Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2015 20:52 
 
Hardtraxxer

Daar heb ik dus niet zoveel aan haha. Ik heb namelijk niet zoveel ruimte en kan toch niet gigantisch hard gaan. Dus het word 1 van deze. Maar welke?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2015 22:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Persoonlijk zou ik kiezen voor de Krk's, maar ik kan je echt 200% zeker de 6 versie aanbevelen, vooral die nieuwste G3 versie is echt zoveel malen fijner :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2015 23:12 
 
Hardtraxx Elite

Imation schreef:
Daar heb ik dus niet zoveel aan haha. Ik heb namelijk niet zoveel ruimte en kan toch niet gigantisch hard gaan. Dus het word 1 van deze. Maar welke?

Volume maakt niet uit, gaat om de diepte. 5 inch heb je echt niks aan, geloof me -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2015 23:39 
 
Hardtraxxer

Ik snap dat de 6 beter is enz. Ik heb alleen geen ruimte om die dingen neer te zetten. Aangezien een slag groter zijn dan de 5.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2015 11:30 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Imation schreef:
Ik snap dat de 6 beter is enz. Ik heb alleen geen ruimte om die dingen neer te zetten. Aangezien een slag groter zijn dan de 5.


Zeer jammer. Ik hoop dat je op een of andere manier toch ruimte kan maken :P want de rp5 zul je echt niet blij mee worden xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2015 17:09 
 
Hardtraxx Elite

The Venator schreef:
Imation schreef:
Ik snap dat de 6 beter is enz. Ik heb alleen geen ruimte om die dingen neer te zetten. Aangezien een slag groter zijn dan de 5.


Zeer jammer. Ik hoop dat je op een of andere manier toch ruimte kan maken :P want de rp5 zul je echt niet blij mee worden xd

Misschien met iets van een beugel die je aan de wand maakt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2015 01:11 
 
Hardtraxxer

Gaat niet! Ik heb gewoon geen ruimte in me huis voor grote speakers. Laat maar ;) ik ga voor die jbl's!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2015 13:51 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Imation schreef:
Gaat niet! Ik heb gewoon geen ruimte in me huis voor grote speakers. Laat maar ;) ik ga voor die jbl's!


Maar even serieus. De rp5's zijn 44,0 x 26,0 x 24,0 cm en de rp6's zijn 53,0 x 36,0 x 36,0 cm. Ik stel mij nu dus even voor dat je een schuin dak hebt en je bureau 50cm vanaf de schuine muur zit zodat er alleen kleine monitoren onder passen. Klopt dit?

Tevens proberen wij je alleen te helpen he. Aan 'laat maar' heeft niemand wat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2015 14:00 
 
Hardtraxxer

Snap het heel goed dat jullie willen helpen! En dat waardeer ik ook!
Alleen vroeg ik om twee speakers waarover ik jullie meningen wou. Ik heb expres deze twee uitgekozen omdat die op mijn bureau kunnen en niet erg opvallen in mijn huis.
Daarom zeg ik laat maar, omdat het steeds weer over jullie voorkeuren gaat ;)
Ik vroeg welke van die twee beter is, ik kan namelijk geen grotere speakers kwijt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2015 16:03 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Imation schreef:
Snap het heel goed dat jullie willen helpen! En dat waardeer ik ook!
Alleen vroeg ik om twee speakers waarover ik jullie meningen wou. Ik heb expres deze twee uitgekozen omdat die op mijn bureau kunnen en niet erg opvallen in mijn huis.
Daarom zeg ik laat maar, omdat het steeds weer over jullie voorkeuren gaat ;)
Ik vroeg welke van die twee beter is, ik kan namelijk geen grotere speakers kwijt!


Nee oke, het is wel zo dat er 1 op de 20 mensen hier een 5 inch woofer hebben, dus veel hebben we niet kunnen helpen, zoals je zag. Maargoed, aan mijn mening over teveel laag in krk's heb je misschien nog wel wat en dan zou ik idd voor andere speakers zoals de jbl kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2015 12:47 
 
Hardtraxxer

Ik ben opzoek naar speakers maar om te luisteren, niet om te produceren, dus gewoon lekker op m'n slaapkamer een beetje blazen.

Zijn die studio monitors dan ook aan te raden? Wil er niet teveel aan uitgeven, 80-120 euro lijkt me voldoende om leuk geluid uit m'n pc te kunnen krijgen toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2015 13:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Misschien een ouder tweedehands setje active hifi speakers? Philips, b&w, kef e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2015 13:17 
 
Hardtraxxer

Skatzow schreef:
Misschien een ouder tweedehands setje active hifi speakers? Philips, b&w, kef e.d.

Das wel een goed idee ja, tweedehands even kijken. Ik heb er amper verstand van en vertrouw de gemiddelde BCC medewerker ook niet zo, dus vandaar dat ik het hier ff vraag. Zag van die behringer actieve 'studio' monitors, voor 100 euro, maar het gaat mij er gewoon om dat het een beetje beukt, dus goeie bass, en "goede" kwaliteit. Thanks, zal ff kijken.

Het moet alleen wel aan m'n PC'tje te prikken zijn, want heb ook een super JVC surround systeem staan, 5 boxen en een dikke sub, maar heb niet zo'n trek in al die kabels en dergelijke. Ja ik weet het, veeleisend voor weinig geld haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2015 16:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als je een goede bass wilt moet je niet voor studiomonitoren gaan, tenzij je er nog extern een subwoofer bij wil kopen maar dan zit je toch al ruim boven je budget :P ik zou gewoon idd ff rondkijken voor een goed hifi systeem, en desnoods 2de hands (waar vaak niks mis mee is). :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2015 02:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iemand toevallig ervaring met de Reloop ADM-5?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2015 22:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Een vriend van me is net begonnen met produceren, en wil graag studio monitoren kopen voor 150 totaal. Iemand suggesties? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2015 22:27 
 

Doorsparen
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 02:15 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

hej iedereen, heb even een vraagje

Momenteel heb ik een setje genelec 8020 bpm, nu ga ik binnekort een setje 8040 aanschaffen.
Ik vraag me enkel af of het nuttig zou zijn moest ik het setje 8020 houden en ze samen met de 8040 gebruik.
Of maakt het niet uit en is het beter dat ik ze weg doe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 13:01 
 
Hardtraxx Newbie

urbanwest schreef:
hej iedereen, heb even een vraagje

Momenteel heb ik een setje genelec 8020 bpm, nu ga ik binnekort een setje 8040 aanschaffen.
Ik vraag me enkel af of het nuttig zou zijn moest ik het setje 8020 houden en ze samen met de 8040 gebruik.
Of maakt het niet uit en is het beter dat ik ze weg doe?


Toen ik switchte van monitors heb ik mijn oude gehouden. In het begin vooral om nog referentie te hebben. Weet niet hoe lang je die 8020's al hebt en hoe groot het verschil is met de 8040's, maar je bent waarschijnlijk gewend aan die 8020. Dus in het begin is het misschien fijn om het ook daarop eens terug te kunnen luisteren.

Als je dan eenmaal gewend kun je ze alsnog weg doen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2015 18:23 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik heb ze toch al enkele jaren dus zou misschien wel goed zijn om ze inderdaad even te houden als referentie.
En zou het anders misschien nut hebben moest ik ze altijd samen gebruiken? Alle 4 dan bij het producen? De ruimte waarin ik produce is toch wel vrij ruim, daarom denk ik eraan ze samen te gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 13:58 
 
Hardtraxx Newbie

urbanwest schreef:
Ik heb ze toch al enkele jaren dus zou misschien wel goed zijn om ze inderdaad even te houden als referentie.
En zou het anders misschien nut hebben moest ik ze altijd samen gebruiken? Alle 4 dan bij het producen? De ruimte waarin ik produce is toch wel vrij ruim, daarom denk ik eraan ze samen te gebruiken.


Dat zou ik niet weten.. heb er zelf geen ervaring mee iig. Heb zelf ook 8040's en vind het overbodig om daar nog een setje naast te zetten. :)

Wat maakt het dat je ze samen denkt te moeten gebruiken, volume/frequenties?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 14:42 
 
Hardtraxx Elite

urbanwest schreef:
Ik heb ze toch al enkele jaren dus zou misschien wel goed zijn om ze inderdaad even te houden als referentie.
En zou het anders misschien nut hebben moest ik ze altijd samen gebruiken? Alle 4 dan bij het producen? De ruimte waarin ik produce is toch wel vrij ruim, daarom denk ik eraan ze samen te gebruiken.

Niet doen, ga je fase problemen mee krijgen en andere shit. Het is ook nergens voor nodig. Als je ze wilt bewaren voor referentie kan dat maar daar kun je beter een ander merk voor nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2015 23:13 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

De reden dat ik dacht om dit te doen was omdat je bv in de scantraxx studios en hhz studio dit ook ziet. 1 paar big ass genelecs en 1 paar kleinere :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2015 13:32 
 
Hardtraxx Elite

urbanwest schreef:
De reden dat ik dacht om dit te doen was omdat je bv in de scantraxx studios en hhz studio dit ook ziet. 1 paar big ass genelecs en 1 paar kleinere :)

Die zijn waarschijnlijk voor referentie en als dat niet zo is zijn ze echt 100% goed afgesteld op de akoestiek en alles maar het lijkt me sterk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2015 00:06 
 
Hardtraxx Addict

urbanwest schreef:
Ik heb ze toch al enkele jaren dus zou misschien wel goed zijn om ze inderdaad even te houden als referentie.
En zou het anders misschien nut hebben moest ik ze altijd samen gebruiken? Alle 4 dan bij het producen? De ruimte waarin ik produce is toch wel vrij ruim, daarom denk ik eraan ze samen te gebruiken.


Niet doen gewoon monitor controller ertussen zodat je eenvoudig kunt switchen tussen de sets.
Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner