Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2015 20:32 
 
Artiest

KRK's en Scarlett 2i2 zijn binnen en zijn echt fijn!
Alleen als ik niks afspeel, dan hoor ik een soort gebrom door mn speakers..
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2015 21:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb het zelf ook heel zachtjes, geen idee alleen hoe ik het weghaal. Wat voor geluidskabels heb je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2015 21:10 
 
Artiest

Ventrue schreef:
Ik heb het zelf ook heel zachtjes, geen idee alleen hoe ik het weghaal. Wat voor geluidskabels heb je?

Die van Procab die DJ_Tim al aangaf man..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2015 23:56 
 
Artiest

Dit zijn de dingen die ik heb aangeschaft..
Afbeelding
Wat heb ik nog meer nodig om het krakende geluid tegen te gaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2015 00:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik kan je deze er ook wel bij aanraden:
Afbeelding
http://www.bax-shop.nl/studio-monitor-isolatie/devine-mon-pad-monitorisolatie
20 euro en je kwaliteit is toch wat beter en wat betreft het krakende geluid, staat er niets op andere forums? of misschien moet je Bax zelf mailen dat helpt ook wel eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2015 01:04 
 
Hardtraxx Elite

Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik heb ooit gehoord dat het iets te maken heeft met de aardlekschakelaar? Verder weet ik er ook niets vanaf, misschien dat iemand anders me aan kan vullen??
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2015 10:01 
 
Hardtraxx Addict

Die pads krijg je nu gratis bij bax (bij een bestelling van een set monitoren):

http://www.bax-shop.nl/gratis-cadeau
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2015 12:54 
 
Hardtraxx Addict

Die pads zijn leuk, maar kun je ook zelf maken met wat schuimrubber van de bouwmarkt. Kost een stuk minder.

Dat brommen kan aan de kabels liggen of aan stekkers die in de buurt van computer, geluidskaart etc liggen. Probeer daar dus wat mee te veranderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2015 21:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik heb ooit gehoord dat het iets te maken heeft met de aardlekschakelaar? Verder weet ik er ook niets vanaf, misschien dat iemand anders me aan kan vullen??

Het kan inderdaad aan de aarde liggen (groundloop) dit zou je even moeten uitproberen.Toen ik Krks gebruikte had ik er ook last van, heb toen gewoon de aarde uit het stekkerblok gehaald.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2015 16:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik heb ooit gehoord dat het iets te maken heeft met de aardlekschakelaar? Verder weet ik er ook niets vanaf, misschien dat iemand anders me aan kan vullen??

Dit. Dat gebrom ga je niet oplossen met die pads omdat het te maken heeft met de stroom toevoer. Check of je stopcontacten goed geaard zijn en ook of alles met je computer goed werkt. Soms kan dat soort gebrom ook komen door de USB poort, waardoor het zeg maar in je interface zit. Check dit even door de audiokabels los te koppelen maar je speakers aan te laten staan. Heb je dan nog gebrom dan zijn je stopcontacten niet goed geaard!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2015 17:03 
 
Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
DJ_Tim schreef:
Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik heb ooit gehoord dat het iets te maken heeft met de aardlekschakelaar? Verder weet ik er ook niets vanaf, misschien dat iemand anders me aan kan vullen??

Dit. Dat gebrom ga je niet oplossen met die pads omdat het te maken heeft met de stroom toevoer. Check of je stopcontacten goed geaard zijn en ook of alles met je computer goed werkt. Soms kan dat soort gebrom ook komen door de USB poort, waardoor het zeg maar in je interface zit. Check dit even door de audiokabels los te koppelen maar je speakers aan te laten staan. Heb je dan nog gebrom dan zijn je stopcontacten niet goed geaard!


Gewoon de aarde van de studio monitoren weg laten. Die wil nog weleens ruis veroorzaken inderdaad.

Wat ook nog wel eens kan helpen is zorgen dat de fase aan de andere kant zit, simpelweg de stekkers van je monitoren andersom in het stopcontact doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2015 20:01 
 
Hardtraxxer

http://www.bax-shop.nl/geluid/alesis-el ... onitor-set weet iemand of deze boxen goed zijn voor die prijs?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2015 13:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Denk dat het meer monitoren voor de DJ zijn, maar je zal er vast wel als beginnende producer mee overweg kunnen maar als je wat verder bent zou ik denk ik wel wat betere monitoren overwegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2015 13:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gondrez schreef:
http://www.bax-shop.nl/geluid/alesis-elevate-3-actieve-monitor-set weet iemand of deze boxen goed zijn voor die prijs?

Zodra je 'Bass Boost knop' leest is het eigenlijk wel duidelijk, dit zijn eigenlijk een studio monitors ;) Dit is eigenlijk niets meer dan een leuk speakersetje voor bij je computer of DJ set! Ik zou zeggen, wacht even met iets kopen en zorg dat je wat meer budget hebt. Echte goede studiomonitors zijn 'ongekleurd' qua sound maar dat betekent wel dat je een paar honderd euro kwijt bent. Als je serieus aan de gang wilt gaan met produceren is het de investering meer dan waard!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2015 12:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heeft iemand hier ooit mee te maken gehad? (Klik op link voor video)
https://goo.gl/photos/xf1KVRjGJ1ogFocQA
Bij het aanzetten dan de speaker plopt hij, en blijft er een brom in zitten. Verder kan de speaker niets meer hebben bij een klein beetje volume komt er al veel beweging in de conus. Terwijl dit dan bij de andere niet zo is.
Heb links rechts al een keer omgewisseld op de focusrite maar dan blijft het in dezelfde speaker zitten, het probleem zit dus echt in de speaker zelf.

Iemand die een oplossing weet? of dit al een keer het gerepareerd of laten maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2015 14:19 
 
Hardtraxx Addict

TBA-ID schreef:
Heeft iemand hier ooit mee te maken gehad? (Klik op link voor video)
https://goo.gl/photos/xf1KVRjGJ1ogFocQA
Bij het aanzetten dan de speaker plopt hij, en blijft er een brom in zitten. Verder kan de speaker niets meer hebben bij een klein beetje volume komt er al veel beweging in de conus. Terwijl dit dan bij de andere niet zo is.
Heb links rechts al een keer omgewisseld op de focusrite maar dan blijft het in dezelfde speaker zitten, het probleem zit dus echt in de speaker zelf.

Iemand die een oplossing weet? of dit al een keer het gerepareerd of laten maken?


Klinkt alsof er een onderdeel in de versterker van de speaker overleden is. Zit er nog garantie op? Zo nee zou ik eens van binnen (laten) controleren op bolle of lekkende condensatoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2015 14:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bas schreef:
TBA-ID schreef:
Heeft iemand hier ooit mee te maken gehad? (Klik op link voor video)
https://goo.gl/photos/xf1KVRjGJ1ogFocQA
Bij het aanzetten dan de speaker plopt hij, en blijft er een brom in zitten. Verder kan de speaker niets meer hebben bij een klein beetje volume komt er al veel beweging in de conus. Terwijl dit dan bij de andere niet zo is.
Heb links rechts al een keer omgewisseld op de focusrite maar dan blijft het in dezelfde speaker zitten, het probleem zit dus echt in de speaker zelf.

Iemand die een oplossing weet? of dit al een keer het gerepareerd of laten maken?


Klinkt alsof er een onderdeel in de versterker van de speaker overleden is. Zit er nog garantie op? Zo nee zou ik eens van binnen (laten) controleren op bolle of lekkende condensatoren.


Helaas geen garantie nier meer, ben zelf 2e eigenaar. Heb hem al open gehad en gekeken naar de condensatoren niets aparts kunnen zien eigenlijk. Misschien maar eens de printplaat laten doormeten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2015 21:15 
 
Hardtraxx Addict

Waar kom je ongeveer vandaan?

Weerstanden, transistoren (eindtrappen) en je condensatoren etc kan je eens laten door meten met een multimeter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2015 11:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bas schreef:
Waar kom je ongeveer vandaan?

Weerstanden, transistoren (eindtrappen) en je condensatoren etc kan je eens laten door meten met een multimeter.


In de buurt van Zwolle, heb gelukkig een bekende die er erg handig mee is! Daar maar eens even langs brengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2015 16:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TBA-ID schreef:
Bas schreef:
Waar kom je ongeveer vandaan?

Weerstanden, transistoren (eindtrappen) en je condensatoren etc kan je eens laten door meten met een multimeter.


In de buurt van Zwolle, heb gelukkig een bekende die er erg handig mee is! Daar maar eens even langs brengen.


Persoon in kwestie, heeft een elco vervangen + lijmresten die voor geleiding zouden zorgen.
De "Plop" is nog niet weg bij het aanzetten maar de speaker functioneert weer zoals het hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2015 13:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Even een vraagje :) Ik heb al een tijdje een setje KRK's 6 met een Focusrite geluidskaart wat altijd goed is gegaan, maar sinds kort als ik mijn bureau lampje aanzet hoor ik een enorm harde knal uit m'n monitoren.

Iemand een idee hoe je dit voorkomt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2015 16:46 
 
Hardtraxx Elite

Ventrue schreef:
Even een vraagje :) Ik heb al een tijdje een setje KRK's 6 met een Focusrite geluidskaart wat altijd goed is gegaan, maar sinds kort als ik mijn bureau lampje aanzet hoor ik een enorm harde knal uit m'n monitoren.

Iemand een idee hoe je dit voorkomt?

Volgens mij heeft dat ermee te maken dat wanneer je je lamp aandoet deze op het moment van aanzetten een even een iets hoger signaal doorgeeft. De studio's waar ik in werk moet je ook altijd eerst alle andere shit aanzetten en dan pas de monitoren omdat je anders ook zo'n knal kan krijgen. Het zou opgelost moeten zijn als je je bureaulamp in een ander stopcontact doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2015 17:26 
 
Hardtraxxer

Ik zit met een dilemma, ik ben bij bax-shop geweest en heb twee speakers kunnen testen.
Dat waren de KRK RP5 G3 en de JBL LSR305.
En nu weet ik niet welke ik moet kiezen.
Wat zouden jullie aanbevelen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2015 19:19 
 
Hardtraxx Elite

Imation schreef:
Ik zit met een dilemma, ik ben bij bax-shop geweest en heb twee speakers kunnen testen.
Dat waren de KRK RP5 G3 en de JBL LSR305.
En nu weet ik niet welke ik moet kiezen.
Wat zouden jullie aanbevelen?

Nooit de rp5 nemen, heb ik gedaan en enorm veel spijt van. Als je KRK neemt ga voor de RP6, deze zijn enorm goed en kosten amper meer dan de 5. JBL heb ik geen ervaring mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2015 20:07 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Imation schreef:
Ik zit met een dilemma, ik ben bij bax-shop geweest en heb twee speakers kunnen testen.
Dat waren de KRK RP5 G3 en de JBL LSR305.
En nu weet ik niet welke ik moet kiezen.
Wat zouden jullie aanbevelen?


Ik ga er maar even van uit dat je Hardstyle produceert. Neem nooit een 5 inch woofer (rp5). Het bereik van deze monitoren is gewoonweg te klein. De rp6 vind ik zelf ook niet prettig werken, er zit iets teveel laag in vind ik. IK heb zelf de Tannoy reveal 601a. Heerlijke dingen met een super eerlijk geluid. Ik heb ze besteld bij Keymusic: http://www.keymusic.com/nl/item/tannoy-reveal-601a/ Helaas zijn ze hier niet meer leverbaar.

Ik raad je dus aan om nog even verder te zoeken :)
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner