Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
AHardtraxxer
- 187 posts member since 2011
- last seen Dec 2014
-
YHardtraxxer
- 235 posts member since 2009
- last seen Jan 2026
Waarom ga je voor de 8? 6 is toch voldoende,, spaar dan meteen door voor de vxt
Last edited by yri on 22 Nov 2011 23:13, edited 1 time in total.
-
AHardtraxxer
- 187 posts member since 2011
- last seen Dec 2014
hmm ja indeed, misschien de 6 halen. de VXT is dan ineens wel weer veel duurder.. en ik moet nog heel wat andere dingetjes aan gaan schaffen. 6 is wel net zo goed? alleen iets minder hard hoorde ik, maar lijkt mij dat 6 ook al goed hard gaan.yri wrote:Waarom ga je voor de 8? 6 is toch voldoende,, spaar dan meteen door voor de vtx
de 6 heeft alleen een kleinere woofer voor de rest geen verschil met de 8.Axora wrote:hmm ja indeed, misschien de 6 halen. de VXT is dan ineens wel weer veel duurder.. en ik moet nog heel wat andere dingetjes aan gaan schaffen. 6 is wel net zo goed? alleen iets minder hard hoorde ik, maar lijkt mij dat 6 ook al goed hard gaan.yri wrote:Waarom ga je voor de 8? 6 is toch voldoende,, spaar dan meteen door voor de vtx
-
NHardtraxxer
- 86 posts member since 2011
- last seen Nov 2011
Als je geen input heb kan er toch ook niks uitkomen? (output)Parvuz wrote:Maar als ik geen input heb, en hij geeft dat al aan, dan kan ik het toch niet zachter zetten?NDAWN wrote:je input zachter zetten. denk ikParvuz wrote:En wat moet ik dus doen?
Last edited by NDAWN on 20 Nov 2011 20:03, edited 1 time in total.
-
THardtraxx Elite
- 2257 posts member since 2011
- last seen Jun 2026
:w00t:Cruelty wrote:Ik heb een Sony setje, geen idee welke en daar heb ik een Philips versterken bij en een Phoenix Gold xs series subwoofer
Last edited by tijntjuh120 on 14 Jul 2012 18:27, edited 1 time in total.
-
THardtraxx Elite
- 2257 posts member since 2011
- last seen Jun 2026
ben van plan om krk setje van 290 euro te kopen op bax-shop
doen?
doen?
Dat is een topset, vooral die van 290 euro, veel goede recensies over gelezen!tijntjuh120 wrote:ben van plan om krk setje van 290 euro te kopen op bax-shop
doen?
-
KDonateur
- 6254 posts member since 2008
- last seen Feb 2014
Ik heb net die KRK RP 5 G2 set gekocht van 290 euro, is volgens mij toch echt niks mis mee hoor 
Ging er mij ook meer om dat ik niet weet welk set 290 euro isKryptica wrote:Ik heb net die KRK RP 5 G2 set gekocht van 290 euro, is volgens mij toch echt niks mis mee hoor
RP5 is idd niks mis mee
Prima voor die prijsklasse inderdaad. Heb ze zelf ook en ben er nog steeds zeer tevreden over!Kryptica wrote:Ik heb net die KRK RP 5 G2 set gekocht van 290 euro, is volgens mij toch echt niks mis mee hoor
zou het zo snel niet weten.Cruelty wrote:Ik heb Sony ss-h991 setje. Niet de beste studio monitoren maar ik ben toch nog niet bezig met afmixen etc, maar ik zou het geluid nog wel iets beter willen zonder een nieuwe set te kopen, een externe geluidskaart erbij dus. Want ik doe het nu met een geluidskaart uit een paar jaar oud Asus laptop:P. Welke goedkope externe geluidskaart zouden jullie aanraden? En als ik die zou hebben, zou er dan duidelijk verschil in het geluid zijn?
ga zelf een geluidskaartje van 40 euro kopen, is voor mij prima.
weet niet wat jij goedkoop vind, maar voor 100 euro kan je iig prima geluidskaarten kopen
-
KDonateur
- 6254 posts member since 2008
- last seen Feb 2014
Gisteren de KRK RP5 G2 binnen gekregen, ze zijn groter dan ik dacht 
hahah je kunt de afmetingen meestal kijken bij waar je hem koopt heKryptica wrote:Gisteren de KRK RP5 G2 binnen gekregen, ze zijn groter dan ik dacht
Een externe geluidskaart voor 40 euro kan je HEEEEL erg afraden... Waarschijnlijk heb je meer ruis op je speakers straks dan wanneer je een interne gebruiktDraidy wrote:zou het zo snel niet weten.Cruelty wrote:Ik heb Sony ss-h991 setje. Niet de beste studio monitoren maar ik ben toch nog niet bezig met afmixen etc, maar ik zou het geluid nog wel iets beter willen zonder een nieuwe set te kopen, een externe geluidskaart erbij dus. Want ik doe het nu met een geluidskaart uit een paar jaar oud Asus laptop:P. Welke goedkope externe geluidskaart zouden jullie aanraden? En als ik die zou hebben, zou er dan duidelijk verschil in het geluid zijn?
weet niet wat jij goedkoop vind, maar voor 100 euro kan je iig prima geluidskaarten kopen
had er eerst een van 25 euro en beviel me prima.TakkU wrote:Een externe geluidskaart voor 40 euro kan je HEEEEL erg afraden... Waarschijnlijk heb je meer ruis op je speakers straks dan wanneer je een interne gebruiktDraidy wrote:zou het zo snel niet weten.Cruelty wrote:Ik heb Sony ss-h991 setje. Niet de beste studio monitoren maar ik ben toch nog niet bezig met afmixen etc, maar ik zou het geluid nog wel iets beter willen zonder een nieuwe set te kopen, een externe geluidskaart erbij dus. Want ik doe het nu met een geluidskaart uit een paar jaar oud Asus laptop:P. Welke goedkope externe geluidskaart zouden jullie aanraden? En als ik die zou hebben, zou er dan duidelijk verschil in het geluid zijn?
maar wat kan je me dan wel aanraden?
-
DHardtraxxer
- 105 posts member since 2011
- last seen Jul 2014
Ik heb toen ik mn midicontroller kocht ook een geluis kaart gekregen geen idee hoe die heet een behringer voor nu 30 euro ofzo, hij werkt niet eens met mn krk rp8 xD alleen maar geruis idd.. dus ik wil zelf binnen kort ook een externe geluidskaart halen, ik hoor veel goede verhalen over M audio fast track pro voor 160 euro nu geloof ik, maar je kunt er wel een tijdje meer verder ook als je een andere studuio monitoren set aanschaft bijv de VXt serie.
Heeft er hier iemand ervaring met de KRK 10s?
de sub als toevoeging op je krk rp-6 of 8?
Lijkt me sterk, volgens mij is die 10 serie nog maar amper uit.Sanderson wrote:Heeft er hier iemand ervaring met de KRK 10s?
Sub ben ik zoiezo geen voorstander van, bij producen vind ik dat je al je geluid rechtstreeks in je oor moet gaan, je zit dan op je zogenaamde "Sweetspot"
Dus dan moet er niet nog een sub bij staan, die verpest je sweetspot naar mijn mening.The sweet spot is a term used by audiophiles and recording engineers to describe the focal point between two speakers
Als je goede monitoren hebt, vanaf ~20Hz, is de sub gewoon overbodig imo.
Ik heb geen ervaring met de allergoedkoopste geluidskaarten, maar ik kan wel zeggen dat mijn Focusrite Saffire LE een enorm verschil is met mijn HD Audio onboard kaartje van mijn laptop. Hij is alleen niet meer te koopDraidy wrote:maar wat kan je me dan wel aanraden?
oke, want was zelf van plan om http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html te kopen.
iemand ervaring mee?
iemand ervaring mee?
-
MHardtraxxer
- 608 posts member since 2010
- last seen Jul 2015
Wel maar 16 bit ADC/DAC's en een relatief slechte THD. Dus tja wat wil je er aan hangen
Ook niks geen dingen als gebalanceerde uit en ingangen.
Je krijgt nu eenmaal waar naar je betaald
Je krijgt nu eenmaal waar naar je betaald
-
RHardtraxxer
- 62 posts member since 2010
- last seen Apr 2017
van onze audiofreaks op stage kreeg ik deze door, moet een erg erg erg goede interface zijn!
http://www.rjshop.nl/Scarlett-2i2-USB-A ... pping_feed
http://www.rjshop.nl/Scarlett-2i2-USB-A ... pping_feed
-
MHardtraxxer
- 608 posts member since 2010
- last seen Jul 2015
Dat is zo te zien (1 van) de meeste recente van Focusrite, specs zijn iig prima en ook een goed merk 
-
RHardtraxxer
- 62 posts member since 2010
- last seen Apr 2017
Ja ik kende het niet, maar zit er ook aan te denken deze aan te schaffen in combinatie met de Samson GT ProMartijn wrote:Dat is zo te zien (1 van) de meeste recente van Focusrite, specs zijn iig prima en ook een goed merk
http://www.totalsonic.nl/samson/product ... DIOGT.html
of de Resolv A5?
http://www.totalsonic.nl/samson/product ... OLVA5.html
Heeft iemand ervaring met die monitoren? Hoorde dat samson wel een delijk merk is.