Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2018 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aangezien het ondewerp de laatste tijd best wel leeft en ik het ook regelmatig terug zie komen kunnen we denk ik hier prima een topic over openen. Als het niet druk is zakt het vanzelf wel weg.


Uit het wist je dat topic:
TiMOTHYb schreef:
b2s schreef:
No bullshit. No compromise.

..

Heb het gevoel dat er de afgelopen jaren te driftig gesaneerd en vernieuwd is bij b2s. Thrillogy en KO eruit. Daarnaast PL ATP naar nieuwe locatie om nog meer massa aan te spreken. Misschien ook wel een logisch gevolg van de nieuwkomers in de markt waar zij zitten. Voornamelijk in het zuiden zijn er de afgelopen jaren toch een hoop mooie concepten ontstaan.

Als je kijkt naar Intents (zaterdag €50) en Decibel (zaterdag €75) heb je op een afstand van 17km een zeer goed alternatief. Daarnaast is het Intents concept, de aankleding, en zijn de shows, een stuk frisser.

Zoals ik het zie had b2s écht 'no bullshit' moeten blijven. Langere setjes, relatief onbekende namen, underground locaties. Het Knock Out concept was echt steengoed en uniek, maar daar is de laatste edities nauwelijks recht aan gedaan. Het was juist overwegend bullshit met een aantal artiesten die gewoon hun eigen plaatjes kwamen draaien.

Nu komt er weer een na-geaapt en gefuseerd throwback concept (Origins+VWAB = Genesis) terwijl ze bij Shockerz alweer een stapje verder zijn en naar de Mil hardcore zijn gestapt. Ik zie dat er inmiddels bij zowel Resonate als Genesis 1,1k mensen aanwezig staan op fb. Dit terwijl Resonate in theorie een veel minder grote markt aan kan spreken.

Wat het ook is.. echt aanslaan doet het niet. Hier niet en op Facebook ook niet. Zowel het logo als de totale rebrand niet. En dan heb je toch wel een probleem denk ik.


Khadber schreef:
TiMOTHYb schreef:
b2s schreef:
No bullshit. No compromise.

..

Heb het gevoel dat er de afgelopen jaren te driftig gesaneerd en vernieuwd is bij b2s. Thrillogy en KO eruit. Daarnaast PL ATP naar nieuwe locatie om nog meer massa aan te spreken. Misschien ook wel een logisch gevolg van de nieuwkomers in de markt waar zij zitten. Voornamelijk in het zuiden zijn er de afgelopen jaren toch een hoop mooie concepten ontstaan.

Nouja, de laatstse jaren wat Thrillogy verre van uitverkocht en Knock Out draaide ook minder (en die euforische editie die het concept uiteindelijk de das om deed). Ook dat Haunted-concept wat ze vorig jaar hadden ze niet goed voor elkaar hadden en bleek al geen succes. Er zijn natuurlijk een aantal concepten die goed lopen zoals Pussy Lounge en Snakepit, maar de rest heeft het erg moeilijk.

Voor de rest eens met je betoog, het lijkt alsof ze al een tijdje de grip kwijt zijn op de markt. Geen exclusieve acts, geen hype factor als een Project One (wat de kaartverkoop gewoon ontzettend stuwt) en vooral geen connectie met alle mensen die vanuit het buitenland naar Nederland komen voor dit soort feesten. Met name je laatste stukje klopt.
TiMOTHYb schreef:
Wat het ook is.. echt aanslaan doet het niet. Hier niet en op Facebook ook niet. Zowel het logo als de totale rebrand niet. En dan heb je toch wel een probleem denk ik.

Ik zie weinig positieve verhalen over deze rebrand en soweiso weinig visie. Er is zo weinig levendigheid op de B2S facebook, geen duidelijke involvement met het publiek. Geen goede nazorg van evenementen in de vorm van live sets die er eerder zijn dan een jaar na het event of fatsoenlijke aftermovies (reken maar dat dit de naamsbekendheid vergroot). Ik hoop dat ze het tij kunnen keren, maar ik weet niet of ze het gaat lukken. De concurrentie is moordend op het moment.


Stinson schreef:
Ik zit zelf ook het B2S pannel en heb daar op bijeenkomsten ook al oneindige discussies gehad. Geloof me het lijkt allemaal zoveel makkelijker dan het is.

Stinson: ik ben wel benieuwd hoe je bij dat panel bent gekomen en wat er zoal besproken is. Zijn er anderen die daar mee doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2018 13:32 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik heb zelf ook een keer zo'n panel gedaan paar jaar terug. Dat werd echter door externen georganiseerd en het werd uiteindelijk nimmer een echte discussie. Er was volgens mij ook niemand aanwezig die echt bij b2s zelf werkte en dus zelf wat inhoud kon geven. Bij mijn groep zat er nog 1 andere kritische vent die zelf bezig was met een soort Partyflock-achtig concept. Bij de overige mensen kwam er ook niet echt veel uit.

Ik heb geen idee hoe dat soort panel-resultaten überhaupt gemonitord en geanalyseerd wordt. Wat ik wel al een tijd zie is dat je dmv een groep 'die hards' te volgen best redelijk trends kunt voorspellen. Trend naar harder, trend naar ouder en nu een voorzichtige trend naar euforischer. Als je te veel achter gaat liggen in die trend loop je het risico iedere keer met een concept aan te komen dat reeds bestaat of nog erger reeds verzadigd is. Tel daarbij op dat artiesten on stage nauwelijks nog preformen en variëren en je bent gewoon niet meer onderscheidend en daardoor relevant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2018 14:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aan de andere kant hoef je ook niet in een nieuwe markt te stappen, dat doet Q-Dance bijvoorbeeld ook niet. Dan moeten je events echter wel groter of beter georganiseerd zijn en daar ligt het probleem geloof ik bij B2S. Ze hebben vaak middekgrote tot grote feesten feesten (013, Maassilo etc.) en een paar hele grote (Hard Bass, Decibel). Die middelgrote tot grote zijn al jaren hetzelfde en lijkt weinig nieuws in te zitten.

Al moet je me nu ook niet vragen wat voor een evenement er nu nog niet is. Als je in de hardstyle kijkt is de gearbox-hoek al lang bezet, euforisch verkoopt slecht in Nederland en raw hebben ze ook Loudness al wat niet geweldig loopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2018 14:30 
 
Hardtraxx Veteran

Ik denk dat hij bedoelt een nieuwe markt alsin nieuwe headliners> dit doet Q-dance wel 10x beter (SZP, Phuture Noize, etc.)

Ik denk dat de nieuwe markt raw classic stijltje wordt :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2018 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je nieuwe headliners bedoelt zou ik misschien meer naar Art of Dance kijken. Die bedienen nu een gebied in de hardstyle waar bijvoorbeeld Q ook erg veel moeite heeft om met eigen namen tussen te komen. De Minus is More en End of Line stal zijn toch meer bij Art of Dance geshowcased nu.

Raw classics zijn tof, maar het gaat je niet een paar jaar datzelfde kunstje herhalen. Je ziet dat die classics only feesten ook niet meer zo druk zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2018 15:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zit in het panel bij B2S zelf dit word intern bij b2s georganiseerd.

Wat word hier gedaan?
- Een besloten facebook groep waar vragen en discussies via b2s worden opgegooid
- Regelmatig emails met vragen of vraaglijsten.
- Ongeveer 4per jaar komen we samen hier zitten dan ook artiesten bij (artiesten die er ook echt toe doen) mensen vanuit b2s zelf (van alle soorten functies binnen b2s) en ook mensen uit de branche zoals podium bouwers of geluidsmannen.

Ik kan helaas niet alles vertellen wat er zit natuurlijk vertrouwelijke informatie in, zo hebben wij in juni de nieuwe huisstijl al gezien. Maar ik zal proberen in dit topic mee te praten.

Waar ik op doelde met dat het allemaal makkelijkere lijkt dan het is heb ik een voorbeeld:

Het concept loudness loopt niet fanatisch tijdens een discussie hierover was er echt een tweestrijd. De ene groep zegt niks aan doen laten zoals het is, lekker puur, namen die niet allemaal commercieel zijn, underground sfeertje en gaat nog echt om de muziek en niet alle poes pas er omheen. En een andere groep zegt loudness mist grote namen als publiek trekkers en de show stelt niks voor en matige stagedesign. Dus waar doe je goed aan underground houden of de kant van supremacy opgaan?

B2S wil niet de kant van Q-dance opgaan, maar bij B2S moet het echt om de muziek draaien en die poes pas eromheen en bij een underground sfeer denk je niet aan een uitverkochte ziggodome.


Ook ligt er ook probleem bij de artiesten zelf. Voorbeeld over hardbass waar artiesten aangeven jaren terug kwamen we als team bij elkaar om plan te maken en alles op elkaar af te stemmen. Laatste jaren denken de artiesten alleen aan zich zelf en vormen ze geen team meer en pushen enkel hun eigen platen.

En nog niet te spreken over de enorm verzadigde markt momenteel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2018 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Interessant concept :). Ben benieuwd hoe je er terecht bent gekomen!

Goed dat B2S zelf ook kijkt naar zijn eigen vooruitgang. Wat ik ze vooral mee zou willen geven is dat er weinig hype rondom de feesten wordt gemaakt. Een paar plaatjes op facebook lijkt me niet de manier. Kijk naar Q met livesets, videos of een Shockerz wat hier erg actief is en daardoor een hele virale ambassadeursgroep opzet.

Voor Hard Bass: dat hele team gedoe heeft me nooit getrokken. Doordat je artiesten effectief een half uur draaitijd geeft gaan ze juist hun pushplaten en hitjes draaien. Helaas is het tegenwoordig zo dat er zo veel mogelijk artiesten in een avond moeten worden gepropt anders verkoopt het niet uit.

Ik hoop op een event waar gewoon artiesten meer hun ei kwijt kunnen. Als je echt underground wil kun je prima 2 of 3 artiesten langer boeken en daarmee proberen uit te verkopen (ala XXlerator Spotlight).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2018 15:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vorig jaar deed B2S zelf een oproep via Facebook dat je kon aanmelden voor het pannel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2018 20:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het tof dat b2s niet de richting van Q-dance op wilt gaan. Feesten zouden juist ook om de muziek moeten draaien dus tof dat ze die underground vibe willen bewaren. Ik snap overigens ook oprecht niet de haat op het nieuwe logo van b2s. Ik vind het m best vet en heeft inderdaad wel iets undergrounds. Slogan is wel cringey, maar het is maar een logo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2018 08:31 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

b2s was altijd mijn favo en daarom vind ik het jammer om te zien hoe het de laatste 5 jaar ontwikkeld is.

Een paar zaken die meewegen (denk ik);
- Decibel had in 2013, 2014 en 2015 echt een zware tegenvaller qua weer. In 2012 eigenlijk ook want 35+ is niet leuk.
- De man die de programmering tot ~ 2015 deed was hier ongeëvenaard getalenteerd in en heeft toen besloten bij een ander dance bedrijf te gaan werken. Zoals sommigen aangeven was b2s altijd ‘de eerste’ met iets vernieuwends zoals Loudness. Nu is dat LYM met tijdmachine en Shockers met classics/hardcore raw.
- Ik heb af en toe het gevoel dat organisaties venues af moeten nemen omdat ze anders bepaalde rechten verliezen. Zo vond ik Paul Elstak en Snakepit in Ahoy bijvoorbeeld erg gedurfd en had ik het idee dat die toko gevuld moest worden om ‘m te behouden.
- Pussy Lounge is niet alleen naar een andere locatie vanwege commercie, de Asterdplas is erg moeilijk qua buurt / politiek.
- Bij concepten die bouwen op artiesten zoals Thrillogy en het laatste team van Hard Bass is het gewoon erg moeilijk om origineel te blijven. XQlusive januari merkt dit op den duur ook. Zeker aangezien de afgelopen 5 jaar steeds meer organisaties artiesten in de hoofdrol zetten (Intents tent, Rebirth Zondag, Xxlerator Spotlight). Het scheelt veel als de artiest zelf al ideeen had voor een concept, maar je kan ‘t niet jaarlijks maar gedwongen bedenken.
- Zoals b2s aangeeft gaan artiesten niet meer vol voor een concept als Hard Bass qua team voorbereiding en bij Knock-Out met tools. Toch is er een tegen argument; Bfront en Adaro doen met liefde alles met b2s. Zo ook Bass Modulators met Q, DBSTF met Intents/Rebirth, etc. Dit soort relaties kan en moet je aan werken maar zo’n super wisselwerking bestaat gewoon nog steeds. En die staan vaak deels los van welk boekingsbureaus / manager etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2018 08:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Die weer-kaart kan je echt niet zomaar spelen. DefQon is al sinds Biddinghuizen overwegend kut, maar draait prima. Bovendien herken ik me helemaal niet in het beeld dat die jaren kut waren. Ik heb de afgelopen jaren 1x met een poncho op gelopen, maar voor de rest was de temperatuur altijd in orde. Geen DefQon of intents vrijdag taferelen in ieder geval.

Wat die artiesten betreft stoor ik me daar sowieso mateloos aan.

Ik denk dat uiteindelijk het allergrootste nadelige aspect de toegenomen (kracht van de) concurrentie is. Iets waar men hier in 2012 (LYM) nog erg blij mee was, maar wat nu ook zijn nadelen laat zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2018 09:10 
 
Hardtraxx Newbie

Precies, is de markt niet gewoon enorm verzadigd op dit moment. Er zijn niet alleen veel meer events, maar vooral ook veel meer hele goede events. Geld kan maar één keer uitgegeven worden. Verder zit B2S ten zuiden van de rivieren en volgens mij is de concurrentie daar ook nog net weer wat groter dan in het noorden. We zijn gewoon verwend hier in Nederland en misschien moeten er gewoon wat organisaties of concepten verdwijnen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2018 09:27 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Toch is dat een tegenstelling. Markt verzadigd = onderscheiden voor je omzet. Het probleem dat vanuit artiesten weinig input komt blijft echter bestaan gezien zij gewoon bij de concurrent terechtkunnen. Ik zie echter nog nergens een out-of-the-box event als Knock Out. Van mij mogen dat soort zaken veel meer gedaan worden. De boel zou m.i. veel meer opengebroken moeten worden om het wat interessanter te houden. Artiesten zouden daar zelf ook meer baat bij hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2018 09:57 
 
Hardtraxx Newbie

Maar zit het grote publiek te wachten op "out of the box" events? Tuurlijk is er wel een doelgroep voor, maar dat is denk ik toch een relatief beperkte groep. Dat soort events zouden dan toch vaak wat kleiner moeten zijn. B2S is niet een organisatie die nu ineens allemaal kleine events gaat organiseren lijkt me. Het grote publiek gaat naar de grotere, meer mainstream events. Daar zijn er nu erg veel van. De events die nu een goede hype hebben doen het nu goed, maar dit kan volgens mij in een aantal jaar zo maar omslaan naar andere events.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2018 10:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

theprofessional schreef:
- Ik heb af en toe het gevoel dat organisaties venues af moeten nemen omdat ze anders bepaalde rechten verliezen. Zo vond ik Paul Elstak en Snakepit in Ahoy bijvoorbeeld erg gedurfd en had ik het idee dat die toko gevuld moest worden om ‘m te behouden.


Dit klopt, bepaalde locaties moet je contract voor x jaren tekenen (vermoedelijk ook om de huurprijs per keer wat omlaag te halen). Is ook een veel voorkomende discussie in het panel. Maar elke locatie heeft zo zijn voor en nadelen.

Als iemand goede ideeën heeft voor locaties brand maar los dan gooi ik ze bij de volgende meeting eens op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2018 10:23 
 
Donateur
Avatar gebruiker

BloodyB schreef:
Maar zit het grote publiek te wachten op "out of the box" events? Tuurlijk is er wel een doelgroep voor, maar dat is denk ik toch een relatief beperkte groep. Dat soort events zouden dan toch vaak wat kleiner moeten zijn. B2S is niet een organisatie die nu ineens allemaal kleine events gaat organiseren lijkt me. Het grote publiek gaat naar de grotere, meer mainstream events. Daar zijn er nu erg veel van. De events die nu een goede hype hebben doen het nu goed, maar dit kan volgens mij in een aantal jaar zo maar omslaan naar andere events.

Geen idee, maar als je het niet probeert kom je nergens lijkt mij. Dan blijf je gewoon 2x per jaar Loudness doordrukken, totdat er echt alleen nog maar artiesten op afkomen.

Het is niet eens zo zeer enkel op b2s gericht. Merk gewoon dat veel organisaties niet verder komen dan [artiest] een stage laten hosten. Zoals elders aangegeven is de lijst artiesten ook niet onuitputtelijk en hebben we de classics allang allemaal op Tijdmachine concepten gezien. X-Q Holland, Qountdown, Feestfabriek, X-Q Holland vs Italië, Knock Out. Allemaal aparte concepten in die orde van grote met een afwijkende formule. Een echt vernieuwend concept in die orde van grote heb ik de afgelopen jaren niet gezien.

Stinson schreef:
Het concept loudness loopt niet fanatisch tijdens een discussie hierover was er echt een tweestrijd. De ene groep zegt niks aan doen laten zoals het is, lekker puur, namen die niet allemaal commercieel zijn, underground sfeertje en gaat nog echt om de muziek en niet alle poes pas er omheen. En een andere groep zegt loudness mist grote namen als publiek trekkers en de show stelt niks voor en matige stagedesign. Dus waar doe je goed aan underground houden of de kant van supremacy opgaan?

Voor mij is deze denkwijze onbegrijpelijk. B2s was de eerste met dat Loudness concept. "Raw-style" is daar zo ongeveer ontdekt. Het concept Loudness (ik neem aan de 2 op zich staande feesten) loopt niet fantastisch zeg jij. Dan ga je toch analyseren hoe dat komt en moet je concluderen dat er een absolute overkill aan dit soort feesten/muziek is. Vroeger, tijdens de eerste edities Loudness, was deze sound nog nergens te horen. Nu tieft de plaatselijke skihut DJ er nog een Rebelion op als hij echt lam is.

Wat is dan de oplossing? Grote namen als publiekstrekkers :lol: daar wordt je dan toch niet onderscheidend van man. Überhaupt is onderscheidend zijn in die teringherrie-niche een utopie tegenwoordig. Met 'underground namen' krijg je de hut simpelweg niet vol en bovendien wat is tegenwoordig underground? Als iemand (Rejecta) z'n plaat op Qlimax wordt gedraaid is hij vanaf dat moment ook een halve headliner.

Ik zou het veel begrijpelijker vinden als je als b2s zou zeggen: 2x per jaar Loudness gaat niet meer lukken. We houden 1 v/d edities en kiezen voor de andere venue en datum een ander concept waar wij de komende jaren weer terrein mee gaan winnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2018 10:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

BloodyB schreef:
Precies, is de markt niet gewoon enorm verzadigd op dit moment. Er zijn niet alleen veel meer events, maar vooral ook veel meer hele goede events. Geld kan maar één keer uitgegeven worden. Verder zit B2S ten zuiden van de rivieren en volgens mij is de concurrentie daar ook nog net weer wat groter dan in het noorden. We zijn gewoon verwend hier in Nederland en misschien moeten er gewoon wat organisaties of concepten verdwijnen...


Maarja, die overkill aan feesten is er toch al jaren.
Je heb wel gelijk dat er meer goede events zijn. En dat ze ook allemaal kijken naar betere show, aankleding, wachtrijen, crowdcontrol, logistiek, line-up, kwaliteit/prijs, marketing etc.

Wat opzich natuurlijk goed is. Maar daardoor wordt het wel makkelijker om naar een ander event te gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2018 16:55 
 
Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
BloodyB schreef:
Maar zit het grote publiek te wachten op "out of the box" events? Tuurlijk is er wel een doelgroep voor, maar dat is denk ik toch een relatief beperkte groep. Dat soort events zouden dan toch vaak wat kleiner moeten zijn. B2S is niet een organisatie die nu ineens allemaal kleine events gaat organiseren lijkt me. Het grote publiek gaat naar de grotere, meer mainstream events. Daar zijn er nu erg veel van. De events die nu een goede hype hebben doen het nu goed, maar dit kan volgens mij in een aantal jaar zo maar omslaan naar andere events.

Geen idee, maar als je het niet probeert kom je nergens lijkt mij. Dan blijf je gewoon 2x per jaar Loudness doordrukken, totdat er echt alleen nog maar artiesten op afkomen.

Het is niet eens zo zeer enkel op b2s gericht. Merk gewoon dat veel organisaties niet verder komen dan [artiest] een stage laten hosten. Zoals elders aangegeven is de lijst artiesten ook niet onuitputtelijk en hebben we de classics allang allemaal op Tijdmachine concepten gezien. X-Q Holland, Qountdown, Feestfabriek, X-Q Holland vs Italië, Knock Out. Allemaal aparte concepten in die orde van grote met een afwijkende formule. Een echt vernieuwend concept in die orde van grote heb ik de afgelopen jaren niet gezien.

Stinson schreef:
Het concept loudness loopt niet fanatisch tijdens een discussie hierover was er echt een tweestrijd. De ene groep zegt niks aan doen laten zoals het is, lekker puur, namen die niet allemaal commercieel zijn, underground sfeertje en gaat nog echt om de muziek en niet alle poes pas er omheen. En een andere groep zegt loudness mist grote namen als publiek trekkers en de show stelt niks voor en matige stagedesign. Dus waar doe je goed aan underground houden of de kant van supremacy opgaan?

Voor mij is deze denkwijze onbegrijpelijk. B2s was de eerste met dat Loudness concept. "Raw-style" is daar zo ongeveer ontdekt. Het concept Loudness (ik neem aan de 2 op zich staande feesten) loopt niet fantastisch zeg jij. Dan ga je toch analyseren hoe dat komt en moet je concluderen dat er een absolute overkill aan dit soort feesten/muziek is. Vroeger, tijdens de eerste edities Loudness, was deze sound nog nergens te horen. Nu tieft de plaatselijke skihut DJ er nog een Rebelion op als hij echt lam is.

Wat is dan de oplossing? Grote namen als publiekstrekkers :lol: daar wordt je dan toch niet onderscheidend van man. Überhaupt is onderscheidend zijn in die teringherrie-niche een utopie tegenwoordig. Met 'underground namen' krijg je de hut simpelweg niet vol en bovendien wat is tegenwoordig underground? Als iemand (Rejecta) z'n plaat op Qlimax wordt gedraaid is hij vanaf dat moment ook een halve headliner.

Ik zou het veel begrijpelijker vinden als je als b2s zou zeggen: 2x per jaar Loudness gaat niet meer lukken. We houden 1 v/d edities en kiezen voor de andere venue en datum een ander concept waar wij de komende jaren weer terrein mee gaan winnen.

Dit lijkt mij ook een eerste goede stap.

Ik vond B2S altijd wat fijner qua feesten omdat bijvoorbeeld het aantal buitenlanders op feesten een stuk geringer is en ik altijd het idee heb dat Q meer voor het internationale markt kiest en B2s mikt echt op de Nederlanders. Nu kom ik natuurlijk over als racist maar ik vind het wel een prettig idee dat als ik tegen iemand 2 minuten sta aan te lullen ik vervolgens niet hoor: ' English please?' :lol:

Verder moeten we toch wel concluderen dat Q momenteel de meest succesvolle organisatie is van dit moment en dat verdienen ze ook wel met hun prima feesten wat altijd tot in de details geregeld is.

Het zijn allebei toch echt de top organisaties in de harder styles. Ik hoop dat B2s zich kan herpakken en als ze dan toch nog een ideetje zoeken: Een labelconcept welke tegen elkaar battles draaien.

We zullen zien wat de toekomst brengt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2018 20:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gezien Q en B2S beide onder een overkoepelende organisatie vallen, lijkt me het logisch dat er wat differentiatie plaatsvind; Q voor het meer mainstream aangezicht, B2S voor de meer underground events.

Mbt zo'n thrillogy, knock out en hard bass; veel artiesten zijn de evenementen organisaties op een zelfde manier overstegen zoals ze de labels overstegen zijn. Dit soort evenementen zijn voor hun minder belangrijk voor hun carrière.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2018 09:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Decibel is volgens mij niet 'officieel' uitverkocht geraakt, of wel? Ik vind dat onwijs zonde en als ik eerlijk ben vind ik ook dat de hype rondom Decibel onterecht laag is, elk jaar weer. Misschien omdat het voor mij relatief in de buurt is (1 uur en een kwartier) maar ik hoef er elk jaar niet over na te denken om te gaan. Ik ga sowieso (een weekend).

Toen in RSU op Facebook werd gevraagd waarom de hype zo laag is antwoordden sommige mensen "dat ze er überhaupt nog nooit over hebben nagedacht om te gaan". Misschien heeft dit met geografische afstand te maken: voor mensen uit pak 'm beet noord-Groningen is het ver rijden. Maar toch snap ik het niet. Intents lukt het elk jaar zaterdag met gemak en sinds dit jaar (vorig jaar?) ook zondag, weekend en camping waren ook snel weg. Het feest is qua omvang iets kleiner maar lijkt het gewoon beter te doen. Terwijl het muzikaal op Intents allemaal niet zo interessant is t.o.v. Decibel.

edit: Defqon / Q-Dance heeft natuurlijk de internationale allure en is vooral in het buitenland erg gehypet. Het aantal buitenlanders is op Decibel beduidend lager. Mist b2s buitenlandse allure? Zouden zij het verschil maken tussen uitverkocht / niet uitverkocht? M.a.w. : ligt het probleem niet in Nederland maar in het buitenland?
Klein voorbeeldje: op Harderstate schieten de toppa's van Defqon en Qlimax door het dak terwijl Decibel nu maximaal 5 pagina's haalt.

Ter vergelijking, Q-feesten:
Defqon 97 pagina's
Qontinent 3 (dus bijna even veel als Decibel terwijlt QT hier niet leeft)
Q-Base 8
Project One 8
Qlimax 8

Alle Q-feesten die nog moeten komen hebben nu al beduidend meer exposure gekregen op dat forum onder buitenlanders dan Decibel dus dit jaar totaal gehad heeft...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2018 10:33 
 
Hardtraxx Newbie

Wat betreft Decibel vs. Defqon denk ik dat de plaats op de kalender ook wel mee speelt. De meeste mensen hebben alweer een berg festivals gehad als Decibel plaatsvindt.

Verder weet Q meer sfeer rond zijn events te creëren. XQ Holland de oranje gekte, Qlimax het spirituele / mysterieuze, Qapital de underground state, dat gevoel krijg ik bij B2S toch minder. In het verleden hadden ze dat bij Hard Bass nog met de militaire thema's.

Wat betreft de aantrekkingskracht voor buitenlanders denk ik dat de stagedesigns en aftermovies een groot verschil maken. Met de dikke Q stages en endshows staan er toch altijd hele vette aftermovies en dat is toch waar je als buitenlander het eerst ziet hoe een feest of festival er uit ziet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2018 13:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Misschien heeft dit met geografische afstand te maken: voor mensen uit pak 'm beet noord-Groningen is het ver rijden. Maar toch snap ik het niet. Intents lukt het elk jaar zaterdag met gemak en sinds dit jaar (vorig jaar?) ook zondag, weekend en camping waren ook snel weg. Het feest is qua omvang iets kleiner maar lijkt het gewoon beter te doen. Terwijl het muzikaal op Intents allemaal niet zo interessant is t.o.v. Decibel.


Ik kom uit een dorpje hemelsbreed 7 kilometer verwijderd van het Decibel terrein maar heel Decibel leeft gewoon totaal niet meer onder mijn leeftijdsgenoten. Vroeger wel. Ik ben zelf al sinds 2014 niet meer geweest. In dat jaar heb ik enkel bij de Remember gestaan en heb ik de main niet eens gezien. Daar doe je het dan qua prijs ook niet meer voor. Sinds dien is het lokaal best dood gebloed binnen mijn sociale kring.

Het is een combinatie van factoren. Ik ga er niet heen omdat het me gewoon niet meer interesseert. Er gaan ook geen bekenden meer heen die je op sleeptouw nemen. En het is gewoon superduur voor één dagje. Defqon heeft meer dat mysterieuze. Toch een stukje marketing. De meeste mensen gaan liever naar Intents. Intents is een stuk compacter qua opzet, straalt een veel lokalere sfeer uit, en heeft ook bredere mainstream programmering (bijv. Lil kleine op zondag ofzo).

Verder hebben lokaal gezien gewoon heel veel andere (niet hardstyle gerelateerde) concepten de markt
overgenomen. Om de haverklap komen er evenementen voorbij waar het doorsnede volk liever geld aan uit geeft. Denk aan een Café de Puinhoop Festival, Daisy's Festival, Beetje Dansen en nog meer van dat concepten. Sinds de verbouwing is 013 ook continue veel betere events gaan programmeren.

Het is ook wel een beetje zo dat je aan het eind van augustus begint uit te kijken naar wat indoor concepten, ADE staat bijna voor de deur. VWAB komt eraan.. Q-Base is bijna..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2018 16:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Q-Dance weet bij meer toch net wat meer mystiek te kweken bij zn grote events.
Neem nou zoiets simpels als de o zo herkenbare Q-Dance voice, die intro's inspreekt en trailers.
De manier waarop ze dit doen zorgt al voor feestvreugde en zin om te gaan. Bij mij althans.
B2s heeft niet zoiets aansprekends.
Edit, tip: huur die vocalist in die HHZ gebruikt voor zn tracks (en bekend is van "Tonight" en "No one can stop us now") om alles in te spreken.

The Gathering, ook zoiets, daar kan weinig aan tippen. Waarschijnlijk krijg ik nu half HT over me heen, maar als je daar vooraan staat tussen al die buitenlanders en hun energie krijg ik daar wel kippenvel van.
Natuurlijk zijn er vervelende buitenlanders maar er zijn ook Nederlanders die strontvervelend kunnen zijn als ze dronken zijn of onder invloed.

Sfeer creeren rondom een evenement daar is Q Dance gewoon de beste in.

B2S is dan weer goed in het thema Freestyle uitbaten. Dat doen ze met Pussylounge toch erg goed vind ik.
Dat ze daarmee ook op Tomorrowland een stage hosten, geeft weer extra naamsbekendheid.

Qua Decibel blijf ik bij mijn wens om een tweede volledige festivaldag toe te voegen. Doodzonde om die mooie stages daar voor maar 1 dag te hebben staan. Misschien kan dan de ticketprijs ook iets zakken doordat de kosten verdeeld kunnen worden over meerdere kaarten.

En qua Decibel / Hardbass thema mogen ze ook wel gaan nadenken wat ze nu zo mooi vinden aan de huidige opzet. Ik vind t allemaal net niet.


Een voorbeeld is de Blue op Defqon. Ieder jaar supergaaf die bewegende elementen in de tent van voor naar achter. Ieder jaar weer bewegend maar toch steeds anders. Ik vind dat wel indrukwekkend altijd.
Kijk je naar de raw tent op Decibel, weet iemand zich een element te herinneren qua thema/ stage wat ieder jaar terugkomt? Ik niet iig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2018 16:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:

Klein voorbeeldje: op Harderstate schieten de toppa's van Defqon en Qlimax door het dak terwijl Decibel nu maximaal 5 pagina's haalt.

Je haalt wel een interessant punt aan. Aantal pagina's Decibel en Defqon op Harderstate door de jaren heen. Linker is Decibel en rechter is Defqon.

2010: 14 --- 2010: 34
2011: 35 --- 2011: 42
2012 : 24 --- 2012: 36
2013: 37 --- 2013: 59
2014: 26 --- 2014: 70
2015: 13 --- 2015: 80
2016: 9 --- 2016: 52
2017: 6 --- 2017: 52
2018: 5 --- 2018: 97

Ondanks de opkomt van Social Media is de interesse voor Defqon dus zeker niet afgenomen door de jaren heen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2018 18:01 
 
Donateur
Avatar gebruiker

DefQon trekt in verhouding met de 2010 editie nu 3x zoveel mensen ofzo? Zeer veel buitenlanders en Harderstate is als ik het niet mis heb Engelstalig?
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen