Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 12:40 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Klopt het beste kan je een iets duurdere kopen. Het gaat mij er ook meer om dat een interne geluidskaart niet genoeg aansluitingen heeft voor je monitoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 15:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Zo'n klein Behringer kaartje zal zeer waarschijnlijk niet beter zijn dan een interne kaart.. Heb zelf zo'n kaartje gekregen toen ik een keyboard bestelde bij Bax, maar de kwaliteit is echt om te huilen. Ruis tot en met terwijl een enkele minijack naar RCA direct vanuit mijn laptop geen problemen gaf. Het is een handig dingetje als je snel verlegen zit om een paar poorten maar als je h'm redelijk vaak moet gebruiken kan je beter iets meer geld investeren een fatsoenlijke interface kopen!

Ah nice! Want ik heb nu ook een zieke ruis in mn speakers waar ik graag vanaf wil, maar ik verdenk idd de interne geluidskaart. Maar als ik m in mn laptop doet zijn mn speakers compleet stil.
Dus sparen voor een scarlett dus :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 11:07 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Lyst schreef:
Geluidskaart is zeker ook belangrijk. Ik heb zelf een Focusrite Saffire LE, maar bij Focusrite weigeren ze een fatsoenlijke windows 8 driver te schrijven, waardoor ik iets van eens per maand een bsod heb.. :/


Komt dat omdat de Saffire al een ouder model is? Voor de Scarlett is er namelijk wel al een windows 8 driver.

Ja klopt, maar voor een geluidskaart van 200 euro, verwacht je wel iets langer ondersteuning. Het is niet zo dat het een Windows 98 geluidskaart is. Ik heb hem gekocht toen Windows 7 uitkwam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 11:14 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

WhiteNoisez schreef:
TakkU schreef:
Zo'n klein Behringer kaartje zal zeer waarschijnlijk niet beter zijn dan een interne kaart.. Heb zelf zo'n kaartje gekregen toen ik een keyboard bestelde bij Bax, maar de kwaliteit is echt om te huilen. Ruis tot en met terwijl een enkele minijack naar RCA direct vanuit mijn laptop geen problemen gaf. Het is een handig dingetje als je snel verlegen zit om een paar poorten maar als je h'm redelijk vaak moet gebruiken kan je beter iets meer geld investeren een fatsoenlijke interface kopen!

Ah nice! Want ik heb nu ook een zieke ruis in mn speakers waar ik graag vanaf wil, maar ik verdenk idd de interne geluidskaart. Maar als ik m in mn laptop doet zijn mn speakers compleet stil.
Dus sparen voor een scarlett dus :D

Dat hoeft niet aan je geluidskaart te liggen. Ik had ook ruis op mijn monitoren met die Saffire LE. Dat kwam omdat mijn laptop aangesloten is op een ongeaard stopcontact.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 14:17 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
WhiteNoisez schreef:
TakkU schreef:
Zo'n klein Behringer kaartje zal zeer waarschijnlijk niet beter zijn dan een interne kaart.. Heb zelf zo'n kaartje gekregen toen ik een keyboard bestelde bij Bax, maar de kwaliteit is echt om te huilen. Ruis tot en met terwijl een enkele minijack naar RCA direct vanuit mijn laptop geen problemen gaf. Het is een handig dingetje als je snel verlegen zit om een paar poorten maar als je h'm redelijk vaak moet gebruiken kan je beter iets meer geld investeren een fatsoenlijke interface kopen!

Ah nice! Want ik heb nu ook een zieke ruis in mn speakers waar ik graag vanaf wil, maar ik verdenk idd de interne geluidskaart. Maar als ik m in mn laptop doet zijn mn speakers compleet stil.
Dus sparen voor een scarlett dus :D

Dat hoeft niet aan je geluidskaart te liggen. Ik had ook ruis op mijn monitoren met die Saffire LE. Dat kwam omdat mijn laptop aangesloten is op een ongeaard stopcontact.


Dit kan inderdaad de reden zijn. Ook kan het aan je kabels liggen. Soms liggen die op een manier waardoor het signalen oppikt en daardoor een ruis af gaat geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 14:48 
 
Hardtraxx Addict

Zit hem meestal in de stroomvoorziening van de pc/laptop. Trek de adapter er maar eens uit. Vaak is dan de ruis weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 15:50 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Dit kan inderdaad de reden zijn. Ook kan het aan je kabels liggen. Soms liggen die op een manier waardoor het signalen oppikt en daardoor een ruis af gaat geven.

Ja, als bijvoorbeeld kabels te dicht tegen elkaar liggen en de isolatie niet goed is en de kabels moeten ook gebalanceerd zijn volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 okt 2014 16:22 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
The Venator schreef:
Dit kan inderdaad de reden zijn. Ook kan het aan je kabels liggen. Soms liggen die op een manier waardoor het signalen oppikt en daardoor een ruis af gaat geven.

Ja, als bijvoorbeeld kabels te dicht tegen elkaar liggen en de isolatie niet goed is en de kabels moeten ook gebalanceerd zijn volgens mij.


Klopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 09:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oh hmm. Dat kan een reden zijn inderdaad :)
Maar vaak als mijn pc staat de idlen, dan hoor ik amper ruis.
Maar pas als ik dingen doe op mijn pc beginnen de speakers te ruizen als een gek.
Ook vaak als ik alleen facebook op mn pc open heb staan, en ik dan een keer scroll hoor je heel hard "bzzt"
Dat gebeurd elke keer als ik scroll.
Kan het dan nog steeds aan de kabels liggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 09:55 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ja bij mij ruiste het ook harder als ik met mijn muis scrolde. :thumbup:
Heb uiteindelijk gebalanceerde kabels gekocht en de boel aangesloten op een geaard stopcontact, toen was alle ruis weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 11:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ja bij mij ruiste het ook harder als ik met mijn muis scrolde. :thumbup:
Heb uiteindelijk gebalanceerde kabels gekocht en de boel aangesloten op een geaard stopcontact, toen was alle ruis weg.

Ah nice! En ik maar sparen voor een scarlett. Beter dat ik er nu achter kom dan dat ik straks teleurgesteld ben :D
Thankss!! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2014 13:01 
 
Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
The Venator schreef:
Lyst schreef:
Geluidskaart is zeker ook belangrijk. Ik heb zelf een Focusrite Saffire LE, maar bij Focusrite weigeren ze een fatsoenlijke windows 8 driver te schrijven, waardoor ik iets van eens per maand een bsod heb.. :/


Komt dat omdat de Saffire al een ouder model is? Voor de Scarlett is er namelijk wel al een windows 8 driver.

Ja klopt, maar voor een geluidskaart van 200 euro, verwacht je wel iets langer ondersteuning. Het is niet zo dat het een Windows 98 geluidskaart is. Ik heb hem gekocht toen Windows 7 uitkwam.


De saffire le is alleen wel al ouder dan w7. Ik heb die saffire ook. Toen ik hem kocht was w7 er nog niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 20:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben een amateur DJ en doe dit al jaren, regelmatig feestjes en heb thuis een setje staan.
Draai momenteel met een Logitech geluids setje, prima setje maar omdat ik nu ook wil gaan proberen te produceren en het mixen ook minder wordt met die logitech set ben ik gaan kijken naar studio monitoren.

Budget voor de speakers rond de 200 euro per stuk.

Nu is mijn keus gevallen op de volgende 2 apparaten.

KRK RP6 G3 - http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... r-per-stuk
Pioneer S DJ80X - http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

De krk ken ik want die heeft een vriend van mij ook.
Ook heeft een vriend van mij de RP8 dat zijn heerlijke apparaten.

De pioneer wel wat over gelezen maar zelf nog nooit gehoord en Goes is mij wat te ver rijden uit Friesland. :P
De pioneer heeft grotere woofers en misschien is dat wel een must voor de Hardstyle. Ook zal ik ze gebruiken als pc speakers en luister altijd liveset's / mixjes.
Nu weet ik dat de krk goede speakers zijn maar ben bang dat ik zal vinden dat de laag te weinig aanwezig zal zijn en de pioneer ken ik niet maar spreekt mij de 8 inch woofer weer heel erg aan en heb altijd een goed gevoel bij het merk pioneer gehad.

Welke speaker zouden jullie mij aanraden voor mijn gebruik?
Ik zoek dus eigenlijk een speaker die mij fijn geluid geeft met produceren en mixen en ook nog de laag door geeft.

Hebben jullie ook advies over een usb geluidskaart? Prijs rond de 150 euro.

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2015 21:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Speakers zijn heel persoonlijk. de enige manier is om deze te testen. (Naast de GOEDE reviews te lezen)
150 voor een geluidskaart is goed te doen. heb zelf(en een aantal andere leden) al een tijd de 2i2 en nu zie nu dat de prijs behoorlijk omlaag is gedaan. de Focusrite Scarlett 2i2 kost nu gemiddeld 133 euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2015 17:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb zojuist mijn Yamaha Hs7's en Scarlett 2i2 ontvangen maar zie nu dat er geen kabeltjes bijzitten om de monitors aan de 2i2 aan te sluiten. Kan iemand mij een stel goede kabels aanbevelen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2015 18:43 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Casp schreef:
Ik heb zojuist mijn Yamaha Hs7's en Scarlett 2i2 ontvangen maar zie nu dat er geen kabeltjes bijzitten om de monitors aan de 2i2 aan te sluiten. Kan iemand mij een stel goede kabels aanbevelen?


Volgens mij heb je deze nodig:
http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/procab- ... tails.html

XLR male naar Jack 6.3mm

Die heb ik namelijk ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2015 18:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Casp schreef:
Ik heb zojuist mijn Yamaha Hs7's en Scarlett 2i2 ontvangen maar zie nu dat er geen kabeltjes bijzitten om de monitors aan de 2i2 aan te sluiten. Kan iemand mij een stel goede kabels aanbevelen?


Volgens mij heb je deze nodig:
http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/procab- ... tails.html

XLR male naar Jack 6.3mm

Die heb ik namelijk ook.


Bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2015 18:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat kabels betreft zou ik persoonlijk toch kiezen voor vergulde connectors, is kwalitatief net iets beter ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 01:04 
 
Hardtraxx Addict

SpaceRazr schreef:
Wat kabels betreft zou ik persoonlijk toch kiezen voor vergulde connectors, is kwalitatief net iets beter ;)



Eehm niet echt... Wanneer je twee metalen langdurig contact laat maken, krijg je corrosie. "Gold plated"/vergulde connectoren voorkomen die corrosie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 01:07 
 
Hardtraxx Elite

Bas schreef:
SpaceRazr schreef:
Wat kabels betreft zou ik persoonlijk toch kiezen voor vergulde connectors, is kwalitatief net iets beter ;)



Eehm niet echt... Wanneer je twee metalen langdurig contact laat maken, krijg je corrosie. "Gold plated"/vergulde connectoren voorkomen die corrosie.

En goud is geen metaal? (niet bedoelt als sarcasme, heb er zelf totaal geen verstand van, ben wel benieuwd hoe het zit :) )
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 01:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Goud is een edelmetaal en oxideert dus niet (snel). :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 02:05 
 
Hardtraxx Elite

toffee schreef:
Goud is een edelmetaal en oxideert dus niet (snel). :thumbup:

Ah zo, bedankt! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 19:22 
 

Tenzij je er koningswater tegenaan gooit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2015 04:15 
 
Hardtraxx Elite

stefaneke schreef:
Tenzij je er koningswater tegenaan gooit.

Waarom zou je dat doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2015 20:06 
 
Hardtraxx Newbie

net aangemeld op het forum en had een vraagje.
momenteel ben ik in het bezit van een logitech z-5500.
opzich ok voor thuisgebruik maar ik wil toch al een tijdje overstappen op monitors vanwege de geluidskwaliteit.
tips voor een goed starter setje? rond de 400-500 ;)
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner