Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)

Stelling: Eens of Oneens?
Eens 58%  58%  [ 11 ]
Oneens 42%  42%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 19
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2008 16:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wegens succes gaan we verder met deeltje 2.
Dit keer een onderwerp wat me erg aan het hart gaat. Ben beniewd wat iedereen er van vind.

The Prophet is onmisbaar geweest voor de harde dance-scene. Dit feit valt niet te ontkennen, gezien hij 1 van de 4 van het legendarische Dreamteam was (Buzz Fuzz, Dano, The Prophet en Gizmo). Samen hebben zij de hardcore op de kaart gezet en ze staan daarmee aan de basis van bijna alle harde dance stijlen die er op dit moment zijn. Zijn persoonlijke inbreng is nog steeds voelbaar hierin.
Rond 2000 kwam door Dana de hardstyle opzetten. The Prophet ging al gauw mee in de hype. Tegenwoordig is hij 1 van de grootste in de scene en staat hij op ongeveer elk groot feest. Maar, is dit wel terecht?

Mijn stelling is: The Prophet heeft zijn magie verloren

De rede:
DefQon.1 2007. De afsluiting van The Prophet is LE-GEN-DA-RISCH. 1 van de allerbeste sets ooit gemaakt in de hardstyle. Kijk dan naar zijn laatste vrijgegeven set in die club in Italiƫ. Zijn mixing is slecht, zijn platenkeuze voorspelbaar, zijn opbouw niet goed.. Eigenlijk is hij alleen maar promo's aan het draaien. Hierdoor begint toch zijn draai-imperium af te brokkelen.
Ikzelf ben het met de stelling eens. Ik vind The Prophet het gewoon niet meer hebben. Hij kan het, maar hij doet het niet..

Wat vinden jullie? Laat het weten! Normaal en volwassen! Reageer op elkaar, maar laat elkaar in waarde!

edit- polletje
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2008 16:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

ja wat moet je ervan zeggen.je hebt alles al gezegd.
hij heeft Het niet meer denk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2008 17:54 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dit vind ik een super mooi onderwerp, bedankt voor het openen Khadber!

Hier heb ik het ontelbare keren over gehad met vrienden van me. Ik vond The Prophet ook zeker in een grote dip zitten, maar op een of andere manier heeft z'n performance op Scantraxx me toch weer een beetje verliefd gemaakt..

Ik ben het eens dat ie verloren is wat ie had, hij zat op een ander niveau, het was een andere klasse. Misschien valt dit te wijten aan het feit dat hij nu te druk is met het Scantraxx label, en minder tijd steekt in produceren en mixen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2008 18:02 
 
Hardtraxx Veteran

Ik ben het met je eens, Eerst en vooral. Hij maakt wel nog lekkere tracks (geen twijfel mogelijk). Punt is zijn mixwerk is niet meer wat het geweest is. Zoals je zelf zegt zijn opbouw is totaal niet goed en zijn platen keuze is voorspelbaar ( draait meestal tog hetzelfde). Dit vind ik persoonlijk echt balen. Zijn set op DefQon1 2007 was idd egt een geil setje beste uit zijn carriƩre.
Weet je wat het is ..
Als Dj Wordt je verondersteld dat je op elk feest perfect moet draaien maar dit is niet zo, Kijk naar die set van frontliner (kweet eventjes niet welk feest) Maar enkel door zijn nieuwe nr's vond iedereen het vet terwijl zijn mixwerk totaal op niks sloeg..
Misschien heeft de Prophet gewoon een minder jaartje, SO WHAT?
Wie weet draait ie volgend jaar weer uitstekend, dan zie je iedereen weer terugkomen en zeggen wow die gast is goed..
Duss,,
Marjah wat ik nu zeg was gewoon men mening e.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2008 18:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

bRt_ schreef:
Als Dj Wordt je verondersteld dat je op elk feest perfect moet draaien maar dit is niet zo, Kijk naar die set van frontliner (kweet eventjes niet welk feest) Maar enkel door zijn nieuwe nr's vond iedereen het vet terwijl zijn mixwerk totaal op niks sloeg..


Zou kunnen dat je Q-dance presents: Scantraxx bedoeld? Daar vond ik z'n mixwerk namelijk niet super..

Klopt, zou kunnen dat ie er volgend jaar weer is, maar dit is de tijd om mee te liften denk ik. Anders zal hij over 5 jaar beschouwd worden als een onttroonde koning. Who wants to see that happen, not one single hardstyle lover I think?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2008 18:26 
 
Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Zou kunnen dat je Q-dance presents: Scantraxx bedoeld? Daar vond ik z'n mixwerk namelijk niet super..
Klopt, zou kunnen dat ie er volgend jaar weer is, maar dit is de tijd om mee te liften denk ik. Anders zal hij over 5 jaar beschouwd worden als een onttroonde koning. Who wants to see that happen, not one single hardstyle lover I think?


Ja dat is hem thx Mol;

En een onttroonde koning dat zie ik nog niet zo snel gebeuren hoor ^^
Wat het meeliften betreft daar heb je ook gelijk in, hij moet onderhand wel actie beginnen te voeren hoor, Maar We hebben het over the Prophet ..
Dus K denk dat we nog wel gaan verschieten van hem ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2008 19:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Persoonlijk vind ik de sets van the Prophet vaak masterlijk. Ik geef toe niet veel verstand te hebben van het mix gedeelte, maar ik noem een set als Hardbass, Mysteryland en Scantraxx. Elke keer als een van deze setjes op set, dan krijg ik soms kippevel.

Kortom ik vind dat The Prophet zijn magie nog niet verloren heeft al vond ik hem op Q-base matig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2008 21:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk persoonlijk meer aan zijn platenkeuze ligt. Dat mixwerk boeit de gemiddelde party ganger echt niet zo (oke trainwrecks kan iedereen horen :evil:)
Hij draait echt bijna alleen maar promo's, dat heeft als grote voordeel dat je het publiek kan verassen. Alleen een groot nadeel is dat je dan veel minder kan inspelen op wat het publiek wil. Dat vind ik nou een van de belangrijkste dingen van een dj, zijn publiek aanvoelen. Bovendien dat grote voordeel, het verassen van je publiek, gaat wel weg als je een paar maanden min of meer dezelfde promo's draait :/.
Zowieso is scantraxx niet echt mijn ding. Ik vind de setjes waar hij als afsluiter staat het beste want dan gaat hij echt steeds harder draaien.

Maargoed dit is maar mijn mening eh -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2008 00:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The prophet is voor mij nog steeds de man. Vind zijn livesets helemaal de shit (idd khadber, met een van de hoogtepunten die van defqon 2007). Maar heb echter wel het idee dat hij bij het draaien teveel de lopende zaken van Scantraxx in zijn achterhoofd houdt. Hij wil gewoon die nieuwe platen draaien van Scantraxx waardoor mensen enthousiast worden over die platen, en die platen dus dik gaan verkopen. Bijvoorbeeld Frontliner - Spacer/Warphole had hij in zijn setje van Hardbass gedraaid (overigens ook geweldig setje :cool: ) en toen dat setje een paar weken online stond had iedereen het over die plaat, iedereen vond 'm vet. En wanneer je in de zomer veel grote feesten zijn waarvan ook livesets online komen, dan krijg je bij de Prophet vaak livesets die op elkaar lijken omdat er allemaal dezelfde nummers in staan. Dus naar mijn mening moet hij wat minder de Scantraxx platen proberen te promoten door ze veel te draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2008 00:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De marketing heeft de hobby ingehaald en als luisteraar schijt ik daarvan.
Prophet is gewoon slecht bezig. Te veel promo's, te veel promotie, te veel gedoe om die sets heen.. Draai eens wat je leuk vind ipv wat je van je label moet draaien..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2008 23:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hij heeft toch genoeg artiesten bij scantraxx zitten om al die promos te verdelen over verschillende artiesten. Want bijna elke Scantraxx DJ staat wel op een groot feest. Dan is hij blij dat de promos gedraaid worden en onder andere wij en misschien ook een groot gedeelte van het publiek.

Verder vind ik niks mis met te The Prophet, heb hem ook nog nooit live gehoord en live sets luister ik haast nooit vanwege de klote kwaliteit. ;)

Ik ben het dus oneens. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2008 00:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een paar promo's vind ik totaal geen probleem, maar de laatste tijd gaat hij gewoon te ver.. Het lijkt wel alsof hij al die promo's MOET draaien.. Ik vind er zo in ieder geval geen hol aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2008 09:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Een paar promo's vind ik totaal geen probleem, maar de laatste tijd gaat hij gewoon te ver.. Het lijkt wel alsof hij al die promo's MOET draaien.. Ik vind er zo in ieder geval geen hol aan.

ja precies! Ik vind dat je promo's veel sporadischer moet gebruiken. Nu is het bij de meeste scantraxx nummers dat je ze al van achter naar voren kent, maar dan moeten ze nog uitkomen :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2009 22:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Markos schreef:
Persoonlijk vind ik de sets van the Prophet vaak masterlijk. Ik geef toe niet veel verstand te hebben van het mix gedeelte, maar ik noem een set als Hardbass, Mysteryland en Scantraxx. Elke keer als een van deze setjes op set, dan krijg ik soms kippevel.

Kortom ik vind dat The Prophet zijn magie nog niet verloren heeft al vond ik hem op Q-base matig.


Zo zie 'k 't ook ;)
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen