.

Ik ben het wel met je eens dat als je de ''schade'' wilt beperken, dat je dan goed bezig bent met 5HTP of iest dergelijks. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:33 

Hardtraxx Veteran

Precies, Darkbeatz legt t prima uit zo :P

Olijfboompje schreef:

Trippend dromen heb ik nog nooit gehad, en volgens mij heb je 't ook niet helemaal goed begrepen :P

En in jou geval zal het weinig uitmaken als je inderdaad nooit ergens last van hebt de dagen er na
Ook nu weer, het is alleen handig als je merkt dat je minder vrolijk bent de dagen na een feest, anders haalt het erg weinig uit.

Wat je wel zou moeten overwegen zijn vitamines :P Aangezien jij de dosis redelijk laag houdt zijn anti-oxidanten niet echt nodig, maar je lichaam heeft wel baat bij vitamines na een nacht tekeer gaan :)

En Daniel, volgens mij snap je het nog steeds niet: 5-HTP IS NIET VOOR SCHADEBEPERKING :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:36 

Hardtraxx Elite

Olijfboompje schreef:
Ik blijf ervan overtuigd dat je gewoon het gebruik laag moet houden als in kleine hoeveelheden.

Dat klopt, maar daar hou jij je niet aan en er zijn maar heel weinig mensen die zich daaraan houden.. :D Bij biologische psychologie de werking gezien van mdma op het brein... I highly doubt it -.-

Inno schreef:
En Daniel, volgens mij snap je het nog steeds niet: 5-HTP IS NIET VOOR SCHADEBEPERKING :P

Klopt, 5-HTP beperkt niet de schade aan je hersenen, het is wel in zekere zin schadebeperking, want kans op depressies verminderen is zeker ook schadevermindering. Maar het beschermt je hersenen niet tegen de oxidatieve stress van xtc wat de schade in je hersenen oplevert, daar dienen inderdaad de vitamienen voor :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:39 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Precies, Darkbeatz legt t prima uit zo :P

Olijfboompje schreef:

Trippend dromen heb ik nog nooit gehad, en volgens mij heb je 't ook niet helemaal goed begrepen :P

En in jou geval zal het weinig uitmaken als je inderdaad nooit ergens last van hebt de dagen er na
Ook nu weer, het is alleen handig als je merkt dat je minder vrolijk bent de dagen na een feest, anders haalt het erg weinig uit.

Wat je wel zou moeten overwegen zijn vitamines :P Aangezien jij de dosis redelijk laag houdt zijn anti-oxidanten niet echt nodig, maar je lichaam heeft wel baat bij vitamines na een nacht tekeer gaan :)

Ik vreet mij vol met vitamines jonguh, volop fruit.
Een dag geen fruit is een dag niet geleefd.
Zoals een dag niet gelachen ook geen dag geleefd is :P

I get the message u hater :lol:
Ik begreep het al een tijdje..., maar ik vroeg mij af het nou wel zo veilig is als men zegt.
Darkbeatz heeft onomstotelijk bewijs geleverd dat het verantwoord gebruik ervan veilig is.
Daar zocht ik naar :)

5HTP is in zekere zin dus wel schadebeperking, want de schade die je oploopt van de XTC, de ''kater'', kan je hierdoor verzachten.
BAM, in je gezicht jonguh, zo'n grote moerdijk vuurbal!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:41 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
Olijfboompje schreef:

Dat klopt, maar daar hou jij je niet aan en er zijn maar heel weinig mensen die zich daaraan houden.. :D Bij biologische psychologie de werking gezien van mdma op het brein... I highly doubt it -.-

Haha klopt :P
Maarre, wedden dat ik het heb gehad in college? :P
Biologische psychologie gaat voornamelijk over de werking van de hersenen.
Een van de eerste dingen die ik kreeg ging over de werking van de stoffen in de hersenen zoals dopamine, serotonine, noradrenaline en andere.
Ook de beinvloeding van de zenuwen en dergelijke.
Ik doe misschien soms domme en eigenwijze praat, maar ik ben niet geheel achterlijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:42 

Hardtraxx Elite

Olijfboompje schreef:
Een van de eerste dingen die ik kreeg ging over de werking van de stoffen in de hersenen zoals dopamine, serotonine, noradrenaline en andere.
Ik doe misschien soms domme en eigenwijze praat, maar ik ben niet geheel achterlijk :P

Dat geloof ik zeker wel, maar die stofjes werken wel even heel anders als normaal onder invloed van xtc (of speed), en dat geloof ik niet echt dat je op school krijgt, ik betwijfel zelfs of wel veel leerkrachten iets daarvan weten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:44 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
Olijfboompje schreef:

Dat geloof ik zeker wel, maar die stofjes werken wel even heel anders als normaal onder invloed van xtc (of speed), en dat geloof ik niet echt dat je op school krijgt, ik betwijfel zelfs of wel veel leerkrachten iets daarvan weten ;)

Deze leerkracht vond het ook belangrijk om te weten hoe deze beïnvloed werken door middelen als XTC.
Die mooie animatie van Jellinek die je liet zien kregen wij ook vlug te zien :P

Ik heb hier een boek bij de hand waar er zelfs hoofdstukken over de beinvloeding gaan van dergelijke stoffen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:46 

Hardtraxx Veteran

Olijfboompje schreef:
5HTP is in zekere zin dus wel schadebeperking, want de schade die je oploopt van de XTC, de ''kater'', kan je hierdoor verzachten.

Lol, NEE. Het helpt niet tegen de kater, niet fysiek in ieder geval :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:48 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Olijfboompje schreef:

Bwhahahah xd
Ik win, min of meer. :lol:

Haha, nee hoor knulleke, als jij 5 htp wilt slikken mag dat van mij.
Ik eet wel sinaasappels, appels, bananen, druiven en andere zooi in combinatie met groentesoep.
:P ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:54 

Hardtraxx Veteran

Gozer, lees nog even terug over wat ik zei over 5-HTP en pas dan je laatste post maar aan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 19:55 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Gozer, lees nog even terug over wat ik zei over 5-HTP en pas dan je laatste post maar aan :P

Neen, die heb ik gelezen.
Ik maak alleen kenbaar dat ik wel andere dingen doe, okidoki dee :loving:

Achja, ik moet trouwens niet teveel zeggen.
Ik snuif en slik bijna alles :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 20:40 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
Olijfboompje schreef:

Het helpt juist wel tegen de kater, maar dan de mentale kater. De dinsdagdip of wat dan ook is sterk verminderd als het goed is. Zou ik ook tot de kater rekenen normaal.
Vorige  1 ... 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen