N
Hardtraxxer
86 posts member since 2011
last seen Nov 2011
Ik vroeg me af wat jullie zoal gebruikten. En of jullie gelijk Krk's hebben gekocht of eerst nog die dikke logic surround set! xd

Ik ben zelf met Behringers Ms-20 begonnen.
Image

Die waren goed om de eerste stap in de juiste richting te maken. Sinds die speakers ben ik over gestapt naar de Edirol MA-15D(Roland).
Image
Dit zijn me schatjes tot nu toe al zou ik wel graag meer power willen hebben of een studio monitor subwoofer. ik zit er nog aan te twijfelen. Mij monitors zijn trouwens aan gesloten op een (Roland) Cakewalk UA-1G externe soundcard.
Image

:thumbsup:
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Had eerst de RP6 serie, toen overgestapt naar de VXT8.
D
Hardtraxxer
105 posts member since 2011
last seen Jul 2014
Skedoedelefloeps wrote:Had eerst de RP6 serie, toen overgestapt naar de VXT8.
ik heb rp 8 rp en vxt groot verschil?
M
Hardtraxxer
214 posts member since 2011
last seen Mar 2013
Logitech speakertjes met supereerlijk geluid. :$

Ben na 1,5 jaar gelijk overgestapt op Tannoy's.
Hardtraxxer
209 posts member since 2010
last seen Dec 2012
Ben ook begonnen met een stel logitec speakertjes, met fl erbij. Paar jaar terug 2 witte KRK 6' jes gekocht, en heb er geen spijt van! Topgeluid!

Overigens ook een aanrader voor mensen die niet produceren. Setje kost wel wat geld, maar dan heb je ook wat. Eerste keer dat m'n vrienden het geluid uit de KRK'tjes hoorden stonden ze er van verstelt hoe helder muziek kan klinken :D
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Begonnen op set jaren 80 philips stereo speakers met een sony home cinema versterker, toen overgestapt op een turst speaker setje van 25 eu (spul is niet kapot te krijgen, ze staan hier nogsteeds ergens) toen de grote stap gemaakt naar setje Sinn7 Diebox 8 en Dersub 10.
Als ik nu nieuwe monitoren aanschaf neem ik denk die Pioneer's, heb ze gehoord in Thera ze studio, zijn egt top :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Jij bent in thera zijn studio geweest???
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Draidy wrote:Jij bent in thera zijn studio geweest???
Ja.
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
Hoezo dan?
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Yamaha HS50M + Yamaha HS10W sub
Hardtraxxer
271 posts member since 2011
last seen Nov 2016
Genelec 8040's!! Beesten!! :thumbsup:

Image
N
Hardtraxxer
342 posts member since 2011
last seen Jul 2013
Ik ben van plan ook de KRK RP6's te halen, maar nog niet 100% overtuigd. Waarom koos je voor de VXT serie en niet voor een RP8?

Is het geluid zoveel beter?
D
Hardtraxxer
105 posts member since 2011
last seen Jul 2014
ik heb geen vxt gehoord maar kan wel je vraag beantwoorden op de rp 6 en rp8

er is geen verschil, rp8 gaan harder, kwaliteit zelfde, en is gemaakt voor wat grotere ruimtes.
Hardtraxx Veteran
5255 posts member since 2011
last seen Jul 2026
Heb nu KRK RP 8 set
Aan het sparen voor een Exposé set, maar dat gaat nog wel even duren :( hopelijk volgende zomer!
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Nebuto wrote:
Ik ben van plan ook de KRK RP6's te halen, maar nog niet 100% overtuigd. Waarom koos je voor de VXT serie en niet voor een RP8?

Is het geluid zoveel beter?
Punt is dat ik nooit aan een RP8 dacht omdat ik de VXT serie wou hebben, waarom? De VXT serie is toch wat professioneler ingesteld dan de RP serie, wat meer een huis, tuin en keuken producer monitor is. Niets mis mee overigens omdat het een goed begin is al, maar ik bedacht me dat ik beter gewoon meteen voor wat groter werk kan gaan dan steeds maar kleine stapjes omhoog.
Geen spijt van, zeker met de RP6 is het geluid al beter, natuurlijk een veel breder frequency weergave. Dus dat is eigenlijk waarom ik voor de VXT serie ging, ik wil geen hobby producer blijven, ik wil naar labels toewerken en de VXT heeft me daarin zeker geholpen.
Hardtraxx Elite
2393 posts member since 2009
last seen Aug 2013
Ga binnenkort of twee Event ASP 8 of twee Event 20/20 BAS V3. 20/20 zijn een stuk goedkoper (en minder goed), maar op ebay staan een paar mooie 2e hands ASP's :).

ASP8
-link weggehaald wegens kapotte pagina layout-

20/20 BAS V3
-link weggehaald wegens kapotte pagina layout-
N
Hardtraxxer
86 posts member since 2011
last seen Nov 2011
wees voorzichtig met 2de hands prut you neva know!
M
Hardtraxxer
214 posts member since 2011
last seen Mar 2013
Wanne link zeg.

Ik heb nog nooit gehoord van Event speakers, misschien dat je beter voor de bekendere merken kunt gaan,
dan heb je tenminste zekerheid dat je speakers van goede kwaliteit zullen zijn.
T
8 posts member since 2010
last seen Aug 2012
Zou het een probleem zijn als ik mijn KRK's op de zij leg?
Of kan dit totaal geen kwaad?
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 5 days ago
Ting wrote:Zou het een probleem zijn als ik mijn KRK's op de zij leg?
Of kan dit totaal geen kwaad?
zijn ze daar voor gemaakt? nee

dus zou ik het niet doen misschien dat het wel niet goed is :lol:
R
Hardtraxx Newbie
25 posts member since 2011
last seen Aug 2013
Ik heb logitech z-2300. Al een redelijke tijd, voldoet prima :p!
B
Hardtraxxer
421 posts member since 2010
last seen Jul 2019
RedRiver67 wrote:Genelec 8040's!! Beesten!! :thumbsup:

Image
Same here! :D
K
Hardtraxx Newbie
21 posts member since 2011
last seen Jan 2012
Same here. Ik heb ze nu anderhalf jaar en heb ze op de Bax-shop open dag gekocht.
Ze waren al tijdelijk afgeprijsd en heb er toen nog meer korting op gehad. uiteindelijk 640 euro per stuk voor betaald :)
Hardtraxx Addict
1625 posts member since 2009
last seen Jun 2015
Zit zelf zeer te overwegen om een setje KRK's aan te schaffen. Gewoon voor hobby produceren gebruik en natuurlijk muziek van m'n PC afspelen.

Ik zit alleen te twijfelen of ik de KRK Rokit RP5 moet kopen of toch voor beter versies kijken. Ik weet dat een setje 2ehands ongeveer 300,- kost... dus daaromheen zit m'n budget ook.

Heb overigens ook nog de vraag, of ik de actieve monitoren kan aansluiten op de geluidskaart van m'n moederboard... of dat ik dan een externe moet kopen..
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
W0uT3R wrote:Zit zelf zeer te overwegen om een setje KRK's aan te schaffen. Gewoon voor hobby produceren gebruik en natuurlijk muziek van m'n PC afspelen.

Ik zit alleen te twijfelen of ik de KRK Rokit RP5 moet kopen of toch voor beter versies kijken. Ik weet dat een setje 2ehands ongeveer 300,- kost... dus daaromheen zit m'n budget ook.

Heb overigens ook nog de vraag, of ik de actieve monitoren kan aansluiten op de geluidskaart van m'n moederboard... of dat ik dan een externe moet kopen..
Hrt kan wel maar in de meeste gevallen is de interne geluidskaart niet zo heel goed, dus kan je beter een externe nemen.