Altijd moeite met dit soort uitspraken... Doel je daarmee op andere artiesten waar jij in het hoofd kan kijken, en niet maken wat zij mooi vinden?wrote: maakt wat hij mooi vindt
Last edited by mr_vertigo on , edited 1 time in total.
Altijd moeite met dit soort uitspraken... Doel je daarmee op andere artiesten waar jij in het hoofd kan kijken, en niet maken wat zij mooi vinden?wrote: maakt wat hij mooi vindt
Je kunt ook dingen uit hun context rukken...wrote:Altijd moeite met dit soort uitspraken... Doel je daarmee op andere artiesten waar jij in het hoofd kan kijken, en niet maken wat zij mooi vinden?wrote: maakt wat hij mooi vind
Maar halen we hier een stijl en sound niet door elkaar?wrote:Je kunt ook dingen uit hun context rukken...wrote:Altijd moeite met dit soort uitspraken... Doel je daarmee op andere artiesten waar jij in het hoofd kan kijken, en niet maken wat zij mooi vinden?wrote: maakt wat hij mooi vind
Er staat dat je prima totaal verschillende tracks kunt maken en nog steeds maken wat je mooi vindt. De bewering van Bfront was immers de platen lijken op elkaar omdat ik deze stijl mooi vind.
Een van de betekenissen van stijl is inwisselbaar door sound. En ik neem aan dat B-Front geen klachten krijgt dat hij alleen maar hardstyle maakt, dus zal het wel over de sound gaan.wrote:Maar halen we hier een stijl en sound niet door elkaar?
Waarom meerdere genres, ik haalde toch ook Zany als voorbeeld aan met Fruxaq, dat is toch gewoon een Hardstyle plaat. Het punt is dat je best verschillende tracks kunt maken die jezelf vet vindt. En daar komt de creativiteit om de hoek kijken. B-Front gebruikt het echter als excuus. Hij zegt dat zijn tracks dezelfde stijl/sound hebben, omdat dat de stijl is die hij vet vindt. Terwijl artiesten als Zany en Geck-o laten zien dat je prima totaal verschillende track kunt maken en het ook allemaal mooi vinden.wrote:Ik vind Lyst zijn beredenering ook nogal krom nu ik er over nadenk. Als ik een grote fan ben van Hardstyle met Dubstep elementen, en ik maak al mijn nummers volgens die formule, dan doe ik toch ook wat ik mooi vind? Vind jij dan bijvoorbeeld ook dat je in een set meerdere genres moet verwerken om het creatief te houden?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vals_dilemmaEn waarom zou je als artiest per sé elk nummer compleet anders moeten maken of waarom zou je als artiest voor elk nummer een overdosis aan creativiteit moeten hebben?
Zatox.wrote:Van 1 artiest weet ik wel dat ie niet meer maakt wat hij mooi vindt maar dat ie het voor het geld en de fame doet. En de angst om kapot gemaakt te worden door het publiek als hij van stijl/ genre verandert houdt hem tegen om van genre/ style te veranderen.
Hmm... okee.wrote:Ik denk meer dat ie op The Prophet doelde
Fruxaq, een plaat uit 2009wrote: Waarom meerdere genres, ik haalde toch ook Zany als voorbeeld aan met Fruxaq, dat is toch gewoon een Hardstyle plaat. Het punt is dat je best verschillende tracks kunt maken die jezelf vet vindt. En daar komt de creativiteit om de hoek kijken
Het is toch echt zo.wrote:Ik denk niet dat hij nog met jou praat als je dit soort spul allemaal op het internet gooit
De tracks die jij opnoemt zijn allemaal collabs. Chemical en Scary Noises met Slim Shore, For The Girls met Digital Punk, Auditory Nerve, Godz Power met Frontliner en Sleepwalker is niet zoveel anders dan zijn standaard tracks.wrote:Fruxaq, een plaat uit 2009wrote: Waarom meerdere genres, ik haalde toch ook Zany als voorbeeld aan met Fruxaq, dat is toch gewoon een Hardstyle plaat. Het punt is dat je best verschillende tracks kunt maken die jezelf vet vindt. En daar komt de creativiteit om de hoek kijkenDan kun je ook wel genoeg B-Front platen opnoemen.
B-Front heeft ook platen als Chemical/ For the Girls/ Auditory Nerve/ Godz Power/ Sleepwalker/ Scary Noises die ook allemaal verschillend/ uniek zijn. En dan tel ik de platen van 2-Sidez nog niet eens mee.
Ja ik weet wel dat het zo is en ik weet het ook wel van een aantal andere artiesten, ik vind het alleen niet netjes als iemand je zoiets vertelt dat je dat op het internet gooit allemaal.wrote:Het is toch echt zo.wrote:Ik denk niet dat hij nog met jou praat als je dit soort spul allemaal op het internet gooit
Maar zo zijn er meer artiesten.
Ik onderbouw mijn mening/stelling.wrote:Ja ik weet wel dat het zo is en ik weet het ook wel van een aantal andere artiesten, ik vind het alleen niet netjes als iemand je zoiets vertelt dat je dat op het internet gooit allemaal.wrote:Het is toch echt zo.wrote:Ik denk niet dat hij nog met jou praat als je dit soort spul allemaal op het internet gooit
Maar zo zijn er meer artiesten.
Sowieso zou het publiek eens wat meer kritiek moeten leveren.wrote:De discussie moet veel meer gaan over de houding van B-Front die hij uitdraagt met zulke facebook posts.
Hij geeft aan er lak aan te hebben dat mensen hem kritiek geven op zijn nummers en dat vind ik zorgelijk.
'Style=style, like it or not'... In dat opzicht sluit ik me aan bij Lyst; de kans is groot dat wanneer het grote publiek
zijn stijl zat is, hij zeker meer verandering in zijn 'style/sound' zal aanbrengen. Hij zou naar mijn mening ook
iets moeten uitdragen waaruit blijkt dat hij wat met (bruikbare) kritiek doet.
Absoluut! Maar het is zo'n éénrichtingsverkeer heel de tijd.wrote:Nee totaal niet, maar als er een argument op tafel komt waar ik het niet mee eens ben, mag ik dat toch zeggenOf het nou Lyst is of iemand anders.
Kom op zeg Lyst je strijdt hier al dag en jaar tegen de commercialiteit die jouw scene zo kapot maakt, nu komt iemand met naam en rugnummer en ga je ineens de moraalridder uithangen? Daarbij; als Zatox dat aan hoebedoelje vertelt zal het wel niet echt een kerngeheim zijn, ik neem tenminste niet aan dat dat beste vrienden van elkaar zijn.wrote: Ja ik weet wel dat het zo is en ik weet het ook wel van een aantal andere artiesten, ik vind het alleen niet netjes als iemand je zoiets vertelt dat je dat op het internet gooit allemaal.
Squared en R.A.W. staan niet op Planet Zany? Maar goed ik wil best Frequency als voorbeeld gebruiken ipv Underwater. Wordt mijn argument niets anders van.wrote:Lyst, niet om te janken ofzo... maar bij de credits van Planet Zany staat bij vrijwel elke track dat hij geproduceerd is door Zany & Toneshifterz...
Dus je argument is niet echt geldig, aangezien dat hele album dus praktisch collabs zijn.
Wie heeft het over bij zichzelf blijven. Er is kritiek dat zijn platen teveel op elkaar lijken en hij haalt als argument aan dat de stijl is die hij vet vindt. Alsof hij wil beweren dat het niet mogelijk is om iets anders te maken zonder dat mooi te vinden. Dat is juist de kunst en dat is waar creativiteit weer om de hoek komt kijken. En dat is waar ik de voorbeelden van Zany en Geck-o aanhaalde om aan te tonen dat je prima andere dingen kunt maken en dat nog steeds mooi vinden. Als Brennan Heart 3 jaar lang hetzelfde trucje doet, dan is iedereen kritisch, doet B-Front het, dan is hij gewoon tevreden met zijn soundbank. En B-Front is echt niet de enige hoor die deze kritiek krijgt. Ik heb zelfs over de platen van Thera, om op je volgende punt te komen, een tijdje terug al gezegd dat ze meer van hetzelfde waren en dat dat in ieder geval voor mij op een gegeven moment gaat vervelen.Daarnaast: waarom zou het niet zo kunnen zijn dat Rode Bob gewoon een soundbank heeft waar hij erg tevreden over is? Waarom zou het niet kunnen dat hij deze tracks gewoon echt zelf graag wil maken, dat hij hier met zijn gevoel achter staat?
Ik snap niet helemaal waarom hij per se zijn sounds moet veranderen om zogenaamd bij zichzelf te blijven...
Silly Games - Tja standaard Thera track vind ik, heb deze sound net iets te vaak gehoord nu van Thera. De elementen zijn allemaal wel iets anders, maar de sound blijft toch redelijk hetzelfde.