Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 13:04 
 
Hardtraxx Addict

Aangezien er in het wist je dat topic al wat vragen over waren en het idee voor een topic werd aangehaald heb ik deze maar gemaakt.

Stel hier dus je vragen over Studio One.

Studio One is te zien als een soort combinatie van cubase, logic en ableton.

meer informatie vind je hier


Ik gebruik het nu zelf al een tijdje en het bevalt mij erg goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 13:12 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Ik gebruik het nu zelf al een tijdje en het bevalt mij erg goed.

Wat gebruikte je daarvoor als ik vragen mag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 13:15 
 
Hardtraxx Addict

Ik ben ooit begonnen met FL (toen nog fl 3) overgestapt op ableton daarna cubase en nu Studio One.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 13:26 
 
Hardtraxxer

Ik heb Studio One ook geprobeerd, maar dat was in de tijd dat ik ook niet met Cubase overweg kon :/
Wil hem wel weer gaan proberen, maar is het de moeite waard i.p.v Cubase/FL met veel plugins? Zitten er standaard nog vette plugins in enzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 13:31 
 
Hardtraxx Addict

Ik vind het drag&drop systeem handig. Je hebt een browser waar al je effecten, vst's, samples in staan. Kun je makkelijk slepen in je project. Dit is net zoals bij ableton.

De effecten van studio one klinken goed. het heeft geen bijzondere vst's van zichzelf, maar dat hebben de meeste daw's niet naar mijn mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 14:05 
 
Hardtraxxer

Ah, okee... Maar goed, ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen over Studio One, dus zal eens ff gaan kijken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 14:24 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ben nu voor het eerst een plaat aan het maken in studio one.. tot nu alleen maar positieve dingen er over... Enigste wat nog niet gevonden hoe je intern kan recorden
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 14:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Werkt dit op een OSX systeem? Zo ja gebruikt het dan VST of AU? Gebruik nu zelf Logic maar dat ding heeft zoveel bugs dat je er ziek van word.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 14:36 
 
Hardtraxxer

Ik ben ook aan het kijken als alternatief voor logic (en cubase maar die heb ik al eerder gedropt) en zo te zien ondersteunt het vanaf de producer versie gewoon AU. Werkt trouwens de automation een beetje fijn? Dat vind ik in logic een drama.. De screenshots zien er iig wel goed uit...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 14:42 
 
Hardtraxx Veteran

Clock Kid schreef:
Werkt dit op een OSX systeem? Zo ja gebruikt het dan VST of AU? Gebruik nu zelf Logic maar dat ding heeft zoveel bugs dat je er ziek van word.

Haha dan doe je toch iets niet goed :P Zeker ergens een ruk verzie gedownload...
Studio One werkt uiteraard ook op OSX, en zal vast wel VST gebruiken, AU is alleen voor Logic ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 14:43 
 
Hardtraxxer

Neehoor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 14:45 
 
Hardtraxx Veteran

Martijn schreef:
Neehoor :)

Oh my bad.. Zag jou post niet :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 15:12 
 
Hardtraxxer

Heb hem net even gedownload.
Importeert gewoon alle vst's en werkt wel lekker.
Alleen ff aanpassen omdat het weer nieuw is enzo^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 15:27 
 
Hardtraxxer

Ik begin lichte vermoedens te krijgen dat dit hem gaat worden i.p.v FL Studio:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 15:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
Clock Kid schreef:
Werkt dit op een OSX systeem? Zo ja gebruikt het dan VST of AU? Gebruik nu zelf Logic maar dat ding heeft zoveel bugs dat je er ziek van word.

Haha dan doe je toch iets niet goed :P Zeker ergens een ruk verzie gedownload...
Studio One werkt uiteraard ook op OSX, en zal vast wel VST gebruiken, AU is alleen voor Logic ;)


Heb een gedownloade en een legale ze crashen beiden net zo erg dus daar lijkt het me niet aan te liggen. Kan naturlijk ee n AU zijn maar als ik die allemaal koop zit ik nog dieper in de schuld dan een Amerikaanse leerling
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 15:37 
 
Hardtraxxer

Mja ik heb er hier ook last van. Vooral de bounce in place is een garantie voor een crash. Onder Windows met Cubase crashed juist mn audio interface ieder kwartier (doet Reaper of Logic weer niet)

Om een 1 of andere reden is het lastig om DAW's bug vrij te maken :mad: En dan heb ik het niet over zeldzame bugs in hele specifieke gevallen.

En als er iets killing is voor mn zin om te producen....
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 16:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik nexus enz importeer?
Effecten(camel phat enz) kan ik wel importeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 16:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Clock Kid schreef:
RAW-vizion schreef:
Clock Kid schreef:
Werkt dit op een OSX systeem? Zo ja gebruikt het dan VST of AU? Gebruik nu zelf Logic maar dat ding heeft zoveel bugs dat je er ziek van word.

Haha dan doe je toch iets niet goed :P Zeker ergens een ruk verzie gedownload...
Studio One werkt uiteraard ook op OSX, en zal vast wel VST gebruiken, AU is alleen voor Logic ;)


Heb een gedownloade en een legale ze crashen beiden net zo erg dus daar lijkt het me niet aan te liggen. Kan naturlijk ee n AU zijn maar als ik die allemaal koop zit ik nog dieper in de schuld dan een Amerikaanse leerling

Als je Logic vastloopt, kijk is door welke plugin het komt..! Heb zelf ook veel gezeik gehad met versies van Massive en Ohmicide die voor vastlopers zorgden, maar verder is Logic eigenlijk een van de meest stabiele DAW's!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 17:42 
 
Hardtraxx Addict

Laatste Logic heeft veel bugs heb ik gehoord.

@afca: heb je de folder voor vst's al toegewezen? En heb je in de browser wel bij de vst's gekeken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 17:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Laatste Logic heeft veel bugs heb ik gehoord.

@afca: heb je de folder voor vst's al toegewezen? En heb je in de browser wel bij de vst's gekeken?

Nee ik denk het niet.
Ik ben volkomen nieuw met dit programma..
Zou je het me kunnen uitleggen ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 18:34 
 
Hardtraxx Newbie

Is iemand er al achter hoe je een interne bus kunt opnemen ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 18:58 
 
Hardtraxx Addict

eXitium schreef:
Is iemand er al achter hoe je een interne bus kunt opnemen ?


Hoe bedoel je dit? Wil je gewoon een gedeelte bouncen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 19:02 
 
Hardtraxx Addict

AFCA schreef:
Phase 2 schreef:
Laatste Logic heeft veel bugs heb ik gehoord.

@afca: heb je de folder voor vst's al toegewezen? En heb je in de browser wel bij de vst's gekeken?

Nee ik denk het niet.
Ik ben volkomen nieuw met dit programma..
Zou je het me kunnen uitleggen ?


Je klikt links bovenaan op [Studio One] dan [options] dan wordt er een venster geopend. In dit venster ga je naar [locations] en dan het tabblad [VST Plug-Ins].

Daar kun je de mappen selecteren waar je vst's staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 19:54 
 
Hardtraxx Addict

Martijn schreef:
Ik ben ook aan het kijken als alternatief voor logic (en cubase maar die heb ik al eerder gedropt) en zo te zien ondersteunt het vanaf de producer versie gewoon AU. Werkt trouwens de automation een beetje fijn? Dat vind ik in logic een drama.. De screenshots zien er iig wel goed uit...


Automation werkt top.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2012 21:01 
 
Hardtraxxer

Hem hem ook net binnen:) Kan niet wachten hem te gebruiken! Helaas gaat dat maandag pas lukken:O
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner