Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2025 02:38 

Hardtraxx Newbie

Hallo iedereen. Zo te zien is het een tijdje geleden dat iemand zich hier heeft voorgesteld en ik heb geen idee of hier op gereageerd wordt. Toch zet ik het maar voort, en het wordt een redelijk lange denk ik:

Muziek maken is een hobby van mij sinds 1995/1996 en ik was begonnen met FastTracker 2 mijn eigen Gabber nummers te maken. Begin 2000 ging ik over naar Skale Tracker en kort daarna Renoise, en begon meer te experimenteren met andere stijlen. Tot zo'n 2004/2005 en na een aantal jaren niks, kreeg ik rond 2008 Reason 4 van iemand en begon eindelijk wat meer muziek te maken zonder samples. In de jaren die volgden ook nog een paar andere DAW's, tot ergens in 2015. Toen een lange pauze, alleen een paar korte stukjes muziek.

Nu ben ik sinds Januari 2024 eindelijk weer begonnen en heb besloten een terugblik te werpen op, wat voor mij het begin was van de elektronische dansmuziek, de eerste helft van de jaren '90 en wat uitlopend richting 2000. Het idee was dit eind vorig jaar af te ronden, maar ik ben in feite gewoon ermee verder gegaan. Nu zit mijn leven wat anders inelkaar en kan niet er niet meer de hele dagen mee bezig zijn. Toch gaat het wel lekker. Ook wat hele korte instrumentale stukjes gemaakt (heb een paar instrumenten).

Ik heb de beste resultaten maar op Bandcamp gezet en alles is gratis te downloaden, of te beluisteren via de site met een lage bitrate. Ik mix mijn muziek niet hard af, want dan hoor ik de flow en bepaalde frequenties kapot gaan. Ik hou mij op dit moment ongeveer aan het volume niveau van de cd's uit die tijd (begin jaren '90). Verder gebruik ik bijna geen samples meer en speel voor de rest alles zelf of voer het in, en ondanks dat ik een paar geweldige analoge pyramide speakers heb, van zo'n 150 watt per stuk dacht ik, heb ik al jaren geen versterker meer die genoeg vermogen kan leveren. Koptelefoon en verder maar inschatten eerst.

Dit was mijn eigen muziek verhaal in het kort. Feesten heb ik ook een tijd lang gedaan, maar ben daar nu al jaren lang uit. Ik heb nog wat tickets bewaard uit de jaren '90 en ook van later. Jammer genoeg zijn al die mooie flyers die ik ooit spaarde, allemaal weg. DJ'en heb ik wel eens geprobeerd, maar muziek maken is meer mijn ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2025 12:14 

Hardtraxxer

Hoi
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 17:06 

Hardtraxx Elite

Welkom :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2025 14:48 

Hardtraxx Veteran

Hallo
Forumoverzicht » Off-topic » Welkom!