Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 17:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

sjobie schreef:
Sanderson schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met de KRK 10s?

de sub als toevoeging op je krk rp-6 of 8?


Lijkt me sterk, volgens mij is die 10 serie nog maar amper uit.

Sub ben ik zoiezo geen voorstander van, bij producen vind ik dat je al je geluid rechtstreeks in je oor moet gaan, je zit dan op je zogenaamde "Sweetspot"

Citaat:
The sweet spot is a term used by audiophiles and recording engineers to describe the focal point between two speakers

Dus dan moet er niet nog een sub bij staan, die verpest je sweetspot naar mijn mening.
Als je goede monitoren hebt, vanaf ~20Hz, is de sub gewoon overbodig imo.

ik snap je opmerking. Maar KRK RP8 gaat niet zo diep, dus je mist gewoon een stukje bass. En zonde om je rp8 speakers meteen af te schrijven denk ik..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 17:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

sjobie schreef:
Sanderson schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met de KRK 10s?

de sub als toevoeging op je krk rp-6 of 8?


Lijkt me sterk, volgens mij is die 10 serie nog maar amper uit.

Sub ben ik zoiezo geen voorstander van, bij producen vind ik dat je al je geluid rechtstreeks in je oor moet gaan, je zit dan op je zogenaamde "Sweetspot"

Citaat:
The sweet spot is a term used by audiophiles and recording engineers to describe the focal point between two speakers

Dus dan moet er niet nog een sub bij staan, die verpest je sweetspot naar mijn mening.
Als je goede monitoren hebt, vanaf ~20Hz, is de sub gewoon overbodig imo.


Je weet ook dat Bass frequenties zich anders gedragen dan de hogere frequenties? Zolang je de sub goed neerzet (rekening houden met afstand etc) zal een extra sub een grote toevoeging zijn. Die sweetspot waar je het over hebt is zeker belangrijk, maar eigenlijk alleen voor de hogere tonen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 18:26 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
sjobie schreef:
Sanderson schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met de KRK 10s?

de sub als toevoeging op je krk rp-6 of 8?


Lijkt me sterk, volgens mij is die 10 serie nog maar amper uit.

Sub ben ik zoiezo geen voorstander van, bij producen vind ik dat je al je geluid rechtstreeks in je oor moet gaan, je zit dan op je zogenaamde "Sweetspot"

Citaat:
The sweet spot is a term used by audiophiles and recording engineers to describe the focal point between two speakers

Dus dan moet er niet nog een sub bij staan, die verpest je sweetspot naar mijn mening.
Als je goede monitoren hebt, vanaf ~20Hz, is de sub gewoon overbodig imo.


Je weet ook dat Bass frequenties zich anders gedragen dan de hogere frequenties? Zolang je de sub goed neerzet (rekening houden met afstand etc) zal een extra sub een grote toevoeging zijn. Die sweetspot waar je het over hebt is zeker belangrijk, maar eigenlijk alleen voor de hogere tonen!

1. De 10 serie is al heel lang uit, heb die van mij voor het draaien nu al een jaar!

2. Monitoren vanaf 20Hz vind je egt bijna niet... Als ze er zijn zou ik ze nooit kopen, zulke lage freq's in je sweetspot is gewoon waardeloos... Monitoren liefst niet lager als 40Hz.. Bass moet laag staan, dus op de grond, dan gewoon zorgen dat de akoestiek van je studio goed is dan is er niks aan de hand!

3. Krk is raad ik altyd af, en word mij ook altyd afgeraden (door O.A. artiesten als DJ Thera) Allemaal leuk, en het is best wel kwaliteit voor een redelijke prijs, maar er komt geen ''eerlijk geluid uit'' Dus dingen klinken anders dan dat ze werkelijk zijn! Heb ze zelf ook alleen maar voor het draaien, daar zijn ze perfect voor!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 19:13 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Wat heeft Thera op dit moment eigenlijk, die Pioneers?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 20:05 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

van mensen hoor ik ook wel eens dat krk "niet het beste is" maar om het nou af te raden :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 21:12 
 
Artiest

Raw Vizion is puur een theracords naprater in dit geval :lol:
Als KRK afgeraden wordt door zoveel artiesten mag je me toch vertellen waarom zoveel respectabele artiesten gewoon met KRK VXT en Expose serie werken. Is zoiets als Fruity Loops afraden, wellicht niet het beste wat er te vinden is (hoewel dat echt verschilt per monitor) maar af raden gaat wel erg ver. Ik raad je af Logitech setjes te kopen ja, maar KRK zeker niet :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 21:50 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Raw Vizion is puur een theracords naprater in dit geval :lol:
Als KRK afgeraden wordt door zoveel artiesten mag je me toch vertellen waarom zoveel respectabele artiesten gewoon met KRK VXT en Expose serie werken. Is zoiets als Fruity Loops afraden, wellicht niet het beste wat er te vinden is (hoewel dat echt verschilt per monitor) maar af raden gaat wel erg ver. Ik raad je af Logitech setjes te kopen ja, maar KRK zeker niet :lol:


amen ik geloof er ook niks van wat ie zegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 22:26 
 
Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
Raw Vizion is puur een theracords naprater in dit geval :lol:
Als KRK afgeraden wordt door zoveel artiesten mag je me toch vertellen waarom zoveel respectabele artiesten gewoon met KRK VXT en Expose serie werken. Is zoiets als Fruity Loops afraden, wellicht niet het beste wat er te vinden is (hoewel dat echt verschilt per monitor) maar af raden gaat wel erg ver. Ik raad je af Logitech setjes te kopen ja, maar KRK zeker niet :lol:


Omdat het volgens mij met name over de RP serie gaat. De VXT serie zie je een stuk minder bij de thuisproducer staan. De VXT serie is niet voor niks 'iets' duurder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 23:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
1. De 10 serie is al heel lang uit, heb die van mij voor het draaien nu al een jaar!

2. Monitoren vanaf 20Hz vind je egt bijna niet... Als ze er zijn zou ik ze nooit kopen, zulke lage freq's in je sweetspot is gewoon waardeloos... Monitoren liefst niet lager als 40Hz.. Bass moet laag staan, dus op de grond, dan gewoon zorgen dat de akoestiek van je studio goed is dan is er niks aan de hand!

3. Krk is raad ik altyd af, en word mij ook altyd afgeraden (door O.A. artiesten als DJ Thera) Allemaal leuk, en het is best wel kwaliteit voor een redelijke prijs, maar er komt geen ''eerlijk geluid uit'' Dus dingen klinken anders dan dat ze werkelijk zijn! Heb ze zelf ook alleen maar voor het draaien, daar zijn ze perfect voor!


@ Raw Vizion

Ze klinken niet anders als dat ze werkelijk zijn... ze klinken precies zoals ze zijn. Je bedoeld dat ze het geluid vervormen. Okee.
Maar ja, de RP serie is een prima monitor voor beginnende producers.
Begin maar eens een monitor te vinden die geen geluids vervorming heeft... en dan voor de prijs van een rp 6.

Het is beetje dom om te roepen dat je iedereen krk's afraad. Dat hangt totaal van iemand zijn wens en budget af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 09:41 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ik heb in ieder geval de Pioneer SDJ-05 waar ik erg tevreden over ben. De keren dat ik de RP's gehoord heb, vond ik ze persoonlijk wat teveel laag geven, waardoor ze voor mij niet heel erg handig zijn. Afraden is dan ook een sterk woord, t zijn gewoon niet mijn favo monitors ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 10:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DjThera schreef:
Ik heb in ieder geval de Pioneer SDJ-05 waar ik erg tevreden over ben. De keren dat ik de RP's gehoord heb, vond ik ze persoonlijk wat teveel laag geven, waardoor ze voor mij niet heel erg handig zijn. Afraden is dan ook een sterk woord, t zijn gewoon niet mijn favo monitors ;)


Ik kon me al niet voorstellen dat jij ze echt heb afgeraden.

Ik heb trouwens niet het idee dat ze teveel laag geven, hoewel het bij mij heel erg van de akoestiek afhangt.
Moet daarbij wel zeggen dat ik alleen krk's heb gehoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 10:47 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Frazyr schreef:
Citaat:
Dus dingen klinken anders dan dat ze werkelijk zijn!

Ze klinken niet anders als dat ze werkelijk zijn... ze klinken precies zoals ze zijn. Je bedoeld dat ze het geluid vervormen. Okee.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 10:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 12:04 
 
Artiest

Gehoor is delicaat he en bij iedereen anders. Dus wat voor de een teveel is is voor de ander genoeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 13:32 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Gehoor is delicaat he en bij iedereen anders. Dus wat voor de een teveel is is voor de ander genoeg.

We zijn t heel erg eens zowaar xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 14:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Een subwoofer is bijna altijd af te raden... je kunt beter voor monitoren gaan met een grotere woofer, zodat je daar je laag uithaalt.
Geeft 9 vd 10 keer een 'eerlijker' beeld.

Zo'n KRK subje is eigenlijk alleen maar leuk wanneer je de set gebruikt om te draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 14:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Een subwoofer is bijna altijd af te raden... je kunt beter voor monitoren gaan met een grotere woofer, zodat je daar je laag uithaalt.
Geeft 9 vd 10 keer een 'eerlijker' beeld.

Zo'n KRK subje is eigenlijk alleen maar leuk wanneer je de set gebruikt om te draaien.


Eindelijk iemand die het met me eens is :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 16:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Een subwoofer is bijna altijd af te raden... je kunt beter voor monitoren gaan met een grotere woofer, zodat je daar je laag uithaalt.
Geeft 9 vd 10 keer een 'eerlijker' beeld.

Zo'n KRK subje is eigenlijk alleen maar leuk wanneer je de set gebruikt om te draaien.

Hey miquel, dus jij zou zeggen, KRK RP-8 de deur uit, en monitoren kopen die een diepere bass hebben?

En om dan er maar op door te gaan, heeft er iemand ervaring met Auralex MoPad's? en geeft dit een groot verschil? monitoren staan nu op standaarden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 16:46 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik heb de mopads, maar ik zou het verschil niet weten, omdat ik ze nooit zonder heb getest. :P
Zonder de pads staan ze bij mij sowieso al niet op de juiste hoogte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 16:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik merk met mijn mopads met name dat mn bureau minder trilt en dat onder de bass minder goed te horen is.
Qua geluid kan ik alleen opmerken dat het laag slightly toeneemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 23:29 
 
Hardtraxx Addict

Een sub kan prima alleen niet als je akoestiek in je studio niet optimaal is.

Als je weet hoe je om dient te gaan met je monitoren dan maakt het niet zo heel veel meer uit wat je hebt staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2011 23:30 
 
Hardtraxx Addict

Cruelty schreef:
Ik werk nu met een gewone interne geluidskaart in een wat oudere Asus laptop, geen goeie geluidskaart dus. Welke externe geluidskaart raden jullie mij dan aan onder de €100,-? En zorgt dat voor veel verschil in het geluid?


Zorgt niet voor verschil in geluid, maar als je geen latency wilt hebben als je met een keyboard speelt is een fatsoenlijke geluidskaart een must. Bij dure geluidkaarten zitten ook wel eens mooie effecten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2011 00:48 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Sanderson schreef:
Hey miquel, dus jij zou zeggen, KRK RP-8 de deur uit, en monitoren kopen die een diepere bass hebben?

RP8 zou toch wel genoeg laag moeten hebben... enigszins teveel als ik de ervaringen rondom hoor.
Weet niet wat je budget is, maar heb toevallig vandaag nieuwe Adam's A7X gekocht omdat ik ook laag tekort kwam... die zijn €1000,- in een setje, maar echt top geluid en zwaar 'eerlijk'
Aanradertje...!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2011 09:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Sanderson schreef:
Hey miquel, dus jij zou zeggen, KRK RP-8 de deur uit, en monitoren kopen die een diepere bass hebben?

RP8 zou toch wel genoeg laag moeten hebben... enigszins teveel als ik de ervaringen rondom hoor.
Weet niet wat je budget is, maar heb toevallig vandaag nieuwe Adam's A7X gekocht omdat ik ook laag tekort kwam... die zijn €1000,- in een setje, maar echt top geluid en zwaar 'eerlijk'
Aanradertje...!!

Ze geven idd een hoop laag, maar gaan maar tot 40 Hz geloof ik, terwijl je met geluiden van 30 Hz ook werkt, dus moeilijk te beoordelen wat je sound daar doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2011 15:25 
 
Hardtraxxer

De meeste PA systemen halen die 40 hz niet eens... Thuis setjes ook niet, dus waarom zou je dan zo laag gaan?
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner