Ik denk dat wat Lyst typte over die jaartallen zeker waar is. Je stapt op een gegeven moment een genre binnen omdat je hoort dat je die muziek geweldig vind. Qua tracks etc zal deze tijd voor de meeste het hoogtepunt zijn. Maar een muziekstroming verandert nu eenmaal door de jaren heen, waardoor elementen in een track vervangen/weggelaten/veranderd worden (hoeveel invloed de fans daar uiteindelijk op hebben en of dit een gevolg is van 'toegankelijkheid' is een ander verhaal). Dit kan natuurlijk soms positief uitpakken, maar het zal waarschijnlijk vaker niet meer die 'wow-factor' hebben die de muziek aan het begin wel had.
Om aan te haken op het punt dat Davey maakte:
Daveytl schreef:
Door De Tijdmachine ben ik mij ook af gaan vragen waar het heen gaat met de Hardstyle. Bij het horen van de reversed basses en gated kicks vroeg ik mij af waarom dat soort kicks nu amper meer gemaakt worden. En als ze gemaakt worden, worden ze vaak gemaakt door 'B-artiesten'.
Als je bijvoorbeeld Builder - Her Voice hoort, in die intro en outro zitten gruwelijk harde kicks. Daar kun je toch alleen maar blij van worden als liefhebber van Hardstyle??
De laffe tikjes die tegenwoordig worden gebruikt in de mainstream (met uitzondering van een aantal artiesten) komen niet eens in de buurt van de kicks van mainstream platen van een aantal jaren terug.
Ook was het weer eens fijn om pitchkicks te horen afgelopen zaterdag. Niet van die dingen die het dak uitvliegen, maar gewoon een subtiele pitch die je nog net kon horen. Dàt is harmonie, een pitchkick die veel te hoog gepitcht wordt is dat niet.
Zijn er meer mensen die ook zo'n momentje hadden bij/na De Tijdmachine?

Wat jij hierboven beschrijft is eigenlijk dé hoofdreden waarom dit genre (hoe het op dit moment is) me steeds minder kan interesseren. Ik vind namelijk helemaal niet dat er over het algemeen slechte tracks gemaakt worden tegenwoordig, alleen het belangrijkste element in een hardstyle track staat me tegenwoordig niet meer aan; de kick. Maar ik denk zelf dat als er kicks zoals vroeger in tracks van nu zitten (wellicht met enige aanpassing) je echt nog steeds een heel gaaf hs-tijdperk hebt. En tuurlijk, dit is nog altijd een muzieksmaak; er zullen vast mensen zijn die het nu helemaal geweldig vinden, maar dit is hoe ik er tegenaan kijk.
Een ander puntje; nu ik hier al een tijdje aan de andere kant van de wereld zit en alleen maar af en toe over laptop-speakers kan luisteren, besef ik eigenlijk pas hoe goed wij het in Nederland hebben qua muziek- en festival-aanbod etc. En daarnaast hoe belangrijk deze muziek voor mij is en hoe goed ik me voel wanneer ik er naar luister (HA, GAY!). Deze discussie bevestigt alleen maar meer dat ik nu eindelijk eens een keer een early-achtig feest ga bezoeken wanneer ik terug ben en hoop op meer feesten met het Tijdmachine-concept.

Einde van dit bericht.