Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 11:30 
 
Hardtraxxer

Ik vroeg me af wat jullie zoal gebruikten. En of jullie gelijk Krk's hebben gekocht of eerst nog die dikke logic surround set! xd

Ik ben zelf met Behringers Ms-20 begonnen.
Afbeelding

Die waren goed om de eerste stap in de juiste richting te maken. Sinds die speakers ben ik over gestapt naar de Edirol MA-15D(Roland).
Afbeelding
Dit zijn me schatjes tot nu toe al zou ik wel graag meer power willen hebben of een studio monitor subwoofer. ik zit er nog aan te twijfelen. Mij monitors zijn trouwens aan gesloten op een (Roland) Cakewalk UA-1G externe soundcard.
Afbeelding

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 11:40 
 
Artiest

Had eerst de RP6 serie, toen overgestapt naar de VXT8.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 12:17 
 
Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
Had eerst de RP6 serie, toen overgestapt naar de VXT8.


ik heb rp 8 rp en vxt groot verschil?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 12:24 
 
Hardtraxxer

Logitech speakertjes met supereerlijk geluid. :$


Ben na 1,5 jaar gelijk overgestapt op Tannoy's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 13:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ben ook begonnen met een stel logitec speakertjes, met fl erbij. Paar jaar terug 2 witte KRK 6' jes gekocht, en heb er geen spijt van! Topgeluid!

Overigens ook een aanrader voor mensen die niet produceren. Setje kost wel wat geld, maar dan heb je ook wat. Eerste keer dat m'n vrienden het geluid uit de KRK'tjes hoorden stonden ze er van verstelt hoe helder muziek kan klinken :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 13:44 
 
Hardtraxx Veteran

Begonnen op set jaren 80 philips stereo speakers met een sony home cinema versterker, toen overgestapt op een turst speaker setje van 25 eu (spul is niet kapot te krijgen, ze staan hier nogsteeds ergens) toen de grote stap gemaakt naar setje Sinn7 Diebox 8 en Dersub 10.
Als ik nu nieuwe monitoren aanschaf neem ik denk die Pioneer's, heb ze gehoord in Thera ze studio, zijn egt top :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 13:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jij bent in thera zijn studio geweest???
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 13:51 
 
Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Jij bent in thera zijn studio geweest???

Ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 13:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoezo dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 14:30 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Yamaha HS50M + Yamaha HS10W sub
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 19:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Genelec 8040's!! Beesten!! :thumbsup:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 19:16 
 
Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
Had eerst de RP6 serie, toen overgestapt naar de VXT8.


Ik ben van plan ook de KRK RP6's te halen, maar nog niet 100% overtuigd. Waarom koos je voor de VXT serie en niet voor een RP8?

Is het geluid zoveel beter?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 19:30 
 
Hardtraxxer

ik heb geen vxt gehoord maar kan wel je vraag beantwoorden op de rp 6 en rp8

er is geen verschil, rp8 gaan harder, kwaliteit zelfde, en is gemaakt voor wat grotere ruimtes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 19:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb nu KRK RP 8 set
Aan het sparen voor een Exposé set, maar dat gaat nog wel even duren :( hopelijk volgende zomer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2011 21:54 
 
Artiest

Nebuto schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Had eerst de RP6 serie, toen overgestapt naar de VXT8.


Ik ben van plan ook de KRK RP6's te halen, maar nog niet 100% overtuigd. Waarom koos je voor de VXT serie en niet voor een RP8?

Is het geluid zoveel beter?


Punt is dat ik nooit aan een RP8 dacht omdat ik de VXT serie wou hebben, waarom? De VXT serie is toch wat professioneler ingesteld dan de RP serie, wat meer een huis, tuin en keuken producer monitor is. Niets mis mee overigens omdat het een goed begin is al, maar ik bedacht me dat ik beter gewoon meteen voor wat groter werk kan gaan dan steeds maar kleine stapjes omhoog.
Geen spijt van, zeker met de RP6 is het geluid al beter, natuurlijk een veel breder frequency weergave. Dus dat is eigenlijk waarom ik voor de VXT serie ging, ik wil geen hobby producer blijven, ik wil naar labels toewerken en de VXT heeft me daarin zeker geholpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 15:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ga binnenkort of twee Event ASP 8 of twee Event 20/20 BAS V3. 20/20 zijn een stuk goedkoper (en minder goed), maar op ebay staan een paar mooie 2e hands ASP's :).

ASP8
-link weggehaald wegens kapotte pagina layout-

20/20 BAS V3
-link weggehaald wegens kapotte pagina layout-
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 15:45 
 
Hardtraxxer

wees voorzichtig met 2de hands prut you neva know!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 16:39 
 
Hardtraxxer

Wanne link zeg.


Ik heb nog nooit gehoord van Event speakers, misschien dat je beter voor de bekendere merken kunt gaan,
dan heb je tenminste zekerheid dat je speakers van goede kwaliteit zullen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 17:19 
 
Hardtraxx Newbie

Zou het een probleem zijn als ik mijn KRK's op de zij leg?
Of kan dit totaal geen kwaad?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 21:03 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ting schreef:
Zou het een probleem zijn als ik mijn KRK's op de zij leg?
Of kan dit totaal geen kwaad?


zijn ze daar voor gemaakt? nee

dus zou ik het niet doen misschien dat het wel niet goed is :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 21:24 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb logitech z-2300. Al een redelijke tijd, voldoet prima :p!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2011 23:55 
 
Hardtraxxer

RedRiver67 schreef:
Genelec 8040's!! Beesten!! :thumbsup:

Afbeelding

Same here! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2011 14:45 
 
Hardtraxx Newbie

Same here. Ik heb ze nu anderhalf jaar en heb ze op de Bax-shop open dag gekocht.
Ze waren al tijdelijk afgeprijsd en heb er toen nog meer korting op gehad. uiteindelijk 640 euro per stuk voor betaald :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 14:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zit zelf zeer te overwegen om een setje KRK's aan te schaffen. Gewoon voor hobby produceren gebruik en natuurlijk muziek van m'n PC afspelen.

Ik zit alleen te twijfelen of ik de KRK Rokit RP5 moet kopen of toch voor beter versies kijken. Ik weet dat een setje 2ehands ongeveer 300,- kost... dus daaromheen zit m'n budget ook.

Heb overigens ook nog de vraag, of ik de actieve monitoren kan aansluiten op de geluidskaart van m'n moederboard... of dat ik dan een externe moet kopen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2011 16:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Zit zelf zeer te overwegen om een setje KRK's aan te schaffen. Gewoon voor hobby produceren gebruik en natuurlijk muziek van m'n PC afspelen.

Ik zit alleen te twijfelen of ik de KRK Rokit RP5 moet kopen of toch voor beter versies kijken. Ik weet dat een setje 2ehands ongeveer 300,- kost... dus daaromheen zit m'n budget ook.

Heb overigens ook nog de vraag, of ik de actieve monitoren kan aansluiten op de geluidskaart van m'n moederboard... of dat ik dan een externe moet kopen..


Hrt kan wel maar in de meeste gevallen is de interne geluidskaart niet zo heel goed, dus kan je beter een externe nemen.
1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner