Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275 ... 471  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 09:05 

Donateur

echte_oostzaner schreef:
Lijkt mij een goed plan :P
echte_oostzaner schreef:
Jongens, ik heb een vraag over het verhogen van de serotoninespiegel. Ik heb een beetje op wikipedia zitten rondneuzen over 5-htp en rhodiola en klikte vervolgens het woord 'serotoninesyndroom' aan. Nu staat hier dat 'Geneesmiddelen die alleen of in combinatie het serotoninesyndroom kunnen veroorzaken zijn: SSRI’s, MAO-remmers, TCA’s, trazodon, mirtazepine, venlafaxine, l-tryptofaan.' Ik heb gelezen dat 5-htp tryptofaan is, dus als ik het goed begrijp, kan ik ook vergiftigd raken met serotonine alleen al als ik 5-htp gebruik? En zo niet, wat als ik beide(lees: 5-htp en rhodiola) gebruik?

Bump. Iemand van jullie enig idee?

Ik heb zelf gewoon een potje 5htp gekocht, werkt perfect nooit een kater. Gewoon 2 dagen voordat je gaat gebruiken 1x per dag nemen, en 2 of 3 dagen erna. :thumbsup:

Je kan inderdaad serotonine vergiftiging krijgen, als je meedere tablette per dag er van neemt :huh: maarja dan moet je dat niet doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 10:36 

Hardtraxx Elite

echte_oostzaner schreef:
Bump. Iemand van jullie enig idee?

L-Tryptofaan is trouwens niet hetzelfde als 5-HTP. L-Tryptofaan word in je lichaam eerst omgezet naar 5-HTP en daarna naar Serotine, bij 5-HTP sla je dus een stapje over. Op zichzelf kan 5-HTP of L-Tryptofaan niet het serotine syndroom veroorzaken, wel als je het gebruikt in combinatie met MAOIs of SSRIs, met andere woorden, als je het gebruikt samen met bepaalde andere middelen die een invloed hebben op je serotine huishouding waardoor die dus verstoord kan geraken. Het is dus onder andere gevaarlijk om 5-HTP tegelijkertijd te gebruiken met MDMA, daarom pak je de dag dat je aan de xtc gaat geen 5-HTP en wacht je zeker 6u tot na je laatste pil eer je 5-HTP neemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 13:19 

Hardtraxx Addict

even over de bruine bomen/bonen/kersen
maatje van me heeft net te testresults binnen, 198MG
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 14:39 

Hardtraxx Veteran

@ Chukkels

Ten eerste is het elke dag nemen van dat spul geen verstandig idee. Zeker niet als je meer dan de aanbevolen maximale hoeveelheid neemt...
Je zou er verslaafd aan kunnen raken namelijk... Het is niet bewezen volgens mij maar er wordt wel over gespeculeerd.
Als je 't niet meer neemt zou je je rot gaan voelen (of je kan amper nog slapen zonder zelfs). Ik merk namelijk wel degelijk een verschil in m'n humeur de eerste dag dat ik het niet meer neem (na een weekje nemen na een feest).

Daarbij zou je lichaam 'lui' kunnen worden met de aanmaak van serotonine, omdat je t steeds aanvult met die dingen. En dat zou de boel kunnen verstoren. Dan is er dus de kans dat je depressief kan worden als je 't niet meer neemt.
Dit zijn meer speculaties van fabrikanten en onderzoekers, het is (nog) niet onderzocht, maar ik zou er mee oppassen.

Het is eigenlijk bedoeld voor mensen die al een stoornis hebben in hun aanmaak of die ernstig depressief zijn, niet voor 'normale' mensen ;)

Daarbij weet je dat je in een straal van 6 uur geen alcohol mag, op de lege maag moet innemen en 2 uur er na niets mag eten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 14:43 

Hardtraxx Veteran

Kevin-Raw schreef:
Ik heb zelf gewoon een potje 5htp gekocht, werkt perfect nooit een kater.

5-htp doet niets tegen de fysieke kater he, vermindert alleen je psychische dip ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 14:50 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
@ Chukkels

Ten eerste is het elke dag nemen van dat spul geen verstandig idee. Zeker niet als je meer dan de aanbevolen maximale hoeveelheid neemt...
Je zou er verslaafd aan kunnen raken namelijk... Het is niet bewezen volgens mij maar er wordt wel over gespeculeerd.
Als je 't niet meer neemt zou je je rot gaan voelen (of je kan amper nog slapen zonder zelfs). Ik merk namelijk wel degelijk een verschil in m'n humeur de eerste dag dat ik het niet meer neem (na een weekje nemen na een feest).

Daarbij zou je lichaam 'lui' kunnen worden met de aanmaak van serotonine, omdat je t steeds aanvult met die dingen. En dat zou de boel kunnen verstoren. Dan is er dus de kans dat je depressief kan worden als je 't niet meer neemt.
Dit zijn meer speculaties van fabrikanten en onderzoekers, het is (nog) niet onderzocht, maar ik zou er mee oppassen.

Het is eigenlijk bedoeld voor mensen die al een stoornis hebben in hun aanmaak of die ernstig depressief zijn, niet voor 'normale' mensen ;)

Daarbij weet je dat je in een straal van 6 uur geen alcohol mag, op de lege maag moet innemen en 2 uur er na niets mag eten?

Aanbevolen hoeveelheid staat 1 tot 2 pillen per dag voor het slapen gaan. Dat gaat over pillen van 100mg. Dus dan zit ik met 150mg goed, dunkt me. Afgelopen zondag nam ik het niet omdat ik al goed naar de kloten was van drank en slapen ging prima alleen dromen niet.
Dat 2e wat je zegt, dat zou weleens kunnen kloppen jah, want die dingen kunnen wel verslavend werken, merk ik ook. En het serotonine aanmaakgebeuren kan ook een deuk oplopen als je het elke dag neemt. Dat ben ik dan echter ook niet van plan, maar meer iets van tevoren voor een feest. Ik ben er sinds vorige week eigenlijk mee begonnen met dagelijks gebruik, op 2 dagen na ofzo. Verschil met in slaap komen heb ik niet gemerkt toen ik het niet nam, maar misschien is dat iets voor de lange termijn.

Over je laatste zin kan ik je vertellen dat ik me daar volledig van bewust ben. Meestal neem ik de pillen ook in tegen een uur of 1 's nachts (2 stuks á 50mg) en dan zo rond kwart voor 2 nog 1 (ook 50mg). Als ik (veel) alcohol op heb, neem ik het ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 15:02 

Hardtraxx Veteran

Ok :)

Op die van mij (50mg) staat namelijk 1 per keer, max 2x per dag :P Maar dat zal dan wel geen probleem zijn idd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 15:07 

Hardtraxx Veteran

Op die van mij ook (van De Tuinen), maar dit zijn precies dezelfde. En normaal gaat dosering ook (op internet) met 100mg per pil.

http://www.youngagain.nl/catalog/produc ... 3godKkdlow

Sterker nog, je hebt zelfs deze van 200mg.

http://www.healthpower.nl/extra-strengt ... -p-60.html

Trouwens, ik ga nog een paar potjes bij De Tuinen halen, 9,50 euro kost het nu, dus gewoon ruim 9 euro korting!

http://www.detuinen.nl/nachtrust/5-htp. ... 3godNUPqoA
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 15:09 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:
Trouwens, ik ga nog een paar potjes bij De Tuinen halen, 9,50 euro kost het nu, dus gewoon ruim 9 euro korting!

Ja ik zag 't :D
Ik ga er zo ook weer even heen inderdaad, m'n magnesium is ook op en dat slik ik dagelijks voor m'n stress & nekklachten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 15:18 

Donateur

Heb net ook even 5-htp besteld, nu alleen nog even vitamines halen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 15:30 

Hardtraxx Elite

roberttt schreef:

:thumbsup: Ik moet ook weer wat 5-htp gaan indoen, zal ze nodig hebben volgend jaar xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 15:34 

Donateur

DarkBeatz schreef:
roberttt schreef:

:thumbsup: Ik moet ook weer wat 5-htp gaan indoen, zal ze nodig hebben volgend jaar xd

haha, hopelijk krijg ik ze vrijdag binnen. Kan ik zaterdag ermee beginnen xd heerlijke dromen van dat spul.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 16:34 

Hardtraxx Veteran

Gaan er nog mensen aan de pep op Qountdown?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 16:39 

DarkBeatz schreef:

L-Tryptofaan is trouwens niet hetzelfde als 5-HTP. L-Tryptofaan word in je lichaam eerst omgezet naar 5-HTP en daarna naar Serotine, bij 5-HTP sla je dus een stapje over. Op zichzelf kan 5-HTP of L-Tryptofaan niet het serotine syndroom veroorzaken, wel als je het gebruikt in combinatie met MAOIs of SSRIs, met andere woorden, als je het gebruikt samen met bepaalde andere middelen die een invloed hebben op je serotine huishouding waardoor die dus verstoord kan geraken. Het is dus onder andere gevaarlijk om 5-HTP tegelijkertijd te gebruiken met MDMA, daarom pak je de dag dat je aan de xtc gaat geen 5-HTP en wacht je zeker 6u tot na je laatste pil eer je 5-HTP neemt.

Hmm, en de combinatie van 5-htp en rhodiola kan ook opzich?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 16:41 

Hardtraxx Elite

9,50 valt wel mee, morgen maar ff 2 potjes 5-htp halen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 16:44 

Hardtraxx Elite

echte_oostzaner schreef:
Hmm, en de combinatie van 5-htp en rhodiola kan ook opzich?

Ik ken Rhodiola niet dus durf hier geen info over geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 17:15 

Hardtraxx Veteran

Weet er iemand waar je kan zien hoe sterk je snoepjes zijn? (website?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 17:16 

Hardtraxx Elite

http://www.pillreports.com

maar dat is ook niet allemaal even betrouwbaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 17:21 

Donateur

Zij weer slechte pillen op de markt :evil: Rode hartjes.
http://www.pillreports.com/index.php?pa ... l&id=24502
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 18:03 

Hardtraxx Addict

Trouwens, 1 mg amfetamine in je pil is toch niet kwaardaardig of wel? Dat is toch alleen een oppeppend middel, en in deze dosis te verwaarlozen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 18:05 

Donateur

Maar er zit maar 38 mg MDMA in, bende is het dus :P
Kan je beter niet nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 18:08 

Donateur

qolossos schreef:
Trouwens, 1 mg amfetamine in je pil is toch niet kwaardaardig of wel? Dat is toch alleen een oppeppend middel, en in deze dosis te verwaarlozen?

Als er verder een normale dosis MDMA in zit kan dat totaal geen kwaad ;). Merk je niks van denk ik. Kan trouwens ook zijn dat tijdens het onderzoek de apparatuur niet goed is schoongemaakt ofzo dus dat daarom wordt vermoed dat er 1 mgram speed in zit. Zo had je ook een tijdje testresultaten van 120 mg MDMA en 1 mg Ketamine. Totale onzin natuurlijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 18:11 

Donateur

dawasiknie schreef:
qolossos schreef:

Als er verder een normale dosis MDMA in zit kan dat totaal geen kwaad ;). Merk je niks van denk ik. Kan trouwens ook zijn dat tijdens het onderzoek de apparatuur niet goed is schoongemaakt ofzo dus dat daarom wordt vermoed dat er 1 mgram speed in zit. Zo had je ook een tijdje testresultaten van 120 mg MDMA en 1 mg Ketamine. Totale onzin natuurlijk :P

Maar hier zit maar 38 mg mdma in .. dan heb je er weinig aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 18:14 

Donateur

En 17 mg Meth, dus dat daar zou ik zeker niet aan beginnen nee >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 18:52 

Donateur

dawasiknie schreef:
En 17 mg Meth, dus dat daar zou ik zeker niet aan beginnen nee >.<

maar die qolossos heeft toch geen rode hartjes?? of wel dan qolossos ? :/
Vorige  1 ... 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen