KRK's zijn altijd goed om mee te beginnen imosingularitynl wrote:net aangemeld op het forum en had een vraagje.
momenteel ben ik in het bezit van een logitech z-5500.
opzich ok voor thuisgebruik maar ik wil toch al een tijdje overstappen op monitors vanwege de geluidskwaliteit.
tips voor een goed starter setje? rond de 400-500
Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
DHardtraxx Elite
- 2496 posts member since 2012
- last seen Jan 2020
-
S
- 2 posts member since 2015
- last seen Apr 2015
nog tips voor een externe geluidskaart of voldoet mijn interne ook?
-
DHardtraxx Elite
- last seen Jan 2020
Welke heb je nu? De Focusrite Scarlett 2i2 is een beetje de standaard en werkt echt geweldig, kun je niet mee fout gaan diesingularitynl wrote:nog tips voor een externe geluidskaart of voldoet mijn interne ook?
DitDJ_Tim wrote:Welke heb je nu? De Focusrite Scarlett 2i2 is een beetje de standaard en werkt echt geweldig, kun je niet mee fout gaan diesingularitynl wrote:nog tips voor een externe geluidskaart of voldoet mijn interne ook?
Kwalitatief dus net iets beter, dat beaam je net zelfBas wrote:SpaceRazr wrote:Wat kabels betreft zou ik persoonlijk toch kiezen voor vergulde connectors, is kwalitatief net iets beter
Eehm niet echt... Wanneer je twee metalen langdurig contact laat maken, krijg je corrosie. "Gold plated"/vergulde connectoren voorkomen die corrosie.
-
BHardtraxx Addict
- 1401 posts member since 2012
- last seen Jan 2021
Jij weet ook wel dat ik op geluidskwaliteit doelSpaceRazr wrote:Kwalitatief dus net iets beter, dat beaam je net zelfBas wrote:SpaceRazr wrote:Wat kabels betreft zou ik persoonlijk toch kiezen voor vergulde connectors, is kwalitatief net iets beter
Eehm niet echt... Wanneer je twee metalen langdurig contact laat maken, krijg je corrosie. "Gold plated"/vergulde connectoren voorkomen die corrosie.
De pluggen in je monitor moeten dan eigenlijk van hetzelfde "metaal" zijn. Anders heb je nogsteeds een potentiaal verschil waardoor je nog steeds corrosie krijgt. Gelukkig is dit te verwaarlozen omdat je monitors binnen staan.
Je hoeft je dus niet zorgen te maken om corrosie
Kwaliteits verschil tussen kabels/connectors, die discussie blijft altijd interessant.
Je hoeft je dus niet zorgen te maken om corrosie
Kwaliteits verschil tussen kabels/connectors, die discussie blijft altijd interessant.
Heb ik ook. Samen met mijn KRK RP6 G3 echt perfectDJ_Tim wrote:Welke heb je nu? De Focusrite Scarlett 2i2 is een beetje de standaard en werkt echt geweldig, kun je niet mee fout gaan diesingularitynl wrote:nog tips voor een externe geluidskaart of voldoet mijn interne ook?
Je moet zelf luisteren, gewoon een keer naar een winkel gaanDJ_Tim wrote:KRK's zijn altijd goed om mee te beginnen imosingularitynl wrote:net aangemeld op het forum en had een vraagje.
momenteel ben ik in het bezit van een logitech z-5500.
opzich ok voor thuisgebruik maar ik wil toch al een tijdje overstappen op monitors vanwege de geluidskwaliteit.
tips voor een goed starter setje? rond de 400-500
Qua geluidskaart niet te goedkoop inzetten, heb ook de Scarlett 2i2 en is gewoon een prima geluidskaart. 2 goede XLR kabels d'r bij en aansluiten op een geaard stopcontact en jij gaat d'r heel erg op vooruit met je geluid in huis
Nog een tip voor iedereen qua kabels: Gooi ze niet gewoon op de grond, maar rol ze netjes op. En in dit geval is de kabels in een ''8tje'' draaien het beste. Of zoals ze hier doen in onderstaande video (is in principe hetzelfde, alleen hij doet 't al direct in z'n handen.
View on YouTube
Zo blijft je kabel het langst goed, verminderd het overbrengen van elektroden en voorkomt ruis
-
PHardtraxx Addict
- 1880 posts member since 2011
- last seen Jun 2026
Een subwoofer moet je voor produceren alleen gebruiken als je ruimte qua akoestiek perfect is anders gaat het je mix niet ten goede komen. Ik zou een subwoofer dan ook niet aanraden. Zonde van het geld. Ik heb KRK RP8's en heb nog nooit een subwoofer gemist.
Je kunt je kabels ook gewoon op maat maken dan hoef je niet te kloten met oprollen. Kun je alles in de studio ook mooier afwerken zonder dat je met paar meter onnodige kabels zit.
Je kunt je kabels ook gewoon op maat maken dan hoef je niet te kloten met oprollen. Kun je alles in de studio ook mooier afwerken zonder dat je met paar meter onnodige kabels zit.
-
DHardtraxx Newbie
- 19 posts member since 2014
- last seen Nov 2016
Iemand ervaring met de Presonus Eris E5? Ik ben namelijk van plan om mijn eerste monitors te kopen.
-
SArtiest
- 420 posts member since 2014
- last seen Sep 2020
Iemand ervaring met de KRK RP5 G3?
Wil ze graag aanschaffen voordat ik Genelec's haal..
-
DHardtraxx Elite
- last seen Jan 2020
Ik heb ze hier staan, ik ben er zelf wel tevreden over. Achterafgezien had ik misschien beter voor de RP6 kunnen gaan omdat die volgensmij meer bas hebben. De bas mis ik echt een beetje in deze maar verder zijn het gewoon goeie monitoren voor zover ik er verstand van heb, prima instapmodel.SoundEnergizer wrote:Iemand ervaring met de KRK RP5 G3?
Geen ervaring met de RP5 maar ik heb zelf de RP6 en die bas klinkt prima, zeker het geld waard 
-
SArtiest
- last seen Sep 2020
Bedankt, dan ga ik ze aanschaffen!Ventrue wrote:Geen ervaring met de RP5 maar ik heb zelf de RP6 en die bas klinkt prima, zeker het geld waard
-
DHardtraxx Elite
- last seen Jan 2020
Laat horen of ze bevallen? 
-
SArtiest
- last seen Sep 2020
Prima!DJ_Tim wrote:Laat horen of ze bevallen?
-
SArtiest
- last seen Sep 2020
Weet iemand misschien waar je de KRK Rokit RP6 G2 per set kan bestellen? 
-
JHardtraxx Addict
- 1528 posts member since 2011
- last seen Mar 2020
Als je bij Bax naar beneden scrolt zie je ook setjes staan. Gaat trouwens wel om de G3.
http://www.bax-shop.nl/studio-monitor/k ... r-per-stuk
2x KRK RP6 G3 + audio-interface + kabels
http://www.bax-shop.nl/studio-monitor/k ... r-per-stuk
2x KRK RP6 G3 + audio-interface + kabels
-
DHardtraxx Elite
- last seen Jan 2020
Waarom wil je nu de 2?SoundEnergizer wrote:Weet iemand misschien waar je de KRK Rokit RP6 G2 per set kan bestellen?
-
SArtiest
- last seen Sep 2020
Dit is de RP6 he, gisteren had ik t over de RP5.DJ_Tim wrote:Waarom wil je nu de 2?SoundEnergizer wrote:Weet iemand misschien waar je de KRK Rokit RP6 G2 per set kan bestellen?
Heb gehoord dat die beter is voor afmix etc.
-
DHardtraxx Elite
- last seen Jan 2020
Zit daar veel verschil in? G2 is sinds de G3 vgm veel minder verkrijgbaar.SoundEnergizer wrote:Dit is de RP6 he, gisteren had ik t over de RP5.DJ_Tim wrote:Waarom wil je nu de 2?SoundEnergizer wrote:Weet iemand misschien waar je de KRK Rokit RP6 G2 per set kan bestellen?
Heb gehoord dat die beter is voor afmix etc.
-
SArtiest
- last seen Sep 2020
Ja daar kwam ik net idd ook achter
Ik haal gewoon die RP5 G3 en dan laat ik je weten hoe ze t doen
-
BHardtraxx Addict
- 1401 posts member since 2012
- last seen Jan 2021
Gaat je tegenvallen. Ik zou 6 inch nemen. Heb zelf ook 5 inch gehad zoals meerdere hier, ze gaan echt een stuk minder laag...SoundEnergizer wrote:Ja daar kwam ik net idd ook achter![]()
Anders dit iets voor je?
http://link.marktplaats.nl/m924781154