Inno schreef:
@ Chukkels
Ten eerste is het elke dag nemen van dat spul geen verstandig idee. Zeker niet als je meer dan de aanbevolen maximale hoeveelheid neemt...
Je zou er verslaafd aan kunnen raken namelijk... Het is niet bewezen volgens mij maar er wordt wel over gespeculeerd.
Als je 't niet meer neemt zou je je rot gaan voelen (of je kan amper nog slapen zonder zelfs). Ik merk namelijk wel degelijk een verschil in m'n humeur de eerste dag dat ik het niet meer neem (na een weekje nemen na een feest).
Daarbij zou je lichaam 'lui' kunnen worden met de aanmaak van serotonine, omdat je t steeds aanvult met die dingen. En dat zou de boel kunnen verstoren. Dan is er dus de kans dat je depressief kan worden als je 't niet meer neemt.
Dit zijn meer speculaties van fabrikanten en onderzoekers, het is (nog) niet onderzocht, maar ik zou er mee oppassen.
Het is eigenlijk bedoeld voor mensen die al een stoornis hebben in hun aanmaak of die ernstig depressief zijn, niet voor 'normale' mensen

Daarbij weet je dat je in een straal van 6 uur geen alcohol mag, op de lege maag moet innemen en 2 uur er na niets mag eten?
Aanbevolen hoeveelheid staat 1 tot 2 pillen per dag voor het slapen gaan. Dat gaat over pillen van 100mg. Dus dan zit ik met 150mg goed, dunkt me. Afgelopen zondag nam ik het niet omdat ik al goed naar de kloten was van drank en slapen ging prima alleen dromen niet.
Dat 2e wat je zegt, dat zou weleens kunnen kloppen jah, want die dingen kunnen wel verslavend werken, merk ik ook. En het serotonine aanmaakgebeuren kan ook een deuk oplopen als je het elke dag neemt. Dat ben ik dan echter ook niet van plan, maar meer iets van tevoren voor een feest. Ik ben er sinds vorige week eigenlijk mee begonnen met dagelijks gebruik, op 2 dagen na ofzo. Verschil met in slaap komen heb ik niet gemerkt toen ik het niet nam, maar misschien is dat iets voor de lange termijn.
Over je laatste zin kan ik je vertellen dat ik me daar volledig van bewust ben. Meestal neem ik de pillen ook in tegen een uur of 1 's nachts (2 stuks á 50mg) en dan zo rond kwart voor 2 nog 1 (ook 50mg). Als ik (veel) alcohol op heb, neem ik het ook niet.