Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)

Eens of oneens?
Eens! De schadelijke piep is te gevaarlijk en er zijn te veel nieuwe mensen met een gehoorbeschadiging. 21%  21%  [ 6 ]
Eens! Andere rede 14%  14%  [ 4 ]
Oneens! Het boeit me geen donder of ik doof word 7%  7%  [ 2 ]
Oneens! Andere rede 39%  39%  [ 11 ]
Neutraal. 18%  18%  [ 5 ]
Geen mening 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 28
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2009 16:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aan de hand van het artikel op de frontpage wil ik graag even meningen peilen..

http://www.hardtraxx.nl/nieuws/christenunie-wil-volume-discotheken-aanpakken.html

Stelling: Het begrenzen van geluid in een club of discotheek is een goed idee.

Uitleg word gewaardeerd.

Ik kies zelf voor neutraal. Ik zie zelf liever een stimulatie in het verbeteren van de geluidsinstallaties in clubs, discotheken en grote feesten. Zeker in de kleinere gelegenheden staan er boxen met een te klein vermogen, of te kleine versterkers. Hierdoor gaan de boxen over hun capaciteit heen en juist DAT is zo gigantisch schadelijk voor je oren. Veel mensen denken ook dat 110db niet hard genoeg is.. Dit is dus onjuist, en dat komt dus puur door die slechte afstelling van het geluid. 110db kan gewoon heel hard zijn, mits goed afgesteld, dus over de gehele linie.
Voorbeeld: Mijn vader was bij concert van Phil Collins. Hij had ontzettend goede boxen meegenomen. Deze waren zo goed, dat je op per-fect geluid had, en ook dat je, zoals zovelen willen de bass kon voelen en dergelijke.. Na het concert ook geen piep in zijn oren, dus wel degelijk een goede zet denk ik zo. Dit is gewoon een voorbeeldje, maar het kan dus blijkbaar wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2009 16:18 
 
Donateur
Avatar gebruiker

ik denk ook dat je met een goede afstelling meer uit een geluidsinstallatie kan halen.
ik vind in limiet inderdaad wel handig maar dan niet zo eentje tot 90 db ik vind 110 db een keurig maximum
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2009 16:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Oneens! Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn oren en heb, daarom ook gehoorbescherming gekocht.

Ik neem aan dat je vanaf 16 jaar zelf al genoeg verstand hebt dat hard geluid schadelijk is.

Licht jongeren gewoon goed voor en wijs ze op de gevaren en oplossingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2009 16:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Markos schreef:
Oneens! Het boeit me geen donder of ik doof word. Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn oren en heb, daarom ook gehoorbescherming gekocht.

Ik neem aan dat je vanaf 16 jaar zelf al genoeg verstand hebt dat hard geluid schadelijk is.

Licht jongeren gewoon goed voor en wijs ze op de gevaren en oplossingen.


Ja net zoals met waarschuwing op rookpakjes en op vet voedsel (eet matig en gevarieerd).. Die werken ook zo goed.. :')
Een jongere heeft toch zogezegd "schijt aan alles", soms is dat goed, in dit geval niet.

Ik heb zelf ook een superlichte piep in mijn oren, en ik baal ervan. Ik hoop echt dat veel mensen dit kunnen voorkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2009 16:57 
 
Donateur

Ik ben het eens, zo een piep in je oren is best wel lastig denk ik. Maar als je echt voor jezelf denkt dat het best wel lastig is kan je ook gehoorbescherming kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2009 18:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Markos schreef:
Oneens! Het boeit me geen donder of ik doof word. Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn oren en heb, daarom ook gehoorbescherming gekocht.

Ik neem aan dat je vanaf 16 jaar zelf al genoeg verstand hebt dat hard geluid schadelijk is.

Licht jongeren gewoon goed voor en wijs ze op de gevaren en oplossingen.


Ja net zoals met waarschuwing op rookpakjes en op vet voedsel (eet matig en gevarieerd).. Die werken ook zo goed.. :')
Een jongere heeft toch zogezegd "schijt aan alles", soms is dat goed, in dit geval niet.

Ik heb zelf ook een superlichte piep in mijn oren, en ik baal ervan. Ik hoop echt dat veel mensen dit kunnen voorkomen.


Hier ben ik het ook niet mee eens. Na de verhalen over gehoorbescherming hier gelezen te hebben heb ik meteen oordoppen aangeschaft. Voorlichting helpt dus wel. Verder ben ik het ook oneens omdat het eens afgelopen moet zijn met verbod dit/dat. Ik mag hopelijk nog wel zelf dingen bepalen over 20 jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2009 18:29 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Oneens omdat ik vind dat ze niet onder het mom van ''bescherming'' allerlei regels moeten maken, die in principe totaal onnodig zijn. Leg de verantwoordelijkheid nou eens bij de mensen, in plaats van het te verpesten voor de mensen die wel weten hoe het moet.

Ik zelf heb ook gehoorbeschadiging, maar vind niet dat de overheid dit moet aan pakken! Het is goed zoals het is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2009 18:44 
 
Hardtraxxer

neutraal. Ben ook voor het beter afstellen van geluid hoewel ik niet vind dat je een phil collins concert moet vergelijken met een hardstyle feest. Het is namelijk gewoon niet leuk als je de bass niet voelt.
ideaal is een Heineken music hall, perfect zuiver geluid en als je achterin staat is het iets zachter, maar is de bass nog ideaal. daarbij vind ik 110 dB wel erg weinig.. gewoon 115 of 118 is prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2009 18:45 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Allereerst, ik heb echt een dikke schijt aan de betutelingsrage die er momenteel heerst in Nederland, alleen vind ik deze voorgenomen maatregel eigenlijk best goed. Het gaat hier namelijk om een van de meest elementaire onderdelen van ons leven, het "horen"

Zoals te lezen valt in overzicht gehoorbescherming van Frankert is het een nogal serieuze shit.
Vergelijking
80 dB = 8 uur blootstelling
83 dB = 4 uur blootstelling
86 dB = 2 uur blootstelling
etc..

Misschien mocht de vader van Khadber na Phil Collins geen piep hebben gehad, dat wil nog niet zeggen dat hij er mogelijk schade eraan heeft over gehouden, aangezien een piep niet de enige indicator is van een mogelijke gehoorschade.

De volledige verantwoordelijkheid bij jongeren leggen in wat dan ook is echt een illusie, (kijk bijv maar eens naar het stijgende aantal soa's etc) hoe mooi het ook zou zijn. Daar zijn onze hersenen gewoon nog niet na. Daarom zou begrenzen ook echt iets goeds zijn. Er zal dan mogelijk in het begin wel kritiek zijn van mensen die het te zacht zouden vinden, maar dat zou de clubs en disco pushen om hun geluidssysteem te verbeteren zodat er een mooiere sound ontstaat!

Overigens pleit ik niet voor deze maatregel op hs/hc feesten, aangezien de mensen daar weten wat ze kunnen verwachten en juist voor de harde muziek komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2009 18:47 
 
Hardtraxx Elite

oneens , zie mijn Reden bij het Christen Unie Topic

edit: @milan als je het bij Hardstyle en Hardcore Feesten het geluid niet wil verzachten. Is dat toch niet logisch. Dan zeggen hardrockers dat ze het ook weten en dan zeggen Weetikveel Chinezen dat ze het ook weten en dat zevoor het harde geluid komen. Dat werkt gewoon niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2009 18:49 
 
Hardtraxxer

Milán schreef:
Overigens pleit ik niet voor deze maatregel op hs/hc feesten, aangezien de mensen daar weten wat ze kunnen verwachten en juist voor de harde muziek komen.

vind ik een mooi punt:)
al zou er dan wel weer onderscheid gemaakt moeten worden wat de regeling er ook niet makkelijker op maakt, kijk maar naar het eindeloze gezeik bij het rokersverbod in de kleine horeca
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2009 18:54 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dorus ML schreef:
oneens , zie mijn Reden bij het Christen Unie Topic

edit: @milan als je het bij Hardstyle en Hardcore Feesten het geluid niet wil verzachten. Is dat toch niet logisch. Dan zeggen hardrockers dat ze het ook weten en dan zeggen Weetikveel Chinezen dat ze het ook weten en dat zevoor het harde geluid komen. Dat werkt gewoon niet


Nouja, de stelling ging over Het begrenzen van geluid in een club of discotheek , waar je gewoon met vrienden naar toe gaat om te chillen maar dus wel hinder kunt ondervinden aan het te harde geluid. Bezoek je een festival, ongeacht het hardstyle of hardrock is, dan weet je beter wat je kunt verwachten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2009 22:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Milán schreef:
Dorus ML schreef:
oneens , zie mijn Reden bij het Christen Unie Topic

edit: @milan als je het bij Hardstyle en Hardcore Feesten het geluid niet wil verzachten. Is dat toch niet logisch. Dan zeggen hardrockers dat ze het ook weten en dan zeggen Weetikveel Chinezen dat ze het ook weten en dat zevoor het harde geluid komen. Dat werkt gewoon niet


Nouja, de stelling ging over Het begrenzen van geluid in een club of discotheek , waar je gewoon met vrienden naar toe gaat om te chillen maar dus wel hinder kunt ondervinden aan het te harde geluid. Bezoek je een festival, ongeacht het hardstyle of hardrock is, dan weet je beter wat je kunt verwachten.


mee eens.
in een kroeg of discotheek/club weet je ongeveer wel wat je kan verwachten maar echt weten doe je het nooit.
als je naar een festival gaat weet je precies welke soort er gedraaid word.
uitzonderingen daar( de zogenaamde dagjesmensen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2009 00:18 
 
Donateur

ik ben het eens, maar ik moet per se ff uitleg erbij doen,
want
ik ben het er mee eens dat ze het geluid willen aanpassen, er lopen heel veel mensen rond met gehoorbeschadiging, en dat is absoluut niet fijn hoor, zon piep in je oren!
maar ik ben bang dat ze idd 90 db limiet ofzo doen,
daarom ben ik het er wel mee eens,
maar met mp3 spelers ook een limiet ben ik het mee oneens, dat is TOTAAL je eigen verantwoordelijkheid vanaf dat je hem koopt, volgens mijn pa waren de dokterskosten dan voor de maatschappij,
kzou zeggen stel een heel simpel zinnetje bij de bon erbij op bijv: Vanaf dat u dit product koopt is alles wat u er mee doet totaal uw eigen verantwoordelijkheid!
kusje mij :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2009 00:34 
 
Donateur
Avatar gebruiker

vind zowiezo dat lichamelijke problemen die je zelf hebt veroorzaakt dat je die zelf moet vergoeden.
een voorbeeld is longkanker door roken. ik denk dat het met gehoorschade precies het zelfde moet zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2009 12:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Markos schreef:
Oneens! Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn oren en heb, daarom ook gehoorbescherming gekocht.

Ik neem aan dat je vanaf 16 jaar zelf al genoeg verstand hebt dat hard geluid schadelijk is.

Licht jongeren gewoon goed voor en wijs ze op de gevaren en oplossingen.

Ja je bent idd zelf verantwoordelijk, maar iedereen moet dus maar gehoorbescherming kopen, omdat ze zelf verantwoordelijk zijn? Dan kan je beter het geluid iets zachter zetten of beter afstellen.
Ik vind het geluid in de disco vaak zo brak en dan staat het te kneiterhard zodat je alleen als je in elkaars oor schreeuwt kunt praten, dat vind ik ook a-relaxt. Bij festivals vind ik dat het wel harder mag, aangezien je daar puur voor de muziek komt.
Maar er bestaat al een geluidslimiet bij discotheken, heeft iemand toevallig enig idee hoeveel dB dat is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2009 15:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tja, je kan kiezen:

Je geeft de verantwoordelijkheid aan de bezoekers. Je zet het geluid fucking hard, en iedereen kan in meer of mindere mate zelf kiezen om zijn gehoor te beschermen.

Voordeel: iedereen kan zelf kiezen
Nadeel: mensen zullen uit luiheid / onwetendheid geen beschermen nemen, + het kost wel erg veel, als iedereen bescherming moet gaan kopen

Je geeft de verantwoordelijkheid aan de eigenaren. Je zet het geluid op een normaal niveau.
Voordeel: mensen hoeven niet onnodig geld uit te geven aan bescherming
Nadeel: mocht je toch een keertje zin hebben in lekker hard geluid, dan kan dit niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mei 2009 17:20 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Als het volume omlaag gaat.. ga ik m'n hardstyle feesten niet in Nederland meer zoeken in ieder geval..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2009 09:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het was gister weer is verschrikkelijk in de Time Out. Ben naar 20 minuten maar gegaan in de hardstyle zaal. Er werd gewoon veelste hard gedraaid, althans.. de bass was veelste hard.

Deed gewoon pijn aan mijn oren..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2009 10:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik ben het eens met de stelling dat het uitgaanspubliek beschermd moet worden tegen gehoorbeschadiging, in kroegen en clubs staat de apparatuur meestal zo bizar slecht afgesteld dat het zeer doet aan je oren of dat je de volgende dag een piep of een suis hebt. Het uitgaanspubliek kiest hier niet voor denk ik, simpelweg omdat er geen andere manier is om uit te gaan. Dus we moeten wel degelijk beschermd worden tegen kroegbazen die denken dat ze leuke apparatuur hebben staan maar eigenlijk helemaal niet weten hoe daar mee om te gaan.

En wat de MP3-speler betreft, vind ik dat ze daar met regelgeving lekker van af moeten blijven, degene die zo'n MP3-Speler heeft, heeft zelf in de hand hoe hard of zacht hij hem zet... met uitgaan kun je niet vragen of ze de muziek a.u.b wat zachter willen zetten, dan krijg je een hele dikke vette middelvinger in je face denk ik :p

Mol schreef:
Als het volume omlaag gaat.. ga ik m'n hardstyle feesten niet in Nederland meer zoeken in ieder geval..


Het volume op Hardstyle feesten is prima, het gaat om de afstelling van de apparatuur, op hardstyle feesten zou het misschien nog een tikkeltje harder kunnen, maar dat is omdat het geluid heel zuiver is... dan is de belasting voor je oren minder en kun je de muziek dus harder zetten.... ik heb nooit last van piepen of suizen na een feest en ik denk dat dat komt door de kwaliteit van het geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2009 11:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met Wout3r ben ik het wel redelijk eens.. Ik vind het alleen wel fijn als je de keuze hebt om zelf er een demper op te zetten, zoals ik heb met mijn iPod (op 82dB vastgezet). Ook zou ik het fijn vinden als iedereen van die in-ears heeft, zodat ik niet met iemand anders meeluister, maar dat is een andere discussie.

Maar over die discotheken en café's enzo heeft Wout3r gelijk! Dat kan en moet gewoon beter. Hardstyle feesten vind ik qua volume prima zo (al was 123 wel erg veel), maar 110-115 is hard zat als je de boxen netjes opstelt :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2009 11:34 
 
Hardtraxx Veteran

Ik vind dat je in een discotheek bij de bar gewoon met elkaar moet kunnen praten, wel muziek maar niet zo hard. En daar richting dansvloer enz gewoon de hoeveelheid Db wat er nu ook is. :P

De mensen die naar een Hardstylefeest gaan die weten dat het zo hard gaat :clap: . Trouwens van somige mensen moet het harder en van somige willen de muziek zachter, die discussie blijf je houden.

Ik heb zelf ook een slechte oren, ik hoor 20/30 Db minder dan mensen van mijn leeftijd :aww: . Maar dat komt niet door de muziek! De dokter weet niet waardoor het komt, hij kan wel zien dat het niet door de muziek komt. Ik zelf word er wel een beetje gek van elke keer te vragen wat zei je!! en dan vooral op school met die leraren die denken dat je ze voor de gek houdt. :mad:

Verder wil ik tegen iedereen zeggen, Het is je eigen keus! Gehoorbescherming dragen/Of goed hard raggen op de muziek volgende dag die piep in je oren! :yay: (Die piep wil trouwens zeggen dat je gehoor aan het herstellen is van die harde muziek!!!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2009 13:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
(Die piep wil trouwens zeggen dat je gehoor aan het herstellen is van die harde muziek!!!)
Mja, maar blijkbaar is dat dus nodig dan, en dat zou al helemaal het geval niet moeten zijn ;). Niet denken dat je oor beter wordt ofzo van die piep :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2009 18:11 
 
Donateur
Avatar gebruiker

De geluidskwaliteit is belangrijker dan het geluidsniveau. Het mag gerust zo blijven als het is, je hebt niet voor niets oordopjes mocht je echt regelmatig naar grote feesten gaan en dergelijke.

Hoewel, als ik zie dat er op INqontrol een geluidsniveau van 124 decibel was, tsja, dat vind ik wel net effe wat teveel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2009 10:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dan is inQontrol geen feest voor jou, iedereen weet dat het geluid op inQontrol al jaren (te) hard staat, en daarom komen de mensen er op af..
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen