Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2018 18:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hard Bass vind ik nog steeds het mooiste concept wat er is, maar dan moet je wel de teams goed invullen. Kijk in 2015 een team met Radical Redemption, Frequencerz en Digital Punk. Of de laatste 2 jaar team Red. Die gasten hebben allemaal collabs met elkaar gedaan en draaien altijd elkaars platen, waardoor het gewoon een standaard set van 1,5 uur wordt.

Zet hier 3 artiesten neer die wel bij elkaar passen, maar niet wekelijks b2b draaien. Dat kan best, kijk maar naar het hoe zou je de line-up maken-topic. Het probleem is wel dat de artiesten hier ook achter moeten staan en dat ze er ook iets speciaals voor over willen hebben. Het laatste team van 2012 (B-Front, Chris One en The R3belz) was in mijn ogen perfect. Maar helaas moeten tegenwoordig de populairste namen geboekt worden en die draaien al op ieder feest (al dan niet b2b). Lastig. Ik hoop dat dit concept niet verloren gaat. Want ondanks dat ik de laatste 2 keer gemist heb door tegenvallende line-up, blijft dit toch altijd wel iets speciaals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2018 18:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
DefQon trekt in verhouding met de 2010 editie nu 3x zoveel mensen ofzo? Zeer veel buitenlanders en Harderstate is als ik het niet mis heb Engelstalig?

Nee bezoekersaantallen worden niet genoemd. Persoonlijk denk ik dat het wel meer dan 3x zoveel is dan toen.
Het ging nu over hoe het thema Defqon leeft op t forum tov Decibel.
En idd Harderstate is puur Engelstalig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2018 10:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Harderstate is inderdaad Engelstalig. Maar dat maakt onder die vergelijking niet uit, toch? Je kunt daar mee denk ik [b]juist[/b[] concluderen dat events van Q in het buitenland meer leven / meer exposure krijgen dan events van b2s, in hoeverre dit al niet duidelijk was. Daarmee stelde ik dus de vraag: kan je daar mee zeggen dat het 'verschil' tussen Q - b2s, in bezoekersaantallen en wel / niet uitverkocht, wordt bepaald door het aantal buitenlanders die wel of niet gaan? M.a.w: heeft b2s in het buitenland niet nog een slag te slaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2018 12:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Harderstate is inderdaad Engelstalig. Maar dat maakt onder die vergelijking niet uit, toch? Je kunt daar mee denk ik [b]juist[/b[] concluderen dat events van Q in het buitenland meer leven / meer exposure krijgen dan events van b2s, in hoeverre dit al niet duidelijk was. Daarmee stelde ik dus de vraag: kan je daar mee zeggen dat het 'verschil' tussen Q - b2s, in bezoekersaantallen en wel / niet uitverkocht, wordt bepaald door het aantal buitenlanders die wel of niet gaan? M.a.w: heeft b2s in het buitenland niet nog een slag te slaan?

Denk dat je alle vragen wel met ja kunt beantwoorden :)
In het buitenland valt nog genoeg te halen. Daarom vind ik het ook wel slim van ze om een Pussylounge stage te hosten bij TML.
Maar als het specifiek om Decibel gaat, daar heeft b2s ook nog wel een taak om de NL bezoekers terug te winnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2018 14:24 
 
Hardtraxx Newbie

BloodyB schreef:
Wat betreft Decibel vs. Defqon denk ik dat de plaats op de kalender ook wel mee speelt. De meeste mensen hebben alweer een berg festivals gehad als Decibel plaatsvindt.

Verder weet Q meer sfeer rond zijn events te creëren. XQ Holland de oranje gekte, Qlimax het spirituele / mysterieuze, Qapital de underground state, dat gevoel krijg ik bij B2S toch minder. In het verleden hadden ze dat bij Hard Bass nog met de militaire thema's.

Wat betreft de aantrekkingskracht voor buitenlanders denk ik dat de stagedesigns en aftermovies een groot verschil maken. Met de dikke Q stages en endshows staan er toch altijd hele vette aftermovies en dat is toch waar je als buitenlander het eerst ziet hoe een feest of festival er uit ziet.


Nog een aanvulling: artiesten zelf benaderen DefQon in hun uitingen op social media ook als het festival van het jaar, dit helpt natuurlijk ook wel mee voor de hype. Op de socials van de artiesten komt Decibel toch een stuk minder naar voren...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2018 14:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moet ook wel zeggen dat de combinatie van Lowlands en Decibel natuurlijk niet helpt, allebei natuurlijk grote feesten. Ook dit jaar waren er nog meer relatief grote festivals als Dutch Valley, Rotterdamse Rave, Straf_werk, Drumcode etc. Niet persé hardstyle publiek, maar wel weer meer dagjes weg op diezelfde dag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2018 15:36 
 
Hardtraxxer

Afgezien de betere marketing voor Defqon t.o.v. van Decibel, zijn ook factoren als plaats en tijd in het voordeel van Q denk ik. Bijna iedereen die eind juni graag een weekendje weg wil voor Defqon, kan dat regelen. Midden augustus zitten veel mensen met vakantie. Heb de afgelopen Decibel ook gemist vanwege vakantie. Daarnaast zullen mensen die net een dure vakantie hebben gehad, toch niet zo snel besluiten nog even een dagje Decibel a bijna 200,- mee te pakken.
Ook de locatie speelt mee, want vanuit de bovenste helft van Nederland is Decibel wel echt een k*t eind weg. Hier uit de buurt (Enschede) ken ik tientallen mensen die ieder jaar naar Defqon gaan, maar leeft Decibel nauwelijks, mede door de afstand. Dat gemis aan bezoekers uit de bovenste helft van Nederland kan Decibel natuurlijk goed compenseren met extra Belgen en Fransen, maar ik vraag me af in hoeverre dat daadwerkelijk gebeurt.

Ook de "kleinere" feesten van Q zijn gewoon een stuk praktischer te bereiken dan de feesten van B2S. De feesten in de HMH en Ziggo stap je met de trein voor de deur uit, terwijl de Maassilo en 013 gewoon net wat lastiger te bereiken zijn met het OV voor mijn gevoel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2018 15:43 
 
Hardtraxx Newbie

Svennn schreef:
... terwijl de Maassilo en 013 gewoon net wat lastiger te bereiken zijn met het OV voor mijn gevoel.


Klopt zeker. En dan is de boel in 013 vaak ook uiterlijk 06.00 uur afgelopen, waarna je nog ruim 1,5 uur kan blauwbekken op het station tot de eerste trein...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 11:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Gister weer panel dag gehad waar ook de algemeen directeur van B2S leuke uitleg gaf op bepaalde dingen.

Er komt in elk geval een nieuw feest in de gelderdome na hardbass. De redenen waarom hardbass stopt is omdat het creatief gezien gewoon op is. Hardbass heeft al veel edities gehad (al vanaf de eerste jaren in tropicana) en alles is dus wel een beetje gedaan inmiddels. Daarnaast is het steeds moeilijker artiesten in een team te laten spelen, voor de live act staan ze te springen maar in een team willen ze niet. Zo erg dat afgelopen jaar zelf vanuit een team een verzoek kwam of ze niet gewoon ieder een half uur solo mochten... Ook is het verschil tussen euforic en raw zo groot geworden dat daar ook het probleem in zit.

Kortom hardbass moet zo enorm op de schop dat ze beter met een lege pagina kunnen beginnen met een nieuwe naam. Zo kan je de bagage van hardbass achter laten en volledig nieuw beginnen. Bijkomende voordeel hiervan is ook dat er nu een eerste editie van een feest is waardoor nieuwe mensen in de scene ook kunnen zeggen dat ze vanaf de eerste editie bij een feest zijn geweest. De feesten worden ouder maar de gemiddelde bezoeker niet.

Bovenstaand is ook van toepassing op genesis. Origineel was de naam van dit plan Remember indoor festival maar de ideeën weken zo enorm af van remember dat ze ook met een lege pagina zijn begonnen en een eerste editie hebben gemaakt. Genesis keert volgende jaar ook gewoon weer terug en er is goed geluisterd naar wat mensen ervan vonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 11:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stinson schreef:
Daarnaast is het steeds moeilijker artiesten in een team te laten spelen, voor de live act staan ze te springen maar in een team willen ze niet. Zo erg dat afgelopen jaar zelf vanuit een team een verzoek kwam of ze niet gewoon ieder een half uur solo mochten...

Wat is dit nou weer dan. Zeer benieuwd ook welk team dat is geweest, maar dat zal er vast niet bij zijn verteld. Wel een beetje flauw eerlijk gezegd, dan moet je wel heel weinig zin hebben in je collega’s.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 11:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Stinson schreef:
Zo erg dat afgelopen jaar zelf vanuit een team een verzoek kwam of ze niet gewoon ieder een half uur solo mochten...


Dit vind ik echt heel erg schandalig..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 12:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Bijkomende voordeel hiervan is ook dat er nu een eerste editie van een feest is waardoor nieuwe mensen in de scene ook kunnen zeggen dat ze vanaf de eerste editie bij een feest zijn geweest. De feesten worden ouder maar de gemiddelde bezoeker niet.


Goeie gedachte inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 12:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

pim0412 schreef:
Stinson schreef:
Daarnaast is het steeds moeilijker artiesten in een team te laten spelen, voor de live act staan ze te springen maar in een team willen ze niet. Zo erg dat afgelopen jaar zelf vanuit een team een verzoek kwam of ze niet gewoon ieder een half uur solo mochten...

Wat is dit nou weer dan. Zeer benieuwd ook welk team dat is geweest, maar dat zal er vast niet bij zijn verteld. Wel een beetje flauw eerlijk gezegd, dan moet je wel heel weinig zin hebben in je collega’s.


Ik heb het gevoel dat het niet hier aan ligt, maar meer omdat ze het gewoon niet zien zitten om met zoveel man daar te gaan staan. Het klinkt allemaal wel heel schandalig allemaal, maar dat zal vast meevallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 12:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Welk team is niet bekend maar toelichting was dat artiesten staan te springen voor de liveacts maar weinig voelen iets voor de teams omdat ze niet hun ding kunnen doen en de fame niet willen delen. Zeker op zoon groot event als hardbass willen ze vooral zichzelf profileren. Uiteraard zijn er ook artiesten die het wel gewoon leuk vinden maar dan krijg je het probleem dat je in het zelfde clubje blijft programmeren.

Bij knockout was dit probleem ook van toepassing, bepaalde artiesten hadden geen zin/tijd in al het gedoe eromheen. Of zelfs artiesten die zich gewoon niet wilde laten dissen of weigeren om tegenover bepaalde artiesten te staan. Waardoor ze steeds in het zelfde clubje artiesten bleven vissen en de lol er vanaf is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 12:38 
 
Hardtraxx Newbie

B2s is een beetje het schoolvoorbeeld van niet hele sterke marketing en eenzijdige line-ups. Q-Dance heeft gewoon veel meer diversiteit geboden, kijk alleen al naar wat ze elk jaar vernieuwen aan Defqon. Power Hour, HHZ return, Legends. Die vernieuwing en diversiteit mis ik bij b2s, dat zal ze opbreken. Maar met de rebranding van het merk zullen ze waarschijnlijk dichter bij zichzelf blijven en met sterkwre concepten komen (mag ik aannemen). Dus ben wel benieuwd wat ze gaan doen ipv Hard Bass! Ik denk iig een mega indoor RAW feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 12:46 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Knettah schreef:
Ik denk iig een mega indoor RAW feest.

Dit is nou ook niet echt vernieuwend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 12:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Je hebt Qapital en Supremacy al en Fatality is dit in essentie al in een outdoor versie en ze hebben Loudness al.

Het zou dus gewoon Fatality Indoor worden dan.

Ik denk dat B2S er goed aan doet een soort tegenhanger van Q-Base te maken op kleinere schaal bijvoorbeeld.

Q biedt op de meeste gebieden met alle A artiesten al grote top feesten, B2S zou er beter aan doen de niche markt er omheen te benutten en het qua grote feesten gewoon op Hard Bass v2 en Decibel te houden. Daarbij moeten ze dit niet directe kopieen van Q zijn feesten laten lijken, omdat het dan in essentie gewoon op een B-merk van Q zijn feesten gaat worden.

Thrillogy was bijvoorbeeld ook een prima concept, net als Knock Out. Breng dat dan terug in een verbeterde vorm. Een gewoon hardstyle/hardcore/raw feest gaat echt niet meer lukken, zeker met de naam en ticketprijs die bij B2S komt kijken. Ze zouden zoiets als een Qore kunnen terugbrengen in een andere vorm.

Als je kijkt wat Shockerz bijvoorbeeld doet, die verkopen uit door precies de goede gaatjes te vullen en een hoge productie neer te zetten voor een goede prijs, waardoor het snel de eerste keuze wordt.

Als B2S zich weer bewijst op dit soort feesten kunnen ze vanzelf dat ook uitbreiden. Op de markt komen door gelijk bombastische feesten te organiseren gaat toch niet meer lukken tegenover wat Q biedt. Net als Intents en Wish moet je je zelf daar naartoe opbouwen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 13:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Knock out in het Gelredome :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 13:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

B2S is geen Q-dance en wil ook niet op Q-dance lijken. Dus enorme show en sprookjes verhalen rondom feesten gaat B2S nooit doen het gaat echt om de muziek bij B2S. Een donkere kelder laser erin en beuken maar.

B2S is op dit moment in elk geval hard bezig weer op de juiste weg te komen. Genesis was in elk geval een leuke proefballon waar iedereen enthousiast over was. Ook de nieuwe weg van Euphoria valt in de smaak. Laatste Decibel editie was ook goed.

Citaat:
Ik denk dat B2S er goed aan doet een soort tegenhanger van Q-Base te maken op kleinere schaal bijvoorbeeld.

Probleem is hier een locatie voor vinden. Alle mogelijke locaties hiervoor geven geen vergunningen meer af en zitten vol. Bepaalde locaties mag bijvoorbeeld maar 2x per jaar een event plaatsvinden met een bepaalde geluids overlast dit is zelfs van toepassing op locaties zoals de jaarbeurs.


Ahoy is bezig met een 2e zaal te bouwen waar ze 103db mogen blazen, dit geeft ook weer nieuwe mogelijkheden ook om de 2 zalen te combineren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 13:47 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Citaat:
Dus enorme show en sprookjes verhalen rondom feesten gaat B2S nooit doen het gaat echt om de muziek bij B2S. Een donkere kelder laser erin en beuken maar.


Dan moet je dit ook met muziek doen die zich er aan leent zoals Schranz, Industrial Hardcore, Lompe Techno oid.

Gewone hardstyle, hardcore, uptempo e.d. leent zich daar niet aan. Zelfs RAW HS (op sommige labels na) leent zich niet echt voor dat. Supremacy heeft ook een enorme show en is alleen RAW en dat werkt blijkbaar, Loudness verkoopt niet meer uit. HS Feesten zijn of groot met bombarie en sfeer en een thema of klein en gewoon in een club/venue/festival setting.

Als je als B2S naar de basics wil gaan met simpele marketing en focussen op de muziek dan moet je toch met iets unieks doen omdat enorm veel andere feesten dit al aanbieden. Een gewoon classics, raw classics oid feest wordt al tijden gedaan, die markt is gewoon al verzadigd.

En voor een simpel donkere kelder en laser en beuken maar feest (die ik nog niet van B2S heb gezien sinds de omslag) zou de prijs alsnog te hoog zijn. Gemiddelde underground feesten, groot en klein, zitten vaak maar tussen een 10tje en 40 euro voor veel goede namen.

Allemaal leuk en aardig dat dit hun visie is maar als je er niet genoeg mensen mee trekt of dat andere organisatoren dit met betere omstandigheden/prijzen/namen o.i.d. doen, moet je dan stand houden en maar doordrukken met de mogelijkheid dat je failliet gaat of verander je je beleid/feesten en bouw je weer van het gemiddelde op. Dat eerste hebben ze gedaan met een groot bord voor hun kop en kijk waar ze nu zijn.

Het blijft een bedrijf dat (ooit, nu discutabel) een van de grootste organisatoren was hier in NL. Het wil zoals alle bedrijven daar blijven/terug komen. Dan moet je toch komen met iets waar mensen ook in de toekomst heen willen, waar je mee kan groeien en waar je je mee kan onderscheiden. Want "puur voor de muziek" is gewoon een slechte simpele slogan, elk feest is voor het grootste deel of volledig voor de muziek en elk feest heeft een setting met lasers. Als je underground wil doen dan moet je als B2S ook maar accepteren dat je kleine feesten gaat organiseren en je op underground genres focussen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 20:20 
 
Hardtraxx Veteran

Ik vind het vooral naar om te lezen dat djs geen zin hebben om moeite te steken in concepten als knock out of even samen willen draaien met hard bass. Dan denk ik van : 'man die organisatie maakt je notabene tot de artiest wie je vandaag de dag bent'. Het zijn gewoon een stel egoïsten bij elkaar voor een groot deel en het zal mij niet verbazen als dit meer uit de hoek van de raw artiesten komt. Te meer ook omdat ze met de laatste knock out die afgelast werd nog wel een handje vol, vooral euforische artiesten, wisten te strikken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 23:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dat romantische idee wat hier heerst op Hardtraxx dat je als artiest iets bijdraagt aan het collectief van de muzikale scène is ook een fabeltje. Iedere artiest runt gewoon een bedrijf en je bent in principe elkaars concurrent. Begrijpelijk om te lezen wat de trend is. Artiesten staan voorbij een bepaald niveau gewoon boven de organisatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2018 00:24 
 
Hardtraxx Veteran

Dat is pas van de laatste jaren. Gaat eigenlijk gepaard met de opkomst van social media die een steeds belangrijker rol spelen en de digitalisering van muziek. Wellicht ook managers die een dikke vinger in de pap hebben.
Soms was vroeger echt alles beter... :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 11:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Half jaar gelden heb ik hier een keer uitgebreid met E-force over gesproken vlak na Hardbass (op een paneldag). Hij bevestigde dit verhaal ook dat artiesten alleen maar bezig zijn met zich zelf. Met een b2b of hardbass willen ze alleen maar hun eigen (nieuwe/populaire) tracks er doorheen duwen. Vroeger was er nog wel interesse vooraf hardbass samen nog wat tijd in de studio door te brengen maar zit er tegenwoordig niet meer in.

Iedereen roept ook wel dat Knockout moet terug komen maar de meesten artiesten willen hier niet serieus aan mee werken of zoveel tijd in stoppen en kom je terug op de b2b die in het verleden al gedaan zijn. Knockout zal alleen terug keren zodra er genoeg nieuwe lading artiesten zijn die enthousiast zijn mee te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 11:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dan, zoals gezegd, begin je met kleinere artiesten die wel willen.

Als je niet gelijk naar de top kan kijken moet je maar een feest maken waar er vanzelf prestige oid bij komt kijken waardoor er meer willig zijn.

Artiesten die kijken natuurlijk naar zichzelf, de organisatoren net zo. Al heb ik in de meeste gevallen meer medelijden met de organisatoren omdat artiesten/agency's steeds belachelijkere prijzen vragen.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen