Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2015 23:58 
 
Artiest

Bas schreef:
SoundEnergizer schreef:
Ja daar kwam ik net idd ook achter :P
Ik haal gewoon die RP5 G3 en dan laat ik je weten hoe ze t doen :thumbup:


Gaat je tegenvallen. Ik zou 6 inch nemen. Heb zelf ook 5 inch gehad zoals meerdere hier, ze gaan echt een stuk minder laag...

Anders dit iets voor je?

http://link.marktplaats.nl/m924781154

Hmm.. Vertrouw marktplaats nooit zo met tweedehands spullen.
En mn ouders ook niet, ik kijk anders gewoon op bax-shop.
Bedankt voor de tip in ieder geval :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 00:00 
 
Artiest

Weet iemand trouwens wat het verschil is als je een set koopt of twee losse monitors?
Of dat dan scheelt met kabels enzoo..?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 00:37 
 
Hardtraxx Elite

SoundEnergizer schreef:
Weet iemand trouwens wat het verschil is als je een set koopt of twee losse monitors?
Of dat dan scheelt met kabels enzoo..?

In een set krijg je er 2. Die dingen zijn verder gewoon hetzelfde, ik kreeg bij bax gewoon twee losse dozen waar beide zo'n monitor inzit. Kabels zaten er bij mij niet bij maar das gewoon van je interface left naar je linker monitor en van je interface right naar je rechter monitor ;). Ik heb zelf tulp uitgangen bij mij monitoren dus heb ik deze kabel erbij gekocht en die gewoon uit elkaar getrokken zodat ik twee losse had:

http://www.bax-shop.nl/jack-rca/procab-cab631-2x-jack-male-2x-rca-3.00-meter/product-details.html

Zoals Bas al zei zou ik wel voor de RP6 gaan, ik geloof niet dat de G3 zoveel slechter klinkt dan de G2? Ik weet niet waar je het gelezen hebt maar ik heb de RP6 G3 gehoord en die zijn toch wel een stuk fijner dan de RP5 G3 die ik heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 00:51 
 
Artiest

DJ_Tim schreef:
SoundEnergizer schreef:
Weet iemand trouwens wat het verschil is als je een set koopt of twee losse monitors?
Of dat dan scheelt met kabels enzoo..?

In een set krijg je er 2. Die dingen zijn verder gewoon hetzelfde, ik kreeg bij bax gewoon twee losse dozen waar beide zo'n monitor inzit. Kabels zaten er bij mij niet bij maar das gewoon van je interface left naar je linker monitor en van je interface right naar je rechter monitor ;). Ik heb zelf tulp uitgangen bij mij monitoren dus heb ik deze kabel erbij gekocht en die gewoon uit elkaar getrokken zodat ik twee losse had:

http://www.bax-shop.nl/jack-rca/procab-cab631-2x-jack-male-2x-rca-3.00-meter/product-details.html

Zoals Bas al zei zou ik wel voor de RP6 gaan, ik geloof niet dat de G3 zoveel slechter klinkt dan de G2? Ik weet niet waar je het gelezen hebt maar ik heb de RP6 G3 gehoord en die zijn toch wel een stuk fijner dan de RP5 G3 die ik heb.

Zal er eens naar kijken man.
Maar dat is ook raar dat je kabels er niet bij zaten..
Waar had je ze besteld dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 00:59 
 
Hardtraxx Elite

Bij bax, maar ik vond het wel logisch hoor? Je hebt allerlei verschillende kabels nodig voor verschillende doeleinden. De KRK's hebben zelf al 3 ingangen (RCA, Jack en XRC). Stroomkabel zat er natuurlijk wel bij. Zou goed kijken als je ze haalt of er audiokabels bij zitten ;) Als je kabels nodig hebt zijn die van ProCab echt een aanrader. Hele goeie kwaliteit met zo goed als iedere mogelijke combinatie in verschillende lengtes. Ook kosten ze erg weinig, er zijn nog wat goedkopere te koop (ook bij bax) maar dan zou ik toch die paar euro meer uitgeven omdat die van procab gewoon erg degelijk zijn :).

EDIT:

Ik heb hem hier gekocht, onderaan zie je een set van 2 monitoren + Mon Pads

http://www.bax-shop.nl/studio-monitor/krk-rp5-g3-actieve-studiomonitor-per-stuk
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 01:07 
 
Artiest

DJ_Tim schreef:
Bij bax, maar ik vond het wel logisch hoor? Je hebt allerlei verschillende kabels nodig voor verschillende doeleinden. De KRK's hebben zelf al 3 ingangen (RCA, Jack en XRC). Stroomkabel zat er natuurlijk wel bij. Zou goed kijken als je ze haalt of er audiokabels bij zitten ;) Als je kabels nodig hebt zijn die van ProCab echt een aanrader. Hele goeie kwaliteit met zo goed als iedere mogelijke combinatie in verschillende lengtes. Ook kosten ze erg weinig, er zijn nog wat goedkopere te koop (ook bij bax) maar dan zou ik toch die paar euro meer uitgeven omdat die van procab gewoon erg degelijk zijn :).

EDIT:

Ik heb hem hier gekocht, onderaan zie je een set van 2 monitoren + Mon Pads

http://www.bax-shop.nl/studio-monitor/krk-rp5-g3-actieve-studiomonitor-per-stuk

Pff.. wat een kabels allemaal :P
Heb je die audiokabels per se nodig dan?

EDIT:
Afbeelding
Heb ik hier genoeg aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 01:23 
 
Artiest

Of is dit wat ik nodig heb? :$
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 10:23 
 
Hardtraxx Elite

Welk Audiointerface heb je? vanuit daar moet je kijken welke kabels je nodig hebt (en dan heb je er natuurlijk ook twee nodig als het losse kabels zijn zoals in beide foto's die je hebt gestuurd).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 10:58 
 
Artiest

DJ_Tim schreef:
Welk Audiointerface heb je? vanuit daar moet je kijken welke kabels je nodig hebt (en dan heb je er natuurlijk ook twee nodig als het losse kabels zijn zoals in beide foto's die je hebt gestuurd).

Een Audiointerface is toch zo'n los apparaatje? (bijv. Scarlett)
Zo'n ding heb ik niet eens.. Welke heb jij dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 11:02 
 
Hardtraxx Elite

SoundEnergizer schreef:
DJ_Tim schreef:
Welk Audiointerface heb je? vanuit daar moet je kijken welke kabels je nodig hebt (en dan heb je er natuurlijk ook twee nodig als het losse kabels zijn zoals in beide foto's die je hebt gestuurd).

Een Audiointerface is toch zo'n los apparaatje? (bijv. Scarlett)
Zo'n ding heb ik niet eens.. Welke heb jij dan?

Zo een heb je wel nodig :$ Sommige mensen doen het zonder maar dat is gewoon zonde want het scheelt veel in geluidskwaliteit. Ik heb 1 of ander raar ding van M-audio die al niet meer te koop is. T beste kun je gewoon voor de Focusrite Scarlett 2i2 gaan ( http://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/focusrite-scarlett-2i2-usb-audio-interface ) dan zit je altijd goed. Die heeft twee jack uitgangen dus als je dan twee losse mono jack kabels koopt zou alles moeten werken :) Via usb verbind je dan de scarlett met je computer en je laat een 6.5 mm jack kabel van left naar je linker monitor en van right naar je rechter monitor gaan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 11:09 
 
Hardtraxx Elite

Dit zou je dan krijgen bijvoorbeeld (bij deze bestelling krijg je blijkbaar gratis monitor isolatie wat best chill is, door die dingen trilt je bureau niet van je boxen en kun je ze ook nog scheef zetten en ze precies op je oren richten):

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 11:11 
 
Artiest

DJ_Tim schreef:
Dit zou je dan krijgen bijvoorbeeld:

Afbeelding

Dan zoek ik nog wel even ergens naar zo'n audiointerface, want helaas ik heb t geld niet op mn rug groeien.. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 11:13 
 
Hardtraxx Elite

Haha dat is altijd een probleem helaas. Ik zou wel oppassen met budget interfaces want ze hebben wel degelijk invloed op het geluid! Dan is het misschien slim om even door te sparen zodat je gelijk het goede hebt ipv dat je spijt krijgt omdat je voor budget bent gegaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 11:15 
 
Artiest

DJ_Tim schreef:
Haha dat is altijd een probleem helaas. Ik zou wel oppassen met budget interfaces want ze hebben wel degelijk invloed op het geluid! Dan is het misschien slim om even door te sparen zodat je gelijk het goede hebt ipv dat je spijt krijgt omdat je voor budget bent gegaan.

Ja denk ook dat ik dat ga doen..
Maar die foto die je net had toegevoegd, is dat alles wat ik nodig ben ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 11:17 
 
Hardtraxx Elite

Ja daarmee zou alles moeten werken (die monitorisolatie is niet noodzakelijk) :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 11:18 
 
Artiest

DJ_Tim schreef:
Ja daarmee zou alles moeten werken (die monitorisolatie is niet noodzakelijk) :)

Thx voor je hulp man! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 11:20 
 
Hardtraxx Elite

Geen probleem :) Succes met sparen en mocht je nog ergens hulp mee nodig hebben kun je altijd een bericht sturen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 11:24 
 
Artiest

DJ_Tim schreef:
Geen probleem :) Succes met sparen en mocht je nog ergens hulp mee nodig hebben kun je altijd een bericht sturen ;)

Doe ik :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 11:43 
 
Artiest

Is dit ook een optie?
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 11:46 
 
Hardtraxxer

SoundEnergizer schreef:
Is dit ook een optie?
Afbeelding


Used Products vertrouw ik sowieso nooit..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 11:48 
 
Artiest

Punthoofd schreef:
SoundEnergizer schreef:
Is dit ook een optie?
Afbeelding


Used Products vertrouw ik sowieso nooit..

Nee ik eigenlijk ook niet :P
Maar ik wil wel zo rond de prijsklasse €50-70,- zitten.. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 12:18 
 
Hardtraxxer

SoundEnergizer schreef:
Punthoofd schreef:
SoundEnergizer schreef:
Is dit ook een optie?
Afbeelding


Used Products vertrouw ik sowieso nooit..

Nee ik eigenlijk ook niet :P
Maar ik wil wel zo rond de prijsklasse €50-70,- zitten.. :/


Toch vind ik persoonlijk een geluidskaart en boxen het gene waar je goed in moet investeren..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 12:43 
 
Artiest

Ik kijk eerst hoeveel geld ik morgen op mn verjaardag krijg, en dan haal ik desnoods zo'n Scarlett 2i2. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 21:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

de 2i2 is echt het geld waard, dus als het even kan dan zou ik wel wat meer uitgeven voor een betere geluidskaart.

Als je straks meer kwaliteit wil dan moet je weer een nieuwe geluidskaart kopen en kost het je 2x geld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2015 23:05 
 
Artiest

Skatzow schreef:
de 2i2 is echt het geld waard, dus als het even kan dan zou ik wel wat meer uitgeven voor een betere geluidskaart.

Als je straks meer kwaliteit wil dan moet je weer een nieuwe geluidskaart kopen en kost het je 2x geld.

Jaa precies, ik ga hem ook kopen!
Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner