Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213 ... 471  Volgende
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 00:48 

Hardtraxx Veteran

Nandohs schreef:
Wat voor nut heeft het eigenlijk om er Vitamine C bij te nemen?

Minder vrije radicalen in je hersenen --> Minder schade
Dip wordt (hierdoor dus ook) minder.
Essentieel voor herstelprocessen in je lichaam ;)
Almighty schreef:
Hehe, duurt nog wel even :P Weet al wel dat de partybril en kauwgom mee gaan. Gelredome staat hier 5km vandaan en komen ziek veel bekenden :')

750-1000mg Magnesium, kauwgom en de dosis MDMA niet te hoog en ze gaan het waarschijnlijk niet eens door krijgen :D
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 00:52 

Hardtraxx Veteran

Almighty schreef:
Dinsdagdip en je kutgevoel komende dagen word minder + het vult je afgebroken stoffen bij

TOCH?

Helpt tegen hersenschade doordat het iets doet met de geoxideerde dopamine dacht ik gelezen te hebben. Daarbij helpt het je lichaam bijkomen van een grote inspanning. Je mentale dip zal er denk ik niet direct door beinvloed worden, behalve dat je je lichamelijker beter voelt en dus mss ook geestelijk.
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 01:13 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Verslaafden in de Zuid-Afrikaanse stad Durban zijn erachter gekomen dat medicijnen tegen aids een hallucinerend effect hebben als het wordt gerookt. Het is nu dé nieuwe drug geworden. Rond Durban zijn de hoogste percentages aidspatiënten in heel Zuid-Afrika te vinden, waardoor deze medicijnen veel worden gebruikt. De drug, met de naam Whoonga, is relatief goedkoop en is onder jongeren erg populair.

Volgens de politie in Durban worden er dan ook steeds meer aidspatiënten van hun medicijnen beroofd. Whoonga is heel verslavend en wordt gemaakt van aidsremmers die gekookt worden en met wiet en tabak in een joint worden gerold

Zielig voor die mensen daar die AIDS hebben, maar als dit in overvloed zou zijn, zou het de perfecte drug zijn. En geen kans op aids, en toch hallucineren :P
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 01:32 

Nandohs schreef:
Wat voor nut heeft het eigenlijk om er Vitamine C bij te nemen?

je kan et btw gewoon bij de Etos kopen, gewoon ff vragen naar 1000 mg vitamine C tabletten, dan kan je ze zo meenemen :D
ik had er 180, goed voor... zo ongeveer... 45 feesten xd
dus ogneveer 4 jaar... xd met 1 feest per maand dan

@ hierboven: die naam doet me denken aan Hookah
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 08:57 

Hardtraxx Elite

qolossos schreef:
Mol schreef:
Mooie waardes om mee te beginnen!

Good, good :yes: Daar zaten we eigenlijk ook aan te denken, maar als ik de tip van Inno (2x mg/kg) ook als advies kan nemen, nemen we die denk ik dan misschien voor bij Hard Bass ofzo. Even zien.
Thanks anyway :)

2mg/kg is de safety grens zo een beetje. Nu gaat zowat iedereen daar wel over en ik ook. Maar het is alleszins echt bewezen dat als je daar niet boven gaat op een avond er geen permanente schade optreed. Persoonlijk raad ik voor je eerste keer gewoon een oranje Q, blauwe boom of groene olifant aan. Allemaal rond de 160mg of iets zwaarder. Gewoon 1 pil voor de hele avond, je pakt een halve daarvan, en 3u later neem je de andere helft. Op die manier kan je 7uur lang genieten van het effect, en dat is dan ook gelijk het maximum wat je eruit kan halen. Vind ik persoonlijk ook gewoon het verstandigste :thumbup:

Er word je hier zoveel verschillende soorten advies gegeven, waaronder te kiezen voor een pil van 120mg en dan een halfje te nemen. Nu punt 1, als je zo een halfje neemt, en het gaat net niet sterk genoeg zijn (wat erg reeel is bij deze dosis, een gebruikers dosis ligt tussen de 1 en 1.5mg/kg, pak je een halve - van 120mg - ga je dus net onder die 1mg/kg zitten, lijkt me net te licht) ga je er waarschijnlijk nog een halfje bijgooien na een uur. En dat is weer gelijk een veel te hoge dosis. Vind ik geen goede optie. Punt 2, ik heb rekening gehouden bij mijn advies met de beschikbaarheid. De 3 vermelde pillen zijn de meest courante op de markt op het moment, 95% kans dat het deze pillen gaan zijn die je gaat tegenkomen. Ik hoop dat je gewoon dus voor je eerste keer gewoon een goede dosis neemt (80a90mg lijkt me perfect! niet te sterk maar wel sterk genoeg voor jouw gewicht om een heerlijke 4u te hebben zonder iets moeten bij te nemen) en niet op de adviezen afgaat om op gevoel te gaan bijpakken. Zijn er zoveel die dat doen, en allemaal zijn ze wel eens TE fel van het padje af geweest. Het is veel verstandiger de klok als maatstaf te gebruiken wanneer je moet bijnemen, en niet je gevoel. En dat is dan om de 3u bijnemen.

Lees en vraag eventueel ook advies op fora als drugsforum.nl , daar zitten toch mensen met net dat tikkeltje meer kennis als hier vaak en ga je ook een veel meer uniform advies krijgen ^^
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 09:17 

Hardtraxx Elite

PNXRMX schreef:
Almighty schreef:
Dinsdagdip en je kutgevoel komende dagen word minder + het vult je afgebroken stoffen bij

TOCH?

Helpt tegen hersenschade doordat het iets doet met de geoxideerde dopamine dacht ik gelezen te hebben. Daarbij helpt het je lichaam bijkomen van een grote inspanning. Je mentale dip zal er denk ik niet direct door beinvloed worden, behalve dat je je lichamelijker beter voelt en dus mss ook geestelijk.

Met dopamine heeft het niets te maken, het gaat om vrije radicalen die loskomen bij gebruik en antioxidanten (vit c/e zijn 2 heel sterke antioxidanten) zorgen dat die zich niet gaan hechten en op die manier schade aanrichten. Het vermindert ook je tolerantie op xtc waardoor je een lekkerder gevoel zou kunnen ervaren.

In de etos koop je voor een 5euro inderdaad een pot met 60 1000mg vit c pillen, meestal neem ik er daar een 2 van voor gebruik, en een 3 tal na gebruik (Pak dat ik zaterdag gebruik: vrijdagochtend 1x 1000mg, zaterdagochtend 1x1000mg, zondagochtend 1x1000mg, zondagavond 1x1000mg, maandagochtend 1x1000mg) Uiteraard kun je het nemen van vitamine C nog wat verlengen kan geen kwaad :P
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 11:18 

Hardtraxx Veteran

Dip voorbij, heb weer zin om te spacen! 9 dagjes! :yay:
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 11:32 

Donateur

Chukkels schreef:
Dip voorbij, heb weer zin om te spacen! 9 dagjes! :yay:

haha mafkees! :D hoeveel mensen van hardtraxx komen er eigenlijk op loudness?.. volgens mij wel aardig wat voor zoon klein feest :innocent:
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 12:12 

Hardtraxx Veteran

ik vind erg jammer dat ik niet naar Loudness kan :( ...had er graag heen gewild en al helemaal met zn line-up
volgende keer beter :P
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 12:26 

Hardtraxx Elite

Intervention schreef:
ik vind erg jammer dat ik niet naar Loudness kan :( ...had er graag heen gewild en al helemaal met zn line-up

En zo een hoop koekiewausies van hier :lol:
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 12:29 

Donateur

DarkBeatz schreef:
Intervention schreef:

En zo een hoop koekiewausies van hier :lol:

hhaha! hardbass wordt volgens mij nog erger! :D en ik ga samen met robertt naar Xq dus komt goed allemaal! :lol:
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 12:35 

Hardtraxx Veteran

XQ ga ik wss voor 't eerst spacen. xd
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 12:37 

DarkBeatz schreef:
Met dopamine heeft het niets te maken, het gaat om vrije radicalen die loskomen bij gebruik en antioxidanten (vit c/e zijn 2 heel sterke antioxidanten) zorgen dat die zich niet gaan hechten en op die manier schade aanrichten. Het vermindert ook je tolerantie op xtc waardoor je een lekkerder gevoel zou kunnen ervaren.

In de etos koop je voor een 5euro inderdaad een pot met 60 1000mg vit c pillen, meestal neem ik er daar een 2 van voor gebruik, en een 3 tal na gebruik (Pak dat ik zaterdag gebruik: vrijdagochtend 1x 1000mg, zaterdagochtend 1x1000mg, zondagochtend 1x1000mg, zondagavond 1x1000mg, maandagochtend 1x1000mg) Uiteraard kun je het nemen van vitamine C nog wat verlengen kan geen kwaad :P

Ik denk dat ik ook maar es zo'n potje ga halen ^^
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 12:37 

Donateur

Nandohs schreef:

relaxt! ga je samen met mij & roberto knallen! :yay:
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 13:00 

Hardtraxx Addict

Baal ervan dat ik niet naar Loudness ga zeg..
Ik sta die avond wel lekker te feesten/spacen @ reset ^^
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 13:04 

Hardtraxx Veteran

Waarom vergeet je mij? Ik wil ook spacen op XQ :$
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 13:07 

Donateur

Chukkels schreef:
Waarom vergeet je mij? Ik wil ook spacen :$

en natuurlijk chukkelz niet te vergeten!!! ga je ook XQ & HARDBASS?
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 13:13 

Hardtraxx Veteran

Kevin-Raw schreef:
Chukkels schreef:
Waarom vergeet je mij? Ik wil ook spacen :$

en natuurlijk chukkelz niet te vergeten!!! ga je ook XQ & HARDBASS?

aber naturlich! Heb mijn wintersport er special voor afgezegd. Voldoende sneeuw hier in nederland!
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 13:53 

Hardtraxx Addict

DarkBeatz schreef:
Punt 1, als je zo een halfje neemt, en het gaat net niet sterk genoeg zijn (wat erg reeel is bij deze dosis, een gebruikers dosis ligt tussen de 1 en 1.5mg/kg, pak je een halve - van 120mg - ga je dus net onder die 1mg/kg zitten, lijkt me net te licht) ga je er waarschijnlijk nog een halfje bijgooien na een uur. En dat is weer gelijk een veel te hoge dosis. Vind ik geen goede optie. Punt 2, ik heb rekening gehouden bij mijn advies met de beschikbaarheid.
Ik hoop dat je gewoon dus voor je eerste keer gewoon een goede dosis neemt (80a90mg lijkt me perfect! niet te sterk maar wel sterk genoeg voor jouw gewicht om een heerlijke 4u te hebben zonder iets moeten bij te nemen) en niet op de adviezen afgaat om op gevoel te gaan bijpakken.

Hier hebben we wat aan :thumbup:
Maar je weet nog niet hoeveel we wegen :P Ikzelf ben 70kg, Jos iets van 75 geloof ik ^^ Maar ik snap je punt in ieder geval wel :) Jos is nu niet thuis, maar ik hoop dat 'ie dit nog keertje leest, kunnen we dat nog keer bespreken :yes:
Ik dank u alvast ;) En we laten 't horen, uiteraard!
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 14:10 

Hardtraxx Veteran

DarkBeatz schreef:
PNXRMX schreef:
Almighty schreef:

TOCH?

Ik dacht het te lezen in een link die jij gepost had. Kwam idd neer op wat jij zei, maar was geoxideerde dopamine geloof ik ook 1 van de dingen die zich kon gaan hechten.
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 14:12 

Hardtraxx Elite

qolossos schreef:
Hier hebben we wat aan :thumbup:
Maar je weet nog niet hoeveel we wegen :P Ikzelf ben 70kg, Jos iets van 75 geloof ik ^^ Maar ik snap je punt in ieder geval wel :) Jos is nu niet thuis, maar ik hoop dat 'ie dit nog keertje leest, kunnen we dat nog keer bespreken :yes:
Ik dank u alvast ;) En we laten 't horen, uiteraard!

Dacht dat ik 65kg had gelezen ergens maar dat was dan iemand anders :$ Een halve groene canadees zou dan voor jullie eventueel misschien nog net kunnen (deze zijn gemiddeld 140mg en komen nog steeds vrij veel voor op de markt). Een halfje van eender welke lichtere pil zou ik afraden dus, je gaat dan onder de 1mg/kg dosis zitten waardoor je geen optimaal effect gaat hebben. (Vriendin heeft pas haar eerste keer achter de rug op een half canadeesje, zij weegt zelf ongeveer 60kg. Dit ging zeker niet te hard, volgende keer krijgt zij ook gewoon een half q-dance'je). Daarom kijk gewoon uit voor de big 3 wat overal in het land wel te verkrijgen zijn, en neem een halfje en wacht daarna gewoon 3u en neem daarna de andere helft. Ik heb de eerste keer zelfs 4u gewacht, dan ben je alweer helemaal terug nuchter maar dan heb je wel een goed idee van de werkingsduur, dat helpt wel bij het correct doseren naar de toekomst. Ik gebruik zelf al 1.5j mdma (xtc) met mate, en ik wacht altijd 3u voor ik bijneem, na die 3u gaat namelijk je pilletje stilletjes aan gaan uitwerken en als je dan een nieuwe neemt vloeit dat mooi over in de volgende zonder dat je een inkakmomentje hebt. Zo kun je met zo min mogelijk bij te nemen, zolang mogelijk ervan genieten. En dat lijkt me toch de bedoeling. Neem zeker niet al bij na 2u ofzo, het effect komt vaak in vlagen, waardoor je je soms plots helder kunt voelen en denken dat je al moet bijnemen. Dit is dus niet zo, en door zo te gebruiken ga je schade aan je lichaam aanrichten die niet nodig is en ga je de kans creeeren dat je gaat gaan hallucineren en dergelijke, misschien heel leuk om mee te maken, maar een duidelijk teken dat je te veel op hebt en dat is schadelijk. Dus lekker voor een halve boom (~87mg) een halve q (~84mg) of een halve olifant (~84mg) gaan. Van ze allemaal kan ik je garanderen dat je voor de eerste keer een leuke avond gaat beleven zonder nood aan bij te pakken binnen de 3u. Ben je het effect gewoon kun je daarna met deze pillen nog gaan opteren voor 3/4 ervan (dit doe ik zelf maar ik weeg 85kg en ik slik vit c en 5htp om de schade te verminderen)
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 14:20 

Hardtraxx Elite

PNXRMX schreef:
Ik dacht het te lezen in een link die jij gepost had. Kwam idd neer op wat jij zei, maar was geoxideerde dopamine geloof ik ook 1 van de dingen die zich kon gaan hechten.

Citaat:
Mechanisms of serotonergic changes
The mechanism proposed for this apparent neurotoxicity involves the induction of oxidative stress. This stress results from an increase in free radicals and a decrease in antioxidants in the brain. Oxidation is part of the normal metabolic processes of the body. As the cell goes about its life, by-products called oxidative radicals are formed, also called free radicals. These molecules have an unpaired electron that makes them highly reactive. They pull strongly on the electrons of neighboring molecules and destabilize the electrical balance of those molecules, sometimes causing those molecules to fall apart. This can become a chain reaction.

In normal functioning, there are antioxidants in the system that act as free radical scavengers. These are molecules with an extra electron that they are willing to give up to the free radicals, making both the free radical and the antioxidant more stable. MDMA rapidly increases the levels of free radicals in the system, which is thought to overwhelm the reserves of scavengers. The radicals then damage cell walls, reduce the flexibility of blood vessels, destroy enzymes, and cause other molecular damage in the neurological pathways. It has been shown that MDMA's neurotoxic effects in rodents are increased by a hyperthermic environment and decreased by a hypothermic one.

Dopamine werking word vertraagd bij gebruik en dit levert het energieke effect op, vooral drugs als 4FMP, speed en cocaine werken sterk op dopamine, alsook mdma natuurlijk. (Ik kan hier lichtjes fout zitten trouwens, heb me nooit erg verdiept in de werking van dopamine, meer in serotine omdat ik geen speed/coke gebruik) Het heeft dus niets te maken met hechten aan dopamine receptoren.

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/md ... #oxidative
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 14:23 

Hardtraxx Veteran

Kevin-Raw schreef:
Nandohs schreef:

relaxt! ga je samen met mij & roberto knallen! :yay:

Wat een eer. :loving: hehe
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 14:27 

Donateur

Vriend van me gaat dit weekend voor het eerst proberen, :D Wel bij iemand thuis, hij gaat beginnen met een halve Q . dus moet goed komen :P
Bericht Geplaatst op 02 dec 2010 14:28 

Hardtraxx Veteran

Haha. :P Ik ga voor m'n eerste keer denk ik beginnen met een halve Dollar of Ster, en wss na 3 uur bijnemen.
Vorige  1 ... 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen