Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 32 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 8 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 hour ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 19 hours ago
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Aangezien er in het wist je dat topic al wat vragen over waren en het idee voor een topic werd aangehaald heb ik deze maar gemaakt.

Stel hier dus je vragen over Studio One.

Studio One is te zien als een soort combinatie van cubase, logic en ableton.

meer informatie vind je hier

Ik gebruik het nu zelf al een tijdje en het bevalt mij erg goed.
P
Hardtraxxer
530 posts member since 2011
last seen Nov 2017
Phase 2 wrote:Ik gebruik het nu zelf al een tijdje en het bevalt mij erg goed.
Wat gebruikte je daarvoor als ik vragen mag?
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Ik ben ooit begonnen met FL (toen nog fl 3) overgestapt op ableton daarna cubase en nu Studio One.
A
Hardtraxxer
255 posts member since 2012
last seen Dec 2013
Ik heb Studio One ook geprobeerd, maar dat was in de tijd dat ik ook niet met Cubase overweg kon :/
Wil hem wel weer gaan proberen, maar is het de moeite waard i.p.v Cubase/FL met veel plugins? Zitten er standaard nog vette plugins in enzo?
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Ik vind het drag&drop systeem handig. Je hebt een browser waar al je effecten, vst's, samples in staan. Kun je makkelijk slepen in je project. Dit is net zoals bij ableton.

De effecten van studio one klinken goed. het heeft geen bijzondere vst's van zichzelf, maar dat hebben de meeste daw's niet naar mijn mening.
A
Hardtraxxer
last seen Dec 2013
Ah, okee... Maar goed, ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen over Studio One, dus zal eens ff gaan kijken...
E
Hardtraxx Newbie
30 posts member since 2009
last seen Sep 2013
Ik ben nu voor het eerst een plaat aan het maken in studio one.. tot nu alleen maar positieve dingen er over... Enigste wat nog niet gevonden hoe je intern kan recorden
Hardtraxxer
173 posts member since 2011
last seen Feb 2017
Werkt dit op een OSX systeem? Zo ja gebruikt het dan VST of AU? Gebruik nu zelf Logic maar dat ding heeft zoveel bugs dat je er ziek van word.
M
Hardtraxxer
608 posts member since 2010
last seen Jul 2015
Ik ben ook aan het kijken als alternatief voor logic (en cubase maar die heb ik al eerder gedropt) en zo te zien ondersteunt het vanaf de producer versie gewoon AU. Werkt trouwens de automation een beetje fijn? Dat vind ik in logic een drama.. De screenshots zien er iig wel goed uit...
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Clock Kid wrote:Werkt dit op een OSX systeem? Zo ja gebruikt het dan VST of AU? Gebruik nu zelf Logic maar dat ding heeft zoveel bugs dat je er ziek van word.
Haha dan doe je toch iets niet goed :P Zeker ergens een ruk verzie gedownload...
Studio One werkt uiteraard ook op OSX, en zal vast wel VST gebruiken, AU is alleen voor Logic ;)
M
Hardtraxxer
last seen Jul 2015
Neehoor :)
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Martijn wrote:Neehoor :)
Oh my bad.. Zag jou post niet :x
X
Hardtraxxer
221 posts member since 2011
last seen Jan 2014
Heb hem net even gedownload.
Importeert gewoon alle vst's en werkt wel lekker.
Alleen ff aanpassen omdat het weer nieuw is enzo^^
A
Hardtraxxer
last seen Dec 2013
Ik begin lichte vermoedens te krijgen dat dit hem gaat worden i.p.v FL Studio:D
Hardtraxxer
173 posts member since 2011
last seen Feb 2017
RAW-vizion wrote:
Clock Kid wrote:Werkt dit op een OSX systeem? Zo ja gebruikt het dan VST of AU? Gebruik nu zelf Logic maar dat ding heeft zoveel bugs dat je er ziek van word.
Haha dan doe je toch iets niet goed :P Zeker ergens een ruk verzie gedownload...
Studio One werkt uiteraard ook op OSX, en zal vast wel VST gebruiken, AU is alleen voor Logic ;)
Heb een gedownloade en een legale ze crashen beiden net zo erg dus daar lijkt het me niet aan te liggen. Kan naturlijk ee n AU zijn maar als ik die allemaal koop zit ik nog dieper in de schuld dan een Amerikaanse leerling
M
Hardtraxxer
last seen Jul 2015
Mja ik heb er hier ook last van. Vooral de bounce in place is een garantie voor een crash. Onder Windows met Cubase crashed juist mn audio interface ieder kwartier (doet Reaper of Logic weer niet)

Om een 1 of andere reden is het lastig om DAW's bug vrij te maken :mad: En dan heb ik het niet over zeldzame bugs in hele specifieke gevallen.

En als er iets killing is voor mn zin om te producen....
Hardtraxxer
283 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik nexus enz importeer?
Effecten(camel phat enz) kan ik wel importeren.
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Clock Kid wrote:
RAW-vizion wrote:
Heb een gedownloade en een legale ze crashen beiden net zo erg dus daar lijkt het me niet aan te liggen. Kan naturlijk ee n AU zijn maar als ik die allemaal koop zit ik nog dieper in de schuld dan een Amerikaanse leerling
Als je Logic vastloopt, kijk is door welke plugin het komt..! Heb zelf ook veel gezeik gehad met versies van Massive en Ohmicide die voor vastlopers zorgden, maar verder is Logic eigenlijk een van de meest stabiele DAW's!
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Laatste Logic heeft veel bugs heb ik gehoord.

@afca: heb je de folder voor vst's al toegewezen? En heb je in de browser wel bij de vst's gekeken?
Hardtraxxer
283 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Phase 2 wrote:Laatste Logic heeft veel bugs heb ik gehoord.

@afca: heb je de folder voor vst's al toegewezen? En heb je in de browser wel bij de vst's gekeken?
Nee ik denk het niet.
Ik ben volkomen nieuw met dit programma..
Zou je het me kunnen uitleggen ?
E
Hardtraxx Newbie
30 posts member since 2009
last seen Sep 2013
Is iemand er al achter hoe je een interne bus kunt opnemen ?
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
eXitium wrote:Is iemand er al achter hoe je een interne bus kunt opnemen ?
Hoe bedoel je dit? Wil je gewoon een gedeelte bouncen?
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
AFCA wrote:
Phase 2 wrote:Laatste Logic heeft veel bugs heb ik gehoord.

Nee ik denk het niet.
Ik ben volkomen nieuw met dit programma..
Zou je het me kunnen uitleggen ?
Je klikt links bovenaan op [Studio One] dan [options] dan wordt er een venster geopend. In dit venster ga je naar [locations] en dan het tabblad [VST Plug-Ins].

Daar kun je de mappen selecteren waar je vst's staan.
P
Hardtraxx Addict
last seen Jun 2026
Martijn wrote:Ik ben ook aan het kijken als alternatief voor logic (en cubase maar die heb ik al eerder gedropt) en zo te zien ondersteunt het vanaf de producer versie gewoon AU. Werkt trouwens de automation een beetje fijn? Dat vind ik in logic een drama.. De screenshots zien er iig wel goed uit...
Automation werkt top.
R
Hardtraxxer
62 posts member since 2010
last seen Apr 2017
Hem hem ook net binnen:) Kan niet wachten hem te gebruiken! Helaas gaat dat maandag pas lukken:O