Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 11:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het probleem is dan dat je kans hebt dat dit niet uitverkoopt, wat je B2S ook niet aan wilt doen. Het maakt de evenementen ook wel een stuk minder uniek. Publiek geeft klaarblijkelijk weinig om langere sets (gezien Q-Base en Loudness ook moeite hadden uit te verkopen terwijl dit wel gemarket werd).
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 11:46 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Het probleem is dan dat je kans hebt dat dit niet uitverkoopt, wat je B2S ook niet aan wilt doen. Het maakt de evenementen ook wel een stuk minder uniek. Publiek geeft klaarblijkelijk weinig om langere sets (gezien Q-Base en Loudness ook moeite hadden uit te verkopen terwijl dit wel gemarket werd).


Als je je rendement niet haalt moet je maar verkleinen lijkt me. Kijk naar wat een grote groep liefhebbers wilt en organiseer daar een feest omheen. Die line-ups van B2S zijn altijd een beetje "all over the place". Ze harken veel minder mensen binnen omdat er voor elke groep liefhebbers maar 1/8 of 1/4e van de artiesten aantrekkelijk zijn. Deze mensen hebben het er dan niet voor over om zo'n prijs neer te leggen voor een feest waar ze niet alles van leuk vinden.

Splits je feesten dan op, maak je feesten kleiner of maak meerdere kleinere area's. Kijk naar waar veel mensen enthousiast van worden qua line-ups bij verschillende genre's, kijk wat uitverkoopt. Probeer aan de hand daarvan je eigen concept te bedenken met soortgelijke namen, Genesis deed dit goed.

Als je een Thrillogy zou organiseren met bijv Ophidian, Phuture Noize en Headhunterz dan ga je niet bij Ophidian Partyraiser en bij Headhunterz of Phuture Noize Rebelion neerzetten. Het zijn populaire namen maar de mensen die komen voor de area's willen de de specifieke artiesten niet en de mensen die voor die specifieke artiesten komen willen de area's niet.

Maar als je als B2S telkens bomvolle line-ups maakt over allemaal genre's en stijlen op een feest met een groot aantal kaarten, dan haal je natuurlijk je rendement niet. Bij Q lukt dat vaker wel, want Q heeft zijn marketing en concepten op orde. Stel dan naar beneden af en bouw crediet op zodat je later weer omhoog kan wanneer je feesten weer aan populariteit winnen.

Ik ben echt geen ster in economie maar dit is toch marketingonderzoek 101. Waarom kan een "relatieve beginner" als Shockerz dit dan wel zo goed, en zij organiseren niet eens feesten door het hele land.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 11:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het grote publiek wilt alleen maar de hits van artiesten horen, dus die geven idd geen reet om lange sets helaas. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 11:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ik ben echt geen ster in economie maar dit is toch marketingonderzoek 101. Waarom kan een "relatieve beginner" als Shockerz dit dan wel zo goed, en zij organiseren niet eens feesten door het hele land.


Sterkere social media presence (terugkerend topic bij B2S denk ik). Ze zijn slim in het gat van de classics gesprongen en hebben daarin toch kunnen innoveren bij bijvoorbeeld een Orgins en dat millenium concept. Shockerz zelf is een raw-hardstyle event in Brabant met 33 artiesten in 2 zalen (dus veel live en b2bs, lekker veel namen op de line up en artiesten die dus níét in een "anoniem" team zitten, dus beter gezien de kaartverkoop), deze verkopen nou eenmaal erg goed. Bovendien hebben zij best wel veel grote namen in de line up staan daar zoals Digital Punk, SZP, Warface, Radical Redemption.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 12:11 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dit zou een B2S ook makkelijk kunnen doen.

Er zijn eveneens ook meerdere millennium feesten (niet altijd exclusief) plus zij doen qua line-ups bij VWAB niet enorm veel anders dan andere feesten (buiten de paar exclusieve namen). Origins was inderdaad een heel slim concept en dit omdat waarschijnlijk ook signalen van de markt opvingen dat hier vraag naar zou zijn.

Zij luisteren inderdaad goed naar hun community en communiceren ook naar hun. Zij zetten een open en vriendelijk imago neer die veel luistert naar de bezoeker. Ze hebben dan ook al hun zaakjes als prijs, ruimte, eten, drinken, geluid enz enz op orde en laten zien dat ze veel waarde hechten aan het behoud van de kwaliteit hiervan.

Het eerstgenoemde en de naam die Shockerz draagt, DAT zorgt voor het behouden van bezoekers. Een leuke line-up kan elk feest met wat geld wel neerzetten met een beetje goodwill. Wat zegt dat B2S dit bovenstaande allemaal niet zou kunnen.

Daarom heb ik nog steeds het idee dat B2S gewoon met een bord voor de kop doorgaat in plaats van slim gaan nadenken over je concepten en je markt. Shockerz is voor een middelmatige (qua grootte) organisatie het schoolvoorbeeld van hoe het wel moet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 12:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Als je je rendement niet haalt moet je maar verkleinen lijkt me. Kijk naar wat een grote groep liefhebbers wilt en organiseer daar een feest omheen.


B2S is een commercieel bedrijf en geen stichting, kleine feesten geven is niet rendabel genoeg.

Broken Balance schreef:
Splits je feesten dan op, maak je feesten kleiner of maak meerdere kleinere area's. Kijk naar waar veel mensen enthousiast van worden qua line-ups bij verschillende genre's, kijk wat uitverkoopt. Probeer aan de hand daarvan je eigen concept te bedenken met soortgelijke namen, Genesis deed dit goed.


Volgens de directeur van B2S blijkt uit verschillende onderzoeken dat er te weinig interesse is in kleine feesten of meerdere zalen, menen willen collectief in 1 grote zaal staan. Om deze redenen zijn er momenteel ook geen indoor festivals zoals Unlocked.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 12:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Allemaal leuk en aardig dat hij dat zegt, maar het lijkt er op tot nu toe dat de beste man ongelijk heeft.

En dan kom ik toch weer terug op:

Broken Balance schreef:
Die line-ups van B2S zijn altijd een beetje "all over the place". Ze harken veel minder mensen binnen omdat er voor elke groep liefhebbers maar 1/8 of 1/4e van de artiesten aantrekkelijk zijn. Deze mensen hebben het er dan niet voor over om zo'n prijs neer te leggen voor een feest waar ze niet alles van leuk vinden.


En als B2S winst wil maken, dan kan dat ook prima met feesten voor 10,000 man over 3 zalen die ook gericht zijn op die 10,000 man waardoor je het rendement ook haalt. Maak het het waard voor ze, daar steekt B2S er totaal niet in bovenuit. B2S straalt echt uit dat het alleen naar zichzelf luistert en niet naar de bezoekers.

Winst kun je ook maken uit een paar iets kleinere feesten die vol staan tegenover een feest van 40,000 man waar 20,000 op af komen.

Met kleine feesten bedoel ik echt geen feest voor 500 man maar meer formaat Shockerz of Rebirth.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 13:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Shockerz is duurder dan de komende loudness :whistle:

Sterker nog 3 van de 4 komende b2s feesten zitten in een range van 25-30 euro (ex service kosten). Dat vind ik nou niet echt duur te noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 13:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Shockerz is duurder dan de komende loudness :whistle:

Sterker nog 3 van de 4 komende b2s feesten zitten in een range van 25-30 euro (ex service kosten). Dat vind ik nou niet echt duur te noemen.


Ik mikte dan ook meer op feesten als Hard Bass :P

Maar dan gaat het imo nog steeds qua voorgaande punten wel op voor de kleinere feesten en de identiteit/online aanwezigheid van B2S.

B2S moet toch ook weer eens met iets komen (naast Genesis) waar iedereen zoals bij de Shockerz feesten en Q-Dance feesten echt aan het wachten en actief bezig is met het speculeren van de line-up e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 14:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
B2S moet toch ook weer eens met iets komen (naast Genesis) waar iedereen zoals bij de Shockerz feesten en Q-Dance feesten echt aan het wachten en actief bezig is met het speculeren van de line-up e.d.


Als je echt een goed concept hebt deel dit dan vooral hier, ze lezen dit topic mee. Maar denkt wel goed na over haalbaarheid + locatie en dat artiesten niet zomaar meewerken. Daarnaast vindt B2S het ook belangrijk dat concepten een toekomst hebben en jaarlijks kunnen terugkeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 16:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ik mikte dan ook meer op feesten als Hard Bass :P

Aan de andere kant snap ik volledig dat ze niet een nachtlicensie voor de Gelredome weg willen geven; grote kans dat je die niet meer terug ziet als B2S; en daar zal nou eenmaal een groot budget vrij voor gemaakt moeten worden. Hard Bass mag dan uitgespeeld zijn, daar kan echt wel een ander groot showconcept voor komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 16:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een feest in het Gelredome met veel artiesten die veel b2b draaien werkt wel lijkt me.
Qua time-table net zoiets als Pussylounge dan.

Dus artiest A een half uur b2b met artiest B, dan artiest B een half uur solo, dan artiest B een half uur met artiest C, dan een half uur artiest C solo, etc etc.

Vul die lineup met om en om een bekende/grote naam (Frequencerz, Headhunterz, DBSTF) en een veelbelovend talent (Rejecta, Primeshock, Ecstatic), begin bij euforic en ga langzaam naar raw (en dan iets meer nadruk op raw leggen omdat Qlimax dat niet doet) en je hebt in mijn ogen een succesvol concept. :thumbup:

Qua show niet te uitbundig, dus net wat minder als Hard Bass, maar zet daar een vriendelijke ticketprijs tegenover en (als het al mogelijk is in het Gelredome) iets goedkopere consumpties en tadaa. :)

edit: en oja, maak er een dagfeest van. Lekker van 11 tot 23 ofzo. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 18:05 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Bovenstaande kan werken maar dat is wel een grote venue met veel artiesten die geforceerd b2b moeten. Als dat niet in de smaak valt en zeker met een lage ticketprijs en consumptieprijs dan denk ik wel dat je m voelt hangen als het niet gehaald word..

Als B2S iets groots wilt dan kun je bijvoorbeeld denken aan een indoor Defqon.1 (natuurlijk niet even groot en niet 3 dagen als zou je dat bij groots succes wel kunnen doen :lol: ) Gewoon kats veel verschillende podia met verschillende muziek met een mooie aankleding. Hier zou je bijvoorbeeld naar toe kunnen banen (hieronder lees je wel waarom).

Een zaal met veel verschillende namen zie ik persoonlijk nooit enorm zitten (zie argument dat iedereen maar voor een deeltje van de line-up zou moeten komen). Probeer dan een Turbinenhallen, Brabanthallen, Jaarbeurs (bedenk maar wat dat meerdere zalen heeft en degelijk geluid/een goede naam).

Thrillogy was imo altijd een goed concept. Dat zou je eigenlijk prima kunnen terugbrengen. Zorg dan dat je in ieder geval het gros van je publiek gedekt hebt (mainstage mainstream naar raw, classics mainstream naar raw bijvoorbeeld en hardcore mainstream naar uptempo). Dan heb je drie podia (mogelijk gehost door iets of iemand) waar je het gros van de mensen kwijt kan en misschien een mogelijkheid voor extra stages in de toekomst. Zorg voor een creatieve line-up met een goed concept om het feest heen en ik denk dat je dan in ieder geval een stevige basis hebt. Thrillogy zou je een combinatie van Euphoria, Loudness en Hardcore4Life kunnen maken.

Je kan ook je draai geven aan de huidige concepten, want kijkende naar de feesten en concepten de ze hebben en hebben gehad zijn het er behoorlijk wat (14 stuks, weet alleen niet of ze allemaal nog actief zijn). Je kan wat proberen samen te voegen.


1. 1992 Is For You + Back2School = Early/Millennium Hardcore feest (1000 a 2000 man)
2. Darkness4Life + Refuse = Een Industrial Feest waar je Schranz, Lompe Techo, Industrial, Crossbreed e.d. kwijt kan. Underground dus. (paar 100 man)
3. Hardcore4Life + SnakePit = een Hardcorefeest met het spectrum van de huidige hardcore. (5000 man)
4. Loudness (kan je omgooien met een classic area er bij bijv en een hosting area)
5. Euphoria (ook een classics stage bij doen en een hosting)
6. Hard Bass (wordt al veranderd maar dan zou ik dat idee van Ultimo eerder gebruiken of misschien dat een "team" gehost wordt door een label)
7. Decibel (niks mis mee behalve dat het concept van Decibel wel vaag is, als in Defqon zie je het duidelijk, Decibel minder imo. Een rebranding van je area's e.d. en het thema zou niet gek zijn)
8. Pussy Lounge (kan je Up! bij doen)
9. Supersized (niks raars mee)
10. Genesis (laten zo)

Eventueel zou je 1 ook bij 3 kunnen gooien met een deel van 2 om het een groot feest te maken.

Maar dit staat niet garant, ik denk dat b2s zijn openheid naar het publiek meer moet doen, meer zoals Shockerz Events. Events meer hypen e.d., stukje goede marketingstrategie en doelgroeponderzoek.

Nog een raar hersenspinseltje wat in me op kwam was klinkt heel vreemd maar organiseer een feest waarbij je artiesten forceert om een compleet andere set neer te zetten wat ze normaal doen. Laat Delete zijn favoriete mainstream platen draaien, laat Tha Playah Industrial hardcore draaien. Zie het bijvoorbeeld als KnockOut maar dan dat de artiesten elkanders muziek gaan draaien. Raar, maar ik denk dat hier echt enorm creatieve sets uitkomen.

Dit kwam me zo snel even te binnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 19:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Waarom zit jij niet in dat panel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 19:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Nog een raar hersenspinseltje wat in me op kwam was klinkt heel vreemd maar organiseer een feest waarbij je artiesten forceert om een compleet andere set neer te zetten wat ze normaal doen. Laat Delete zijn favoriete mainstream platen draaien, laat Tha Playah Industrial hardcore draaien. Zie het bijvoorbeeld als KnockOut maar dan dat de artiesten elkanders muziek gaan draaien. Raar, maar ik denk dat hier echt enorm creatieve sets uitkomen.


Yasss, dit roep ik ook al tijden haha. Eigenlijk heb ik dit pas 1x zien gebeuren en dat was met Geck-O op de White afgelopen Defqon. Ik weet zeker als je bijv. Degos & Re-Done een millenium set laat draaien of Radical Redemption een classics set (excl. MiM-catalogus) dat er super vette dingen uit kunnen komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 19:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Stinson schreef:
Maar denkt wel goed na over haalbaarheid (...) en dat artiesten niet zomaar meewerken.


Denk niet dat zo'n concept aan deze twee voorwaarden voldoet helaas.. Maar voor de rest vind ik dat je goede ideeën hebt BB! Ook dat idee van ultimo met die overlappende settijden vind ik erg vet, alleen is hier helaas ook weer de vraag of artiesten dit willen aangezien ze dan slechts een half uur echt 'solo' staan. Voor het publiek is het denk ik alleen maar vet ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 20:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat van Decibel is wel al gebeurd afgelopen jaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2018 21:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@BB Het Decibel indoor idee is natuurlijk met unlocked geprobeerd ook met de showcases extra nog. Het blijkt toch echt dat mensen liever collectief in een grote zaal staan dan opgedeeld. (dit is natuurlijk de massa, liefhebbers zien dit anders)

Citaat:
Nog een raar hersenspinseltje wat in me op kwam was klinkt heel vreemd maar organiseer een feest waarbij je artiesten forceert om een compleet andere set neer te zetten wat ze normaal doen. Laat Delete zijn favoriete mainstream platen draaien, laat Tha Playah Industrial hardcore draaien. Zie het bijvoorbeeld als KnockOut maar dan dat de artiesten elkanders muziek gaan draaien. Raar, maar ik denk dat hier echt enorm creatieve sets uitkomen.


Probleem is dat artiesten hier blijkbaar niet graag aan mee werken, ze zijn heel erg bezig met zichzelf te profileren en hun eigen ding te doen. B2S gaf aan artiesten instructies te geven maar ze luisteren niet ze willen gewoon hun ding doen. Oplossing die artiesten niet boeken en alleen de artiesten boeken die wel willen mee werken, maar dan krijg je het gezeik weer dat mensen bepaalde namen missen.

Dj's zijn gewoon steeds meer bezig met branding en ook de labels die er achter zitten, ze wijken dus niet graag af. Als het met Hardbass teams al zo moeilijk is kunnen we het wel vergeten dat we een concept gaan zien waarbij dj's iets aparts gaan doen.

Panic kaarten aan dat hij wel eens echt een lange set zou willen doen net als in techno. Deepack zag een 5uur lange set wel zitten om een keer te doen xd Wat vinden jullie hiervan om artiesten eens echt een mega lange set te laten doen? Natuurlijk kan dit niet op een mainstage maar in een 3e zaal op loudness zou zoiets kunnen.








Citaat:
1. 1992 Is For You + Back2School = Early/Millennium Hardcore feest (1000 a 2000 man)

Back2School gaan ze niks aan veranderen is nostalgie voor b2s meer hobby dan zeg maar. Idee was nog wel een back2school stage aan Genesis toe te voegen

Citaat:
5. Euphoria (ook een classics stage bij doen en een hosting)

Euphoria is dit jaar al tikje ander met the spirit of hardstyle, maar misschien mogen we meer in deze richting verwachten? Loudness present Spoontech :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 00:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat ik best bijzonder vind is dat een Qlimax wel snel uitverkoopt met een Euphorisch /Raw / hardcore combi, maar bij Hard Bass daar blijkbaar een issue zit dat het verschil te groot is qua opbouw.

Nu is het flauw of Qlimax te kopieren maar volgens mij hoef je niet per se een 100% raw feest te houden of euforisch. Waarschijnlijk krijg je met beide het Gelredome niet vol als je voor 1 richting gaat.

Qlimax bewijst dat het samen gaat, maar het heeft misschien 2 of 3 jaren nodig met een nieuw concept.

Ik hoop dat b2s qua thema echt iets spannends neer gaat zetten en mensen serieus gaat verbazen.
Niet de bestaande stages die we allemaal wel hebben gezien de afgelopen jaren.
Next Level, wat betreft bijvoorbeeld show door heel t Gelredome heen. Eric Prydc achtige toestanden zeg maar.
Een volledige HD LED-vloer en plafond misschien zodat je mensen laat geloven echt ergens anders te zijn dan in t Gelredome. Toch leuk om over water te hakken xd
Verpak dat in een vette trailer en geef iedere maand een hint wat men kan verwachten.
Kost misschien wat maar dat lijkt mij wel kicken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 08:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Wat ik best bijzonder vind is dat een Qlimax wel snel uitverkoopt met een Euphorisch /Raw / hardcore combi, maar bij Hard Bass daar blijkbaar een issue zit dat het verschil te groot is qua opbouw.

Dit komt (in mijn geval en waarschijnlijk ook voor veel anderen) doordat Qlimax toch meer binnen een marge blijft.
Daar zie je over het algemeen niet de 2 uitersten van de scene staan (Wasted Penguinz en Rebelion bijvoorbeeld).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 08:47 
 
Hardtraxx Newbie

RTM93 schreef:
Ik vind het vooral naar om te lezen dat djs geen zin hebben om moeite te steken in concepten als knock out of even samen willen draaien met hard bass. Dan denk ik van : 'man die organisatie maakt je notabene tot de artiest wie je vandaag de dag bent'. Het zijn gewoon een stel egoïsten bij elkaar voor een groot deel en het zal mij niet verbazen als dit meer uit de hoek van de raw artiesten komt. Te meer ook omdat ze met de laatste knock out die afgelast werd nog wel een handje vol, vooral euforische artiesten, wisten te strikken.


HIer ben ik nog steeds erg verbaasd over inderdaad. Het is echt korte termijn denken. Het zou de scene zoveel beter maken wanneer artiesten zich realiseren dat als je alleen maar blijft nemen en amper iets geeft het op een gegeven moment klaar is.

Goed om te horen dat B2s wakker is geworden en dan ook nieuwe concepten zoals Genesis goed zijn ontvangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 09:09 
 
Hardtraxxer

hurricane schreef:
Wat ik best bijzonder vind is dat een Qlimax wel snel uitverkoopt met een Euphorisch /Raw / hardcore combi, maar bij Hard Bass daar blijkbaar een issue zit dat het verschil te groot is qua opbouw.

Het grote verschil is dat Qlimax bekend staat om de vette show en ook enorm gehyped is/een zeer goede reputatie heeft in zowel het binnen- als het buitenland, waardoor (net zoals met bijvoorbeeld Defqon) iedereen een kaartje koopt omdat ze weten dat het een goed feest is. Zo zie je dat het, puur op reputatie, zonder line-up oid, in no-time uitverkoopt. Hard Bass (en volgens mij geldt dit eigenlijk voor heel b2s) heeft die internationale repuratie niet, waardoor er altijd wel een 'gezellige Hollandse' sfeer is, maar op zo'n grootte helaas niet (makkelijk) uitverkoopt. Als je met zulk kaliber feesten (makkelijk) wil uitverkopen op zo'n verzadigde Nederlandse markt, dan moet je eigenlijk wel mensen uit het buitenland erheen zien te trekken aangezien wij toch wel elk weekend die artiesten op de line-up ergens kunnen zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 09:11 
 
Hardtraxx Newbie

Stinson schreef:

Panic kaarten aan dat hij wel eens echt een lange set zou willen doen net als in techno. Deepack zag een 5uur lange set wel zitten om een keer te doen xd Wat vinden jullie hiervan om artiesten eens echt een mega lange set te laten doen? Natuurlijk kan dit niet op een mainstage maar in een 3e zaal op loudness zou zoiets kunnen.



Misschien een gekke vraag, maar is er al eens open en eerlijk aan artiesten gevraagd wat ze dan wel willen? We zien hier nu namelijk alleen maar dingen voorbij komen die artiesten vooral niet willen. Wellicht hebben artiesten zelf ook vette ideeen waar ze enthousiast en gemotiveerd van worden. Wanneer artiesten zelf ook enthousiast zijn gaan ze dit ook richting hun fans op Social Media uiten bereik je uiteindelijk ook meer mensen. Dit kunnen grote dingen zijn, maar ook al kleine dingen (Zoals een Noisecontrollers die een SOH podcast doet maar zichzelf een paar regels op te leggen waardoor het een interessant setje wordt en geen 60 min Noisecontroller hitjes)

Citaat:
Euphoria is dit jaar al tikje ander met the spirit of hardstyle, maar misschien mogen we meer in deze richting verwachten? Loudness present Spoontech :corn:


Ik denk dat er misschien ook meer met hostings gedaan kan worden, met name om de redenen die ik hierboven al heb genoemd. Ik persoonlijk was bijv. positief verrast met SOH voor Euphoria. De hostings op Intents festival lijken ook wel redelijk goed mensen te trekken.

Ik ben het ook eens met de reacties hierboven dat het tegenwoordig allemaal wat minder om de muziek gaat. Line ups zijn overal wel een beetje hetzelfde (uitzonderingen daargelaten). Het gaat bij veel mensen veel meer om de beleving. Ze willen deel uit gemaakt hebben van iets unieks. Ik denk dat daarom Qlimax met al zijn gehype, mysterie en gedoe zo'n goed concept is. Je twijfelt elk jaar toch weer om erheen te gaan omdat je nooit weet of het misschien wel een legendarische editie gaat worden. Ik denk dat het daarom B2s goed zou doen zich meer op de beleving en emotie van de bezoeker te focussen. Iets wat ze afgelopen Decibel al vrij aardig deden met die toffe popup beach party op de zondag.

Daarnaast is er in het buitenland ook nog veel te halen voor B2s. De Nederlandse markt is gewoonweg verzadigd en te klein om echt serieus te concurreren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 10:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vergelijking met Qlimax komt veel voorbij, Qlimax is uniek feest natuurlijk weer veel organisaties jaloers op zij.

Qlimax trekt natuurlijk ontzettend veel buitenlandse bezoekers, geen idee hoeveel maar naar schatting 35-40% buiten Nederland komt? De vraag is zitten wij als Nederlands daarop te wachten? Willen we een hardbas of decibel groter en spectaculairder maar dan wel een rits buitenlands erbij?

Citaat:
Misschien een gekke vraag, maar is er al eens open en eerlijk aan artiesten gevraagd wat ze dan wel willen?


Dit word zeker met artiesten besproken, ook op de panel dagen zijn er aantal artiesten bij die zich in alle discussies mengen en ideeën op dragen. Ja er zijn artiesten die wel iets willen doen maar in de loop van de jaren worden deze steeds schaarser om de redenen die ik eerder gaf eigen imago. Maar ook speelt mee dat er zo ontzettend veel festivals zijn bijgekomen laatste jaren. (afgelopen seizoen zijn er in Nederland 700 festival achtige events geweest) Artiesten hebben veel meer boekingen dat jaren terug en zijn dus ook drukker. Tel daarbij ook nog eens de tijd op die ze tegenwoordig kwijt zijn aan social media.

Je ziet het in topic van vwab ook terug over wasted p, organisatie zegt zelf ook al ja wij hebben ze instructies te geven classics te draaien maarja of ze doen........
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2018 12:39 
 
Hardtraxx Newbie

Stinson schreef:
Vergelijking met Qlimax komt veel voorbij, Qlimax is uniek feest natuurlijk weer veel organisaties jaloers op zij.

Qlimax trekt natuurlijk ontzettend veel buitenlandse bezoekers, geen idee hoeveel maar naar schatting 35-40% buiten Nederland komt? De vraag is zitten wij als Nederlands daarop te wachten? Willen we een hardbas of decibel groter en spectaculairder maar dan wel een rits buitenlands erbij?


Wij zelf als Nederlanders ongetwijfeld niet. Ik ben zelf ook zeker geen fan van al die 'Tomorrowland-praktijken', maar in deze discussie ging het er om wat B2s zou kunnen doen om weer marktaandeel te veroveren.



Stinson schreef:
Dit word zeker met artiesten besproken, ook op de panel dagen zijn er aantal artiesten bij die zich in alle discussies mengen en ideeën op dragen. Ja er zijn artiesten die wel iets willen doen maar in de loop van de jaren worden deze steeds schaarser om de redenen die ik eerder gaf eigen imago. Maar ook speelt mee dat er zo ontzettend veel festivals zijn bijgekomen laatste jaren. (afgelopen seizoen zijn er in Nederland 700 festival achtige events geweest) Artiesten hebben veel meer boekingen dat jaren terug en zijn dus ook drukker. Tel daarbij ook nog eens de tijd op die ze tegenwoordig kwijt zijn aan social media.


Daar is zeker wat van te zeggen. Je zou eigenlijk als organisatie zo'n goede band met bepaalde artiesten willen hebben dat je een beetje exclusiviteit kan 'eisen'. Maar dat is helaas een utopia denk ik.

Nogmaals, ik denk dat er verder gekeken moet worden dan alleen line ups. Tegenwoordig heeft bijna elk meerdaags festival zo'n beetje dezelfde grote namen. Waar ga je als bezoeker dan je keuzes op baseren, gezien je meestal maar een beperkt budget hebt? Factoren zoals de datum van het feest, lokatie, bereikbaarheid spelen daarbij ook een rol. Vergeet ook niet dat het aantrekkelijk moet zijn om als groep er naartoe te gaan, waarbij rekening moet worden gehouden met de verschillen in smaak tussen mensen (mannen en vrouwen bijv. al) in die groep. Ik denk als je kan zorgen dat zo'n groep mensen samen een topdag hebben gehad, ze volgend jaar weer terug zullen komen. Althans, ik merk dat dit bij mijn vrienden vaak een doorslaggevende factor is om naar een bepaald festival te gaan. Tuurlijk hoort de muziek daar ook bij, maar door al die feesten hoor je praktisch toch overal dezelfde nummers.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen