Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 13:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

DTiM12 schreef:
Daar is zeker wat van te zeggen. Je zou eigenlijk als organisatie zo'n goede band met bepaalde artiesten willen hebben dat je een beetje exclusiviteit kan 'eisen'. Maar dat is helaas een utopia denk ik.


Dat is geen utopie ;) Dat heeft Q-Dance bijvoorbeeld met de artiesten van Platinum!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 13:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DonnyD schreef:
DTiM12 schreef:
Daar is zeker wat van te zeggen. Je zou eigenlijk als organisatie zo'n goede band met bepaalde artiesten willen hebben dat je een beetje exclusiviteit kan 'eisen'. Maar dat is helaas een utopia denk ik.


Dat is geen utopie ;) Dat heeft Q-Dance bijvoorbeeld met de artiesten van Platinum!

En Art of Dance met Most Wanted.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 16:24 
 
Hardtraxx Newbie

Klopt, maar ik doelde meer op individuele artiesten ipv complete boekingkantoren. Dat zie je nog niet zoveel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2018 10:27 
 
Hardtraxx Newbie

DTiM12 schreef:
Klopt, maar ik doelde meer op individuele artiesten ipv complete boekingkantoren. Dat zie je nog niet zoveel.


Heb me laten vertellen dat er ook wel afspraken gemaakt worden zodat wanneer een artiest geboekt is hij/zij vanaf enkele weken vooraf tot na het evenement niet binnen een straal van X km een andere boeking mag aannemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2019 20:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen Loudness dus dit jaar (klokgebouw in ieder geval), hardbass maand van te voren nog niet uitverkocht (nota bene de aller-fucking-laatste)... Ik denk dat we B2S echt binnen een jaar of 2 a 3 kunnen afschrijven als het zo doorgaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2019 22:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
hardbass maand van te voren nog niet uitverkocht (nota bene de aller-fucking-laatste).


Is toch nog niet zo'n ontzettende ramp? Zolang het uiteindelijk maar wel uitverkoopt, kaartverkoop zit nu op 85%.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2019 22:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeker geen ramp, maar geeft wel aan dat het totaal (niet) meer leeft onder de feestganger ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2019 22:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met loudness zal carnaval wel een grote rol hebben gespeeld om het niet door te laten gaan. Waar loudness normaal (de afgelopen 3-4 jaar) in de eerste week van maart werd gehouden, zou het dit jaar tegelijk met carnaval vallen. En tja, een niet carnval gerelateerd feest in een stad dat juist wel carnaval viert, klinkt niet logisch.

De rest van die periode zit ook al vol met feesten. B2s heeft ook al hard bass en pussy lounge er vlak voor en na, en dan heb je nog feesten als reverze, origins, qapital, rebirth... Dus een andere datum is ook niet zo makkelijk te vinden, zonder dat er te grote concurrentie ontstaat. Dan is een jaartje overslaan wel de veiligste keuze
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2019 23:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waarschijnlijk zouden ze het dan 9 maart gehouden hebben, b2s is niet achterlijk.
Denk dat het is vanwege de tegenvallende kaartverkoop van vorig jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2019 23:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

9 maart lijkt mij dat het te dicht op pussy lounge wordt, het weekend daarna. Dan zijn de lopende zaken voor loudness nog niet afgerond of ze moeten al vol aan de bak met de voorbereidingen en opbouw van pussy lounge.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2019 23:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met tegenvallende kaartverkoop van de (zeker) afgelopen 2 jaar. Na de editie van vorig jaar heb je er verder ook helemaal niks meer over gehoord, ook niet vanuit artiesten zelf bijna niet. Heb t gevoel alsof ze zelf de stekker eruit hebben gehaald en het gewoon compleet stil hebben gehouden. Denk dat B2S voor mijn gevoel toch al wel een tijdje geleden begonnen is aan t einde. Ook hun feesten met oud en nieuw sloegen totaal niet aan, en Hard Bass loopt ook al niet meer goed. Decibel is nog even afwachten hoe de veranderingen uitpakken dit jaar, maar verder moeten ze t echt hebben van Pussy Lounge.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2019 13:02 
 
Hardtraxxer

Ben benieuwd wat voor veranderingen er gaan plaatsvinden bij SS Kingsday.

"Ook in de politiek zijn er wat veranderingen zichtbaar die een link lijken te hebben met het festival. Zo kondigde het ministerie van Cultuur onlangs de toetreding van drie nieuwe functies binnen het kabinet aan. Wat deze nieuwe rollen precies inhouden is nog onbekend, maar wel is verteld dat dit “de Nederlandse cultuur op Koningsdag aanvullend zal versterken”.

Lijkt op 3 nieuwe stages, ben benieuwd welke muziek stromen want volgens mij hebben ze al een breed aanbod van muziekstyle. Sowieso wel een zekerheidje :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2019 15:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Voor mij blijft het hoofdprobleem met B2S dat ze aan de ene kant undergroudn willen zijn en daardoor niet de epische shows als een Q doen, maar aan de andere kant wel zeer vergelijkbare prijzen vragen. Loudness wil ik al jaren een keer heen, maar voor 35 eu + een treinreis naar rotterdam is het voor mij al snel te veel. Ik zie ze het liefst alles een beetje downsizen, tientje van alle kaartprijzen aftrekken, shows nog kleiner en echt focussen op sterke en interessante lineups voor een lage prijs. De markt van ticketprijzen onder de 30 eu begint langzaam te verdwijnen binnen de hardere stijlen en ik denk dat dat een gat is dat b2s met hun nieuwe superstoere rauwe rebelse imago (en logo) goed kan invullen. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar 75 euro vragen voor een hard bass is dus overduidelijk ook niet de oplossing
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2019 15:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

broodjebeenham schreef:
Loudness wil ik al jaren een keer heen, maar voor 35 eu + een treinreis naar rotterdam is het voor mij al snel te veel.

Nou als ik eerlijk ben vind ik dat een beetje skeer want imo is €35,- een prima en normale prijs voor zo'n feest. Dat je voor een clubfeest met 2/3 headliners 15-25eu neerlegt, sure maar dit is toch hele andere koek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2019 16:01 
 
Hardtraxx Veteran

Alm1ghty schreef:
broodjebeenham schreef:
Loudness wil ik al jaren een keer heen, maar voor 35 eu + een treinreis naar rotterdam is het voor mij al snel te veel.

Nou als ik eerlijk ben vind ik dat een beetje skeer want imo is €35,- een prima en normale prijs voor zo'n feest. Dat je voor een clubfeest met 2/3 headliners 15-25eu neerlegt, sure maar dit is toch hele andere koek.


Volledig met Alm1ghty eens, aangezien de meeste festivals tussen de 60-80 liggen is 35 echt een hele goede prijs
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2019 17:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het feit dat feesten tegenwoordig rond de 60-80 liggen betekent nog niet dat dit (voor mij dan) een redelijke prijs is, waarom ik juist denk dat er in dat lagere segment wel ruimte zit. Daarnaast is dit voor een deel gewoon niet waar; voor een Shockerz leg je 32,50 neer maar heb je een stuk extra headliners en (volgens mij) een grotere producte. Een Supremacy kost 15 meer dan een Loudness maar een veel grotere productie. Het is -voor mij persoonlijk - net dat punt dat je veel betaald voor een redelijke klein product.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2019 17:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

broodjebeenham schreef:
Het feit dat feesten tegenwoordig rond de 60-80 liggen betekent nog niet dat dit (voor mij dan) een redelijke prijs is, waarom ik juist denk dat er in dat lagere segment wel ruimte zit. Daarnaast is dit voor een deel gewoon niet waar; voor een Shockerz leg je 32,50 neer maar heb je een stuk extra headliners en (volgens mij) een grotere producte. Een Supremacy kost 15 meer dan een Loudness maar een veel grotere productie. Het is -voor mij persoonlijk - net dat punt dat je veel betaald voor een redelijke klein product.

Supremacy en dus Art Of Dance heeft toch gewoon een of ander dealtje met Most Wanted waardoor de fee's (volgens mij) naar beneden gaan, scheelt een hoop. Let wel dat dit nooit ergens bevestigd is (dacht ik). Verder denk ik dat je mede om dit soort dingetjes zulke feesten niet met elkaar kunt vergelijken als het om ticketprijs gaat. De een geeft hier meer aan uit, de ander daar weer aan en het fijne ervan gaan we toch nooit weten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2019 21:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Supremacy en dus Art Of Dance heeft toch gewoon een of ander dealtje met Most Wanted waardoor de fee's (volgens mij) naar beneden gaan, scheelt een hoop. Let wel dat dit nooit ergens bevestigd is (dacht ik).

Zowel AoD als MWDJ (onder A&A events) staan op hetzelfde adres geregistreerd. Lijkt me dus wel iets meer dan een dealtje. Maar goed, dat was volgens mij ook al lang en breed bekend.

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q ... te=kvk2014
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2019 21:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

B2S zal simpelweg meer moeten vernieuwen. Loudness heb ik persoonlijk altijd een supertof concept gevonden; de artiesten die net origineler draaien of je ziet juist artiesten die je überhaupt niet wekelijks aantreft. In zowel de editie van Maassilo als het Klokgebouw heb ik meerdere edities bezocht en dan valt mijn voorkeur qua locatie toch wel op het Klokgebouw, dus ik zou het jammer vinden als B2S de editie van het Klokgebouw definitief weglaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2019 22:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Verder denk ik dat je mede om dit soort dingetjes zulke feesten niet met elkaar kunt vergelijken als het om ticketprijs gaat.


Waarom niet? Voor de feestganger maakt het niet uit waar zn harde flappen achter de schermen heen gaan, zolang hij maar een goede avond heeft. Dat AOD en MW een goede deal hebben gesloten is gewoon goed zaken doen, en dat betekent alleen maar dat B2S niet genoeg uit zulke strategieen heeft gehaald. Met Hard Bass waren ze er al vroeg bij met namen als Phuture Noize of Malice en Delete op Loudness, dus het is niet alsof ze nooit in de positie hebben gezeten dat ze goede dealtjes hebben konden maken met opkomende artiesten dmv een eigen label of booking agency ofzo.
Q heeft goed contact met Platinum, AOD met MW, en B2S op het moment helemaal niks. In theorie laat dit ze vrij om superoriginele line-ups neer te zetten, maar ook daarin vond ik ze niet supergeslaagd de afgelopen jaren. Ik heb al jaren niet meer naar een B2S feest gekeken en zo'n innoverende lineup gezien dat ik dacht: "daar MOET ik bij zijn".
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2019 01:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jij misschien niet, maar toen ik de line-ups zag van bijvoorbeeld Loudfest 2017, Genesis en Loudness Klokgebouw vorig jaar dacht ik dat wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2019 01:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Jij misschien niet, maar toen ik de line-ups zag van bijvoorbeeld Loudfest 2017, Genesis en Loudness Klokgebouw vorig jaar dacht ik dat wel.


Deels met je eens, maar je praat hier over een Loudfest 2017 en een Loudness van bijna een jaar geleden. Dan vergeet je uit die tijd voor het gemak even Loudness klokgebouw 2017 waar je headliners als titan, bass chaserz en unresolved had. Of de voor geen meter verkopende Foolish 2017 met namen als Brennan Heart en Charly Lownoise & Mental Theo.

Voor elke sterke line-up die B2S had waren er 3 veul zwakkere die vaak ook slecht verkochten. B2S was voor een groot deel mijn eerste introductie tot hardstyle dus ik heb superveel positieve herinneringen aan ze, maar om nu te doen alsof een Spoontechnicians hier en een the Geminizers daar een bedrijf gaat redden is waanzin.

Op een gegeven moment moeten interessante concepten of sterke investeringen in labels/agencies/artiesten ontstaan of deze organisatie gaat helaas het einde van dit decennium niet halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2019 09:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Als je een feest plant en je hebt een Mainstage met goede namen, dan is het best logisch dat je een Gearbox of Spoontech een 2e stage laat doen bijvoorbeeld. Beiden hebben trouwe fanbases die geheid naar dat soort feesten/area's gaan met een volledige line up van het label als er maar een beetje goed geluid is en niet in de clinch met andere grote feesten ligt.

Menig man zou blij zijn als hun 2e area zo goed gevuld was als de Spoontech bunker op Q-Base toen.

B2S heeft wel een paar goede feesten, maar B2S kijkt niet naar goede line-ups, ze kijken naar welk feest met welke line-up het meeste winst gaf en proberen dat na te maken. Ze hebben nu een Loudness laten vallen wat positief is imo, des te meer tijd en geld voor de tweede editie.

Zo mag B2S wel wat meer nutteloze concepten droppen en de 2x per jaar eveneens, haalt het speciale er van af. Mijn inziens zijn Pussy Lounge en Decibel de enige staande feesten die nog wel werken. Als ze daar echter niet in blijven innoveren (en dan niet dingen vervangen maar toevoegen), dan vallen ze ook weg. Genesis is een goed nieuw concept, moet zich nog bewijzen, maar is veelbelovend, dit naast matige marketing en een niet heel geweldige huisstijl maakt het ook echt nog steeds een stervende organisatie, hoe hard ze hun "voor de liefhebbers" er ook doorheen drukken, want dat zie je amper terug.

Hard Bass was keer op keer precies het zelfde, toen de bezoekersaantallen daalden zag je dat B2S alternatieve line-ups/namen er neer zette om maar op een of andere manier de mensen terug te halen, wat averechts heeft gewerkt. Loudness doorgaat nu een beetje hetzelfde, het is maar een wirwar van artiesten waardoor niemand 100% aan zijn trekken komt, maak dan area's die op elkaar afstemmen en zorg dat de beleving daar ook echt goed is (dus geen schijtgeluid in de andere zalen). Bij tegenvallende bezoekersaantallen lijkt B2S niks anders te kunnen dan maar wat met artiesten gaan wisselen in de hoop dat ze een breed genoeg publiek meenemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2019 11:21 
 
Artiest

broodjebeenham schreef:
Voor mij blijft het hoofdprobleem met B2S dat ze aan de ene kant undergroudn willen zijn en daardoor niet de epische shows als een Q doen, maar aan de andere kant wel zeer vergelijkbare prijzen vragen. Loudness wil ik al jaren een keer heen, maar voor 35 eu + een treinreis naar rotterdam is het voor mij al snel te veel. Ik zie ze het liefst alles een beetje downsizen, tientje van alle kaartprijzen aftrekken, shows nog kleiner en echt focussen op sterke en interessante lineups voor een lage prijs. De markt van ticketprijzen onder de 30 eu begint langzaam te verdwijnen binnen de hardere stijlen en ik denk dat dat een gat is dat b2s met hun nieuwe superstoere rauwe rebelse imago (en logo) goed kan invullen. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar 75 euro vragen voor een hard bass is dus overduidelijk ook niet de oplossing


I don't even think it's possible anymore to make an "underground" party in the size B2S organizes parties within hardstyle. The simple fact is, that hardstyle isn't underground anymore for a long time. Especially in Europe it has become more mainstream and accessible than ever. I'm not only referring to the obvious pop-tracks from guys like BH, also the shows planned by big raw artists like Radical or Warface come with an insanely high production-level. Stuff like that really impresses more easy-minded partygoers which brings me to the last point - Hardstyle hasn't had an underground crowd for ages. It is also hearable in the music arrangements - the tracks are getting shorter, more "sensational". It's not possible anymore to entertain people with 8 bar long, progressive climaxes or intros, as they will lose interest after a short time - but that just on the side.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2019 16:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TBA+ schreef:
Ben benieuwd wat voor veranderingen er gaan plaatsvinden bij SS Kingsday.

(...)

Lijkt op 3 nieuwe stages, ben benieuwd welke muziek stromen want volgens mij hebben ze al een breed aanbod van muziekstyle. Sowieso wel een zekerheidje :yay:


Zojuist een kleine trailer online gekomen met daarop de area's, nagenoeg dezelfde als afgelopen jaar dus geen extra. Ben benieuwd wat ze dan met dat bericht bedoelen :huh:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen