Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2016 12:53 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Hallo,

Is er hier toevallig iemand die verstand heeft van monitors?
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw setje.
Hier wil ik niet al te veel geld aan uit geven dus kwam ik uit bij de volgende set:

http://www.bax-shop.nl/studio-monitor/a ... onitor-set

Mijn vraag is nu of dit een goede set is.
als alternatief had ik nog een wat duurdere set gevonden namelijk:

http://www.bax-shop.nl/home-audio-speak ... speakerset

Hierbij sprak vooral het merk me aan maar ik vroeg me nu af of deze ook echt die 35 euro meer waard zijn of dat je dat alleen betaald voor het merk?

Ik zou graag jullie meningen hierover willen horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2016 13:09 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Als jullie betere alternatieven weten hoor ik dit natuurlijk ook graag
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2016 16:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het ligt er helemaal aan waarvoor je ze wil gebruiken en wat voor eisen je stelt :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2016 10:20 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Het ligt er helemaal aan waarvoor je ze wil gebruiken en wat voor eisen je stelt :) .


gebruik ze voor het mixen op m'n slaapkamer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2016 15:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lazlow schreef:
G1LL schreef:
Het ligt er helemaal aan waarvoor je ze wil gebruiken en wat voor eisen je stelt :) .


gebruik ze voor het mixen op m'n slaapkamer.


Ik heb Hercules XPS 80 voor het mixen, prima dingen. Ik zou me dan niet zo druk maken over bepaalde toon frequenties :) Dat heb je echt alleen bij producen nodig. Ze geven goed geluid en zuivere bass voor een goede prijs (heb ze nu al 2 jaar ofzo)

http://www.bax-shop.nl/studio-monitor/h ... monitorset

Toevallig staan ze nu goedkoop in de B-stock
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2016 00:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lazlow schreef:
G1LL schreef:
Het ligt er helemaal aan waarvoor je ze wil gebruiken en wat voor eisen je stelt :) .


gebruik ze voor het mixen op m'n slaapkamer.


Dan zullen veel monitoren in jouw prijscategorie wel prima zijn. Ik ken beide voorbeelden niet, en bij monitoren is het vaak aan te raken om ze zelf in een winkel ergens te gaan uitproberen, omdat ze allemaal hun eigen geluid en kwaliteit hebben. Verwacht bij deze speakers niet de beste kwaliteit, maar denk dat ze voor 't draaien prima zijn. Beide zijn niet zo groot, dus veel power zal er niet uit komen. Qua kwaliteit ken ik Alesis niet, maar weet dat Pioneer altijd prima klinkt.

Denk dat beide goed zijn om mee te draaien, zal als ik jouw was een paar reviews lezen en wellicht wat filmpjes kijken op youtube en hoor aan wat de beoordelingen daar zijn. Naar aanleiding daarvan kan ik vaak wel een goede keuze maken mbt mijn eisen.

Ga niet uit van veel laag, dat kunnen zulke kleine monitoren vaak niet opbrengen (mijn ervaring). Daar heb je dan in mijn ogen echt een sub voor nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2016 20:28 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Lazlow schreef:
G1LL schreef:
Het ligt er helemaal aan waarvoor je ze wil gebruiken en wat voor eisen je stelt :) .


gebruik ze voor het mixen op m'n slaapkamer.


Ik zou me dan niet zo druk maken over bepaalde toon frequenties :) Dat heb je echt alleen bij producen nodig.


Ik heb deze en die doen het prima voor op m'n slaapkamer :lol:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2016 15:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik gebruik Bose 301 serie 2 deze voor het draaien met een woofer uit de auto (Kicker, weet alleen het type niet) en een Pioneer dvd speler als versterker.
Moet zeggen dat het best knalt thuis zowel binnen (geïsoleerd) als buiten met verjaardagen.

Afbeelding
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner