echte_oostzaner schreef:
Jongens, ik heb een vraag over het verhogen van de serotoninespiegel. Ik heb een beetje op wikipedia zitten rondneuzen over 5-htp en rhodiola en klikte vervolgens het woord 'serotoninesyndroom' aan. Nu staat hier dat 'Geneesmiddelen die alleen of in combinatie het serotoninesyndroom kunnen veroorzaken zijn: SSRI’s, MAO-remmers, TCA’s, trazodon, mirtazepine, venlafaxine, l-tryptofaan.' Ik heb gelezen dat 5-htp tryptofaan is, dus als ik het goed begrijp, kan ik ook vergiftigd raken met serotonine alleen al als ik 5-htp gebruik? En zo niet, wat als ik beide(lees: 5-htp en rhodiola) gebruik?
Ok, Robert heeft een post geplaatst, dan mag ik ook.
In ieder geval 5-HTP vind ik geniaal. Ik gebruikte het eerst om te herstellen van MDMA gebruik, maar tegenwoordig gebruik ik het omdat ik er zo heerlijk van ga dromen, elke keer dat ik ze slik. Lucide dromen zijn heerlijk en ik herinner ze de volgende morgen allemaal!
Maar als je te veel ervan neemt, kun je inderdaad serotonine-vergiftiging krijgen. Maar ik denk niet als je per dag 150mg neemt (zoals ik), dat je het dan krijgt. Er staat op een aanbevolen hoeveelheid van pillen van 100mg 1 tot 2 pillen per dag, voor het slapen gaan. Dus dan zul je wel goed zitten neem ik aan. Ik kan immers nergens een maximum vinden op internet wat een overdosis zou moeten zijn.
Verder verdwijnt het gevoel in m'n vingers en tenen en dat vind ik zo relaxed. Ik vind het echt een heerlijk middeltje, maar gebruik het niet op de dag van MDMA gebruik zelf.
Ik denk dat John er wel wat meer over kan vertellen.