Aangezien het ondewerp de laatste tijd best wel leeft en ik het ook regelmatig terug zie komen kunnen we denk ik hier prima een topic over openen. Als het niet druk is zakt het vanzelf wel weg.
Uit het wist je dat topic:
Uit het wist je dat topic:
TiMOTHYb wrote:..b2s wrote: No bullshit. No compromise.
Heb het gevoel dat er de afgelopen jaren te driftig gesaneerd en vernieuwd is bij b2s. Thrillogy en KO eruit. Daarnaast PL ATP naar nieuwe locatie om nog meer massa aan te spreken. Misschien ook wel een logisch gevolg van de nieuwkomers in de markt waar zij zitten. Voornamelijk in het zuiden zijn er de afgelopen jaren toch een hoop mooie concepten ontstaan.
Als je kijkt naar Intents (zaterdag €50) en Decibel (zaterdag €75) heb je op een afstand van 17km een zeer goed alternatief. Daarnaast is het Intents concept, de aankleding, en zijn de shows, een stuk frisser.
Zoals ik het zie had b2s écht 'no bullshit' moeten blijven. Langere setjes, relatief onbekende namen, underground locaties. Het Knock Out concept was echt steengoed en uniek, maar daar is de laatste edities nauwelijks recht aan gedaan. Het was juist overwegend bullshit met een aantal artiesten die gewoon hun eigen plaatjes kwamen draaien.
Nu komt er weer een na-geaapt en gefuseerd throwback concept (Origins+VWAB = Genesis) terwijl ze bij Shockerz alweer een stapje verder zijn en naar de Mil hardcore zijn gestapt. Ik zie dat er inmiddels bij zowel Resonate als Genesis 1,1k mensen aanwezig staan op fb. Dit terwijl Resonate in theorie een veel minder grote markt aan kan spreken.
Wat het ook is.. echt aanslaan doet het niet. Hier niet en op Facebook ook niet. Zowel het logo als de totale rebrand niet. En dan heb je toch wel een probleem denk ik.
Khadber wrote:Nouja, de laatstse jaren wat Thrillogy verre van uitverkocht en Knock Out draaide ook minder (en die euforische editie die het concept uiteindelijk de das om deed). Ook dat Haunted-concept wat ze vorig jaar hadden ze niet goed voor elkaar hadden en bleek al geen succes. Er zijn natuurlijk een aantal concepten die goed lopen zoals Pussy Lounge en Snakepit, maar de rest heeft het erg moeilijk.TiMOTHYb wrote:..b2s wrote: No bullshit. No compromise.
Heb het gevoel dat er de afgelopen jaren te driftig gesaneerd en vernieuwd is bij b2s. Thrillogy en KO eruit. Daarnaast PL ATP naar nieuwe locatie om nog meer massa aan te spreken. Misschien ook wel een logisch gevolg van de nieuwkomers in de markt waar zij zitten. Voornamelijk in het zuiden zijn er de afgelopen jaren toch een hoop mooie concepten ontstaan.
Voor de rest eens met je betoog, het lijkt alsof ze al een tijdje de grip kwijt zijn op de markt. Geen exclusieve acts, geen hype factor als een Project One (wat de kaartverkoop gewoon ontzettend stuwt) en vooral geen connectie met alle mensen die vanuit het buitenland naar Nederland komen voor dit soort feesten. Met name je laatste stukje klopt.Ik zie weinig positieve verhalen over deze rebrand en soweiso weinig visie. Er is zo weinig levendigheid op de B2S facebook, geen duidelijke involvement met het publiek. Geen goede nazorg van evenementen in de vorm van live sets die er eerder zijn dan een jaar na het event of fatsoenlijke aftermovies (reken maar dat dit de naamsbekendheid vergroot). Ik hoop dat ze het tij kunnen keren, maar ik weet niet of ze het gaat lukken. De concurrentie is moordend op het moment.TiMOTHYb wrote: Wat het ook is.. echt aanslaan doet het niet. Hier niet en op Facebook ook niet. Zowel het logo als de totale rebrand niet. En dan heb je toch wel een probleem denk ik.
Stinson: ik ben wel benieuwd hoe je bij dat panel bent gekomen en wat er zoal besproken is. Zijn er anderen die daar mee doen?Stinson wrote:Ik zit zelf ook het B2S pannel en heb daar op bijeenkomsten ook al oneindige discussies gehad. Geloof me het lijkt allemaal zoveel makkelijker dan het is.