Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2013 16:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dag mensen,

Ik wist niet of hier al een topic over was want ik kon hem namelijk niet vinden.

Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen Logic Pro en FL Studio gebruikt. Maar omdat ik graag andere ervaringen op doe was mijn oog gevallen op Studio one.
Nu vroeg ik mij af of er hier leden zijn die Studio one gebruiken of ervaring mee hebben. En of je nou meer complicaties tegen komt met het maken van Hardstyle in Studio one.

Ik ben erg benieuwd of iemand mij hier meer over kan vertellen.

Groeten,

Fabien
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 09:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

FabienNieto schreef:
Dag mensen,

Ik wist niet of hier al een topic over was want ik kon hem namelijk niet vinden.

Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen Logic Pro en FL Studio gebruikt. Maar omdat ik graag andere ervaringen op doe was mijn oog gevallen op Studio one.
Nu vroeg ik mij af of er hier leden zijn die Studio one gebruiken of ervaring mee hebben. En of je nou meer complicaties tegen komt met het maken van Hardstyle in Studio one.

Ik ben erg benieuwd of iemand mij hier meer over kan vertellen.

Groeten,

Fabien


S-One is een "sexy'DAW. maar daarbij, een DAW is een DAW.. ik geloof niet zo in de DAW-Wars..
Muziek kun je maken met elke DAW,
Maar wil je wat specefieks weten? misschien kunnen we helpen, met iets meer info
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 14:36 
 
Hardtraxx Addict

Ik gebruik S1 al een tijd. Ik vind het erg lekker werken. Er is trouwens al wel een S1 topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 16:07 
 
Hardtraxx Addict

Nou ik gebruik al 4 jaar FL studio en heb vaak zat een andere DAW gebruikt maar vergeleken met FL werkt het allemaal ONHANDIG xd

Dus ik blijf lekker bij FL studio en kicks (normale en reversebass..) maak ik in Logic op mijn Mac dual boot :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 19:13 
 
Hardtraxx Elite

haha is dat geen kwestie van ff doorzetten en wennen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 19:21 
 
Hardtraxx Addict

Ja dat is het idd, maar FL studio werkt op dit moment goed genoeg dus blijf lekker bij FL. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 22:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als ik dan toch wat specifieker ga kijken was ik toch benieuwd hoeveel het nou verschilt met Fl studio. Ik denk dat het inderdaad ook een zelf uitvogelen is. Ik ga maar is een demo downloaden!
Ah oké dan ga ik toch maar is op zoek naar het forum. :P
Verder moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben over FL Studio niets te klachen naar mijn mening.
Maar voor degene die een dualboot gebruiken wat werkt voor jullie makkelijker VMware of een dualboot? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 08:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

FabienNieto schreef:
Als ik dan toch wat specifieker ga kijken was ik toch benieuwd hoeveel het nou verschilt met Fl studio. Ik denk dat het inderdaad ook een zelf uitvogelen is. Ik ga maar is een demo downloaden!
Ah oké dan ga ik toch maar is op zoek naar het forum. :P
Verder moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben over FL Studio niets te klachen naar mijn mening.
Maar voor degene die een dualboot gebruiken wat werkt voor jullie makkelijker VMware of een dualboot? :)


Maar als je tevreden bent met FL.. why change?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 09:56 
 
Hardtraxxer

FabienNieto schreef:
Als ik dan toch wat specifieker ga kijken was ik toch benieuwd hoeveel het nou verschilt met Fl studio. Ik denk dat het inderdaad ook een zelf uitvogelen is. Ik ga maar is een demo downloaden!
Ah oké dan ga ik toch maar is op zoek naar het forum. :P
Verder moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben over FL Studio niets te klachen naar mijn mening.
Maar voor degene die een dualboot gebruiken wat werkt voor jullie makkelijker VMware of een dualboot? :)


Als je het met Mac OSx bedoeld, zeg ik dualboot. Een VM werkt vaak maar half, ik kreeg bijvoorbeeld geen geluid of kon Logic niet installeren. Het nadeel van een dualboot is dat je enorm veel geluk moet hebben met je hardware. Ik draai nu Mac OSx op een aparte schijf, werkt perfect. Heb alleen een boot-cd nodig om hem op te starten en als ik Windows opnieuw installeer moet ik de Mac schijf eruit halen.

Met wat voorkennis, de juiste hardware en een hele hoop geluk zou ik voor een dualboot gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 10:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Stigmata

Het is niet zo zeer dat ik van Daw wou wisselen ik hou er alleen om ook andere dingen te proberen. :P

@Alphix

Ah okè, ik denk dat een dualboot ook wat fijner werkt. Geen gekloot met al die tabbladen. Mijnn vader zit in de Ict misschien kan hij mij wat verder hier mee helpen onder het genot van een tutorial. ^^

Bedankt jongens voor jullie reactie! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 10:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

FabienNieto schreef:
@Stigmata

Het is niet zo zeer dat ik van Daw wou wisselen ik hou er alleen om ook andere dingen te proberen. :P

Bedankt jongens voor jullie reactie! :)


Oke, ik wens je er veel expirimenteer plezier bij! want dat is leuk... met knopjes en faders spelen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2013 10:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dank je wel! Is er nog een must in Studio one wat ik echt uit moet proberen? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 22:59 
 
Hardtraxx Addict

Joeyvg schreef:
Nou ik gebruik al 4 jaar FL studio en heb vaak zat een andere DAW gebruikt maar vergeleken met FL werkt het allemaal ONHANDIG xd

Dus ik blijf lekker bij FL studio en kicks (normale en reversebass..) maak ik in Logic op mijn Mac dual boot :P


Ik heb fl ook lang gebruikt (vanaf fl 3 t/m 7) maar zeker bij de huidige versies ziet je project er zo snel chaotisch uit.

S1 werkt heerlijk overzichtelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2013 14:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Joeyvg schreef:
Nou ik gebruik al 4 jaar FL studio en heb vaak zat een andere DAW gebruikt maar vergeleken met FL werkt het allemaal ONHANDIG xd

Dus ik blijf lekker bij FL studio en kicks (normale en reversebass..) maak ik in Logic op mijn Mac dual boot :P


Ik heb fl ook lang gebruikt (vanaf fl 3 t/m 7) maar zeker bij de huidige versies ziet je project er zo snel chaotisch uit.

S1 werkt heerlijk overzichtelijk.


Daar heb ik dus ook erg last van. Ik heb me aktijd voor genomen dat het door mijn eigen indeling kwam. Heb nog steeds niet de tijd gehad om S1 te proberen maar daar ga ik deze week maar eens uitgebreid de tijd voor nemen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2013 10:12 
 
Hardtraxx Newbie

Heeft iemand enig idee hoe je een project (.song) in S1 op kunt slaan zodat alle wave files etc. mee worden opgeslagen? Nu heb ik steeds het probleem bij het openen dat de wave files missen. Dit is nogal lastig als je met met tweeën werkt op verschillende locaties. Alvast bedankt!!
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner