Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2012 18:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Beste Hardtraxxers,

Ik sluip nu al zo'n 3 jaar rond op jullie forum/website dus vond ik het wel eens tijd worden om me daadwerkelijk ook te registreren.
Ik ben Ruud, 19 jaar, wonend in de buurt van Breda en volg de studie ICT & Media Design op het Fontys in Eindhoven. (HBO Studie)
Ik luister nu zo'n 5 jaar Hardstyle, waarvan de laatste 3 jaar pas echt intensief. Het begon bij mij in 2008 toen ik voor het eerst een paar tracks hoorde van DBSTF en was eigenlijk vanaf dat moment verkocht! (Evolutionz, Keep it Coming)

Ik heb toen een tijdje maar ongeveer 20 hardstyle nummers geluisterd, wist eigenlijk nog totaal niets van feesten als Qlimax, Hardbass e.d. af maar vanaf 2010 begon ik me echt in Hardstyle te verdiepen.
Dat verdiepen gebeurde vooral dankzij Hardtraxx, het forum waar ik voor het eerst zag dat Hardstyle echt groots aan het worden was/is. Ik had er toen nog niet de leeftijd voor maar ik kon niet wachten tot ik 16 (daarna 18 voor de grotere feesten) werd en mijn eerste hardstyle feestjes waren nog kleinschalig, bijvoorbeeld bij Oscars in Raamsdonksveer. Dit jaar voor het eerst naar een groot feest geweest, Decibel. Wat een ervaring was dat, echt een dag om nooit te vergeten! Inmiddels ook kaartjes voor Hardbass besteld, en wil in 2013 graag naar Intents (lekker dichtbij) en Defqon als me portemonnee het toe laat. Inmiddels heb ik zon 500 Hardstyle nummers verzameld en ben daar aardig trots op (Een hoop van jullie zullen er vast meer hebben maartoch), ik hoop daarmee dat ik een beetje duidelijk heb gemaakt dat ik niet echt een nieuwkomer ben.

Tegenwoordig ben ik erg te spreken over Frontliner, Frequencerz en de Bass Modulators. Op een of andere manier zijn de tracks die zij produceren bijna altijd top!
Ik kan zowel Euphoric als Raw hardstyle erg waarderen, al moet ik zeggen dat mijn voorkeur meestal uit gaat naar euforisch. Het duo van Adaro en Ran-D vind ik echt een topcombinatie, 2 dj's die zelf ook enorm sterke nummers uit brengen.
Ik ben zelf niet echt van de Early Hardstyle, dat komt meer doordat ik gewoon een iets latere periode ben ingestapt en dus meer het hedendaagse tempo van de tracks gewend ben. Early is voor mij iets te langzaam maar ik heb me er niet heel erg in verdiept.

Verder zie ik hier veel goede reacties over Theracords voorbij komen maar dat is ook iets waar ik me niet echt in heb verdiept, ken niet veel tracks dus kan ik niet echt over oordelen. (Misschien wat tips van jullie waarom ik Theracords moet gaan luisteren?)
Ik houd me niet echt vast aan bepaalde labels, aangezien bij de meeste voor- én nadelen gepaard zijn.

Een aantal tracks die voor mij in 2012 echt toppers waren:
* Adaro - No time to sleep
* Gunz for Hire - Bolivia
* Noisecontrollers - So High
* Bass Modulators - Leave the World
* Bass Modulators - Beginning of Time
* Digital Punk & Adaro - Everyday
* Frontliner - Symbols, Halos, Dream Dust
* Frequencerz - Burnin'

Het zijn er te veel om allemaal op te noemen maar zo hebben jullie een beetje een idee wat ik van 2012 vond.

Bovendien denk ik dat 2013 een heel belangrijk jaar is voor de Hardstyle scene, want dit is het jaar dat we te weten komen of het helemaal kapot gaat, of toch blijft voortbestaan. Ik hoop in ieder geval dat het blijft bestaan want dit is precies de muziek die bij mij past, maar wanneer het dadelijk 24/7 op de radio te horen is weet ik niet of ik nog wel door wil gaan met dit te luisteren. Maar die discussie wordt al in verschillende topics aangekaart dus dat ga ik hier niet nog een keer doen maar dan weten jullie in ieder geval hoe ik in die situatie sta.

Het is misschien een erg lange introductie maar ik hoop dat jullie het kunnen waarderen,
Mochten er nog andere vragen zijn dan hoor ik het graag!

Gr Ruud
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2012 18:59 
 
Hardtraxx Veteran

Eindelijk weer eens een degelijk welkomsttopic. :thumbup:

Welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2012 20:23 
 

Industrial??

Gr.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2012 20:58 
 
Hardtraxx Veteran

Ten eerste Welkom ^^

Ruud_93 schreef:
Early is voor mij iets te langzaam maar ik heb me er niet heel erg in verdiept.

Om de tracks lost te luisteren vind ik het ook te langzaam. In een set worden ze nog altijd rond de 150 bpm gedraait soms nog wat hoger (153.) Dan is het echt zeer aangenaam om te luisteren.

Ruud_93 schreef:
(Misschien wat tips van jullie waarom ik Theracords moet gaan luisteren?)

Tja, je moet er van houden. Het is een heel divers label. aangezien ik zie dat je liever euforische nummers hebt zou ik je deze aanraden.

Blackburn - It's You


Phrantic - Drift Away


Thera Ft. Yuna-x - It's A Fine Day


Geck-e - Soul Train (Therabyte is het expirementele sublabel)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2012 21:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

kaboem schreef:
Industrial??

Wat bedoel je hier precies mee? Zoiets als Industrial HC (Ophidian e.d.)? Als je dat bedoeld, nee daar houd ik totaal niet van. Ook producers als Radical Redemption (Hier ook goed aangeschreven geloof ik) is niet echt wat voor mij.


Wout1997,
Thanks voor de tips heb ze geluisterd en zijn zeker goede tracks. Zal de komende tijd wat meer bezig gaan houden met Theracords ^^

Bedankt voor de snelle reacties!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2012 21:46 
 

Ja ophidian en toa enzo

nou doei fijne avond
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2012 12:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

welkom :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2012 12:59 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Welkom! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2012 13:06 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Erg leuke introductie om te lezen.

Welkom :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2012 19:07 
 

Zelfde studieafdeling zie ik..
Zal je vast wel keer zien op de ICT.

Groetjes! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2012 20:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Chris Two schreef:
Zelfde studieafdeling zie ik..
Zal je vast wel keer zien op de ICT.

Groetjes! :thumbup:


Interessant om te horen. Zit je ook in het eerste jaar of ben je al verder?

Word hier goed verwelkomd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2012 21:13 
 

1e jaar met een her op P3 en P4...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2012 10:53 
 

Welkom, maar je moet helemaal niks luisteren, trek je maar niet zoveel aan van Wout1997, hij is namelijk de enigste op Hardtraxx die nog geen natte droom heeft gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2012 13:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol: :lol: :lol:

Anywayzzz (om in de "z"-trend te blijven) welkom. Leuke intro :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2012 15:23 
 

Welkom Ruud :thumbsup:
Ja 2013 wordt inderdaad een "spannend" jaartje, ik luister bv. nu al veel meer House/Electro ipv. Hardstyle. Omdat ik het persoonlijk oninteressante muziek begin te vinden.
Jij bent ook open minded zie ik, luister je echt enkel Hardstyle of ook nog andere genres waar je je in verdiept?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2012 15:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Open minded en dan ga je electro/house luisteren ja? :lol: :lol: :lol: :lol: Als er echt iets is wat er niet moet gebeuren met de hardstyle is het wel dat het de electro/house kant op gaat :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2012 15:50 
 

Diepe

Zucht

Openminded naar andere genres...
Of moet ik alle mogelijke genres opnoemen die er bestaan voor je tevreden bent?
Afbeelding
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2012 20:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Spablauw schreef:
Welkom Ruud :thumbsup:
Ja 2013 wordt inderdaad een "spannend" jaartje, ik luister bv. nu al veel meer House/Electro ipv. Hardstyle. Omdat ik het persoonlijk oninteressante muziek begin te vinden.
Jij bent ook open minded zie ik, luister je echt enkel Hardstyle of ook nog andere genres waar je je in verdiept?


Ik vind House/Electro ook leuke genres om te luisteren. Ondanks dat het zo ontzettend commercieel is ingesteld zijn er zeker wat toppers om te blijven volgen. Voorbeeld van iemand die echt zijn eigen sound heeft gevonden is Aviccii. Vind een hoop nummers van hem erg sterk. Hardwell vond ik vroeger heel vet maar is ook de verkeerde kant op gegaan naar mijn mening. (Al is Cobra weer een heerlijke plaat)

Verder word ik thuis doodgegooid met hardrock (tegenwoordig 'metal') van me pa wanneer hij weer eens AC/DC, Metallica of Van Halen opzet. Vind sommige nummers wel gaaf zolang het niet van dat gekrijs wordt.

Iets waar ik echt van moet kotsen is Dubstep, echt zo'n rage die er bij mij niet in komt. Ook al hoor je het steeds vaker en ik geloof best dat het een van de moeilijkste genres is om te maken, maar het is niets voor mij. Een mooie referentie waar ik me aan vast houd is dat Dubstep voor ritmisch gestoorde is. (Ja die komt hier ergens van het forum vandaan, weet niet van wie) Wanneer er wel een ritme in ziet, of bijvoorbeeld iets trager is als 'Lights - Ellie Goulding (Bassnectar Remix)' klinkt het voor mij al een stuk beter.

Een ding wat ik hier gelijk al merk (en ik eigenlijk al van tevoren wist) is dat er altijd mensen zijn die andermans mening/post af moeten kraken/belachelijk maken. Vind ik persoonlijk een beetje jammer maar het zal er wel bij horen.

Gr.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2012 21:10 
 

Citaat:
Een ding wat ik hier gelijk al merk (en ik eigenlijk al van tevoren wist) is dat er altijd mensen zijn die andermans mening/post af moeten kraken/belachelijk maken. Vind ik persoonlijk een beetje jammer maar het zal er wel bij horen.


Mja soms is het wel lachen hoor :) maar vaak wel irritant. Tenzij er interessante discussies uit meningsverschillen onstaan natuurlijk...
Enjoy je tijd op Hardtraxx zou ik zeggen :)...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2012 00:08 
 
Hardtraxx Veteran

Zo dan, iemand wie dingen weer eens goed verwoord. Iets waar ikzelf en veel anderen de tijd niet meer voor nemen. Welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2012 23:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2012 23:24 
 
Hardtraxx Veteran

Ruud_93 schreef:
Een ding wat ik hier gelijk al merk (en ik eigenlijk al van tevoren wist) is dat er altijd mensen zijn die andermans mening/post af moeten kraken/belachelijk maken. Vind ik persoonlijk een beetje jammer maar het zal er wel bij horen.

Wen er maar vast aan ja. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2012 03:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ruud_93 schreef:
Iets waar ik echt van moet kotsen is Dubstep, echt zo'n rage die er bij mij niet in komt. Ook al hoor je het steeds vaker en ik geloof best dat het een van de moeilijkste genres is om te maken, maar het is niets voor mij. Een mooie referentie waar ik me aan vast houd is dat Dubstep voor ritmisch gestoorde is.

Sorry, maar voor mij slaat deze manier van denken al compleet de plank mis met het hele principe van openminded denken >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2012 17:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@XtD, Wanneer ik zeg dat ik (redelijk) open minded ben wil toch niet zeggen dat ik alle soorten muziek leuk moet vinden. Het is niet dat ik Dubstep niet geprobeerd heb te luisteren, maar het is gewoon totaal niks voor mij. Al kan ik wel begrijpen als jij het mooie/goede muziek vindt. Ik heb het een kans gegeven.

Iedereen bedankt voor het onthaal!

Iemand verder nog vragen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2012 18:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Welkom! Leuke introductie :thumbup:
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Welkom!