Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2011 16:59 
 
Hardtraxx Addict

Sanderson schreef:
San Miquel schreef:
Sanderson schreef:
Hey miquel, dus jij zou zeggen, KRK RP-8 de deur uit, en monitoren kopen die een diepere bass hebben?

RP8 zou toch wel genoeg laag moeten hebben... enigszins teveel als ik de ervaringen rondom hoor.
Weet niet wat je budget is, maar heb toevallig vandaag nieuwe Adam's A7X gekocht omdat ik ook laag tekort kwam... die zijn €1000,- in een setje, maar echt top geluid en zwaar 'eerlijk'
Aanradertje...!!

Ze geven idd een hoop laag, maar gaan maar tot 40 Hz geloof ik, terwijl je met geluiden van 30 Hz ook werkt, dus moeilijk te beoordelen wat je sound daar doet.


Hoeveel geluiden gebruik je nu op die freq. Alleen je bass lijkt mij. de rest wordt toch al wel eerder gecut.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2011 22:39 
 
Hardtraxx Elite

welke monitoren adviseren jullie voor een beginner? (14jaar) ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2011 23:06 
 
Hardtraxxer

Geen. ;)

Maar wanneer je weet dat je er echt met producen door wilt gaan, en het een toegevoegde waarde heeft,
dan pas zou je monitoren moeten aanschaffen.

Stel je bent daar al, kijk dan eens naar KRK, Genelec of Tannoy.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2011 23:10 
 
Hardtraxxer

Sanderson schreef:
San Miquel schreef:
Sanderson schreef:
Hey miquel, dus jij zou zeggen, KRK RP-8 de deur uit, en monitoren kopen die een diepere bass hebben?

RP8 zou toch wel genoeg laag moeten hebben... enigszins teveel als ik de ervaringen rondom hoor.
Weet niet wat je budget is, maar heb toevallig vandaag nieuwe Adam's A7X gekocht omdat ik ook laag tekort kwam... die zijn €1000,- in een setje, maar echt top geluid en zwaar 'eerlijk'
Aanradertje...!!

Ze geven idd een hoop laag, maar gaan maar tot 40 Hz geloof ik, terwijl je met geluiden van 30 Hz ook werkt, dus moeilijk te beoordelen wat je sound daar doet.



Weet je hoe een geluid van 30hz klinkt? Dat is gewoon gebrom, daar ga je niks van merken,
tenzij je daar enorm veel geboost hebt (zou niet weten waarom iemand daar zou willen boosten, maarja het kan :P ).
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2011 23:46 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

je kunt als producer best monitoren kopen die tot 40hz gaan, de rest gebruik je niet/hoor je niet. en welk geluidssysteem in welke discotheek dan ook gaat lager dan 40hz? xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 16:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Iemand ervaring met Yamaha HS-80? Ben van plan om die te gaan kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 16:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Squid schreef:
Iemand ervaring met Yamaha HS-80? Ben van plan om die te gaan kopen.


Volgens mij had Lyst Yamaha's
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 20:46 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik heb de HS50's in combinatie met de sub, heb geen ruimte voor de HS80. Ik kan je er alleen weinig over vertellen, het zijn mijn eerste monitoren en bij iemand anders heb ik ooit even de rp6 gehoord. :thumbup:
Ik heb er in ieder geval weinig slecht over gelezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 10:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Case Dj schreef:
je kunt als producer best monitoren kopen die tot 40hz gaan, de rest gebruik je niet/hoor je niet. en welk geluidssysteem in welke discotheek dan ook gaat lager dan 40hz? xD

Nou zo'n beetje elk groot systeem gaat zo diep.
en idd het is gebrom. Maar het geeft wel weer hoe je sound klinkt op een groot systeem op een feest of in discotheek.

en idd KRK RP8 gaan tot 40 hz. mar die 10s sub gaat tot 28 ofzo.
Het is wel een toevoeging denk ik, maar dat is het pas als je echt tevreden bent over je tracks en je ze nog naar een volgend level wilt tillen.

Maar zover zijn we nog niet, dus kunnen nog wel ff sparen voordat we zoiets aanschaffen
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Net eventjes bij Baxshop geweest, wat verschillende monitoren beluisterd en deze is er voor mij toch uitgekomen.
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

Binnekort setje aanschaffen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:32 
 
Hardtraxx Addict

MRN schreef:
Geen. ;)

Maar wanneer je weet dat je er echt met producen door wilt gaan, en het een toegevoegde waarde heeft,
dan pas zou je monitoren moeten aanschaffen.

Stel je bent daar al, kijk dan eens naar KRK, Genelec of Tannoy.


Monitoren hebben altijd een toegevoegde waarde. Ik raad het dan ook zeker aan. Ik zelf heb RRK RP8's en die bevallen prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:44 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

sjobie schreef:
Net eventjes bij Baxshop geweest, wat verschillende monitoren beluisterd en deze is er voor mij toch uitgekomen.
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

Binnekort setje aanschaffen :)


doe maar duur :thumbup: 500 per stuk hey xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Case Dj schreef:
sjobie schreef:
Net eventjes bij Baxshop geweest, wat verschillende monitoren beluisterd en deze is er voor mij toch uitgekomen.
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

Binnekort setje aanschaffen :)


doe maar duur :thumbup: 500 per stuk hey xd


Ja, maar ik betaal liever wat meer en dan gewoon goed spul hebben :)
En de sound die eruit komt is echt ziek. :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 18:46 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

sjobie schreef:
Case Dj schreef:
sjobie schreef:
Net eventjes bij Baxshop geweest, wat verschillende monitoren beluisterd en deze is er voor mij toch uitgekomen.
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

Binnekort setje aanschaffen :)


doe maar duur :thumbup: 500 per stuk hey xd


Ja, maar ik betaal liever wat meer en dan gewoon goed spul hebben :)
En de sound die eruit komt is echt ziek. :drool:


geloof ik graag :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 12:49 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
MRN schreef:
Geen. ;)

Maar wanneer je weet dat je er echt met producen door wilt gaan, en het een toegevoegde waarde heeft,
dan pas zou je monitoren moeten aanschaffen.

Stel je bent daar al, kijk dan eens naar KRK, Genelec of Tannoy.


Monitoren hebben altijd een toegevoegde waarde.


Echt? Als je als beginner muziek maakt gaan monitoren je muziek echt niet verbeteren hoor.
Het klinkt met of zonder monitoren in beide gevallen als kutherrie. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 12:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met monitoren hoor je het allemaal toch veel beter.
Je hoeft natuurlijk geen monitoren van €1000 per stuk te hebben maar gewoon simpel KRK RP5 kan het leerproces versnellen hoor :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 15:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

sjobie schreef:
Met monitoren hoor je het allemaal toch veel beter.
Je hoeft natuurlijk geen monitoren van €1000 per stuk te hebben maar gewoon simpel KRK RP5 kan het leerproces versnellen hoor :thumbup:


Ja maar ja goed.. als je nog niet een simpele track kan maken qua arrangement.. laat staan dat je dan een goed idee hebt van bijvoorbeeld EQ-en en dergelijken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 15:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En toch versneld het het leerproces, maar als je nog helemaal leek bent, schaf dan monitoren van €50 p/s aan ofzo.
Tegen de tijd dat je verder begint te komen kan je aan KRK gaan denken.
En zo verder!
Monitoren, hoeft nog niet eens, gewoon (redelijke) speakers om te beginnen is ook al goed.
Maar het is gewoon zo dat je sneller/beter leert door monitoren/speakers te gebruiken i.p.v. headphones.
Natuurlijk kan je wel headphones gebruiken, maar dan daarna EQ'en e.d. op een setje monitoren.
Dat laatse geld natuurlijk pas als je al wat verder bent met het producen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 16:00 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

sjobie schreef:
En toch versneld het het leerproces, maar als je nog helemaal leek bent, schaf dan monitoren van €50 p/s aan ofzo.
Tegen de tijd dat je verder begint te komen kan je aan KRK gaan denken.
En zo verder!
Monitoren, hoeft nog niet eens, gewoon (redelijke) speakers om te beginnen is ook al goed.
Maar het is gewoon zo dat je sneller/beter leert door monitoren/speakers te gebruiken i.p.v. headphones.
Natuurlijk kan je wel headphones gebruiken, maar dan daarna EQ'en e.d. op een setje monitoren.
Dat laatse geld natuurlijk pas als je al wat verder bent met het producen.


ik produce ook nogsteeds met headphone, ik ben aan het sparen voor monitors maar het gaat prima zonder nu. en in de loop der weken/maanden ben ik toch wel een stuk beter geworden. dus je leert evengoed zonder monitoren dan met.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 18:27 
 
Hardtraxx Addict

MRN schreef:
Phase 2 schreef:
MRN schreef:
Geen. ;)

Maar wanneer je weet dat je er echt met producen door wilt gaan, en het een toegevoegde waarde heeft,
dan pas zou je monitoren moeten aanschaffen.

Stel je bent daar al, kijk dan eens naar KRK, Genelec of Tannoy.


Monitoren hebben altijd een toegevoegde waarde.


Echt? Als je als beginner muziek maakt gaan monitoren je muziek echt niet verbeteren hoor.
Het klinkt met of zonder monitoren in beide gevallen als kutherrie. :lol:


Monitorn maken je muziek biet he. Is alleen een hulpmiddel. Het is zeker een toegevoegde waarde, omdat je het beter kunt horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 18:28 
 
Hardtraxx Addict

Case Dj schreef:
sjobie schreef:
En toch versneld het het leerproces, maar als je nog helemaal leek bent, schaf dan monitoren van €50 p/s aan ofzo.
Tegen de tijd dat je verder begint te komen kan je aan KRK gaan denken.
En zo verder!
Monitoren, hoeft nog niet eens, gewoon (redelijke) speakers om te beginnen is ook al goed.
Maar het is gewoon zo dat je sneller/beter leert door monitoren/speakers te gebruiken i.p.v. headphones.
Natuurlijk kan je wel headphones gebruiken, maar dan daarna EQ'en e.d. op een setje monitoren.
Dat laatse geld natuurlijk pas als je al wat verder bent met het producen.


ik produce ook nogsteeds met headphone, ik ben aan het sparen voor monitors maar het gaat prima zonder nu. en in de loop der weken/maanden ben ik toch wel een stuk beter geworden. dus je leert evengoed zonder monitoren dan met.


Hij zegt toch ook niet dat je niet leert. Alleen dat het met monitoren sneller gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 18:56 
 
Hardtraxxer

Zou niet weten waarom je beter of sneller leert met monitoren erbij..

Jou geluid klinkt altijd op jouw systeem hetzelfde, een puls klinkt als een puls bij jou.
Dat wanneer je een logitech set hebt en een puls bij jou als een zaag bij een ander klinkt maakt niks uit, het gaat om jouw leerproces, en dat verandert niet welke set je ook hebt.


Wanneer je je muziek aan anderen laat horen zijn monitoren van belang.
Het punt voor mij was toen het thuis leuk klonk, en op de iPod en bij anderen klonk het anders (slechter), dat was zo'n jaar terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 19:18 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Case Dj schreef:
sjobie schreef:
En toch versneld het het leerproces, maar als je nog helemaal leek bent, schaf dan monitoren van €50 p/s aan ofzo.
Tegen de tijd dat je verder begint te komen kan je aan KRK gaan denken.
En zo verder!
Monitoren, hoeft nog niet eens, gewoon (redelijke) speakers om te beginnen is ook al goed.
Maar het is gewoon zo dat je sneller/beter leert door monitoren/speakers te gebruiken i.p.v. headphones.
Natuurlijk kan je wel headphones gebruiken, maar dan daarna EQ'en e.d. op een setje monitoren.
Dat laatse geld natuurlijk pas als je al wat verder bent met het producen.


ik produce ook nogsteeds met headphone, ik ben aan het sparen voor monitors maar het gaat prima zonder nu. en in de loop der weken/maanden ben ik toch wel een stuk beter geworden. dus je leert evengoed zonder monitoren dan met.


Hij zegt toch ook niet dat je niet leert. Alleen dat het met monitoren sneller gaat.


dat lees ik ook wel hoor. niet direct zo ragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 22:08 
 
Hardtraxxer

Ik heb zelf ook even doorgespaard en de KRK RP6 gehaald. Sinds ik me een beetje in produceren verdiep ben ik echt een audiofiel geworden, wat een mooi en zuiver geluid produceren die! :) Erg aan te raden voor de prijs/kwaliteitsverhouding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 23:43 
 
Hardtraxx Addict

@case dj: het was geen aanval hoor. Maar hij zegt met monitoren leer je sneller/beter. Dus met de een meer als met de andere, maar niet met de ene wel en met de andere niet. ;)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner